1. leht 2-st

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: K Sept 19, 2012 18:58
Postitas ktykk
Otsustasin lõpuks oma liikurist teema teha. Tegu siis 2000nda aasta 4-ukselise 9-3’ga, millel 2.0T Aero mootor, originaalis 151kw. Käigukastiks manuaal. Varustuse poole pealt ei ole midagi ette heita, kõik vajalik on olemas. Puudu vaid joogitopsihoidja, TCS (tuli 2001a) ning cd-boks.

Kui auto märtsi kuus müüki tuli, siis sai kohe ka seda vaatama mindud. Eelnevalt uuritud ka auto ajalugu, täpsemalt keti vahetuse kohta. See on teostatud 2010 aastal 152191km pealt Saabiantis. Loomulikult sai ka uuritud foorumist auto kohta. Leidsin vaid müügikuulutuse, äsja Rootsist tooduna.

Teemat enam ei leia, kuid 2 pilti olen ära salvestanud
Pilt

Pilt

Kuna auto meeldis ning oli suht heas korras, hoolimata iluvigadest, mida vanadel autodel ikka leidub, sai masin samal kuul ära ostetud.
Autoga oli kaasas hooldusraamat, tehtud töödest tsekid jms.

VIN decoder ütleb nii:
- VIN: YS3DG55KXY2035920
- Manufacturer: Saab Automobile AB
- Product line: SAAB 9-3
- Body type: 5-door Hatchback
- Gear box: 5-Speed Manual
- Engine type: 2.0 Turbo, 205 hp
- Model year: 2000
- Assembly plant: Trollhattan, Sweden, line A or B
- Serial number: 035920
- Control symbol: Passed
- SRS: Model range IV, Driver's airbag, AERO

Ostupäeval tehtud pildid
Pilt

Pilt

Mõnda aega sõitsin teadmatuses, milliste jõunumbritega auto sõidab. Eelmine omanik uuris ostu-müügi päeval välja, et peale olevat lastud Nordicu soft ning tõstetud ka pöörete piirajat, kuid numbrilist infot ei saanud. Kuna mulle tundus, et madalatel pööretel on kuidagi tuim, siis sai üks hetk kirjutatud CR Performance’ile, et äkki on võimalik nende poolt pakutavate softidega alumist otsa paremaks muuta. Selgus aga see, et auto sõidabki nende (või siis Sebastiani) poolt peale lastud softiga, mille jõunumbriteks max 270HP ja 400NM. Esimesel käigul on vääne piiratud 290NM’ga. Seega kõik pidi olema nii nagu peab. Tundub, et ma lihtsalt olin harjunud turbodiisliga, millega sai veidi sõidetud mõni aeg.

Seega mootor/muudatused on järgmised:
- B205R
- Mitsubishi TD04HL-15T
- Nordic soft (270hp ja 400nm)
- De-cat
- 2,5“ downpipe
- 4mm silikoonvoolikud
- Küünlad BRC8ES
- Sport lõpupütt

Mis puutub remondi/hoolduspäevikusse, siis minu kasutusajal on vahetatud/tehtud järgmised asjad:
- summuti kinnituse keevitus
- õli ja õlifiltri vahetus (180 800km pealt, GM 5w-30)
- pandud peale karterituulutuse kit
- õhufiltri vahetus
- süüteküünalde vahetus (BCR8ES)
- kliimapumba remont/vahetus (sellega kaasnev freoonist tühjakslaskmine ja uuesti täitmine)
- veepumba vahetus + tosool
- salongi temperatuuri anduri puhastamine ja õlitamine

Kindlasti on midagi veel, mis kohe ei meenu.. täiendan meeldetulemisel.

Paar pilti kapotialusest, puhtamana
Pilt

Pilt


Salong
Salongi üldine seisukord on päris hea. Nahkrool pole ülemäära kulunud ning ka muud detailid korralikud peale puhatust ja hooldust. Nahahooldust olen teinud paar korda enda kasutusaja jooksul spetsiaalsete vahenditega. Viimati kasutasin nahakreemiks Valma Excaliburi toodet, eelnevalt puhastusvahendiga nahka puhastades. Tulemuseks pehmem nahk. Küll on aga juhiiste väsinud – esineb kulunud/pragunenud nahka ning kuidagi on suudetud tekitada ka auk. Siin aitab ainult sadulsepp.
Vigadest veel salongis nii palju, et nagu enamikel, puuduvad ka minul osad pikselid SID’ilt. Kliimadisplei seevastu korras ning olemas kõik pikselid. Samuti on ära kustunud mõned pirnid spidomeetri valgustusel.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Helisüsteem
Helisüsteem on saanud osaliselt uuendust. Tehasest on peale pandud talle AS3 süsteem, mis tähendab võimendatud uksekõlareid ees. Originaalkõlarid on välja vahetatud Clarioni omade vastu. Armatuuris pesitsevad tweeterid ning on kõik filtrite taga. Tagumised ovaalid on hetkel originaalid ning mängivad maki taga. Kunagi on olnud tagumisel aknalaual mingid asjalikumad 6x9 ovaalid, mis on mänginud tõenäoliselt eraldi võimendi järgi. Hetkel on ainult kõlarikatted tühjade aukudega. Kuna eelnevalt tuli juttu eraldi võimust, siis loomulikult olid veetud juba voolujuhtmed, mis tegi lihtsaks mul subwoofri paigaldamise. Ostetud sai hi-low konverter (tean, et helikvaliteet pole hea) ning helisignaal võetud tagumistest kõlaritest. Kuna ostetud subwoofer oli koos kastiga ning spetsiaalselt arvutatud, siis ei olnud mõtet hakata uut kasti ehitama. Tuli vaid „ilusaks“ teha. Võimendi sai pandud seljatoe külge.

http://images55.fotki.com/v508/photos/8 ... 133-vi.jpg

http://images12.fotki.com/v252/photos/8 ... 163-vi.jpg

http://images60.fotki.com/v661/photos/8 ... 228-vi.jpg

Välimus
Tegu siis tavalise SE kerega, ehk kahjuks puuduvad Aero kenad spoilerid. Valuvelgedeks suvel 17“ Saab Double 3 Spoke (rehvid 225/45) ning talveks 15“ plekkveljed kilpidega.
Kerel esineb väiksemaid iluvigu. Koledaim ehk parem esispoileri nurk, mille alumises lisas on pragu sees ning värvi koorub vähe. Roostet leidub bensiinipaagi luugi äärest.
Muus osas väga hullu pole. Värv väga pleekinud pole ning läigib veel küll. Olen korduvalt ka vahatamist teinud.

Ports pilte, mida olen teinud aegade jooksul
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: K Sept 19, 2012 19:31
Postitas que
Söitsid eile söle statoili parklas? :P
silmatorkkav masin ;)

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: K Sept 19, 2012 19:57
Postitas ktykk
Jep, sõitsin seal. :D

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: T Okt 30, 2012 12:36
Postitas ktykk
Väike teema uuendus:
Eelmine nädal said alla keeratud talverehvid (195/65/15) plekkvelgedel.
Vahetusse läks ka kütusefilter, vana paistis olevat üsna halvas seisus.

Üks pilt ka talveratastega:
Pilt

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: T Okt 30, 2012 12:46
Postitas Gals
Mis grilliga tegid? Kaugelt ei saa arugi.

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: T Okt 30, 2012 18:12
Postitas ktykk
Iluvõre sai lõpuks mustaks värvitud. Selleks kasutasin mitte tavalist värvi, vaid proovisin nn elastset pinnakatet (www.plastidipest.ee), mida saab vajadusel eemaldada. Minul aga värvimine kõige paremini välja ei tulnud, ehk jäi vähe krobeline ning oleks pidanud kasutama nakkeparandajat. Osadesse kohtadesse on saanud vesi alla ja siis lahti tulnud. Kui millalgi viitsimist, siis teen uuesti ja korralikumalt. Muidu toode ise on hea küll.


Täna panin talveks tagasi Aero originaalküünlad (PFR6H-10). 8ES'id nägid välja sellised:

Pilt
Pilt

Targemad võivad kommenteerida, kas küünlad on nn "õiget värvi"?

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: P Veebr 03, 2013 14:21
Postitas ktykk
Täna öösel otsustas Saab, et tema käima enam ei lähe ning tahab öö veeta südalinnas, Pärnu mnt ääres.
Auto uksi puldist avades märkasin, et ohutuled ei vilksatanud miskipärast, mis tavaliselt käib selle asja juurde. Esimest korda käivitades läks auto käima, kuid suri välja paari sekundi pärast. Uuesti proovides aga hakkas ainult käiama kuid mootor tööle ei läinud. Tundus, nagu miski ei laseks seda teha. Ei aidanud ka aju reset, ketras, kuid ei midagi. Tuli jätta auto linna ööseks...
Enne lõunat sai siis tagasi mindud ning pukseeritud ta minema sealt. Kuna masin oli mõned tunnid seisnud, siis sai huvi pärast enne veel proovitud. Endiselt ei vilkunud ohutuled uste lahti-kinnilukustamisel. Ja nii nagu enne, läks esimest korda proovides auto kohe käima, kuid suri sama kiirelt, edaspidi järgnes ainult käiamine. Tundus, nagu immo või midagi blokiks. Kas on kellegil taolist probleemi esinenud, milles võiks viga olla?

Lisaks murdus ära üks plastik vaakumklapi otsik.
Pilt
(illustreeriv pilt)

Millisest poest neid klappe võiks leida, lisaks VM'ile?

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: P Veebr 03, 2013 16:18
Postitas sebastian
Sinu eelmise posti pilti vaadates paistavad küünlad ilmselt liiga "külmad".
Võiks arvata, et 8ES on antud juhul natuke liig ja peaksid proovima 7ES varianti.'

Elektroodid on küll õiget värvi, aga portselanosa täiesti tahmane. Mis näitab, et tahm ei põle ära, kuigi suuremalt osalt peaks.

Õiged küünlad näeksid välja sellised: http://www.wallaceracing.com/Spark_Plug ... Range2.jpg

Võib muidugi olla, et hoopis segu on vale, aga sel juhul oleksid ka elektroodid kõvasti tumedamad.

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: E Veebr 04, 2013 13:43
Postitas ktykk
Selge, suured tänud vastamast! Üritan siis kevadeks 7ESid saada ja peale panna.

Auto ise aga hetkel remondis targemate käes, ehk saab asja.

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: T Veebr 05, 2013 15:07
Postitas AndresV
Välimus
Tegu siis tavalise SE kerega, ehk kahjuks puuduvad Aero kenad spoilerid.
Ot mis mõttes? Aastal 2000. aerodel just selline spoiler ja muud lisad ju olidki.

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: T Veebr 05, 2013 15:30
Postitas iisak
Täiesti OT aga minu vana Scorpa paistis ühelt pildilt:eureka:

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: T Veebr 05, 2013 15:41
Postitas Cyber
Sa oled ka selline mees, kes kõigi omatud autode numbreid mäletab?

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: T Veebr 05, 2013 15:47
Postitas iisak
Paraku küll:freak:

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: K Veebr 06, 2013 20:07
Postitas ktykk
Välimus
Tegu siis tavalise SE kerega, ehk kahjuks puuduvad Aero kenad spoilerid.
Ot mis mõttes? Aastal 2000. aerodel just selline spoiler ja muud lisad ju olidki.

Tundub nii. Pidasin silmas tegelikult Viggen stiilis stangesid, aga ka need vist tulid 2001a mudelitel, kui õigesti aru sain.


Aga muidu auto sõidab eilsest. Vahetati välja vigane DICE ning kõik töötab jälle :drive:

...ja OT jätkuks üks parem pilt uhkest scorpast :D
Pilt

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: N Veebr 14, 2013 20:08
Postitas ktykk
Kuna peale auto kättesaamist tekkis korra veel sama elektrijama, sai masin tagasi viidud. Mitte midagi muud ei leitud, kui ainult 2,5a vana ja väga väsinud aku. Seega läks täna peale poeuus 62 Ah aku. Eks nüüd aeg näitab, kas akuvahetus lahendas probleemi või mitte.

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: N Veebr 14, 2013 21:07
Postitas que
Sellisel autol on lausa patt kasutada plekkvelgi.
Või sa tahad mulle soodsa hinnaga 3spoke ära müüa :D

Grillilt kisu see must küll maha :head:

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: N Veebr 14, 2013 21:41
Postitas ktykk
Tõsi ta on, plekk + kilp ei ole kunagi meeldind, aga need talvekuud pigistan silma kinni ja kannatan ära:D
3spoked'ega on plaan hoopis selline, et ilmselt lähevad värvi ja vähe tumedamaks, kui praegu on.
Midagi sellist, aga törts heledam:
Pilt

Ja grill jääb mustaks, vähemalt minu kasutusajal. Endale meeldib :P

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: R Veebr 15, 2013 10:23
Postitas AndresV
Ma olen ka mõelnud, et see 9-3 massiivne kroomgrill on pisut liiga vana kool ja võiks kas tumedam olla või siis matt kroom või frosted või harjatud.

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: R Veebr 15, 2013 18:28
Postitas ktykk
Ei aidanud akuvahetus mitte. Täna õhtul koju sõites poole tee peal tahtsin vaadata keskmis kütusekulu kuid näitas ainult "---- " ja nii ka teistel näitudel. Mõtlesin, et midagi SIDiga juhtund, kuid kadunud olid ka suunatuled. Siis oli selge, jälle sama jama. Auto välja suretades uuesti käima ei lasknud panna. Lukustasin uksi lahti-kinni, proovisin uuesti käivitada, ei lase. Selge, võtsin oma asjad ja panin auto lukku, ent seekord vilgutas ohutulesid. Okei, uuesti uksed lahti ja auto käivitus! Mitte ei saa aru, ühtki viga diagnost ei pidavat näitama... päris õnnetu seis. Eks tuleb oodata sõita nii palju kui saab, et asi süveneks ja ehk siis leiab vea põhjustaja ka.

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: T Apr 16, 2013 21:36
Postitas ktykk
2 kuud möödas viimasest postitusest, kui esines autol mingi jama. Õnneks peale seda pole kordagi enam jukerdanud, kõik toimib nii nagu peab.

Lisaks sellel ajavahemikul tehtud nipetnäpet hooldustöid: esisillas vahetatud detaile, väljalaske keevitustööd, õlivahetus (vana õliga läbisõit 7500km. Asemele läks sama, GM 5W-30). Ja nagu ikka kevadel, nahkistmete puhastus-kreemitamine.

Ees on ootamas suurem salongipuhastus ning väljast vahatamine.

Pilt
Nagu näha, siis velgedega tegeleda ei jõudnud.

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: T Apr 16, 2013 21:48
Postitas ebuprofen
vääääga ilus auto! :beer:

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: T Apr 16, 2013 21:59
Postitas 13piisab
kena masin. Maitse üle ei vaielda, niiet küsin "retooriliselt": kas kroomile ja alumiiniumile "plastic look" andmine on ikka hea mõte? Enamasti tehakse teistpidi ja selline suund on "üldtunnustatud maitse";)
peale musta ja halli on ka muud värvid. Nt valge passib mu meelest mõõdukas koguses punase veerde. Veljena on isegi äkki palju.

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: T Apr 16, 2013 23:08
Postitas AndresV
Kas plastgrill, mis püüab kroomi teeselda, on kuidagiviisi õigem või parem, kui aus plast, mis näeb välja plast?

Auto alumine serv valgena ei ole mõistlik. Mul oli kunagi valge opel, samast ajastust. Oli Saksas küljeliistust allapoole mustaks värvitud. Oli ilus ja oli praktiline ka.

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: P Mai 12, 2013 23:38
Postitas ktykk
Punane ja valge värv sobivad küll kokku, kuid minu käes sellele 9-3le mingeid valgeid detaile ei tule. Võibolla järgmine kasutaja seda teeb, mine tea.

Laupäeval sai ette võetud süüteküünalde vahetus jälle, seekord läksid peale 7ESid. Ahjaa, kunagi aasta alguses said ära vahetatud ka sinised silikoonvoolikud punaste vastu.

Pilt


Pilt

Saab 9-3 2.0T, 2000, ktykk

Postitatud: N Juul 11, 2013 12:49
Postitas ktykk
Kuna tagumised pidurikettad olid kõverad ning üks supportidest kehvas seisus, siis sai ette võetud vajalike detailide vahetus - uus (kasutatud) korralik support, kettad + klotsid.

EDIT: Lisaks läbis käsipidurisüsteem uuenduse trossi näol - nüüd võtab ja peab viimane väga hästi.

Ja kui kellegil peaks olema huvi antud auto ostmises, siis võib sellest märku anda ning räägin lähemalt. Plaan varsti müüki panna.









Lisatud failid