Seoses korralise TÜV mitteläbimisega tuleb kiirelt saabi pidureid remontima hakata.
Pikka aega ei kasutanud ma käsipidurit (loll mina), mistõttu on tagumised pidurikettad üsna rooste läinud (ise nägin). Samas tean et paksust on neil veel piisavalt, et sealt treiteraga üle sõita ning mitte uusi osta. Uue ketta hind on ligikaudu 300 EEK'u tk.
Kas keegi teab ja on kursis, kas tallinnas leidub remonditöökoda, kus ka ketta treimise töö ette võetakse? Eeldusel muidugi, et töö on korralik. Huvitav mis teenuse hind võiks Tallinnas olla. Pärnus pidi 50.- olema (üks Pärnu mees teadis rääkida).
Kui muidugi mõistliku hinnaga teenusepakkujat ei leia, siis tuleb ikka ketaste vahetamine ette võtta.
Piduriketaste treimine Tallinnas
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
See kui kässarit pole (ja ilmselt ka tagapidureid seega) siis kettaid küll treida pole vaja. Oleks et nad on kõverad või ülekuumenemisest hakkab pindmine kiht tüki kaupa irduma, siis tõesti. Pigem on klotsid reguleerimatta. Keera kork (mille täpset asukohta ma muidugi ei mäleta) maha, selle all on reguleerkruvi peidus. Niipalju pead peale keerama et käega on ratast raske ringi ajada. Kässarit mujalt reguleerida ei saa ja pole vajagi, seda on Trionic korduvalt maininud. Viska prooviks kasvõi mu vanad kettad peale, nende vahetus on imelihtne.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
saada kettad siia, homme saadan tagasi! 
a selle reguleerimisega võiks kyll keegi kohapeal hakkama saada.
eriabinõuna vaja mingit väikest 6-kant võtit.
tule autoga siia, teeme ylevaatuse kah!
järgmisel nädalal polegi plaanis (veel praeguse seisuga) yhegi saabiga ylevaatusele minna. sel nädalal alles käisin yhe mehe 96ga.
näidati viga mida ma ei näind ära, tegin korda ja ylevaatus käes!
vea põhjustaja siin pildil näha
Lisatud failid

a selle reguleerimisega võiks kyll keegi kohapeal hakkama saada.
eriabinõuna vaja mingit väikest 6-kant võtit.
tule autoga siia, teeme ylevaatuse kah!
järgmisel nädalal polegi plaanis (veel praeguse seisuga) yhegi saabiga ylevaatusele minna. sel nädalal alles käisin yhe mehe 96ga.
näidati viga mida ma ei näind ära, tegin korda ja ylevaatus käes!
vea põhjustaja siin pildil näha
Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Qdwin, kettad on täiesti roostes. Nägin seda siis kui rehvivahetus oli. Peegelpind on tõesti täiesti roostes. Mingid tükikesed pudenesid küljest. Muidugi eks peab proovima. Käin Mustika parklas
, keeran ratta alt - äkki pole tõesti suuremat jebanuuri vaja kui aint regull.
ivomets, ketaste pärnussesaatmine võtab samuti aega ja raha. Sellisel juhul on mõistlikkum juba uued kettad osta. Samuti ei hakka ma Pärnusse ülevaatusele sõitma. Vahepääl sõidan sinna aint ämmale külla. Teen päälinnas pidurid korda ja lähen uuele katsele. Aitähh abikatsete eest

ivomets, ketaste pärnussesaatmine võtab samuti aega ja raha. Sellisel juhul on mõistlikkum juba uued kettad osta. Samuti ei hakka ma Pärnusse ülevaatusele sõitma. Vahepääl sõidan sinna aint ämmale külla. Teen päälinnas pidurid korda ja lähen uuele katsele. Aitähh abikatsete eest

Osta uued,soojalt soovitan-pane uued Ferodo klotsid ja sünt. pid. õli.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
Osta uued,soojalt soovitan-pane uued Ferodo klotsid ja sünt. pid. õli.
Ilmselt tulebki uued osta. Täna sai mõlemad tagumised kettad üle vaadatud. Ühel pool on seis eriti hull (vt. pilti). Ei aita seal treimine ka kuna ketast vaevalt 6mm järel. Tesel pool on tööpind enam vähem talutav, aga ühekaupa ei hakka ju kettaid vahetama.
EDIT:
Tellisin lehelt www.autoosad.ee kettad ära. ~350 raha komplekt (sisaldab transporti).
Lisatud failid
Tegelikult on nii, et sott on treimise eest mõtetult palju, kui uus ketas maksab ~140.-. Kui olen uued kettad alla pannud, siis võin vanad mõnele huvilisele sümboolse koguse õlle "Tõmmu Hiid" eest loovutada. Pildil olev ketas on suhteliselt mittekasutatav, aga teine pool on jällegi kasutatav.
EDIT: Ilmselt võin ka niisama ära anda, sest vastasel juhul lendab asi enivei ju metallikonteinerisse.
EDIT2: Vahepeal ongi varu uute ketaste näol täienenud
Lisatud failid
EDIT: Ilmselt võin ka niisama ära anda, sest vastasel juhul lendab asi enivei ju metallikonteinerisse.
EDIT2: Vahepeal ongi varu uute ketaste näol täienenud
Lisatud failid
Uuri ikka. Esiketaste hinda vaadates ei tundu isegi sajakroonine ületreimine väga kallis.
Ja ületreitud ketaste ohtlikkus on samasugune linnalegend, nagu see, et mineraalõlile täissünti lisades õli klimpi läheb.
Kui treial oskab tööd ja kettal paksust veel on, siis on treimine täiesti normaalne tegevus.
Ja ületreitud ketaste ohtlikkus on samasugune linnalegend, nagu see, et mineraalõlile täissünti lisades õli klimpi läheb.
Kui treial oskab tööd ja kettal paksust veel on, siis on treimine täiesti normaalne tegevus.
Suur, kirjuta siis teistele ka kuidas kordusülevaatusel läks (kui tehtud saad) ?
Kas pidurdusjõu % erines oluliselt samal teljel, juhul kui neid väärtusi muidugi teada said. Samas ega see erinevus täies mahus vist kohe ei avaldugi, vaja ikka uued kettad - klotsid sisse sõita.
P.S. küsimus laiale ringile: miks tekib siis selline ebaühtlane ketaste kulumine ?
Kas võib-olla sellest, et üks ketas võtab oma eluea jooksul vastu mitu komplekti klotse ja iga vahetatud klotsipaar ei suuda tagada enam sellist kontakti ketta ja klotsi vahel nagu uued detailid omavahel). Või on küsimus mingis klotsi kaldenurgas, või õhutamatta pidurites, või kehvas klotsi kvaliteedis - mille tõttu sealt vaikselt osakesi irdub, või veel milleski muus.
Remondimees peaks ju oma töö üldjuhul OK tegema.
Kas sama nähtus võib tabada koheselt ka uusi kettaid ?
Kas pidurdusjõu % erines oluliselt samal teljel, juhul kui neid väärtusi muidugi teada said. Samas ega see erinevus täies mahus vist kohe ei avaldugi, vaja ikka uued kettad - klotsid sisse sõita.
P.S. küsimus laiale ringile: miks tekib siis selline ebaühtlane ketaste kulumine ?
Kas võib-olla sellest, et üks ketas võtab oma eluea jooksul vastu mitu komplekti klotse ja iga vahetatud klotsipaar ei suuda tagada enam sellist kontakti ketta ja klotsi vahel nagu uued detailid omavahel). Või on küsimus mingis klotsi kaldenurgas, või õhutamatta pidurites, või kehvas klotsi kvaliteedis - mille tõttu sealt vaikselt osakesi irdub, või veel milleski muus.
Remondimees peaks ju oma töö üldjuhul OK tegema.
Kas sama nähtus võib tabada koheselt ka uusi kettaid ?
Kässari pidurdusjõu erinevus tagateljel oli ~60%. Lubatud vist max50%. Ise nägin numbreid.Algselt postitas: maxuud
Suur, kirjuta siis teistele ka kuidas kordusülevaatusel läks (kui tehtud saad) ?
Kas pidurdusjõu % erines oluliselt samal teljel, juhul kui neid väärtusi muidugi teada said.
P.S. küsimus laiale ringile: miks tekib siis selline ebaühtlane ketaste kulumine ?
Trionic kunagi kuskil temas mainis, et tagapiduri mittetöötamiseni viib kässari mitte kasutamine. Ma ei kasutanud käsipidurit kuna aut kasti P asend tundus piisav. Ilmselt seetõttu jäigi üks pool pisut kinni ning kui klots kettani eriti tihti ei jõudmud, läks ketas rooste.
Kas võib-olla sellest, et üks ketas võtab oma eluea jooksul vastu mitu komplekti klotse ja iga vahetatud klotsipaar ei suuda tagada enam sellist kontakti ketta ja klotsi vahel nagu uued detailid omavahel).
Üldiselt kulub klots kohe algusel ketta profiili järgi ära (kui ketas ebaühtlaselt kulunud) ning pärast mõneajast kasutamist on kontakt ketta ja klotsi vahel ideaalilähedane.
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
arvan samuti,et treimine ei tee mitte mingil juhul paha ega pärast ei pea kahetsema oma tegu.
kui ma olen ikka oma 5 paari klotse läbi ajanud, siis on raudselt rant kettal olemas ja seda maha treida...ei ole probleemi. loomulikult peab seda tegema teadja mees, aeglasel kiirusel, nii et aega küll, vaikselt kossa-kossa lihvid;)
või vahetan hoopis kettad ära??? kui paksust küll aga näe-rant kurask äärel:o
kui ma olen ikka oma 5 paari klotse läbi ajanud, siis on raudselt rant kettal olemas ja seda maha treida...ei ole probleemi. loomulikult peab seda tegema teadja mees, aeglasel kiirusel, nii et aega küll, vaikselt kossa-kossa lihvid;)
või vahetan hoopis kettad ära??? kui paksust küll aga näe-rant kurask äärel:o
Kas siiski mitte 30% maks lubatud erinevus polnud? Või oli nii, et sõidupiduril maks 30 ja kässaril 50? Pagan, papreid pole kah käepärast, et järgi vaadata ja pea ei kipu kogu infi mahutamaAlgselt postitas: suur
Kässari pidurdusjõu erinevus tagateljel oli ~60%. Lubatud vist max50%. Ise nägin numbreid.

Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

OT.
tog, tahad sa või ei taha aga pidasin sinu postitusi alguses isand Trionicu omadeks
, kuna VT pilt avataril on sedavõrd mällu kinnistunud.
Mis ketastesse puutub siis ma ei ole ka treimisega veel kokku puutunud (halvustavalt ma ise sellesse küll ei suhtu), isegi vanale klassikule ostsin uued aga nende paar tagumiseid Brembosid maksid kunagi ammu 300,- 2tk kokku.
tog, tahad sa või ei taha aga pidasin sinu postitusi alguses isand Trionicu omadeks

Mis ketastesse puutub siis ma ei ole ka treimisega veel kokku puutunud (halvustavalt ma ise sellesse küll ei suhtu), isegi vanale klassikule ostsin uued aga nende paar tagumiseid Brembosid maksid kunagi ammu 300,- 2tk kokku.
Sul võib täiesti õigus olla. ei mäleta kah neid numbreid. Võibolla kohe lausa valetasin erinevust. Igal juhul oli erinevus lubatust suurem ja nägin seda oma silmaga.Algselt postitas: RyhkijaKas siiski mitte 30% maks lubatud erinevus polnud? Või oli nii, et sõidupiduril maks 30 ja kässaril 50? Pagan, papreid pole kah käepärast, et järgi vaadata ja pea ei kipu kogu infi mahutamaAlgselt postitas: suur
Kässari pidurdusjõu erinevus tagateljel oli ~60%. Lubatud vist max50%. Ise nägin numbreid.![]()
to suur: juunis võtsin ise ketaste treimise ning piduriklotside vahetuse ette. Mu tonnise tagumised kettad nägid üsna identsed sinu omadega välja. Niipea, kui klotsid said eemaldatud, pudenesid mõlemapoole klotsid tükkideks. Mis öelda tahan - vaheta juba kõik ära, nii kettad kui klotsid, sest tõenäoliselt kettaid vahetades sa avastad, et klotsid ei kõlba enam kuhugi
terv, teager
terv, teager
To NO FEAR:
Pidurikettad on valmistatud malmist, sellepärast treimise jooksul pöörlemis kiirus ei tohi olla vähem kui tavalise (pehme) terase puhul.
Ja mitte iga treial võtab sellist tööd, malm on kõvem kui tavateras, süsiniku sisalduse pärast, see (malmilaast) aga rikkub tööpinki täpsust.
Pidurikettad on valmistatud malmist, sellepärast treimise jooksul pöörlemis kiirus ei tohi olla vähem kui tavalise (pehme) terase puhul.
Ja mitte iga treial võtab sellist tööd, malm on kõvem kui tavateras, süsiniku sisalduse pärast, see (malmilaast) aga rikkub tööpinki täpsust.
30 EEK ketas ei ole sugugi mitte väga vähe. Kui mul oleks treipink olemas ja terad juba ühe korra tehtud, siis ketta treimine võtab aega mitte üle 15 minuti. 120 EEK tunnis treimistöö eest ei ole ju esmapilgul väga halb teenistus? Või mis?Algselt postitas: tog
Ma soovitasin 30 EEK maksvast treimisest hoiduda, kuna sellise eluliselt olulise süsteemi, nagu pidurisüsteemi puhul võib vähe maksmine hiljem "palju maksma minna".
Algselt postitas: Lembit30 EEK ketas ei ole sugugi mitte väga vähe. Kui mul oleks treipink olemas ja terad juba ühe korra tehtud, siis ketta treimine võtab aega mitte üle 15 minuti. 120 EEK tunnis treimistöö eest ei ole ju esmapilgul väga halb teenistus? Või mis?Algselt postitas: tog
Ma soovitasin 30 EEK maksvast treimisest hoiduda, kuna sellise eluliselt olulise süsteemi, nagu pidurisüsteemi puhul võib vähe maksmine hiljem "palju maksma minna".
OK, kui nii väidad ja tulemus korralik ning töökoja, treipingi ja oma tervisekulud kaetud, siis võtan oma arvamuse tagasi ja tunnistan oma teadmatust selle töö võimalikkusest.
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Algselt postitas: Executive
To NO FEAR:
Pidurikettad on valmistatud malmist, sellepärast treimise jooksul pöörlemis kiirus ei tohi olla vähem kui tavalise (pehme) terase puhul.
Ja mitte iga treial võtab sellist tööd, malm on kõvem kui tavateras, süsiniku sisalduse pärast, see (malmilaast) aga rikkub tööpinki täpsust.
muud ei oska kommida, kui: asi lihtsalt selles, et ma nägin oma silmaga pealt, kui minu kettaid treiti..ketast treiti, sest avastades, et klotsidelt oli eemaldunud mingil hetkel klotsimaterjal ja alles oli jäänud vaid raud, mis vastu ketast pani, siis oli vajadus vaid ühe ketta järele. no vot, lihtsalt olen ma näinud treimistööd kõrvalt küll, suht palju ja seega oli pingi pöörlemiskiirus tunduvalt aeglasem tavatreimisest. tulemus oli aga hea, ning uued klotsid külge ja asi töötas.
ja mul oli suht hea tuttav, kellega me siis peale seda 15 minutilist tööt lahedalt grillisime ja õlli libistasime
...aga peab ütlema, et ta suutis selle ühe ketta ajal üks kord teritada treitera. seega, kõva materjal küll. esiketaste treimine on loomulikult selline probleemsem, kuna seal need jahutusribid vahel on. kui mul läks kord esipidurilotside vahetuseks, siis mõtlesin ka, et treiks üle aga näe, juhtus nii, et lähemal uurimisel selgus kurb tõsiasi, et jahutusribide kohal oli piki ketast pragu sees ja siis tuligi uued osta, sest esipidur rakendub minu omal küll kiiremini ja et ei oleks pidurdujõul erinevust siis vahetasin mõlemad ära.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Malmi treimis kiirus on tunduvalt väiksem kui raual. Mul sõbra isa on treial (Silleris töötab). Olen oma silmaga näind kuidas hooratast või kettaid treitakse, kiirus on ikka madalam kui korralikku pinda tahad saada.