-33,6 kraadi ja saabi remont

naksitrall
Postitusi: 35
Liitunud: N Sept 23, 2010 15:29
Asukoht:
Auto:

#1

Tere!

kahju küll, kuid -33,6 kraadi pani minu 9-5 korraliku põntsu ja rahalist väljaminekut ei taha mõeldagi. Auto muide käivitus kenasti, arvestades nädalast külmaperioodi.

Eile avastasin õlitilgad auto alt ja uurides õli taset, siis seal õlist nagu polnud midagi...ainult mingi plöga- siis oli selge, et karterituulutus kinni. Kuna aga oli vaja Tartusse tagasi saada pidi sõitma, kahjuks päris kohale ei jõudnud.

Ühel hetkel kadus sõidu ajal roolivõim, põlema läks hüümärk ja akutuli, ning ka jahedat hakkas puhuma. Ma ei tea küll kus mu silmad, aga ei vaadanud mootori temperatuuri. Seda tegin alles mõned kilomeetrid hiljem, kui oli juba üleval kuuma peal. Jätsin seisma jahtus maha, käima läks ilusti, aga ei riskinud enam sõita ja sõit jätkus nööri otsas carringi.

Täna kahjuks kurvad uudised...karterituulutus ikka täiesti kinni, õlileke mitmest kohast, mis kõige kurvem ka turbo õline.

Milline seos on aga sellel hüüumärgil, roolivõimul, sooja kadumisel?!

Kas kellelgi veel külmast tingitud autoremondi väljaminekuid?


Tervitades,
Naksitrall
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

Genekarihm ikka peal?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#3

Hüüumärk, akutuli ja roolivõim viitaks nagu sellele, et rihm mis generaatorit ja roolivõimu ringi veab läks katki (või libises ikka mõnuga).
naksitrall
Postitusi: 35
Liitunud: N Sept 23, 2010 15:29
Asukoht:
Auto:

#4

Genekarihm?! Vot ei vaadanudki, hetkel auto carringis ei saa vaadata ka. Tänasest kõnest carringist ei mäleta, et ta telefonis oleks mingit geneka värki rääkinud.

Kõige rohkem valmistab mulle muret see õline turbo, carringist öeldi, et tuleb välja vahetada. Ilmselt pean neid uskuma, kuna olen ikka suht autovõhik.

Naksitrall
naksitrall
Postitusi: 35
Liitunud: N Sept 23, 2010 15:29
Asukoht:
Auto:

#5

Igatahes räägin homme sealse töödevastuvõtjaga ja uurin, et kas genekarihmaga ka mingi jama siis oli. Täna räägiti 380 EUR remondist + turbo ja selle vahetus.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#6

Väljaspoolt õline turbo ei ole küll mingi näitaja.
Sisse peab ikka vaatama ja näpuga katsuma.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

no lase ikka algusest alata, mitte kohe kogu raha eest mis sul võimalik välja käia on.

noh, genekarihmastja mõnest rullikust sa ei pääse ja karterituulutuse kitist samuti, ülejäänud tahaks sellist vaatamist/uurimist....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#8

Carringu asemel soovitaks siiski võimaluse korral pealinna Saabispetse !!
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#9

Tartust Tallinnasse vedamine kah paras ooper, kudi lase igaksjuhuks mõnel teisel asjalikul töökojal kah korra pilk peale visata ennem, kui hakkad nii kulukaid väljaminekuid tegema.

Carringuga on asi minu meelest nii, et püütakse koha arvatavat vigast varuosa komplektselt väljavahetama, kuid ei püüta seda parandada.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

Carringuga on asi minu meelest nii, et püütakse koha arvatavat vigast varuosa komplektselt väljavahetama, kuid ei püüta seda parandada.
Arvestades, et nad siiani olid "ametliku remonditöökoja" staatuses, siis ei saagi nad muud teha. Ka esindus vahetab vigase detaili, mitte ei remondi seda.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
naksitrall
Postitusi: 35
Liitunud: N Sept 23, 2010 15:29
Asukoht:
Auto:

#11

Hommik!

täna siis olukorrast selline ülevaade, et karterituulutus kit tuleb paigaldada, siis õlirõhu andurist õlileke, lisaks veel kuskilt väntvõlli jubina juurest õlileke, mingid geneka rullikud, õlivahetus ja filter ka loomulikult.

Kuid turbo vahetust nad ikkagi soovitasid väga, et pidavat mootorisse õli sisse peksma. Kas turbot annab iseenesest ka remontida? Muidugi võibolla on neil õigus auto ikkagi üle päris palju üle 200 000 läbi uhanud, see ju põhimõttelisetl aeg, kui turbod annavadki otsad?!
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#12

Turbot on võimalik taastada, aga ega seegi odav lõbu pole. Turbo võib 150 000 pealt otsad anda ja võib ka 500 000 kesta, kõik oleneb sellest, kui lugupidavalt omanik oma autosse suhtub. Mina küsiks enne turbo vahetama hakkamist ka mõne pädevama asutuse arvamust.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

jah 200k ja üle selle on suht normaalselt kestnud. Remonditakse neid sisu vahetuse teel. Kodus ei tee seda. Renoveeritud vurrid on pisut odavamad siiski, kui uued.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
naksitrall
Postitusi: 35
Liitunud: N Sept 23, 2010 15:29
Asukoht:
Auto:

#14

mnjah, kahjuks Tallinna sõita poolpiduse turpsiga ikka ei julge. Tõsiselt kahju, et Tartus pole peale carringi ühtegi saabispetsi!
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#15

Selle kohta ütleks, et ega turbo tervise kontrollimiseks ei pea tingimata seda "Saabispetside" juures tegema. Sellist asja peaks oskama iga endast vähegi rohkem lugupidav autoremonditöökoda teha. Soovitan otsida nt foorumist vm mõne asjaliku autoremontija kontakt ja lasta asi veel kord üle vaadata, et saada nn second opinion. Tallinnasse sellepärast ekstra sõita pole küll mõtet!
naksitrall
Postitusi: 35
Liitunud: N Sept 23, 2010 15:29
Asukoht:
Auto:

#16

Nonii

Täna sai siis kasutatud turbo hangitud (loodan, et töötab) ehk homme juba panevad pääle ja ma tagasi saabi roolis ;P Kuid loodan ka vana lasta remontida mõne spetsialisti juures, kuna kuuldavasti saavat neid taastada.
Vaatasin seda turbot mis maha oli kruvitud ja vaatepilt oli huvitav. See pisike tiivik mis seal sees, selle labadel kõik otsad rämedalt kulunud,pisikesi sakikesi täis ja kõverad justkui oleks selt midagi muud peale õhu läbikäinud. Tõesti selline tunne tekkis, nagu oleks peotäis kive sealt läbikäinud.
Huvitav, mida kuradit sealt läbikäinud on või kuidas saab see nõnda kuluda?!
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#17

Sa ei kujuta ette palju sellel õrnal vidinal pöördeid on... Pisut ''tolmu'' ja toimib nagu oksapurustaja :)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#18

Jah, kui ta 2500 pööret suudab sekundis teha, ei pääse miski sealt labade vahelt puhtalt läbi. Isegi õhul on vahest raskusi..:P
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#19

Vaatasin seda turbot mis maha oli kruvitud ja vaatepilt oli huvitav. See pisike tiivik mis seal sees, selle labadel kõik otsad rämedalt kulunud,pisikesi sakikesi täis ja kõverad justkui oleks selt midagi muud peale õhu läbikäinud.
Kas sa saaksid sellest tiivikust pilti teha ja siia üles panna?
Mul on kerged kahtlused nende "sakikeste" suhtes...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
naksitrall
Postitusi: 35
Liitunud: N Sept 23, 2010 15:29
Asukoht:
Auto:

#20

Ma saan täna loodetavasti auto kätte ja siis saan sellest vigastatud turbost ka pildi teha.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#21

kle aga kuidas selle rihmaga lugu oli? ja temp. tõusuga?
see veidi räsitud turbiin ei tohiks olla peamiste põhjuste hulgas, et su masin ära suri.
see töötas ja töötakski edasi, see nii järsku ei lähe...

Mis muud ikka leiti ja tehti?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#22

kle aga kuidas selle rihmaga lugu oli? ja temp. tõusuga?
see veidi räsitud turbiin ei tohiks olla peamiste põhjuste hulgas, et su masin ära suri.
see töötas ja töötakski edasi, see nii järsku ei lähe...

Mis muud ikka leiti ja tehti?
Osa vastust oli ju eespool
täna siis olukorrast selline ülevaade, et karterituulutus kit tuleb paigaldada, siis õlirõhu andurist õlileke, lisaks veel kuskilt väntvõlli jubina juurest õlileke, mingid geneka rullikud, õlivahetus ja filter ka loomulikult.
Mina loeks siit välja, et rihmamajandus vahetusse
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
naksitrall
Postitusi: 35
Liitunud: N Sept 23, 2010 15:29
Asukoht:
Auto:

#23

Tere!

minule teadaolevalt tehti ainult genekarullikute vahetus, siis kõrvaldati lekked, õlivahetus ja siis see turbo vahetus. Palusin kontrollida et kas jahutusvedelik jms asjad mis viitavad kuumaks minemisele on korras- öeldi, et kõik puhas korras. Autol lasti käia ja kuumaks ei läinud.

Kas selle kuumaks minemise ja autosse jaheda puhumisega on seotud mingi veepump, mis seoses geneka jamaga ka lõpetas töötamise.

Samas öeldi, et kett tahaks vahetamist...mis valmistab tõesti pärast sellist mõnusat väljaminekut "rõõmu"...
Kasutaja avatar
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#24

Tjah, eks vanemad 9-5d kipuvad selliseid "rõõme" pakkuma. Ketivahetus ka suht tavaline protseduur paraku. Tore vähemalt, et turboga korda said.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#25

Jätkuvalt ootan pilte turbost siia...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta