1. leht 2-st

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: E Juul 30, 2012 10:20
Postitas Tarvi
Tere SAABi pere!

SAAB 9000
2.3 Turbo
143kw (passis)/ 165kw -( Peal MY93Aero soft)
musta värvi
Manuaal kast
el lisad - istmed, peeglid

helitehnikast ei tea midagi, iso pistikutega on porri tehtud :D

--
Soetasin siis endale ka ühe SAABi. Eelnev auto oli Volvo - vabalt hingav.

Müüki sattus üks heahinnaga Turbo SAAB ja nähtud-tehtud ja autot vaatama mindud.

Helistasin vennikesele, kes autot müüs, ütles, et mootorile on täielik remont tehtud:
1. uued rõngad
2. uued tihendid
3. uued klapisääred
4. kett
5. ketitallad
6. nipetnäpet veel

Peale remonti auto käis ja liikus kuid paar nädalat hiljem oli probleem, et õlirõhku enam polnud. Peale seda sõiduk seisis.


Jutt oli hea - sisu korralik, kere korralik, korralikud talverehvid all jne. Aga järgi peaks tulema autole kas treilaga või vedama auto köie otsas.

Ma siis uurisin ja puurisin, et kust treilat saab - leidsin sõbra kellel oli treila ja korralik buss, millega see sõiduk ära tuua.


Tripp L-Virumaalt Põlvamaale kestis ligi 6h ja tagasi jõudsime SAABiga!
Pilt



Garagesse jõudes järgneval päeval sõber kiskus asju laiali, et leida ülesse miks õlisurvet pole.

Esiteks sai lahti võetud reduktsiooni vms klapp, see funksioneeris. Selle sai välistada. Järgmiseks sai lahti võetud karteripõhi, vaadatud äkki on õlivõttur umbes - sel olid ainult tihendid väsinud aga ei olnud umbes see.

Järgmiseks sai sisi õlipump lahti võetud, oh kole oh kole.
Pilt
Pilt


Ehk mis veaks? Õlipumba 3ik mis vända otsas on, sellel üks kõrv puru. Ja tõmbas pumba kiiva ja hakkas otsakaant "lihvima".



Igaksjuhuks sai lahti võetud ka kepsusaaled - need olid väga ilusad. Lisaks veel täna vist saab raamsaaled lahti võtta, äkki "õlisurveta" sõit võis neile haiget teha. Enisvei.


Pilt


Sisu on suht räsitud, õmblused lahti ja nahk kulunud, eriti juhiiste.
Pilt

Sisu on räpane :D Istmed on elektrilised, mäludega ja Beezi värvi!


Veermik tundub olevat ok, kuid eks kui sõitma saab, siis näeb/kuuleb.

Veereb auto 16" AZEVi velgedel:
Pilt


Nii, praeguseks kõik, rohkem ei oska auto kohta öelda. :D

Plaan on sinna teine soft peale ja veidike rõhku tõsta, eks näis, ennem on vaja auto liikvele saada!

Päikest!

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: E Juul 30, 2012 10:48
Postitas D116
Peale remonti tee ikka mootorille sissesõit, ära hakka kohe piinama!
Kena auto, rõmsaid km.

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: E Juul 30, 2012 11:38
Postitas Tarvi
Loomulikult kohe peale ei tohi anda.. ;) Reaalselt see "remonditud" sisu pole sõitnud. Nüüd peab organiseerima kusagilt uue otsakaane, õlipumba ja siis selle kolme kõrvaga asjanduse mis vända otsas on ja õlipumpa ringi ajab. Siis saab kuulata masina häält.



Üks jama vms pidi olema TCS selle auto juures. :P Ehk kui jõudu juurde keerata vms, siis pidi jamps olema see.

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: E Juul 30, 2012 13:32
Postitas D116
Ei sega TCS midagi, oli Aero 9k TCSiga 200kW kuskil ja ei seganud see TCS, just vastupidi oli turvalisem.
Kui tahad TCSi väljalülitada võta mingilt ratta kiiruse andur lahti. Tagumisi on kergem, pistik asub tagaistme all tõstad vaipa ja võtad porolooni tükki välja, seal ta ongi, teed lahti ja TCS ei tööta koos ABSiga.:)

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: T Juul 31, 2012 11:47
Postitas Tarvi
nii, eile sai eemaldatud kõik "katkised" osad :D

õlipump, õlipumba mingi ringivedaja ja otsakaas. otsakaanel on korralikud paari mm vaod sees :D
Põlvaspetsialistid on kasutanud vägavägavägaväga suurtes kogustes sillarit kah :D kett oli kah isegi sillariga koos..

Täna sai uus õlipump ja see kolme kõrvaga asjandus.. nüüd veel jääb otsakaas sebida.

Homme ostab õlid, filtri, tosool.. ja saab äkki kokkuladuda.. lisaks veel ark, kindlustus ja tüv :D

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: T Juul 31, 2012 22:52
Postitas Tarvi
Nii, homme läheb "otsakaas" lihvi arvatavasti. Ja siis saab õhtul kokku laduda.

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: K Aug 01, 2012 8:26
Postitas Trionic
Ei tea küll eesti keeles sellist sõna,nagu "sillar",aga see selleks.Need vaod õlipumba kaanepindadel ja -hammasratastel EI OLE 99% juhtudel õlirõhu kadumise põhjustajad,kuna pumba kapasiteet on u. 20 korda suurem vajaminevast.Samuti ei juhtu pumbaga midagi,kui vedava hammasratta kolmest "kõrvast" üks(või kaks) on murdunud,sest enamik tolleaegsed hammasrattaid toodetigi AINULT ÜHE "kõrvaga".

Kui nii raam- ,kui kepsusaaled on korralikud ja reduktsioonklapi kolb liigub vabalt (peab,kui lõpuni üles lükata omal jõul aeglaselt alla vajuma),siis saab õlirõhk kaduda ainult balanssvõllide saalede kaudu. Nende ringsaalede vahetus koduste vahenditega on üpris komplitseeritud tegevus.

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: K Aug 01, 2012 8:29
Postitas Cyber
eks siin silikooni mõeldi selle "sillar"-iga

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: K Aug 01, 2012 8:31
Postitas ivomets
aga kui sa auto käima panid ja manomeetriga õlirõhu ära kah mõõtsid??? äkki kõik toimib ja vaid õlirõhu tule andur on peetis??

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: K Aug 01, 2012 9:13
Postitas Tarvi
Manomeetriga pole mõtet mõõta, sellesmõttes, et kui turbo pealevoolule õli ei tule. Lisaks õlifiltris ei tekkinud ka survet vms.

Mina ei tea midagi, asjatundja tegeleb sellega! :D

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: L Aug 04, 2012 19:14
Postitas Tarvi
nii, saabu käest sai veel ühe otsakaane.. eks näis kumb külge läheb, kas see, mis keevituses käis või see mis saabu käest sain.

Homme hakkan kokkuladuma.

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: E Aug 06, 2012 9:41
Postitas Tarvi
Nii, uus otsakaas küljes, jubinad ja kulinad tagantpoolt kinni, nüüd vaja veel otsakaane pealne kokkuladuda(rullikud ja piungutid jne).. Siis veel ac-pump, veepump jne, lisaks veel vaja karteripõhi külge keerata.

Nv eriti lihtsalt ajaliselt ei jõudnud.

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: E Aug 06, 2012 10:09
Postitas keenius
Sellel autol on/oli kindalsti õli pumba viga sest filtrita autot starteriga käiates ei tulnud tilkagi õli filtri jalast välja.
karteri põhja eemaldades märaksin kohe et võtturist polnud ammu õli üles pumpa läind. Ja sooned õli pumba rattal ja otsakaanel oli ikka sügavamad kui 1mm. Pumba rattas oli ikka väga ära räsitud.
Kõige suurem viga võib seisneda selles et, väntvõlli ots on kõver.
Seda ma arvan sellepärast ( mõõtnud veel ei ole) et, Eelmine rihma seib oli katki pekstud ja väntvõllil otsal on näha mingeid töötlus jälgi kas rellakaga või haamriga. Selline tegevus on vist tingitud sellest kas pole saadud lahti rihma seibi polti või rihma seibi ennast. Eks varsti selgub tõde kas remontiti õiget asja või likviteeriti tagajärgi.

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: E Aug 06, 2012 10:46
Postitas Tarvi
Kõige huvitavam on selle asja juures, et eilne kokkuladumine näidas seda, et Põlvamaa spetsialistid on üle 3 poldi kinni pannud. Ja need 2 polti, mis vaepeal kinnipanemata on, on kadunud!! :D

Ehk siis peab kuskilt otsima nüüd terve hunnik erinevas mõõdus polte , saab vähemalt kinnituskronsad korralikult ploki külge! :)

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: E Aug 06, 2012 16:49
Postitas Factor
Vaadake siis, et mootoris ka õlikanalid silikooni täis ei ole.

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: T Aug 07, 2012 23:11
Postitas Tarvi
Kiru mis sa kirud.. aga pahasti ütleks nende Põlvamaa spetsialistide kohta!

Esiteks need poldid, et kadunud olid.. siis ka mootoris on mingi laastamis töö tehtud.

Nimelt vända otsas.. peale ketihammasratast peaks olema üks seib , või siis peaks olema teine hammikas seal all.. Et õlipumba "kolmik"seib v asjandus oleks kaugemal, et rihmaratas kinnipannes ei jookseks vastu õlipumpa.. Seda lihtaslt polnud v oli ostetud teistsugune hammasratas sinna alla..


Kõik oli juba täna koos, kui selgus tõsiasi, et rihmaratas on lihtsalt vastu õlipumpa kinni (visuaalselt oli seal mingi 1-2mm vahe)..

Sai siis otsakaane küljest kõik asjandused küljest võetud ja lisaks otsakaas küljest.. homme treitakse sinna seibid ära.. ja saab uuesti kokkuladuda!

DEAMFAKK ma ütlen!

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: N Aug 09, 2012 0:55
Postitas Tarvi
Tänaseks nii palju, et nn seib sai vahele pandud ja ka esimene katse tehtud, et kas vahe jääb nüüd.. KORRAS.

Nüüd vaja kõik kokku laduda - täna lihtsalt ajanappuse pärast jäi ladumata!

Varsti tahaks esimest häält selle auto juures kuulda (ma ostsin nn põrsa kotis, ehk pole siiani mootori häält kuulnud).

Loodame parimat!

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: E Aug 13, 2012 12:15
Postitas Tarvi
bõrr bõrr.. eile sai enamjaolt kõik külge lapatud.. otsakaas,rullikud,rihmaajamid jne.. ainuke asi, millega kjuhtus väike äksident, oli karteripõhi - selle peaks täna uue saama ja sis õlid sisse, surve proov! :D

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: N Aug 16, 2012 12:41
Postitas Tarvi
http://www.youtube.com/watch?v=lx5pEX2p ... e=youtu.be

Õlisurvet ei saanud ülesse.. brhh!

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: N Aug 16, 2012 12:58
Postitas D116
Kas on ikka õiged raamsaaled? Need B234 saaled peaks olema kolme auguga. Kui ma tellisin paar aastat tagasi neid, siis müüdi valed B202 mootori omad, nad on ühe auguga.

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: N Aug 16, 2012 13:15
Postitas ivomets
no sellise käivitamise puhul nagu videos näha, ei hakkagi saama surevet üles.

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: R Aug 17, 2012 10:12
Postitas keenius
Õli surve olemas.
Viga oli selles et, kes õlipumba kokku pani jättis pumbarattad õlitamatta ja ladus lihtsalt kuivalt korpusesse. Nii ei saanutki pump oma tööd teha.
Teiseks miks auto käima läks ainult korraks oli natuke naljakam juhtum. Viga oli selles et keegi oli Põlvamaalt Vaakum voolikud lihtsalt kokku ühendanud ilma et aru saaks kes kellega käib. (auto On Tcs Versioon) See et põlva mehed selle autoga sõitsid on vale kuna niimoodi ei saanud auto kuidagi üle 5 sekundi töödata.
Aga kõige lahedam on see et, mootorilt tuleb uuesti pooled jubinad eemalda sest keegi pani otsakaane lohakalt külge.
Kõigil inimestel pole annet mootori koostamiseks.

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: R Aug 24, 2012 9:41
Postitas Tarvi
IT's alive!!! :)

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: N Aug 30, 2012 11:12
Postitas Tarvi
Järjekordne "kummardus" ehk jalaga peesse Põlvamaa remondimeestele.

Jutt jube hea oli, ainult õlisurvet polnd.. midaiganes!

Asjapulk Keenius tuvastas nüüd, et miks tühikäiku ja asja ei ole, on tingitud vigasest throttelist, sel see TC varjant vms. Nüüd otsin tavalist throttelit ja kompunni.

Keenius pidi veel ajule asjanduse programa, mis TC värgi ära põletaks ja ilma veokata jääb edasi :D

SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi

Postitatud: L Sept 01, 2012 11:42
Postitas Tarvi
Nii.. Jubinad sain eile kätte, sai mehaanikule üle antud.

Eks nüüd näis, millal liikvele saab..