1. leht 4-st
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 12:26
Postitas andreas
Ma ei tea nüüd kas mu classic solvus selle peale, et ma tal kuu aega Mustamäel maja ees seista lasin, või mis..... igatahes keeldub ta käivitumast ( enne on alati esimesest võtmest käima läinud ) . Ja mis kõige hullem - käsipidur on peale jäänud ja ei tule enam lahti - kang käib niisama üles alla. Proovisime teise autoga vedada - et ehk tulevad piduriklotsid lahti. Ei tulnud. Käivitada ka enam eriti ei saanud, aku hakkas tühjaks saama.
Kas see on normaalne, et kuu ajalise seismisega võib nii palju muutuda? ........
Äkki keegi oskab nõu anda.
Classic 900gl, 1983.....
.....sõita tahaks

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 12:39
Postitas aljoga
mis nõu siin ikka anda, ära enam MITTE KUNAGI käsipidurit pikemaks ajaks peale jäta

, lae aku täis (või osta uus aku) ja proovi käima saada. käima saades proovi ettevaatlikult pidurid "lahti sõita". kui ei õnnestu, siis müü auto maha

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 12:45
Postitas part
1983 klassiku (nagu iga teise vana panni) mittekäivitumisel võib suhteliselt palju-palju põhjuseid olla
83 gl on karpaga?
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 12:46
Postitas andreas
Karpaga jah.
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 12:51
Postitas part
aku lae ära, küünal puhtaks kuivata ära ja õhupuhastisse pane startup eetrit - läheb mis mühiseb

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 13:23
Postitas Reix
Algselt postitas: part
õhupuhastisse pane startup eetrit - läheb mis mühiseb
Sellega midagi ära ei või küpsetada?
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 14:19
Postitas Chipy
OT: eesti sõjaväes anti diislitele 5 auto peale 1 kuubik süstlaga eetrit, et külmal ajal tilk õhupuhastisse lasta. Ja kui siis Zil 131 peale tuli mingi tsurka ja lasi poole omale sinna õhupuhastisse... käivitamisel lendasid 8 küünalt järgemööda läbi kapoti väga kõrgele ja kaugele

:P
Pärast võeti mootor lahti ja sealt polnud midagi enam võtta, käik oli pragusid täis või kõver. et siis olge eetriga bensu mootoritega vähe ettevaatlikum...
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 14:43
Postitas andreas
Ma õnneks ei teagi mis asi see startup eeter on.
Eks ma proovin küünlaid puhastada ja kellegilt voolu võtta.
Aga kui pidurid on kinni roostetanud, siis on vist küll ainult töökoda.....
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 15:30
Postitas mart96
minu 96 ei käivitunud ka kunagi, kui garaazhis kaua seisis,
siis aitas see, kui võtsin õhupuhasti maha ja valasin otse bensiini sisse-läks kohe käima. Muidugi üle ei maksaks pingutada-kogusega ma mõtlen;)
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 15:34
Postitas andreas
Nojah. Tegelikult ma muretsen hoopis rohkem nende pidurite pärast. kui need kinni roostetanud on , siis on ikka kehvasti küll.
Aga kas klassikul on siis käsipidur esiratastele või?

, sest tundub küll et ainult esirattad on blokeerunud.
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 15:39
Postitas Factor
Siin võib olla jah mitu põhjust, muidugi aku laadida ja küünlad puhastada nagu enamus siin seda juba rääkinud on.
Veel võib olla põhjus selles, et sul kütusetorustik mõnevõrra hõre ja kõtus on tagasivajunud ja enam ei suuda ülesstõmmata. Tõmba siis näiteks suuga üles või on sul ka bensiinipumbal käsihoob?
Võid ka proovida "topkat" (loe veidike bensiini otse karburaatori sisselaske avadesse kallata) panna!
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 15:40
Postitas RedBaron
Algselt postitas: mart96
Muidugi üle ei maksaks pingutada-kogusega ma mõtlen;)
nagu inimeste puhulgi- kui ikka liiga palju bensiini nuusutad ega siis hästi ei lõpe

Või Sa just seda kaifimas käisidki ?

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 16:36
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: ALI
Nojah. Tegelikult ma muretsen hoopis rohkem nende pidurite pärast. kui need kinni roostetanud on , siis on ikka kehvasti küll.
Aga kas klassikul on siis käsipidur esiratastele või?

, sest tundub küll et ainult esirattad on blokeerunud.
Kuni 1987 classicutel on neh käsipidur esiratastel, hilisematel tagarattail.
Pärast seda kui ma seitse aastat tagasi suutsin käsipiduri abil VW Iltise kuuks ajaks seisma jätta, sest klotsid külmusid järsu ilmamuuutuse (märg +2 kraadine ilm asendus mõne tunni jooksul -5 krradiga) tõttu kinni nii, et isegi 2 silla vedu ei aidanud, olen ma vältinud kässari pealetõmbamist pikemaks, kui see hädavajalik on

Kuu ajaga aga võivad lisaks klotsidele kinni jääda ka trossid...
Huvitav kas kinnijäänd klotside lahti päästmiseks võiks kasutada kinnijäänd kruvide jaoks mõeldud molübdeensulfiidiga õliaerosooli?:freak:
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 16:38
Postitas Chipy
pidurite lahti saamiseks vala coca-colat sinna vahele, pidi aitama roostatanud asjadel eralduda teineteisest
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 18:07
Postitas Factor
Üldiselt vahetage oma masin automaat kastiga masina vastu ja praktiliselt unustate käsipiduri

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 19:11
Postitas djk
Minu Classic pärast igat nädalavahetust kus kaks päeva seistud siis streigib, 98% juhtudest on aidanud see et jagaja kaas maha, oksüdeerunud klemmid puhtaks ja taas paugupill !!
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 19:44
Postitas Cyber
Algselt postitas: Factor
Tõmba siis näiteks suuga üles või on sul ka bensiinipumbal käsihoob?
Võid ka proovida "topkat" (loe veidike bensiini otse karburaatori sisselaske avadesse kallata) panna!
Seal pole mingit hooba.
Otse karpasse kallamine on ka ilmselgelt raskendatud, pole see karpa nimelt sellise ehitusega, et "peale" kallata kannataks. käib pisut teistpidi läbi. Ilmselt mõni käivitusspray ehk aitaks aga selle sisselaskmiseks vaja natuke lammutada.
Teemasse tagasi. Kui lõppeks õnnestub ehk käima saada, siis jõuab selle kässari lahti sõita küll. See ketaspidurile mõjuv kässar ei ole väga äkiline asi. Peale seda ehk mõnda aega lähevad tuliseks pidurid, sest käivad vastu aga siis loksuvad paika.
Küünlad keera kindlasti maha ja tee puhtaks, soovitavalt kohe haljaks, mingi pisike gaasipõleti oleks abiks, ajad punaseks kohe, põletad pasa maha. Ma olen seda puhastust ka Dremeliga teinud. Samas need küünlad maksavad vist mingi 30-40 krooni ringis, kannatab uuedki osta.
djk juba soovitas, vaata ka jagaja kaane alla ja kuivata see, peene liivapaberiga kontaktid seal sees puhtaks.
EDIT: ok karpaklassikul siis pole paagis pumpa, pisut parandasin oma sõnavõtte..

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 20:04
Postitas farmacoma
karpaga classicul pole paagis mingit pumpa!
...minuarust

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 22:30
Postitas Saabiiir
Karpaga Classikul ei ole pump paagis, vaid käib nukkvõlli otsas oleva ekstsentriku pealt.
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: K Nov 09, 2005 22:44
Postitas andreas
Eks ma siis homme varun Krokodillid, Kuvalda, Kruvikeeraja, Kokakoolat, hea hulga Kannatust ning hakkan saabi ravima
Eks näis.....

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 8:30
Postitas part
Algselt postitas: ALI
... kas klassikul on siis käsipidur esiratastele või? ...
waky-waky, eggs and baky
aga eetrist - no süstlaga valamine on tõepoolest tugev OD. peaks ikka piirduma aerosoolsel kujul turustatava ametliku käivitusabiga
gaasilamp on super asi, põletab nõe-õli minekit, aind peab etteaatlik olema et küünalt ära ei riku - kord on ette tulnd selline asi et sai liiga hoogsalt 1 punkti lastud ja lõi islolaatorilt praksti killu välja
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 10:07
Postitas Trionic
Algselt postitas: Factor
Üldiselt vahetage oma masin automaat kastiga masina vastu ja praktiliselt unustate käsipiduri
Sellist tüüpi pid.sadulatel,nagu tonnistel lõppeb kässari mittekasutamine hiljem mittepidurdava tagasillaga.Ja ega teistele autodele ka seisvad süsteemid head ei tee

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 10:13
Postitas Factor
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: Factor
Üldiselt vahetage oma masin automaat kastiga masina vastu ja praktiliselt unustate käsipiduri
Sellist tüüpi pid.sadulatel,nagu tonnistel lõppeb kässari mittekasutamine hiljem mittepidurdava tagasillaga.Ja ega teistele autodele ka seisvad süsteemid head ei tee
Ära nüüd liigatõsiselt seda võta!
Üldiselt soojal ajal ei kasuta no kuid Talvel lausa tuleb seda kasutada (vahel peab ikka veidike hullama ka) ja siis saab topelt, mis teeb kõik tasa

Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 10:18
Postitas Cyber
Auto puhul see eriti ei toimeta, et 11 kuud ei kasuta ja kuu aega kasutad...

Selle aja peale on seal uue tsivilisatsiooni alge juba tekkinud.
Vana klassiku hingeelu
Postitatud: N Nov 10, 2005 10:24
Postitas Trionic
Kässarit peaks ikka pidevalt liigutama,hiljem roostes trosse ja purunenud mehanisme vahetada pole eriti odav,lisaks....