4. leht 7-st
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: R Veebr 05, 2016 9:12
Postitas Renee_
Kütusefilter on meil siin osadel autodel veel originaalid isegi all. Kui sul see septembris vahetatud on, siis ära sellele enam paar aastat mõtle. Lambdade ja vaakumlekke kohta peaks targemaks siis saama kui juhe sappa susata.
Aga nagu reaalselt ongi 9-5 selline remondiobjekt? Nendega ikka sõita ka saab vahepeal? Olen siin lugenud teemasid ja ma ei tea, kohati tekitab nende töökindlus minus kahtlusi.
Autot ostes tuleb lihtsalt valida mida ostad. Oma esimese 9-5ga sõitsin hooldusest hooldusesse, 120.000km peale panid auto töökotta seisma tagasilla puksid ja veepump ainult. Järgmiste 9-5te alla pandud raha on kõik ennetav ja enda kiiks, et kõik peab olema laitmatu ja kiire ja parem.
Nojaa, ma saan sellest sinu teemast aru täiesti, see on okei

Kuid ma olen siin teisigi teemasid lugenud, uurinud ja infi ammutanud. Ise tahaks ka head 9-5 Aerot roolida, kuid tüüpvigu tundub, et on ikka palju nendel.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: R Veebr 05, 2016 11:56
Postitas Piktor
Ma tegelt siin saabi teemas suht uus, aga oskan rääkida, et uurisin päris kaua mis asi osta ja millised on tüüpvead.
eks S9K-ga sai ka tundide viisi telefonitsi suheldud ja eks teadmisi olek ammutatud ka internetist. Pootsman ka vahest targutab:drink:
Pole ta midagi nii probleemne auto, mind ajaks närvi kui midagi tegema ei pea auto juures, nädalavahetus peab ikka sisustatud olema. Aga elementaarsed asjad on ju esmatähtsad. Näiteks peaksin ma kevadel keti ära vahetama, aga ei saa kohe nii, peab natuke ootama.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: R Veebr 05, 2016 16:03
Postitas entson
Minu meelest peab auto endale meeldima,siis ei ole ka igast auto peale kulutatud sendist kahju.Minu jaoks on ta tarbeese ja peab ütlema,et Saab on kapriisne nagu naisterahvas,iial ei või teada,millal ei käivitu või teele jätab!
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: E Mär 07, 2016 21:54
Postitas Trooja
Peale pikki vestlusi, arutelusi, pea vastu seina peksmist... on asjad sealmaal, et soojendus sai 95% korda. Toimib nii nagu peab, kuid üks plastmass aasake tahab veel vahestust juhipoolt.
Suurim viga oli see, et kunde pool oli mingi metall regulaator traat pesast välja hüppand ja sellepärast ei reguleerinud midagi. Ühesõnaga nüüdseks puhub ilusti sooja, kuid üks jupp tahab veel vahetust.
Nüüd mu esimese lause juurde...
Kibutasid igasugused mötted, sest eelmise nädala löpus panin -10ga auto hommikul käima ja seisin auto körval ja mönus ketikolin hakkas pihta.. Kohe hakkasin mötlema mida teha.. Kett vahetada, maha müüa.. mida teha. Küsisin arvamust ka Pootsmanilt ja ivometsalt..
Vaatasin sind muid autosid jne.. Tuleb tõdeda.. olen hakanud Saabipe**ks.. Sai just tehtud ülekanne Saabiantisse ja lähipäevil hakkab ketikomplekt Pärnu poole liikuma.
Poleks ma igaltpoolt kuulnud neid saale lugusid, oleks mötlemata komplekti ära tellinud aga kuna see rauakäkk kalliks saanud, siis riskin.. Ühesõnaga kett vahetatakse ilma mootorit välja töstmata ning selle käigus ei saa saalesid ja kolvirõngaid kontrollida. Ise mötlesin koguaeg, et vahetan raudselt keti ära ja annab midagi mootori sisemuses järgi..
Ühesõnaga saame näha. Võimalik, et juba nädalavahetusel hakatakse ketiga tegelema..
Samuti naerdi välja Saabidele spetsialiseerunud töökoja " 9h ketivahetusele ". Eks hoian kursis mis ajaga nurgataguses töökojas asju tehakse
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: E Mär 07, 2016 23:09
Postitas que
Neid nurgataguseid ketiteemasid on palju olnud, mis lõpuks kordades on kallimaks läinud.. Pärast ei tasu lihtsalt nutta

Aga hoia kursis kuidas läks

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: E Mär 07, 2016 23:12
Postitas Pootsman
Samuti naerdi välja Saabidele spetsialiseerunud töökoja " 9h ketivahetusele ". Eks hoian kursis mis ajaga nurgataguses töökojas asju tehakse
Puhtalt õlle joomisele kulub juba 9 tundi kui kette vahetada, sa tahad autot ka korda saada selle ajaga? Nali naljaks, kus teha lased keti vahetuse?
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 4:10
Postitas S9K
Pole ju tegelikult keeruline töö kui tõstuk olemas. Sillaraami lased koos mootori, käändmikega ja latiga mingile ratastega lauale/raamile (ma panen oma loogika järgi praegu). Siis on juba lebo ju kettidele ligi pääseda. Ja mootor peal näeb küll saalesi ka.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 8:01
Postitas entson
Muidugi saab pealoleval mootoril saalesid vaadata,põhi ju ära.lugesin,et kellelgi jäeti õlivõtturi sõel puhastamata,nii et loe sõnad peale.sillaraamil ja mootoril pole peale mootori tagumise toe midagi ühist.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 10:34
Postitas S9K
Krt, ei ole jah, õige õige. Mootor ju kinnitub ülevalt kere külge ja kast ka. A see selleks. Väga hiline kellaaeg oli eile.
Muidugi saab pealoleval mootoril saalesid vaadata,põhi ju ära.lugesin,et kellelgi jäeti õlivõtturi sõel puhastamata,nii et loe sõnad peale.sillaraamil ja mootoril pole peale mootori tagumise toe midagi ühist.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 11:35
Postitas Trooja
Samuti naerdi välja Saabidele spetsialiseerunud töökoja " 9h ketivahetusele ". Eks hoian kursis mis ajaga nurgataguses töökojas asju tehakse
Puhtalt õlle joomisele kulub juba 9 tundi kui kette vahetada, sa tahad autot ka korda saada selle ajaga? Nali naljaks, kus teha lased keti vahetuse?
Seal garaazis kus vaakumeid vahetasime
Neid nurgataguseid ketiteemasid on palju olnud, mis lõpuks kordades on kallimaks läinud.. Pärast ei tasu lihtsalt nutta

Aga hoia kursis kuidas läks

Onu teeb, suguvõsa tüli tulemas siis, kui pekki läheb
Muidugi saab pealoleval mootoril saalesid vaadata,põhi ju ära.lugesin,et kellelgi jäeti õlivõtturi sõel puhastamata,nii et loe sõnad peale.sillaraamil ja mootoril pole peale mootori tagumise toe midagi ühist.
Karteripõhja ära võtad, siis näed alumisi saalesi ju, ma olen aru saanud, et pigem probleemsed on just ülemised?!
Jätan meelde, ilmselt enamus ajast ise juures kah.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 11:44
Postitas ivomets
Ülemised saaled- alumised saaled...

Jätaks teadjamehe teha...
Ja muidugi ei tohi unustada vene vanasõna- ära puutu töötavat masinat!!
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 12:33
Postitas Trooja
Ülemised saaled- alumised saaled...

Jätaks teadjamehe teha...
Ja muidugi ei tohi unustada vene vanasõna- ära puutu töötavat masinat!!
Ise panen kägu vist.. Saalesid sai vist kontrollida aga kolvirõngaid ei saanud...
Noor ja loll alles kah. Pole autodega kunagi tegelenud..
Aga ega see ketikolin ära enam ei kao, kui ta sisse tuleb.. Õli ka mul koguaeg värske.. Õlirõhuandurist peksab piisavalt välja, et iga 1000km tagant värske õli oleks.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 12:54
Postitas S9K
Ülemisi tulebki kontrollida. Tavaline on see, et alt võetakse pakk ära ja näe kõik on korras, samas ülemine on jumala läbi juba. Kolvirõngaid ei saa vaadata ilma plokikaant maha võtmata.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 13:37
Postitas ivomets
Mis sa neist saaldest torgid kui õlisurve olemas ja korralik!?
jah, on ülemised - ja alumised saaled, aga ma ei tulnudki selle peale, et niimoodi kontrollida ja selline kontrollimine midagi annab?

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 13:59
Postitas S9K
Sa ei peagi kõige peale tulema. Selline ongi see nurgataguse garaasi mentaliteet, kõik on pohhui.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 13:59
Postitas saabu14jr
Mis sa neist saaldest torgid kui õlisurve olemas ja korralik!?
jah, on ülemised - ja alumised saaled, aga ma ei tulnudki selle peale, et niimoodi kontrollida ja selline kontrollimine midagi annab?

Kust sa välja lugesid, et õlisurve korralik?
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 14:19
Postitas Cyber
Sa ei peagi kõige peale tulema. Selline ongi see nurgataguse garaasi mentaliteet, kõik on pohhui.
Eespool öeldi, sugulane teeb..

See on suhteliselt keeruline variant tavaliselt. Tegija peab piisavalt kindel endas olema, et kodusõda ei tule ja tellija peab piisavalt kindel olema, et kodusõda ei tule.
Samas on algpõhjuseks ketikolin, niiet ülisurveprobleemi pole mainitud... Seega ehk võiks mitte torkida asja mis töötab. Eriti, kui seda kõike tehakse ilma mootorit maha võtmata ja pulkadeks tõmbamata.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 14:52
Postitas S9K
Viki sõnad ühes teises teemas:
"Komplekti kuulub ka õlivõtturi/sõela tihend, mille vahetamiseks tuleb karteri sisu lahti võtta. "
Aga saaledest, VIIS MINUTIT võtab aega kui karter maas on, et näha kas võiks vahetada või võiks jätta

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 15:17
Postitas Trooja
ivomets, septembris kui auto sain, siis käisin sinu juures autoga ja ütlesid, et surve sees, ega mootoripoolepealt midagi tehtud pole, niiet ilmselt ega ta kuskile kadunud ei ole sealt 
Kuigi väike võimalus, et selle põhjustaks on ummistunud karterituulutus?!
Seda kollakat plöga mida viimane kord ülemise otsa karterituulutusest kätte sain, leian siiamaani õlivarda otsast ja niikui õlikõrgi lahti teen, on näha, kuidas seinad seespool sellega õrnalt kaetud.
Lisaks veel lekib siit natukene õli või mis iganes sealt läbi käib (metall klambriga kinni tõmmatud):

Ühesõnaga üsna paljud probleemid ilmselt võib lahendada karterituulutuse, sõela puhastus, KUID see ei lahenda keti muret ju.. See on asja edasi lükkamine lihtsalt, kuid lõpuks on see vältimatu.
Mis juhtub üldse ketiga lõpuks, kui täiesti kutu? Viskab puruks, jookseb maha? Liiga lõdva ja viskab üle hammaste? Ise nagu olen aru saanud, et jookseb kokku ja ühesõnaga täielik mootori kap. remont?!
Ja kui klapikambrikaan maas oli, siis öeldi, et nii ristis ketti pole enne nähtud, lülid liikusid meeletult igalepoole küljepeale jms ning taldades tugevad, laiad sooned sees.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 15:26
Postitas konks222
Ilma mootorit maha võtmata on kettide vahetus ikka väga suur riskigrupi töö. Taldade paigaldamine, et nad terveks jääks on ikka väga kaheldav. Lisaks veel otsakaane leke. Olen ise selle kadalipu läbi käinud ja ilma mootorit maha võtmata seda tööd tegema ei hakkaks. Aga eks igaüks ise teab millega riskib.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 17:38
Postitas entson
Ei maksa siin hirmutada,kui aega on ja tahtmist ka,siis miks mitte? Ainult otsakaane 2tifti pannakse pärast kaane paigaldust tagasi,minul läks selleni jõudmiseni hulk aega ja tegelikult tuleks need tiftid ka enne kaane demonteerimist eemaldada.Lõpuks oled sealmaal,et vaatad kepsusid auto alt ja mõtled ,et oleks ikka pidanud need saaled ka uued panema ,see suurendanuks kulusid u40 euri aga kui palju tööd jäänuks uuesti ära.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Mär 08, 2016 17:46
Postitas entson
See klambriga ühendus on seotud rohkem õhuga ja õli seal on rohkem turbo probleem,kuigi see viita alati kohesele turbo lõpule,vähemalt olen nii aru saanud.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Apr 05, 2016 10:07
Postitas Trooja
Hommikust,
Kett vahetatud, lähiajal kirjutan ka vast midagi lähemalt. Kokkuvõttes aega läks 3 päeva ( rohkem minu süü, sest kõike oli vaja üle küsida ja väga ei saanud iseseisvalt hakkama ).
Hetkel mingi kala veel sees, viskab õlirõhutuld põlema kui pöörded alla lähevad, mootorituli ka põleb. Kiirendades jms õlirõhku põlema ei viska, ilmselt õhtul lähen vaatan mis arvuti näitab.

Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: T Apr 05, 2016 22:07
Postitas Trooja
Arvuti veateadet ei anna, kuid mootorituli armatuuris põleb ja kui mootor soe hakkab õlirõhku plõksima.
Oskab keegi öelda, kus asuvad massijuhtmed igalpool? Homme ilmselt üritan googeldada kah. Arvati et see võib seda põhjustada.
Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
Postitatud: E Apr 18, 2016 10:45
Postitas Trooja
Homme lepin tööaja kokku, autol vaja mootori alusraam maha võtta ja stabilisaatorvarda pukside kinnituse polt/poldid kätte saada.. Vahetasin stabilisaatorid ära ja siis märkasime, et puksid on kutud ja üks juba nühib vaikselt alusraami, käisin kiirelt poes ära ja ostsin uued puksid. Lahti keeramisel käis kohe raks ja polt pooleks.
Üsna tore, kui 4€ maksev töö läheb 200€+ maksvaks tööks. Arvati, et u. 6-8h läheb kogu asi ja 20€/h. Üsna kindel, et tuleb seal midagi veel välja mis vahetamist tahab ja sp ümardasin 200ni.. Selle käigus ilmselt siis keevitatakse pooleks läinud poldile midagi otsa ja üritatakse lahti saada..
Kohati tuleb natukene masendus peale.. Kui selle asja tehtud saab, siis 1200€ veel vaja autole panna, et ülevaatuseltki läbi saaks..
Esiklaas
Esituled & udukad
Sillad korda
Rehvid
Pidurikettad ja klotsid ( hetkel teada, et esimesed kindlalt, tagumised vaja kontrollida ).