Hakkasin uurima, et kuigi hangitud velgede ülejäänud numbrid sobivad kõik minu masinaga on olemas veel selline imelik asi nagu ET mis ei klapi. Sellega seoses tekkis mitu küsimust.
Kui veljel on ET49 aga oleks vaja ET41 kas 10 mm flants ajaks asja ära (saaks ka 5 mm flantsi aga see vist jääb õhukeseks)?
Kuidas flantsi kasutamine rattalaagritele ja veermikule mõjub?
Kas flantse tohib üldse meie liikluses liigeldes kasutada?
Flantsid velje vahele
Minu kogemus flantsidega...
Need väikesed nn kiir vahetavad 3,4,5mm flantsid on suhteliselt saatanast... Nad lükkavad antud mm võrra kaugemala velge küll aga samuti ka tsentreerimis serva. Seega on võimalus, et ratast külge keerates laekub teatud kiiruselt vibratsioon, näiteks alates 120 või 140km/h. Samuti saad sa kohe rehvvahetuse "kuld kliendiks" sest nende paigaldamine universaalsuse tõttu on tülikas. Vaene Saabu on pidanud minu puhul seda juba 3a kannatama
Eeliseks on nende odavus ca 10 Eur'i paar vist.
Mis puutub laiematesse kui 5mm, näiteks 10mm siis need on juba reeglina täpselt konkreetsele mudelile. Eeliseks täpne sobivus ning tsentreerimis serv on õige laiusega juba flantsil. Miinuseks hind.
Samuti on mõnikord 10mm juba palju. seega ega head lahendust ei olegi, peale originaal mõõtudes velje.
Neid universaalsete flantsidega on võimalik asja parandada nii, et ratast kinni keerates pingutatakse kõike polte järjest ning võrdse jõuga. Siis on võimalus, et reaalselt kinnikeeramisel ei tõmba viltu ning saab ilma vibratsioonita liikuda.
Minul nõnda ongi. Samas tülikas...
Need väikesed nn kiir vahetavad 3,4,5mm flantsid on suhteliselt saatanast... Nad lükkavad antud mm võrra kaugemala velge küll aga samuti ka tsentreerimis serva. Seega on võimalus, et ratast külge keerates laekub teatud kiiruselt vibratsioon, näiteks alates 120 või 140km/h. Samuti saad sa kohe rehvvahetuse "kuld kliendiks" sest nende paigaldamine universaalsuse tõttu on tülikas. Vaene Saabu on pidanud minu puhul seda juba 3a kannatama

Mis puutub laiematesse kui 5mm, näiteks 10mm siis need on juba reeglina täpselt konkreetsele mudelile. Eeliseks täpne sobivus ning tsentreerimis serv on õige laiusega juba flantsil. Miinuseks hind.
Samuti on mõnikord 10mm juba palju. seega ega head lahendust ei olegi, peale originaal mõõtudes velje.
Neid universaalsete flantsidega on võimalik asja parandada nii, et ratast kinni keerates pingutatakse kõike polte järjest ning võrdse jõuga. Siis on võimalus, et reaalselt kinnikeeramisel ei tõmba viltu ning saab ilma vibratsioonita liikuda.
Minul nõnda ongi. Samas tülikas...
Iga ratas veab and then some!
Eee .. Kui sa 49 ET-ga veljele 10mm flantsi paned, siis saad ju 59 ET...
Romulast, kus veljed ostsin sai neid alla proovitud ühele sarnasele masinale nagu minul millel rattad alt ära oli krutitud. Mulle tundus et muidu igatpidi sobis aga võimalik, et uppus natuke sügavale rattakoopasse mistõttu kahtlustan et velg on sarnane sinu postitatud esimese velje pildiga. Ehk siis positive offset. Kuna veljed ei ole hetkel minu käes ja on uuenduskuuri saamas siis ei saa järgi ka vaadata:(
lisa flants teeb ET siiski väiksemaks. Ise kunagi 2cm flantse vajasin, siis lasin teha omale sellised, et istus auto keskosa peal ja kinnitus poltidega rummu külge. Velg kinnitus juba eraldi flantsi külge ja istus flantsi keskosal. 1cm on aga vähe sellise varjandi jaoks. Ja muidugi hind oli ka korralik.
IFF i flantsidel on probleemiks ovaalsed augud,mis ei tsentreeri flantsi ennast,kui oleks täpne poldiaugu valem ja poldi läbimõõtu auk,veel parem,kui keskava ka täpses mõõdus,siis ei oleks probleem nii hull.Muuseas ühe poldi puudumine mõjutab tasakaalu umbes 20grammi.See jutt lihtsalt infoks.Kui täpseid flantse vaja,siis üks tuttav saaks aidata valmistamisel.
Eestist leitsin sellise koha kust flantse hankida:
http://www.racingexpert.eu/index.php?op ... Itemid=192
Natuke sealt uurisin ja neil on pakkuda Saabile 5mm ja 10mm flantsid. Netist on muidugi jäänud silma kolme tuntud nimega flantsid nagu Eibach, H&R ja Maptun Performance.
Maptuni link kah kuspealt vaatasin: http://www.maptun.com/shopProduct.php?pid=4688
Samas muidugi on varjant lasta kuskil need siin kohapeal valmis teha aga hind ja kvaliteet on sellisel juhul asjad mida ei tea:freak:
Hetkel on selline plaan et kui veljed kätte saan siis lasen rehvid peale panna ja sobitan ühte ratast masina esiratta kohale. Otsin mingi 5mm paksuse klotsi ja 10mm paksuse klotsi mida sinna vahele proovin. Selle järgi siis vaatan kumb mõõt parem on.
http://www.racingexpert.eu/index.php?op ... Itemid=192
Natuke sealt uurisin ja neil on pakkuda Saabile 5mm ja 10mm flantsid. Netist on muidugi jäänud silma kolme tuntud nimega flantsid nagu Eibach, H&R ja Maptun Performance.
Maptuni link kah kuspealt vaatasin: http://www.maptun.com/shopProduct.php?pid=4688
Samas muidugi on varjant lasta kuskil need siin kohapeal valmis teha aga hind ja kvaliteet on sellisel juhul asjad mida ei tea:freak:
Hetkel on selline plaan et kui veljed kätte saan siis lasen rehvid peale panna ja sobitan ühte ratast masina esiratta kohale. Otsin mingi 5mm paksuse klotsi ja 10mm paksuse klotsi mida sinna vahele proovin. Selle järgi siis vaatan kumb mõõt parem on.
Väga keeruline on hinnata ilma otseselt flantsi alla keeramata. Näiteks minul sobis kõik ideaalselt, kuni auto oli täis lastis siis hakkas, rehv riivama kütuse toru, mis paaki liigub ning seda ka ainult lohust/august läbi sõites.
Iga ratas veab and then some!
Väga keeruline on hinnata ilma otseselt flantsi alla keeramata. Näiteks minul sobis kõik ideaalselt, kuni auto oli täis lastis siis hakkas, rehv riivama kütuse toru, mis paaki liigub ning seda ka ainult lohust/august läbi sõites.
Kui nüüd oleks kindel et ostetud velg on ET 49 ja minu masinal on ET 41 siis on vahe 8mm. Kui siit edasi loogikat arendada siis kui panna vahele 10mm flants ja see ratas poritiiva serva külge kinni ei haagi siis peaks sobima. Selle 5mm flantsi suhtes ma nii väga kindel ei ole ja arvan et jääb äkki õhukeseks.
Päevast.
Praktiline kogemus eelmisest talvest samuti 9-5 velgede kasutamisest 9-3 SS all: alustasin ilma flantsideta, rooli lõpuni välja keerates käis rehv (tehasest ette nähtud mõõdus) natukene vastu rattakoopa sisekülge.
Ostsin mälu järgi 10mm flantsid, mis selle probleemi lahendasid. Küll aga olid ka need mingid universaalsemat liiki jublakad ning päris ideaalselt rattaid alla ei saanud = 75-85km/h täristas päris tuntavalt. Selle vastu aitas muidugi antud kiiruste vahemiku kiire läbimine
Mõju veermikule ei oska hinnata, endiselt on kõik tükid auto küljes ja mingit tuntavat olukorra muutust flantside kasutamisega ei kaasnenud. Legaalsuse osas jään samuti vastuse võlgu.
Praktiline kogemus eelmisest talvest samuti 9-5 velgede kasutamisest 9-3 SS all: alustasin ilma flantsideta, rooli lõpuni välja keerates käis rehv (tehasest ette nähtud mõõdus) natukene vastu rattakoopa sisekülge.
Ostsin mälu järgi 10mm flantsid, mis selle probleemi lahendasid. Küll aga olid ka need mingid universaalsemat liiki jublakad ning päris ideaalselt rattaid alla ei saanud = 75-85km/h täristas päris tuntavalt. Selle vastu aitas muidugi antud kiiruste vahemiku kiire läbimine

Mõju veermikule ei oska hinnata, endiselt on kõik tükid auto küljes ja mingit tuntavat olukorra muutust flantside kasutamisega ei kaasnenud. Legaalsuse osas jään samuti vastuse võlgu.
Ostsin mälu järgi 10mm flantsid, mis selle probleemi lahendasid.
Kui 10mm flantsid vahele panna siis vist originaal poldid ka enam kinni ei ulata ja on mõistlik need ka ära vahetada?
kindlasti
Iga ratas veab and then some!
Ostsin mälu järgi 10mm flantsid, mis selle probleemi lahendasid.
Kui 10mm flantsid vahele panna siis vist originaal poldid ka enam kinni ei ulata ja on mõistlik need ka ära vahetada?
Nii juhtus jah, originaalpoldid ei olnud abiks. Kokku oli see projekt ca 500 eeku (flantsid + poldid).
PS. Kui sul huvi on siis U2U, see aasta lähevad veljed õlipressi alla ja 9-3 jaoks otsin kas uued veljed või 17" talverehvid.
Täna läksin siis kindla plaaniga flantsid ära osta Racingexperti aga kahjuks ei olnud neil sobivaid. Nad kauplevad Sparco flantsidega ja Sparcol ei ole 10mm flantse on 5mm ja vist 16mm oli see teine varjant. Olid olemas universaalsed flantsid 10mm mõõduga aga neid ma ei tahtnud.
Minu soov oli et flants oleks 5x110 mõõduga, keskava 65mm, paksus 10mm, poldiaugud oleks täpse mõõduga ja et flantsil oleks tsentreerimisserv. Sellist asja neil ei olnud
Hetkel ei teagi siis kus kohapealt edasi otsida. Racingus pakuti varjanti et kui oleksin ostnud need paksemad flantsid ja laseks neil niipalju maha treida et 10mm jääks aga kuna flantsidega olid komplektis ka poldid siis pärast võivad need pikaks jääda ja nüri on osta uut asja mida peab siis kohe hakkama ümber tegema.
Ühe varjandina oleks see et laseks need kuskil treida aga kes ütleb et need treida lastud asjad pärast sellised on nagu tarvis?
Äkki kellegil on infot selle kohta kas keegi Eestis müüb Eibachi või Maptuni flantse. Kui on siis tänud juba ette. Maptuni 10mm flantsil ei ole küll tsentreerimisserva aga poldiaugud peaks vähemalt täpsed olema.
Minu soov oli et flants oleks 5x110 mõõduga, keskava 65mm, paksus 10mm, poldiaugud oleks täpse mõõduga ja et flantsil oleks tsentreerimisserv. Sellist asja neil ei olnud

Hetkel ei teagi siis kus kohapealt edasi otsida. Racingus pakuti varjanti et kui oleksin ostnud need paksemad flantsid ja laseks neil niipalju maha treida et 10mm jääks aga kuna flantsidega olid komplektis ka poldid siis pärast võivad need pikaks jääda ja nüri on osta uut asja mida peab siis kohe hakkama ümber tegema.
Ühe varjandina oleks see et laseks need kuskil treida aga kes ütleb et need treida lastud asjad pärast sellised on nagu tarvis?
Äkki kellegil on infot selle kohta kas keegi Eestis müüb Eibachi või Maptuni flantse. Kui on siis tänud juba ette. Maptuni 10mm flantsil ei ole küll tsentreerimisserva aga poldiaugud peaks vähemalt täpsed olema.
Maptuni jubinaid ei müü Eestis keegi.
Ainuke võimalus on tellida läbi Maptuni netipoe, aga siis pead lisaks arvestama UPSi saatekuluga.
Standard UPS tuleb nädalaga kohale.
Ainuke võimalus on tellida läbi Maptuni netipoe, aga siis pead lisaks arvestama UPSi saatekuluga.
Standard UPS tuleb nädalaga kohale.
...
Äkki kellegil on infot selle kohta kas keegi Eestis müüb Eibachi või Maptuni flantse. Kui on siis tänud juba ette. Maptuni 10mm flantsil ei ole küll tsentreerimisserva aga poldiaugud peaks vähemalt täpsed olema.
Kui sa need flantsid mingi 32€ eest saad, siis ilmselt on odavam osta kui lasta teha kuskil. Flantside tegemisel treimine kõige lihtsam operatsioon, avade puurimime nõuab natuke rohkemat. Kui ostad paksemad, kus juba avad õiges kohas olemas, on suht soodne neid õhemaks lasta.
Saatsin siis mailid mitmesse kohta laiali, et äkki saab kuskilt flantse aga kuna kuskilt pole mingit vastust saanud siis tellisin flantsid internetist. Lisan siis pildi ka siia.
Pilt pidi olema illustratiivne selles mõttes, et pildil oleval flantsil on 5 poldiauku aga see mille saan seal on 10. See on sellepärast, et flants sobib 2 erineva mõõduga veljega mis on 5x108 ja 5x110.
Lisatud failid

Lisatud failid
Kuna rehvid sai velje peale aetud siis täna katsetasin kas need 95 veljed istuvad mul masinale alla ja oma üllatuseks avastasin et väga hästi ei istu ( romulas kust veljed ostsin prooviti neid ka ühe 93 alla millel rattad alt olid ära krutitud aga see ei olnud muidugi aero). Rattarummul on keskel rant mille pikkuseks sain 16 mm ja velje ning rummu vahele jäi kuskil 4 - 6 mm vahe kui üritasin velge esiratta kohale paikka suruda. Kuna flantse pole veel kätte saanud siis ei tea kuidas need ka istuvad aga kuna need on 10 mm paksused siis äkki ei lähegi sinna 16 mm serva otsa. Keskava peaks ju olema mõlemal nii 95 kui ka 93 masinal 65 mm aga kas siis 95 rattarummu rant on väiksem kui 16 mm seda ma ei tea.
Igatahes veidi kahju kui nende velgede, pikemate poltide (ostetud juba) ja flantsidega midagi pole peale hakata sest energiat on selle toimetamise peale ikka üksjagu läinud. Varuvarjant on et ostan kuskilt 17 talverehvid ja ajan olemasolevatele velgedele peale ning kogu muusika. Eks siis paistab mis saab.
Igatahes veidi kahju kui nende velgede, pikemate poltide (ostetud juba) ja flantsidega midagi pole peale hakata sest energiat on selle toimetamise peale ikka üksjagu läinud. Varuvarjant on et ostan kuskilt 17 talverehvid ja ajan olemasolevatele velgedele peale ning kogu muusika. Eks siis paistab mis saab.
Täna käisin siis 5 mm universaal flantsidel järgi ja nüüd on need olemas. Proovisin siis ratast koos flantsi ja paari poldiga alla panna ja õnnestus küll. Kuna poldid mis hankisin jäid natuke pikaks siis tegin proovimise jaoks 3 tk. lühemaks. Kuna flantsi paikka ajamine on paras mängimine siis panin selle paarist kohast teibiga velje külge kinni ja nüüd arvan et liimingi need flantsid Moment liimiga velje külge siis on lihtne velgi alla panna ei pea nii palju mängima.
Need 10 mm flantsid mis mul tellitud on jäävad nüüd tõenäoliselt üle ja lähvad müüki. Siin siis paar pilti kah
Lisatud failid
Need 10 mm flantsid mis mul tellitud on jäävad nüüd tõenäoliselt üle ja lähvad müüki. Siin siis paar pilti kah

Lisatud failid