1. leht 1-st

M: Saab 900 Turbo Convertible 1989

Postitatud: K Mär 06, 2013 13:04
Postitas Mad1s
Panen müüki (või õigemini uurin, kas üldse on huvi) oma 89 aasta turboga klassik kabrio (punase). Kõigepealt räägin lühidalt auto ostmisraskustest ja ajaloost. Auto ostsin 2009 aasta kevadel USAst Ohio osariigist. Omanikud olid aastatega vahetunud ja tervet ajalugu ma ei tea, ent kogu oma eluea veetis masin ilmselt Ohios, sest esimene registreerimisdokument pärineb samuti sealt. Kui masin laeva pealt maha veeres, ei paistunud asi väga ilus olevat - roostet kerel oli (kuigi seda ma ka ootasin), elektroonika jupsis, esituled olid vett täis ja samuti oli sisse sadanud tahumise akna vahelt. Esmamulje, ühesõnaga, oli üpris kesine. Samuti tekkis tõsiseid probleeme Eestis auto arvele saamisega, mistõttu esimesel suvel sõita temaga ei saanudki. Kõik asjad kokku tekitasid tunde, et miks ma üldse jaman asjaga ja seetõttu kuulasin juba siis natukene maad, kas teda saaks müüa/vahetada. Sügisel läks auto garaaži (täiesti kuiva, olen teda kõik aastad talvel seal hoidnud) ja kevadel vaatasin probleeme juba uue pilguga. Tuli välja, et esialgne hirm, nagu auto oleks kunagi uputuse alla jäänud osutus asjatuks. Tulede ja akende vahelt oli lihtsalt vett sisse sadanud. Vahetasin ära kõik rihmad, osa tihendeid, jupp maad voolikuid, pidurid, piduri- ja gaasi torustikud, tegin korda esiistme õmblused (see oli täiesti lahti) jms. Sisuliselt sellise väikese remondi pealt olen nüüd kaks kaks aastat suviti probleemivabalt sõita saanud.

Samas probleeme ilmselgelt veel on. See on ka üks müümise põhjuseid - ma saan selle autoga küll sõita, ent päris korda tegemiseks ei ole aega/raha siiani olnud ning ma ei usu, et ka lähemas tulevikus emba-kumba palju juurde tekib. Lühidalt öeldes ei tööta suurem osa elektroonikast - aircon, püsikiirusehoidja, katusetõstuk jne. Osad asjad on ilmselt suuremad, osad väiksemad. Pole lihtsalt neid veel prioriteediks pidanud. Roostet - nagu arvata võib - on. Välisel vaatlusel mitte väga palju (kapotil, pagasiluugil ja bensuluugil on visuaalselt näha). Samas on ka alla vaadates roostet näha. See on ka peamine põhjus, miks ma tunnen, et minu jõud sellest autost üle ei käi - hetkel rooste ei häiri liiga palju, ent mingil hetkel tuleb sellega kindlasti midagi ette võtta.

Headest ja peaaegu headest asjadest: katus on ok, istmed ok, mootor hea, käigukast suurepärane. Läbisõit on alla 160 000 miili. Käigukast on automaat, VIN kood YS3AT76L5K7020897.

Kuna Eestis sisuliselt turg sellistele autodele puudub, siis võrdlesin auto seisukorda Saksamaa, Rootsi ja USA sarnases korras autodega ja jõudsin järeldusele, et ausaks hinnaks on 4000 Eurot. Müügiga mul kiiret ei ole ja kui hetkel sellisele autole huvilist ei leidu, sõidan heameelega temaga ka ise veel suviti aasta või paar. Ise elan hetkel püsivalt Tartus, auto on garaažis Tallinna lähistel. Piltide ülespanemine valmistab mulle hetkel teatavaid probleeme, kui selle lahendan, siis lükkan need ka üles :D Huvi korral võib ka kohtumise kokku leppida. Hoian oma privaatsõnumitel silma peal ja helistada võib mulle numbrile 555 87 512.

PS. Natukene offtopic - kui keegi on huvitatud üpris heas korras 1989 aasta Peugeot 205 GTIst, siis ka selles osas võib minuga ühendust võtta. Hind 3000 Eurot.