9000 koliseb

Tonnised ja nende mured
Vasta
Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#1

Üks õnnetu Saab 9000, mille mured ei taha otsa lõppeda...

2.3T,143kW,1992a, automaatkastiga.

Nüüd siis selline probleem, et sõidu ajal ees kõriseb midagi. Mida suuremad pöörded, seda valjem kõrin.
Kapoti alla vaadates oli näha, kuidas käigukasti hüdromuhv liigub imelikult vasakult paremale ning esialgu pakkus tuttav mehhanik, et tegu on käigukasti otsalaagri probleemiga.
Sai viidud siis inimese juurde, kes kasti maha võttis ning tuvastas, et hooratta laagril on tõesti keere kulunud, kuid et selle annab taastada.
Taastas ning nüüd väidab, et hoopis saaled teevad seda häält.
Ise aga mõtlen, et kas asi saab ikka saaledes olla, kui sisuliselt 400km sai sellise kõrinaga läbi sõidetud....
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#2

Osa Su kirjeldusest ei saa muidugi tõele vastata.Hooratta laagri keere kulunud.......
Nagu jutust aru võis saada, siis silmaga nähtav laperdav asi ja hüdromuhviks nimetatu, on ese, mis on nähtav läbi kasti korpuse sees oleva augu.Ja kinnitub plaadile, mis kinnitub väntvõlli omakorda otsa.Võib ka hoorattaks selguse mõttes nimetada, kuigi automaadi puhul täidab hooratta ülesannet turbiin.
Viga on seal nüüd selles, et see sama nö. hooratas on katki läinud.Ta ehitus on lihtsustatult säärane.Plekist ümmargune plaat. mis kestkelt käib kinni väntvõlli külge.Pleki välis-serva poolses osas on augud, kust lähevad läbi turbiini kinnituspoldid.Pleki päris välis-serva külge on needitud hammasvöö, mida starter käivitamisel ringi ajab.Vot sealt nad tavaliselt katki lähevadki.See plekk lihtsalt praguneb hammasvöö ja pleki ühenduspunktide juurest.Olen näinud ka sellist, kus on juba turbiini poldiaukudeni plekk lõhki.
Kuna hammasvöö on paksust materjalist kõva detail, siis see muudabki selle plekiplaadi servadest jäigaks.Kui ta nüüd sealt ositi lahti tuleb, siis hakkabki turbiin vänderdama, kuna plekk, mille küljes on turbiin, annab painduma.Kuna turbiini tsentreerib kasti poolsest osast kasti sisu, siis ei ole see turbiini tagumise otsa vänderdamine ka kastile kuigi tervislik.

See plekk on mingist erisulam-terasest ja selle kokkukeevitamine tulemust ei anna.Olen proovinud- läheb kohe uuesti katki.

Kasti peal turbiinikoja peal on üks aukudega plastkate.Võta see kate maha ja proovi läbi selle augu kruvikaga tubiini liigutada mootri-kasti poole.Kui ta annab liikuma, siis on see plaat lõhki.Kui ta ühes vända asendis ei liigu, siis keera veidi vänta ja proovi veel.Ta ei ole ümber-ringi lõhki, kui saad veel mootori starterist käima.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

On ka võimalus,et tegu valediagnoosiga. Töötava mootoriga tundub tihti,et turbiin "viskab", sest keevisliides on ebaühtlane. Kasti otsalaager ja "flywheel`i" oma tavaliselt probleemsed ei ole.
Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#4

Hmmm...
Kui nüüd ongi saaled, siis tegemine läheb vist kallimaks, kui mootori vahetus. Arvestades seda, et tonniseid saab ikka üliodavalt praegu..
Aga nüüd teistlaadi küsimus - kas annab sellele autole siis mingi vingema mootori ka vahele panna? Et kui juba mootor vahetada, siis paneks võimsama vahele. Või pole võimalik või otstarbekas?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

Sul on ju niigi kõige võimsam. Kui seal juba T5 mootorit juhib, siis saab softi vahetada. Aga kas 92 aastal seal T5 oli...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#6

Saalekolksu peaks ometi ära tundma,väntv6lli edasi-tagasi keerates.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#7

Tegin nüüd 2 videot:

Külmkäivitus:
http://www.youtube.com/watch?v=5jMsQ-6C3cg
Pöörete lisamine:
http://www.youtube.com/watch?v=2Kuz2WIJI78

Oskab keegi selle põhjal öelda, kas on mõtet hinnapäringuid küsida või ei tasu vaev end ära?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

Ma pakuksin väntvõlli saale kolinat...kuidagi väga tuttav see hääl..:cool:
Eks spetsialistid muidugi parandavad..
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

Ma soovitaks seda mootorit rohkem mitte käima panna, siis on veel ehk lootust midagi päästa. Odav see lõbu kindlasti ei ole.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Myller
Postitusi: 36
Liitunud: K Okt 03, 2007 14:40
Asukoht:
Auto:

#10

Ma kuulsin sellist häält viis minutit enne nööri otsa jäämist. Tark tegu on mootor koheselt laiali võtta. Hea õnne korral pääseb ainult saalede vahetusega.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#11

Vaata kas õlis on metall puru. Kui jah, siis kindlalt saaled.
Väntvõlli lihvimist (õigesti ja head!) vist Eestis ei tehta, parem juba osta kasutatud soonteta ja "kriimudeta".
__In Boost We Trust__
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#12

Viljandist üks härras lihvib väntvõlle ja väga kvaliteetselt. Tean 3me autot millel 300-400hp ja liiguvad juba 2a ilma et oleks midagi juhtunud. Enda Volvo T5 vända lihvimise eest küsis 50euri, võimalik et 4 silindrilise eest võtab siis 40, aga pole kindel.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

Mul on kuidagi tunne tekkinud, et kui väntvõll on mingi spetstöötlusega (pindkarastus vms), siis lihvimisega keeratakse see lihtsalt pekki ja eriti kaua ei kesta see lõbu.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#14

Ma ei tea seda kommenteerida, kuid mees on paljudele ralliautodele samuti neid võlle lihvinud ja kestavad, ju siis asi toimib.
Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#15

Nüüd sai siis mootor vahetatud, kuid veakoodiks on 6 flashi (igal kolmel korral).

Maanteel sõites käitub auto imelikult, justkui vahepeal mängiks gaasiga, jõnksutab. Ülilõbus auto.
Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#16

jätkuna eelmisele postitusele - eile täheldasin neid sümptomeid tallinn-rapla lõigul. Õhtul Rapla-Tartut sõites polnud ühtki probleemi.
Check Engine põleb siiani, kuid võtan aku korra maha täna ja vaatan, kas siis ikka veel tuleb ette.
Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#17

check engine ei põle enam..
aga huvitaval kombel see auto ikka veel k***b mu ajusid ning käiguvahetusega on imelikud probleemid ilmenud. Külmalt sõitma hakates vahetab näiteks käike alles 4000-4500 pöörde peal.

:gun:
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#18

Automaatkasti kick-down tross reguleerida.
Vasta