1. leht 1-st

9000 koliseb

Postitatud: N Aug 23, 2012 22:00
Postitas Platinum
Üks õnnetu Saab 9000, mille mured ei taha otsa lõppeda...

2.3T,143kW,1992a, automaatkastiga.

Nüüd siis selline probleem, et sõidu ajal ees kõriseb midagi. Mida suuremad pöörded, seda valjem kõrin.
Kapoti alla vaadates oli näha, kuidas käigukasti hüdromuhv liigub imelikult vasakult paremale ning esialgu pakkus tuttav mehhanik, et tegu on käigukasti otsalaagri probleemiga.
Sai viidud siis inimese juurde, kes kasti maha võttis ning tuvastas, et hooratta laagril on tõesti keere kulunud, kuid et selle annab taastada.
Taastas ning nüüd väidab, et hoopis saaled teevad seda häält.
Ise aga mõtlen, et kas asi saab ikka saaledes olla, kui sisuliselt 400km sai sellise kõrinaga läbi sõidetud....

9000 koliseb

Postitatud: N Aug 23, 2012 23:38
Postitas timutit
Osa Su kirjeldusest ei saa muidugi tõele vastata.Hooratta laagri keere kulunud.......
Nagu jutust aru võis saada, siis silmaga nähtav laperdav asi ja hüdromuhviks nimetatu, on ese, mis on nähtav läbi kasti korpuse sees oleva augu.Ja kinnitub plaadile, mis kinnitub väntvõlli omakorda otsa.Võib ka hoorattaks selguse mõttes nimetada, kuigi automaadi puhul täidab hooratta ülesannet turbiin.
Viga on seal nüüd selles, et see sama nö. hooratas on katki läinud.Ta ehitus on lihtsustatult säärane.Plekist ümmargune plaat. mis kestkelt käib kinni väntvõlli külge.Pleki välis-serva poolses osas on augud, kust lähevad läbi turbiini kinnituspoldid.Pleki päris välis-serva külge on needitud hammasvöö, mida starter käivitamisel ringi ajab.Vot sealt nad tavaliselt katki lähevadki.See plekk lihtsalt praguneb hammasvöö ja pleki ühenduspunktide juurest.Olen näinud ka sellist, kus on juba turbiini poldiaukudeni plekk lõhki.
Kuna hammasvöö on paksust materjalist kõva detail, siis see muudabki selle plekiplaadi servadest jäigaks.Kui ta nüüd sealt ositi lahti tuleb, siis hakkabki turbiin vänderdama, kuna plekk, mille küljes on turbiin, annab painduma.Kuna turbiini tsentreerib kasti poolsest osast kasti sisu, siis ei ole see turbiini tagumise otsa vänderdamine ka kastile kuigi tervislik.

See plekk on mingist erisulam-terasest ja selle kokkukeevitamine tulemust ei anna.Olen proovinud- läheb kohe uuesti katki.

Kasti peal turbiinikoja peal on üks aukudega plastkate.Võta see kate maha ja proovi läbi selle augu kruvikaga tubiini liigutada mootri-kasti poole.Kui ta annab liikuma, siis on see plaat lõhki.Kui ta ühes vända asendis ei liigu, siis keera veidi vänta ja proovi veel.Ta ei ole ümber-ringi lõhki, kui saad veel mootori starterist käima.

9000 koliseb

Postitatud: R Aug 24, 2012 8:03
Postitas Trionic
On ka võimalus,et tegu valediagnoosiga. Töötava mootoriga tundub tihti,et turbiin "viskab", sest keevisliides on ebaühtlane. Kasti otsalaager ja "flywheel`i" oma tavaliselt probleemsed ei ole.

9000 koliseb

Postitatud: L Aug 25, 2012 9:55
Postitas Platinum
Hmmm...
Kui nüüd ongi saaled, siis tegemine läheb vist kallimaks, kui mootori vahetus. Arvestades seda, et tonniseid saab ikka üliodavalt praegu..
Aga nüüd teistlaadi küsimus - kas annab sellele autole siis mingi vingema mootori ka vahele panna? Et kui juba mootor vahetada, siis paneks võimsama vahele. Või pole võimalik või otstarbekas?

9000 koliseb

Postitatud: L Aug 25, 2012 10:52
Postitas Cyber
Sul on ju niigi kõige võimsam. Kui seal juba T5 mootorit juhib, siis saab softi vahetada. Aga kas 92 aastal seal T5 oli...

9000 koliseb

Postitatud: L Aug 25, 2012 11:49
Postitas Swedbil
Saalekolksu peaks ometi ära tundma,väntv6lli edasi-tagasi keerates.

9000 koliseb

Postitatud: T Aug 28, 2012 18:04
Postitas Platinum
Tegin nüüd 2 videot:

Külmkäivitus:
http://www.youtube.com/watch?v=5jMsQ-6C3cg
Pöörete lisamine:
http://www.youtube.com/watch?v=2Kuz2WIJI78

Oskab keegi selle põhjal öelda, kas on mõtet hinnapäringuid küsida või ei tasu vaev end ära?

9000 koliseb

Postitatud: T Aug 28, 2012 22:14
Postitas sebastian
Ma pakuksin väntvõlli saale kolinat...kuidagi väga tuttav see hääl..:cool:
Eks spetsialistid muidugi parandavad..

9000 koliseb

Postitatud: K Aug 29, 2012 8:10
Postitas Cyber
Ma soovitaks seda mootorit rohkem mitte käima panna, siis on veel ehk lootust midagi päästa. Odav see lõbu kindlasti ei ole.

9000 koliseb

Postitatud: R Aug 31, 2012 22:01
Postitas Myller
Ma kuulsin sellist häält viis minutit enne nööri otsa jäämist. Tark tegu on mootor koheselt laiali võtta. Hea õnne korral pääseb ainult saalede vahetusega.

9000 koliseb

Postitatud: R Aug 31, 2012 22:33
Postitas D116
Vaata kas õlis on metall puru. Kui jah, siis kindlalt saaled.
Väntvõlli lihvimist (õigesti ja head!) vist Eestis ei tehta, parem juba osta kasutatud soonteta ja "kriimudeta".

9000 koliseb

Postitatud: R Sept 28, 2012 10:58
Postitas helitehnik
Viljandist üks härras lihvib väntvõlle ja väga kvaliteetselt. Tean 3me autot millel 300-400hp ja liiguvad juba 2a ilma et oleks midagi juhtunud. Enda Volvo T5 vända lihvimise eest küsis 50euri, võimalik et 4 silindrilise eest võtab siis 40, aga pole kindel.

9000 koliseb

Postitatud: R Sept 28, 2012 11:11
Postitas Cyber
Mul on kuidagi tunne tekkinud, et kui väntvõll on mingi spetstöötlusega (pindkarastus vms), siis lihvimisega keeratakse see lihtsalt pekki ja eriti kaua ei kesta see lõbu.

9000 koliseb

Postitatud: R Sept 28, 2012 11:31
Postitas helitehnik
Ma ei tea seda kommenteerida, kuid mees on paljudele ralliautodele samuti neid võlle lihvinud ja kestavad, ju siis asi toimib.

9000 koliseb

Postitatud: P Nov 04, 2012 16:18
Postitas Platinum
Nüüd sai siis mootor vahetatud, kuid veakoodiks on 6 flashi (igal kolmel korral).

Maanteel sõites käitub auto imelikult, justkui vahepeal mängiks gaasiga, jõnksutab. Ülilõbus auto.

9000 koliseb

Postitatud: E Nov 05, 2012 11:17
Postitas Platinum
jätkuna eelmisele postitusele - eile täheldasin neid sümptomeid tallinn-rapla lõigul. Õhtul Rapla-Tartut sõites polnud ühtki probleemi.
Check Engine põleb siiani, kuid võtan aku korra maha täna ja vaatan, kas siis ikka veel tuleb ette.

9000 koliseb

Postitatud: N Nov 08, 2012 21:02
Postitas Platinum
check engine ei põle enam..
aga huvitaval kombel see auto ikka veel k***b mu ajusid ning käiguvahetusega on imelikud probleemid ilmenud. Külmalt sõitma hakates vahetab näiteks käike alles 4000-4500 pöörde peal.

:gun:

9000 koliseb

Postitatud: R Nov 09, 2012 11:17
Postitas olaviv
Automaatkasti kick-down tross reguleerida.