Otsin ja menetlen aga neti kaudu ikka sotti ei saa. Plaan siis ehitada üks kümblustünn. Aga küsimuseks see kuskandis pärnus võiks leida saematerjali normaalse hinnaga. Ehituspoest ju ostma ei lähe hullu kirvega... Äkki on keegi tuttav selle teemaga ja teab soovitada? Eelistatud oleks männipuit näiteks 50X100. Sobiksid ka lühemad tükid, kõrgust ju tünnil ainult 1,2 ja läbimõõtu ~ 2m.
Kui kellegi endal pakkuda on vms siis:
Kogukulu on kuskile 110-120 jooksva meetri kanti.
Tänud ette
Kümblustünni ehitus
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Osta endale Pärnu Postimees ja seal vähemalt 5 kuulutust, kes müüvad kõiksugu saepuru.
veel 2 kohta kus kaikaid kohapeal, kust saab aga need kohad tiba kallid: reldoris Fixsiuse kõrval ja kuusakoski vastas puuhall.
veel 2 kohta kus kaikaid kohapeal, kust saab aga need kohad tiba kallid: reldoris Fixsiuse kõrval ja kuusakoski vastas puuhall.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Saematerjal soetatud Are lähedalt Elbu-st. 0,85 € jooksev meeter männipruss. Samas äkki on keegi kokku puutunud nende ahjudega? Pilte on netis ropult, aga aru ei saa, kas vesi ümbritseb tervet kollet, või on paak ainult ühel küljel...
tünnisisesed ahjud on üleni vees
http://www.benexter.ee/index/ofen.htm
Edit: veel üks link http://www.inkodu.ee/index.php?est/77/u ... valitutele
http://www.benexter.ee/index/ofen.htm
Edit: veel üks link http://www.inkodu.ee/index.php?est/77/u ... valitutele
-
- Postitusi: 562
- Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
- Asukoht: Tudulinna
- Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.
http://www.puunou.ee/. Seal tehakse nii sisemise kui ka välimise ahjuga.
Ise ka neid tünne igaltpool juba pikemat aega silmanud..
Oled sa teinud kalkulatsiooni palju kulub $ kui ise tegema hakata,
puit, ahi jne.
Millal sul plaanis on ehitama hakata?
Kui saaks ajad ja "papid" klappima siis võiks teha nö "õpitoa ja talgu vormis"
Tööriistad peaksid mul enam vähem vist olemas olema.
Oled sa teinud kalkulatsiooni palju kulub $ kui ise tegema hakata,
puit, ahi jne.
Millal sul plaanis on ehitama hakata?
Kui saaks ajad ja "papid" klappima siis võiks teha nö "õpitoa ja talgu vormis"

Tööriistad peaksid mul enam vähem vist olemas olema.
Everyday Regular SAAB guy!
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
krt, kui ma sellist endale tahaks, siis ma ehitama küll seda ei hakkaks. Ainuke variant, kui puutöö oleks mu elatusallikas ja kõik vajalik käepärast. Kogu see prusside freesimine õigesse kujusse ja kokkupanek, niiet pidama ka jääks... Siis veel see ahju kokku keevitamine jms. Praegu pole siin ka veel vitsade hinda mainitud...
2m läbimõõduga 960€
1.8m läbimõõduga 699€
Lõppkokkuvõttes sa ilmselt ise tehes saad ta tõesti odavamalt, aga pane siia veel ajakulu jms juurde...
2m läbimõõduga 960€
1.8m läbimõõduga 699€
Lõppkokkuvõttes sa ilmselt ise tehes saad ta tõesti odavamalt, aga pane siia veel ajakulu jms juurde...
Mu tünnil oli alguses sisemine ahi, kuid ma ei saanud sellega väga hästi hakkama. Kütta oli kuidagi niru, puid pidid lisama läbi ülemise luugi, ise kogu aeg suitsu sees. Samuti ei tõmmanud eriti hästi. Aga mul polnud nii tuhkkuivad küttepuud ka, nii et kes teab, samas neid ahjusid ju kasutatakse päris palju.
Mingi aeg vahetasin selle sisemise ahju välimise vastu. Kasutusmugavus on oluliselt etem, kütad nagu tavalist ahju, vesi liigub normaalse konvektsiooni mõjul ahju veesärgist läbi. Samas jahedama ilmaga on kasutegur väiksem, väliskest jahtub, hea oleks ahi kuidagi kütmise ajal ära soojustada. Sisesel ahjul läheb kogu korpuse soojus ikkagi vette.
Nii et plussid-miinused mõlemal variandil.
Muide, mul on see tünni sisemine ahi (roostevaba) täiesti korras ja alles ning võin selle suht soodsalt ära müüa. Huvi korral U2U.
Mingi aeg vahetasin selle sisemise ahju välimise vastu. Kasutusmugavus on oluliselt etem, kütad nagu tavalist ahju, vesi liigub normaalse konvektsiooni mõjul ahju veesärgist läbi. Samas jahedama ilmaga on kasutegur väiksem, väliskest jahtub, hea oleks ahi kuidagi kütmise ajal ära soojustada. Sisesel ahjul läheb kogu korpuse soojus ikkagi vette.
Nii et plussid-miinused mõlemal variandil.
Muide, mul on see tünni sisemine ahi (roostevaba) täiesti korras ja alles ning võin selle suht soodsalt ära müüa. Huvi korral U2U.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Odavaim, mis ma olen neti avarustest leidnud on 550 euri
puusepp ega tema poeg pole (erilisi oskusi ka pole), krt freesi ka pole
aga
ise tehtud tünnis oleks ikka uhke istuda
Edit: teema pealkiri oleks paslik ära muuta
kümblustünn on natuke midagi muud kui tünnisaun
Edit2: pealkirja õigekiri vajaks veel pisut muutmist!
puusepp ega tema poeg pole (erilisi oskusi ka pole), krt freesi ka pole

ise tehtud tünnis oleks ikka uhke istuda

Edit: teema pealkiri oleks paslik ära muuta
kümblustünn on natuke midagi muud kui tünnisaun

Edit2: pealkirja õigekiri vajaks veel pisut muutmist!
Everyday Regular SAAB guy!
Mul on õemees nii mõnedki tünnisaunad valmis meisterdanud, usun et tema hinnad on odavamad kui ülaltoodud hinnad... Kel huvi on siis võin U2U kaudu ta kontakte jagada.
Endale tegi ta prooviks esimese tünni sisemise ahjuga. Olen seda ahju isegi kütnud ja pole seal kütmisel häda midagi, kui korsten piisavalt kõrge on ja ahi korralikult tõmbab. Sisemise ahju eeliseks on tõesti see, et kogu soojus mis muidu läbi ahju seinte õhku kaoks, läheb vee soojendamiseks.
Endale tegi ta prooviks esimese tünni sisemise ahjuga. Olen seda ahju isegi kütnud ja pole seal kütmisel häda midagi, kui korsten piisavalt kõrge on ja ahi korralikult tõmbab. Sisemise ahju eeliseks on tõesti see, et kogu soojus mis muidu läbi ahju seinte õhku kaoks, läheb vee soojendamiseks.
Nii. lõpuks sain ka arvuti taha, mul pole plaanis freesida neid prusse vaid teha päris vanakooli variant, st. prussid trapetsikujulised. Ja vitsasid pole mul samuti vaja osta, sest olen tööl ise metallitöökojas, ja ju sealt midagi nihverdada ikka saab. Tore et tuleb ka vastakaid arvamusi ehitamise kohta, aga see näitab puhtalt tänapäeva inimese laiskust. Oma on ikka oma. Kui viitsimist on saab selle kümblustünni valmis kindlasti odavama raha eest kui ostes, kannatust peab olema. Oma tünni puhul võtan eeskuju kaasmaalaste blogist : http://experiencetoshare.wordpress.com/
Kindlat eelarvet pole ette seadnud, teen sellest mis kätte saan, päris kõigest ka mitte muidugi
. Ehitama hakkan kohe kui pruss hööveldamisvalmis, st kuiv.
*Eelnevad kirjavead tekkisid telefonis kirjutades
Kindlat eelarvet pole ette seadnud, teen sellest mis kätte saan, päris kõigest ka mitte muidugi

*Eelnevad kirjavead tekkisid telefonis kirjutades
Mu tünnil oli alguses sisemine ahi, kuid ma ei saanud sellega väga hästi hakkama. Kütta oli kuidagi niru, puid pidid lisama läbi ülemise luugi, ise kogu aeg suitsu sees. Samuti ei tõmmanud eriti hästi. Aga mul polnud nii tuhkkuivad küttepuud ka, nii et kes teab, samas neid ahjusid ju kasutatakse päris palju.
Mingi aeg vahetasin selle sisemise ahju välimise vastu. Kasutusmugavus on oluliselt etem, kütad nagu tavalist ahju, vesi liigub normaalse konvektsiooni mõjul ahju veesärgist läbi. Samas jahedama ilmaga on kasutegur väiksem, väliskest jahtub, hea oleks ahi kuidagi kütmise ajal ära soojustada. Sisesel ahjul läheb kogu korpuse soojus ikkagi vette.
Nii et plussid-miinused mõlemal variandil.
Muide, mul on see tünni sisemine ahi (roostevaba) täiesti korras ja alles ning võin selle suht soodsalt ära müüa. Huvi korral U2U.
Mis diameetriga tünn on? Ja kui kiiresti sul see tünn siis soojaks läheb, selle väliahjuga küttes?
Asi siis niikaugel, et põhi on koos ja praegu toimub küljelaudade järelkuivatamine saunas, leiliruumis
Praeguse seisuga on materjalile kulunud : pruss- 120 € ja ahi 100€, + kruvid(põhja jaoks) 7 €, puudu on veel äravool, mille peaks ka kodust leidma, seega kogukulu tuleb alla 300 € isegi kui sisse arvestada kütteraha, mis on läinud materjalide transpordiks. Kui valmis saan, siis kindlasti panen pilte ka.

-
- Postitusi: 562
- Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
- Asukoht: Tudulinna
- Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.
Mida sa põhjas kruvidega kinni keerasid? Millest teed vitsad? Kuidas vitsa otsad omavahel kinnitad? Kuidas teed küljulaudade uurde? See on vaja väga täpselt teha, et vett läbi laskma ei hakka ja et puidu turbudes uuret lõhki ei paisuta. Kuidas viimase küljelaua mõõtu ajad? Kui teed vanakooli tünni on sul tarvis vitsad koonusesse valtsida.
Põhjalauad läksid kruvidega risti prusside külge, sama teema mis seal, lingis mis eelpool jagasin kunagi, aga ma ei viitsinud altpoolt lasta, lasin kohe tünnist seest. Lihtsalt tõmbasin ropult kõvasti omavahel koormarihmadega kokku ja kruvid sisse. Päris äärmised kuhu alustalad ei ulatanud, lasin omavahel kokku 6X100 puidukruvidega.
Vitsad lõikasin 3mm paksusest lehtmaterjalist CT3/ ferrum 32, kui midagi ütleb
. Oleks 2mm lõiganud aga meil olid ainult 2,5 m. lehed sees töökojas.
Vitsade pingutamiseks(2 pingutuskohta, teine teiselpool tünni) ostan homme keermelatti kuskilt, M12 peaks paras olema.
Neid U kujuliseid tappe ei tee. Kasutan oldschool võtet - Küljelauad lasin höövli peal trapetsisse ca. 3 " nurk, oleneb tünni diameetrist.
Eeskuju on võetud siis sellest projektist- http://experiencetoshare.wordpress.com/
Vitsad lõikasin 3mm paksusest lehtmaterjalist CT3/ ferrum 32, kui midagi ütleb

Vitsade pingutamiseks(2 pingutuskohta, teine teiselpool tünni) ostan homme keermelatti kuskilt, M12 peaks paras olema.
Neid U kujuliseid tappe ei tee. Kasutan oldschool võtet - Küljelauad lasin höövli peal trapetsisse ca. 3 " nurk, oleneb tünni diameetrist.
Eeskuju on võetud siis sellest projektist- http://experiencetoshare.wordpress.com/
-
- Postitusi: 562
- Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
- Asukoht: Tudulinna
- Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.
Olen seda tünnitegemist aastaid( igapäevaselt) näinud .Põhja ei soovita küll kruvidega kokku panna, vaid laual keskelt puittüüblitega kokku.puit on puit. Ise Avinurme mees.
Njah, kuna pole varem teinud siis ei tea, ega ma teda müüma ei hakka, ikka omatarbeks. Aga fakt on see et, kui küsid kuskil, kuidas teha, keegi ei tea, pole näind, pole kuulnd. Teed valmis ära ja siis on nii mõnigi tarkusetera tulemas. Aga eks nende tünnide meisterdamisest ei tahagi keegi rääkida, kõigil omad saladused.
-
- Postitusi: 562
- Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
- Asukoht: Tudulinna
- Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.
Mul vend tenud valmis vanakooli ja uuekooli omasid kokku ( ei liialda) oma kätega algusest lõpuni umbes 500. Usun, et tema küll head nõu vaka all ei hoia.
