4. leht 5-st
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Nov 12, 2008 12:55
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: maxuud
Ei tahaks äärmusest - äärmusesse minna aga, kui soovitaksin Sul maitsta, mitte süüa arseenoksiidi, teeksid seda ?
Arseenoksiidi igatahes toiduainetega samades kauplustes ei müüda, vastandina jahutusvedelikele, pidurivedelikele, metanooliga (mürk!) talvistele klaasipesuvedelikele ja muule autokeemiale, mida kah sissevõtta ebasoovitav on.
Kas arseenoksiid üldse tänapäeval tavainimesele vabalt kättesaadav on?
OT: Muide, analüütilise keemia praksis oli nuusutamine ja maitsmine päris omal kohal analüüsi(abi)meetodid - ükski täie mõistuse juures olev õppejõud ei lähe tänapäevsal riskile, et tudengid mürgituse saaksid. Loomulikult tehti seda igaks juhuks siiski ettevaatlikult ja imeväikese kogusega, aga nt Na+ ja Cl- määramine võttis selle nõksu abil kordades vähem aega.
Mis jahutusvedelikesse puutub, siis ma ei imestaks üldse, kui neis sisalduvad inhibiitorid oleksid etüleenglükoolist oluliselt mürgisemad.
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Nov 12, 2008 20:48
Postitas maxuud
Pingutasin jah üle ja vabandan siinkohal korrektsete postitajate ees.
Tervitused Sebastianile ja autoremontijatele ning neile kes ka teemasse vastasid.
Rahu.
Mis puutub minu auto hiljutisesse probleemi jahutusvedelikuga siis oskasin ikka poest seda sinist kraami osta (mitte tosooli), oli teina valges anumas ja oli raske aru saada kas värvus tegelikult roheline või sinine. Eks sõidan aasta, kui viitsin siis vahetan taas välja siis juba loodetavasti rohelise vastu.
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Nov 12, 2008 21:07
Postitas olaviv
Algselt postitas: Ryhkija
Mis jahutusvedelikesse puutub, siis ma ei imestaks üldse, kui neis sisalduvad inhibiitorid oleksid etüleenglükoolist oluliselt mürgisemad.
Kusjuures ongi. Vähemalt punane vedelik on ja seda ei soovita mitte maitsta ega isegi näpuga puutuda. Sinine pole nii hull, rohelise kohta ei tea.
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Nov 12, 2008 21:23
Postitas sebastian
Peace, maxuud
Päris naljanurka neid postitusi panna ei tohi. Inimesi on igasuguseid, mõni võibolla tõesti läheb liiga hoogu selle maitsmisega.
Mis aga puutub koduloomadesse nagu kassid-koerad, siis need lirbivad seda ollust mõnuga, kui kätte saavad. Sestap peaks väga ettevaatlik olema. Palju loomi niimoodi oma otsa leidnud - hooletusse jäetud lahtine kanister kasvõi...
Sportlikust huvist lõin eile otsingusse "antifreeze poison" ja tuli kohe kuhjaga hoiatavaid lehti. Inimestel enamasti aru peas, aga kassi ei keela kui too magusat tahab...tagajärjed aga kurvad.
Jahutusvedelikest
Postitatud: N Nov 13, 2008 20:42
Postitas Meka
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: farmacoma
mismoodi plokist vett lastakse?
mõlemal ploki küljel on kork-suure võtmega keeratav
Rumal, aga siiski:Määnsed need korgid välja näevad?? Plaanis töö ette võtta, aga tahaks korralikult teha.
Ja kust toimub õhutamine...

Igatahes tänud ette:notworthy:
Jahutusvedelikest
Postitatud: R Nov 14, 2008 9:08
Postitas Trionic
Süsteem õhutub ise ja plokikorke ei soovita näppida.See võib kurvalt lõppeda.Parem tee paar vahetust järjest,tuleb odavam.
Jahutusvedelikest
Postitatud: R Nov 14, 2008 23:14
Postitas Meka
Jällegi viskan põlvili ja tänan asjaliku info eest:notworthy:
Jahutusvedelikest
Postitatud: L Nov 15, 2008 11:57
Postitas Trionic
Huvi pärast kontrollisime hulgifirmadest ostetud vedelikke.Kõigil pakendajaks "King" nimeline firma. Jahutusvedelikega polnud hullu.Lubatud -36 kraadine tase kõikus 30-44 kraadi vahel.
Aga klaasipesuaine-oh üllatust,talvine, -20 kraadine.Osades kanistrites vedas vaevalt -4 välja.Osaders oli norm -20kuni -24 kraadine.
Seega tasub ettevaatlik olla külmade tulekul.
veidi OT sai...
Jahutusvedelikest
Postitatud: L Nov 15, 2008 22:35
Postitas olaviv
Ja kui endal testrit käepärast pole, siis võib proovi (plastpudelis) sügavkülma (enamasti -18 C) panna ja vaadata mis juhtub

Jahutusvedelikest
Postitatud: L Nov 15, 2008 23:25
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: Trionic
Huvi pärast kontrollisime hulgifirmadest ostetud vedelikke.Kõigil pakendajaks "King" nimeline firma. Jahutusvedelikega polnud hullu.Lubatud -36 kraadine tase kõikus 30-44 kraadi vahel.
Aga klaasipesuaine-oh üllatust,talvine, -20 kraadine.Osades kanistrites vedas vaevalt -4 välja.Osaders oli norm -20kuni -24 kraadine.
Seega tasub ettevaatlik olla külmade tulekul.
veidi OT sai...
Trionic, ehk on võimalik avalikustada, millised vedelikud testis olid ja milliste tulemustega, eriti pakuks huvi teada milliseid metanoolivabu (ehk milles on külmumise vastu etanool) talviseid klaasipesuvedelikke tasub osta ja milliseid pole mõtet. (ja kui adminnid-moded leiavad, et klaasipesuvedelik juba liig teemaväline on, eks nad siis teevad jälle väikse virtuaalse ümberlõikamise

)
Alternatiiviks on muidugi järgemööda kõik, mis kätte satub olaviv soovitet sügavkülmiku meetodil järele proovida, aga see kipukse siis juba sinna jalgratta leiutamise rubriiki minema.
Jahutusvedelikest
Postitatud: P Nov 16, 2008 20:16
Postitas olaviv
Algselt postitas: Trionic
Huvi pärast kontrollisime hulgifirmadest ostetud vedelikke.Kõigil pakendajaks "King" nimeline firma.
Minumeelest on need ka poes King nime all müügil. Võimalik, et mõned kodumaised tegijad pakendavad omakorda kanistrisse ümber.
Jahutusvedelikest
Postitatud: P Nov 16, 2008 20:18
Postitas suur
Algselt postitas: olaviv
Algselt postitas: Trionic
Huvi pärast kontrollisime hulgifirmadest ostetud vedelikke.Kõigil pakendajaks "King" nimeline firma.
Minumeelest on need ka poes King nime all müügil.
On jah:
http://www.fixus.ee/index.php?id=1260&page=66
Jahutusvedelikest
Postitatud: T Nov 18, 2008 20:55
Postitas similar
Kasutan ise würth'i klaaasipesuvedelikku. Eile õhtul panin huvipärast 0.5l pudeliga seda sügavkülma ja nüüd meenus...ja on sama vedel kui plusskraadide juures. Suht odav ka teine.
Testige aga teisigi. Hea idee, olaviv!
Algselt postitas: olaviv
Ja kui endal testrit käepärast pole, siis võib proovi (plastpudelis) sügavkülma (enamasti -18 C) panna ja vaadata mis juhtub
Jahutusvedelikest
Postitatud: T Nov 18, 2008 21:47
Postitas roomlane
Algselt postitas: similar
Kasutan ise würth'i klaaasipesuvedelikku. Eile õhtul panin huvipärast 0.5l pudeliga seda sügavkülma ja nüüd meenus...ja on sama vedel kui plusskraadide juures. Suht odav ka teine.
Testige aga teisigi. Hea idee, olaviv!
Algselt postitas: olaviv
Ja kui endal testrit käepärast pole, siis võib proovi (plastpudelis) sügavkülma (enamasti -18 C) panna ja vaadata mis juhtub
Vaadake, et lapsi külmkapi lähedale ei lase siis...
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Nov 19, 2008 11:21
Postitas NO FEAR
Selle Polari firma kohta niipalju, mida kuulsin.
Mehed suht kaua väga kvaliteetset asja teinud, kui ainult keegi laomees ei ole antud toodet solkinud. (siin teemas sai räägitud, et see firma rikub mainet). Alles hiljuti aga see firma miski Soome suure kontserni all ning kvaliteet peaks seega paremini tagatud olema.
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Dets 03, 2008 6:44
Postitas Skybound
Tekkis mõte jahutusvedelik enne talve välja vahetada, 1,5 aasta jooksul seda puutunud pole. Korraliste hoolduste raames seda ka ei tehta, vähemalt arvel ei kajastu. Loen aga 9-5 manuaalist:
The coolant does not normally have to be changed during the service life of the car. The type of coolant used has a reddish color and should not be mixed with other types of coolant. /....../ If incorrect coolant is used or added, the life-time properties will be affected. Even if the coolant is flushed from the system and replaced with life-time coolant, life-time properties are no longer retained and the coolant must then be drained and replaced at regular intervals.
Sellest loeks nagu välja, et originaal-jahutusvedelik tehasest on eluaegne. Ongi nii või?

Ainult et siis pärast ühe korra vahetamist peab regulaarselt vahetama jääma. Punane on mul igatahes sees, ehk piisab indikaatordamisest, et külmapidavust testida. Ei tea ju ka, kas on varem vahetatud (proovin hiljem desifreerida prantsuskeelset hoolderaamatut), igatahes väidetav eluaegsus tundub müstiline?
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Dets 03, 2008 6:48
Postitas S9K
Kuidas on lood kontsentraatidega?
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Dets 03, 2008 8:27
Postitas iisak
Algselt postitas: Skybound
Tekkis mõte jahutusvedelik enne talve välja vahetada, 1,5 aasta jooksul seda puutunud pole. Korraliste hoolduste raames seda ka ei tehta, vähemalt arvel ei kajastu.
Kui sul VM-is kette vahetati kas siis pandi vana jahutusvedelik tagasi?:wtf:
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Dets 03, 2008 9:01
Postitas Skybound
Algselt postitas: Trionic
Ja vana õli ja vana kastiõli ja vana rooliõli???
Muig... kasti- ja mootoriõli loomulikult vahetatud, aga teadmised 9-5 jahutussüsteemist piirduvad mul paisupaagi asukohaga

Tjah, logisch oleks, et mootori mahavõtmisel võetakse altpoolt kõik pulkadeks

Selle küsimuse võib siis vist vastatuks lugeda.... kuigi endiselt ei tea, kaua võib siis vahetatud jahutusvedelikuga kulgeda. At regular intervalls võib väga erinevaid intervalle tähendada.
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Dets 03, 2008 9:45
Postitas Trionic
Mu postitus oligi naljana mõeldud.Elementaarselt läheb kõik vahetusse selliste tööde käigus
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Dets 03, 2008 21:18
Postitas olaviv
Osad tootjad annavad punase vedeliku elueaks 5a. Mingi Fordiga oli samuti tehase poolt punasele vedelikule eluaegne antud, praktikas selgus, et ei ole päris nii. Ma kahtlen, et Saabi mootorid eluaeg ühe vedelikuga kestavad.
Jahutusvedelikest
Postitatud: K Dets 03, 2008 22:42
Postitas suvekas
Minul praegu sees Statoili konsentraadist kokku segatud ollus, kuna teel olles otsustas mingi lõdvik lekkima hakata:evil: ja ei julgenud paljast vett ka sisse panna, nii ma siis olengi pannud 60km. läbimiseks 3l konsentraati ja 15l vett.
Nii paljukeseks siis jätkuski Eleri käest ostetud korralikust jahutusvedelikust.

Aga küsimus siis targematele, et kas Statoili konsentraadist tehtud ollus on ikka hea või peaks ikka ostma kuskilt valmis segu, jutt käib siis punast värvi vedelikust.
Jahutusvedelikest
Postitatud: P Mär 08, 2009 20:01
Postitas vallikas
Palun infot, kust ma saan Comma punast osta Tallinnas ja palju ma seda varuma pean, et terve NG jahutusvedelik ära vahetada? Kas osa peaks niisama süsteemist läbi laskma (termostaati vahetan) esialgu ja alt välja, et peseb rohehalli ollust välja, siis punn ette ja niipalju kui mahub... hiljem veel peale ka vaja valada ehk kokku siis mitu liitrit?
Tänu ette kes oskab vastata. Kui toda Commat pole, eks panen midagi muud head punast siis kui soovitate.
Jahutusvedelikest
Postitatud: P Mär 08, 2009 22:15
Postitas suur
Aga pese veega välja. Ära ennem punast peale kalla, kui rohelise olluse oled välja loputanud. Siin targad rääkisid, et need panevad omavahel reageerides kõik tihendid lekkima.
Jahutusvedelikest
Postitatud: P Mär 08, 2009 23:46
Postitas maxuud
Commat on läbi aja müünud endine MG Autopartner, vist praegune Autopartner.
Omast kogemusest soovitan väga tõsiselt mõelda roheline vs. punase vahetamise vastu.
Ei tea kas oli asi vedelikus või ehk veel milleski muus, valasin seda Polari roosakas-punast ja sisuliselt järgmisel päeval tilkus läbi nii mis kole. Siis lasin selle punase kraami välja tagasi ning sisse valasin eelnevalt välja lastud rohelise mis oli väga puhas ja selge, kuigi sees olnud a 2-3 aastat. Aga selline rats ei andnud ka kohe mingit muudatust, sisuliselt olen nüüd viimase 3-4 kuu jooksul kokku kolm punsut uut rohelist vedelikku sisse valanud, lõdvikule 2 vitsa peale tõmmanud ja neid vahest jälle vabastanud ja siis jälle pingutanud. Nüüd lõpuks paistab, et hakkab pidama jääma (ptüi, ptüi, ptüi).
Pakun, et heal juhul saad alumisest lõdvikust välja lastes kätte a 5-6 liitrit, ei rohkem, seega ühest punsust peaks piisama, aga pealevalamise varuks võiks teine muidugi ka olla.
Mull on seda Polari punast veel järel a 2-3 liitrit, annan tasuta kui peaks huvi olema.
Kokkuvõteks võtsin oma vahetamise kokku nii: ei ole mõtet jamada selle punasega, kui eelnevalt roheline või sinine sees on olnud, kasutegur on ikka väga küsitava väärtusega, ka pikemas perspektiivis, võimalik peavalu garanteeritud aga peaaegu kindlasti + lisaks rahaline kulu.