4. leht 4-st
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: K Mai 11, 2016 23:26
Postitas ill
Just nimelt CNG seadmeid saab omale koju osta. Gaas on ju sama (metaan), mis torust tuleb, lihtsalt rõhk on erinev. Pane õhtul vooliku otsa ja hommikuks on paak täis, nagu elektriautoga

Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: N Mai 12, 2016 8:52
Postitas 13piisab
Mis neid gaasiga imporditud masinad puudutab siis99,5% taksod. Rootsis näiteks ei saa tava inimene endale CNG masinat osta.
kust see "tavainimene ei saa Rootsis CNG masinat osta"-jutt pärineb? Mul sõber viimase paari aasta jooksul sealt kolm CNG-Passatit toonud ja vähemasti Stockholmi taksodega ei ole neil küll mingit sarnasust olnud.
...ning guugel annab kohe jutte hoopis nt EU rahastuse abiga Põhja-Rootsi CNG tankate ehitamisest:
http://www.eltis.org/discover/news/eu-b ... ons-sweden
...ja viite, et 2014a lõpul oli Rootsis 50000 CNG-kulgurit:
http://www.luxicng.com/content/64-Conti ... es-in-2014
jah - 2015a lõppes gaasi maksusoodustus jne, aga need on maksusoodustuste lõppemised, mitte keelud.
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: N Mai 12, 2016 9:04
Postitas vallikas
Hei, kindlasti ei tohi Lpg ja cng sassi ajada, üks on butaan ehk pliidigaas, müüb ka olerex vist, tamklaid rohkem. Autosi on peamiselt järelpaigaldatud seadmetega, osa mudeleid vist ka tehasest. Teine asi on metaan, surugaas, cng, lng, sama gaas eri surve all, lng siis külmas juba. Autod ei ole järelpaigaldatud seadmetega vaid tehasest.
Kodu cng tankuri kohta ei oska kosta, tundub võimatu, kuna 200 bar on kindlasti tehnilise järelvalve mõttes väga ohtlik asi.
Minu auto oli Carlsbergi firmakas, kolme aastaga 150000. Ei ole ainult taksod, eraomanikel ka, Rootsis osa eelistas seda, sest saaste väiksem ja aastamaks ka, kuid osad gaasi kunagi ei kasutanud ja seetõttu mõndadel pidi gaasiseadme #tihendi# praguliseks kuivamise tõttu seade remonti tahtma (see oli konkreetselt ühe v70 II tooja jutt).
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: N Mai 12, 2016 9:57
Postitas ill
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: N Mai 12, 2016 10:27
Postitas que
illi linki küll ei julge lahti teha

Paraku ei ole kütusekulu ainus argument auto seotamisel.
Juurde saab lisada "amortatsiooni" kulud nt auto väärtuse vähenemine,
remondikulud jne.
Peace

Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: N Mai 12, 2016 10:57
Postitas kroom
Väärtuse vähenemine on teema siis, kui plaanid seda tulevikus müüa. Hooldused-remondid on kindlasti olulised, isegi kõige olulisemad, kui läbisõit on sinna 10000 km kanti aastas. Vallika stiilis, 40000 km aastas sõites, on kütuse kulu ja hind kindlasti väga oluline.
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: N Mai 12, 2016 11:24
Postitas mart284
Eks see olegi nii, et väikse läbisõidu puhul on kõik muu km hinnas palju suurem kütuse osast. Mu 9-7x on aastase läbisõiduga alla 5000km ja kilomeetri hinnas on suurimad kulud kasko:) ja hooldused ning alles peale seda tuleb 15+ sajale minev bensiin.
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: N Mai 12, 2016 12:08
Postitas vallikas
(maagaasitanklaid täna Eestis viis, kg hind 0,729).
Kui lihtsalt gaasitanklale ligi saab, ehk kui pikk on ooteaeg, et saaks tankima ja kaua ta enamvähem tühja paaki tangib?
vahel olen mõne masina taga oodanud ja üks-kaks minu sappa võtnud, aga enamasti olen uhkes üksinduses. Tankimine ei võta minu arust kauem kui 70-75l täispaak bensiini või diislit.
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: N Mai 12, 2016 13:54
Postitas jyrka
Lasin umbes-täpselt aasta tagasi oma 9-5 Aerole LPG seadme panna. Paigaldusest alates olen sõitnud 23500 km ja keskmiseks kuluks on 7 senti/km. Paigalduskulude (1100 €) tasuvusaeg oli umbes 9 kuud.
Kütusekulu muutus ca 40% võrra väiksemaks. Kaasnenud väikestest ebamugavustest (õhuke varuratas on nüüd püsivalt pakiruumis, tankimine on veidi keerukam ja aeglasem) hoolimata olen olukorraga rahul.
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: N Mai 12, 2016 14:30
Postitas 13piisab
ma pole julgenud Aerole LPG seadet panna: isegi vabalthingavatega on inimestel (gen4) puhul palju kehvi kogemusi, mis jäävad eeldatavalt seadistusoskuse taha. Saabil on ju veel lisaks ka Trionicu eripärad, mis võivad tulemi küsitavamaks teha...
"jyrka" - Su viidet näen ma kui ühe paigaldaja / seadistaja õnnestumist (ehk soovitust) - kes Sa seadme paigaldas?
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: N Mai 12, 2016 16:46
Postitas jyrka
ma pole julgenud Aerole LPG seadet panna: isegi vabalthingavatega on inimestel (gen4) puhul palju kehvi kogemusi, mis jäävad eeldatavalt seadistusoskuse taha. Saabil on ju veel lisaks ka Trionicu eripärad, mis võivad tulemi küsitavamaks teha...
"jyrka" - Su viidet näen ma kui ühe paigaldaja / seadistaja õnnestumist (ehk soovitust) - kes Sa seadme paigaldas?
Paigaldas Gaznet.
Aerost rääkides: gaasiga sõites muidugi maksimaalset tulemust masinast välja pigistada ei saa. Kui pedaal põhja vajutada ja turbo juba maksimaalselt puhub siis jääb LPG toitesüsteemi läbilaskevõimest väheks ning mootor hakkab vahele jätma. Liikluses õnneks selliseid olukordi ei teki aga kui vaja esineda või istme seljatoesse surumise tunnet tunda, lülitan toite bensiinile ümber.
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: N Mai 12, 2016 17:53
Postitas entson
Tankimine võtab rohkem aega jah aga enamjaolt sellepärast,et paned ju ääreni täis,mitte 10-20-30l.Nüüd on mingi uus värk ,et pead kogu aeg nuppu pressima-vot see ei meeldi ,õnneks mitte igal pool.vanal vectral igatahes gaasi kasutades pöörete piiraja ei toimi ja võib lõdvalt punase peale lasta,saabil pole vajadust proovida olnud,jutt ikka lpg -st.
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: R Mai 13, 2016 11:03
Postitas 13piisab
Paigaldas Gaznet.
Aerost rääkides: gaasiga sõites muidugi maksimaalset tulemust masinast välja pigistada ei saa. Kui pedaal põhja vajutada ja turbo juba maksimaalselt puhub siis jääb LPG toitesüsteemi läbilaskevõimest väheks ning mootor hakkab vahele jätma.
Gaznet on kogemuskirjelduste põhjal kõige usutavama/kogenumana mulle silma jäänud küll. Ilmselt on neil kodulehel
Su masin
kütusesüsteemi pudelikaelaks jäämist (ja segu lahjaksjäämist) ma turbokulgurile küll ei taha - teeb veel kolbidest tuhatoosid... Kas Sa tõstatasid Gaznetiga probleemi? Või võetakse paigalduse eel allkiri, millega klient kohustub mitteõnnestumise korral vaid endale tuhka pähe raputama?
(ma kasutaks Su kogemust oma päringus Gaznetile ja viitaks, et ma tahan ikka võimekamat / normaalselt toimivat seadet / süsteemi. Ilmselt midagi, mis vastaks 400cc pihustitele / suudaks taolised ära toita)
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: R Mai 13, 2016 11:22
Postitas spark
(maagaasitanklaid täna Eestis viis, kg hind 0,729).
Kui lihtsalt gaasitanklale ligi saab, ehk kui pikk on ooteaeg, et saaks tankima ja kaua ta enamvähem tühja paaki tangib?
vahel olen mõne masina taga oodanud ja üks-kaks minu sappa võtnud, aga enamasti olen uhkes üksinduses. Tankimine ei võta minu arust kauem kui 70-75l täispaak bensiini või diislit.
ma kunagi vaatasin seda videot (tankimise teema hakkab kuskilt poole video pealt)
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Motor ... n+TGI.aspx
Jätkusuutlik kulu autole?
Postitatud: P Mai 15, 2016 11:14
Postitas vallikas
spark, bussidel on eraldi jämedama otsaga surugaasipüstol ja need tangivad tõesti vabalt vist 20 min, suruvad katusel olevatesse paakidesse mitusada kg sisse. Sõidukate 15-22kg paak ei võta mingi valemiga nii kaua aega. Kuigi vahel harva on miskit tankuritel viga ka (olen kuulnud endal pole juhtunud), survet pole, võibolla oli selline päev seal. Gaasile omapäraselt on teda võimalik eri temperatuuridel ka eri mahus kokku suruda, siis näiteks miinuskraadidega mahub paaki rohkem jne. Seal videoklipis oli cng tankimisele valus antireklaam, mis tõele küll kuidagi lähedal tegelikult pole. Oma läbisõidu juures tangin vähemalt 6 korda kuus, niiet käin ju üsna sageli ja tean.