Seekordne romaani mõõtu postitus võiks olla pealkirjaga: Kuidas mina 590 eur eest veepumpa ja tagumisi pidurikettaid-klotse vahetada lasin ning käpardliku töökoja õppeprotsessi rahastasin

Kuna oli pikemat aega väike jahutusvedeliku leke veepumba korpuse vahelt ja peale tuli kallata jahutusvedelikku nii 100-200 grammi nädalas hakkas see aina häirivamaks muutuma, kuna esimese autoga on kunagisest ajast kogemust kus veepump peale pikaajalist leket ühel hetkel täiesti lahmama hakkas, nii et 5 liitrit jahutusvedelikku kilomeetrile kulus. Et seda vältida sai võetud pähe mõte, et laseks selle töö siis ära teha, et kui keerukas see ikka siis olla saab...
Julgustust sain Haynesi manuaalist, mis näitas et veepumba vahetuseks vajalik spetsiaalne rakis, mille home made versioon oli samuti joonisel olemas ja mis oli sisuliselt metallplaat, millele neli poldiauku sisse tehtud. Tundus piisavalt keerukas ja samas piisavalt lihtne töö, et mitte minna seda margiesindusse tegema.
Välja sai valitud Tartus ainuke remondikoht peale margiesinduse, mis omab Tech2 diagnostikaseadet, kuna eeldasin selle põhjal, et nad on Saabi ka lähemalt näinud kui vaid piltidelt. Julgustust andis ka neile tehtud kõne, kus minu küsimuse peale, et kas olete varem sellist tööd Saab 9-3 peal teinud öeldi, et jah, oleme seda tüüpi Saabil veepumba vahetust teinud küll.
Sai siis veebipoest ära tellitud veepump SKF, kettad-klotsid ning broneeritud remondiaeg. Eelnevalt sai Autodatast loetud, et veepumba vahetusaeg on 3,5 tundi, inglisekeelne veeb väitis selleks pigem reaalses elus 5 tundi. Printisin töökoja jaoks veel igaks juhuks välja WIS-st veepumba vahetuse juhendi ning viisin hommikul auto remondikotta eeldades, et õhtul saan siis kätte.
Helistan siis enne tööpäeva lõppu, et kas saab auto kätte. Öeldi, et näe ei saa ikka, et eelmise auto lõpetamisega läks aega ja täna jõuti vaid lahti lammutamisega poole peale. Mõtlesin, et noh heakene küll, mis mul teha, et tuleb leppida. Järgmine päev vaikus, helistan peale lõunat, et kas auto valmis. Vastatakse, et ei ole, et ei saa uut veepumpa hammaka otsa, et keti pingsus segab ja spets rakist vaja, aga esindus seda neile laenama pole nõus. Hakkas närv juba mustaks minema, googeldasin veits ja helistasin tagasi, et võin teile joonise saata, et kuidas krt metallplaadist ise see rakis teha. Siis öeldi, et ja-jah, et juba teemegi ja saame õhtuks kokku auto. Õhtul kell 17 olin siis seal ja auto jah koos, aga veepump kapoti all undas täiega. Vot sedaviisi (minu enda auto pardakaamera video)
https://www.youtube.com/watch?v=LykR568q9_A
Ütlesin, et sellises seisus ma küll autot vastu ei võta, et selline ulumine ei ole normaalne. Töömees oli kah õnnetu ja märkis, et ju siis uus detail vigane või paigaldus vigane. Vabandas ette ja taha. Aga kuna oli reede õhtu, siis ütles, et alles esmaspäev saab hakata uuesti lahkama. Olin seesmiselt üsna kuri, sest ilma autota olid kogu nädalavahetuse plaanid pekkis ja tuli nautida bussi romantikat. Selgus, et bussisõit on endiselt sama kole kui 15a tagasi ja hakkasin hoopis jalgratast kasutama.
Üllatus-üllatus, esmaspäeval ka autot kokku ei saadud, teisipäev võtsin omale rendiauto, sest sõita oli ka vaja ja ka pikki otsi. Teisipäeva lõuna ajal siis helistati, et auto koos ja tulge järgi. Öeldi, et tuli otsakaan maha võtta, et veenduda kas ketimärgid jäid paika (!) Pandi siis tagasi vana veepump kuna uus olevat väidetavalt vigane ja kahiseb. Piduritega olevat ka igavene jama olnud, et tagumiste ketaste-klotside vahetusele oli kulunud 2,5 tundi. Ütlesin, et teie viga siin ka juures, et kõike seda 3,5 päeva tööd ja õppimist ma küll ei saa maksta ning võeti siis raha ära 235 eurot.
Väidetava vigase SKF veepumba sain ka kaasa ning selle saatsin siis garantiisse. Sõites muu tundus normaalne, aga kuidagi liiga valju urin tuli ikka kapoti alt. Mõtlesin et kuna vahetult enne seda sai KN filter pandud, et siis pidi turbo kuuldavam olema, et ju vast siis see. Urin läks aga ajaga valjemaks ja paar nädalat hiljem viisin auto esindusse selles osas kontrolli. Öeldi, et ikka veepumbast tuleb see heli, et tuleks ikka see ära vahetada. Kuna Rootsist SKF tehasest garantiiotsusega läks tervelt kuu, siis seniks sõitsin uriseva autoga kuni tuli otsus, et SKF pump vigane ja saate uue. Uue võtsin samast kohast siis juba Bugatti, kuna see Rootsi firma enam usaldust ei äratanud. SKF ja Bugatti erinevusena torkas silma see, et kui SKF-l on labad, mis vedelikku ringi ajavad mingist tugevast pruunist plastist, siis Bugattil on need ikka soliidsest alumetallist- tundus igatepidi kindlam variant.
Vanasse kohta seda vahetust tegema minna enam ei usaldanud, kuna eelmine kord läks 1 päeva asemel ju 3,5 päeva. Uus jupp käes sai siis Carringu esindusse mindud seda vahetama. Kulus 7,5 tundi kuna selgus, et mootori otsakaan tuli maha võtta, et ketipinguti nö nullida kuna kett oli jooksnud max pingsusega ja ka uut veepumpa polnud seetõttu võimalik otsa saada ilma ketipingutit nullimata ja see oligi siis ulumise peamine põhjustaja olnud!
Ehk siis eelmine koht oli veepumba kuidagi otsa vägistanud ja kahtlus jääb, et ehk sellega rikuti see SKF pump hoopis ära….aga noh garantii lahend oli mulle vähemalt soodne. Ühesõnaga kokkuvõte veepumba saagast on see, et kui just labaseid pukse ei vaheta, siis Saabiga mine Tartus ikka esindusse või tee tööd ise.
Teise asjana ilmnes, et vaakumpumba vahelt lekib veidi õli. Esinduses uurisin, mis tihend või uus maksab….öeldi 180 euri ja tihendi vahetusest ei pruugi piisata. Tundus nagu paljuvõitu ja lammutusest sain teise 20 euriga+ esindusest siis sellele uus tihend juurde võetud. Lasin Carringis selle vahetuse ära teha kuna aega kulus napp tunnike ja endas ja oma seadmepargis päris 100% kindlust polnud, kuigi Haynesi põhjal ei tundunud tuumafüüsikana.
Lisaks hakkas üks tagumine pidurisupport peale pidurdamist mitte väga hästi maha tulema ja kriuksus, esindus siis muuhulgas puhastas ka seda kuid 2 päeva hiljem oli kriuks veelgi hullemal kujul tagasi. Kuna käed peest päris välja ei kasva, siis südametäiega võtsin see nädalavahetus ise tagumise sadula maha ja puhastasin seal kõik pinnad ära. Ilmnes, et keegi eelnevatest remontijatest oli pidurisadula sõrmi määrinud mingisuguse ebasobiva möginaga (keraamiline määre?) Igatahes olid sellest mingid mustuse plönnid nendele sõrmedele tekkinud ja kinni paakunud ning seetõttu sadul enam hästi maha ei liikunudki. Tegin siis sõrmed ideaalselt puhtaks ja sain auto kriginavabaks. Eks näis, kui kriuks naaseb, siis tuleb vist sadula sõrmed ära vahetada.
Sain nende tööde tulemustena siis mootori lekete vabaks, vaikseks ning ise olen nüüd see kuu suht rahavaba…ehk tulevik tuleb helgem nüüd
Kokkuvõtvalt olen läinud seda teed, et selle aastaga oma kodust tööriistaparki oluliselt täiendanud, et saaks tulevikus aina rohkem asju ise ära teha, sest see teiste praagi ringi tegemine on kuradima kulukas ja aeganõudev. Pealegi on endal huvi asju teha ja õppida ja süüdistada siis saab vaid iseend. Kadestan selles osas tallinlasi, teil on vähemalt oskajaid mehi seal mitmeid.
Küll tahaks tänada Carringit ja eriti sealt Märti, kes nõu ja jõuga aitasid mul auto korda saada.
