1. leht 3-st
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 15:44
Postitas avelito
Nimelt tekkis eile väike kahtlus, et minu saabikesel turbo ei tööta enam:freak: , kui auto ostsin, oli 2500-3000 p/min tunda väikest jõnksu, millest ka aru sai, et Turbo järele võttis, samuti oli kuulda ka Turbo töötamisele viitav vilin

, nüüdseks pole enam vilinat ja ka seda meeldivat jõnksu kiirendamisel

. Mida peaksin kontrollima, või tegema, et teada saada kas ta mul töötab, ja kui ei tööta, kas siis lahendusex uus turbo osta w

Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 15:53
Postitas S9K
Ühtlasi kaasan siia veel ühe küsimuse mida sai eile Avelitoga arutatud. Kus asub LPT-l blow off valve? See klapike mis käiguvahetusel teeb pssss.
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 16:04
Postitas qdwin
Sellel pildidl on ta näha (toitekaabli ja mingi plkitüki taga) ja ka minu avataril, aga tagurpidi panduna.
Turbo jõnksu küll tunda pole, veab täiega 2000 pöörde juures. Ilmselt ka alla selle kuna mingit jõnksu tõesti pole. Peale turbo remonti pealt 3000 pööret tuli tõesti mingi tuntav järsk momendi hüpe aga sellest sain jagu (Trionicu heakskiidul) wastegatele lisavedrude lisamisega ja surnud BPC asendamisega manuaalse klapiga
Lisatud failid
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 16:06
Postitas avelito
Seda SAABNINETHOUSAND lahti kruttiski, aga mingit pssss...i sealt ei tulnud (aknad olid muide lahti, nii et kuulma olex pidanud ikka):wall:
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 16:11
Postitas aljoga
Saabil originaalseades küll BOV-i ei tohiks olla, selle asemel on by-pass valve.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kus asub LPT-l blow off valve? See klapike mis käiguvahetusel teeb pssss.
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 16:13
Postitas qdwin
Kisu klapp maha ja puhu sisse (mitte vaakumi august muidugi), ma arvan et sealt ei tohiks jaksata midagi läbi puhuda.
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 16:18
Postitas qdwin
Algselt postitas: aljoga
Saabil originaalseades küll BOV-i ei tohiks olla, selle asemel on by-pass valve.
Sa viitad sellele susisemisele jah? Selle klapi susin on gaasi järsul lahtilaskmisel suht kaugele kuulda.
OT! Mulle ausaltöeldes meeldiks kui ta üldse ei susiseks, mind häirib igasugune lärm! Ja mõned panevad sinna veel neid "pardiprääksusid"...
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 16:27
Postitas aljoga
ei tea tonnistest küll suurt halligi, aga minu teada ei ole tehases ühelegi Saabile blow-off valve`sid (BOV) peale pandud, mis seda sisisevat häält teevad. Saabidel kasutatakse by-pass klappe, mis ei saada õhku käiguvahetusel mitte atmosfääri (nagu BOV-id), vaid tagasi ringlusesse (enne turbot asetsevat õhutorusse) ja mingit sisinat sealt ei tohiks tulla.
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 16:29
Postitas avelito
To Qdwin: Klapis ei suutnud ka kõige suurema puhumise juures läbi puhuda!!!
ega mind see sisin ei huvitagi, huvitab see, kas turbo töötab või ei ?!?!?!?!
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 16:31
Postitas aljoga
no ega sa muud moodi ei saa, kui viid masina Troosti/Antile/Vikingusse või installid endale turbomanoka (odavamad maksavad poes 400.-) ja vaatad, kas turbo lööb sul rõhu üles või mitte.
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 16:34
Postitas avelito
Järgmine põhjus mix tallinna poole sõitma hakata...ootan veel vähe, kunix veel mõned vead välja tulevad, ja siis põrutan Tallinna poole !!!:headbang:
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 16:37
Postitas aljoga
sul APC/BPC klapi taga ikka juhe on pistikus? kui juhe lahti, siis ei löö ka rõhku üles ja sõidad base boost`iga (max vist ca 0,3 bar, vähemalt klassikul on nii).
EDIT: ahjaa, kui sul LPT masin, siis ei pruugi sul seda BPC klappi üldse ollagi.
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 16:47
Postitas avelito
To Aljoga: Võrreldes qdwini mootorit minu omaga, siis mul on seal mõningad puudujäägid, vaadake ise:
http://pilt.ee/i/p/6/9/15807096108dc1.jpg
BPC-d mul tõesti pole

Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 17:57
Postitas KrikU
2.3 turbo mis on 125kw ongi LPT...
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 18:01
Postitas S9K
Kas LPT-l rõhku saab juurde kruttida? On sellel mõtet üldse:freak:
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 18:15
Postitas Veiko
susiseb ikka, mis tai susise siis. mulle susin väga meeldib, muidu nagu polekski turbot kui ei vilista ega susise. ja see oleks ju igav.
õnnestus 305 hobujõulise Impereza turboga millalgi sõita. see susises ja vilistas ja podises veel eriti mõnusalt.
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 20:08
Postitas sebastian
SAABNINETHOUSAND: Loomulikult saab juurde kruttida. Vaata qdwin-i avataril seda asjandust...

Mul on ka LPT, aga mõõtmatagi tean, et istumise all on >250hj. Küsimus lihtsal selles, kui palju julged keerata ja kas remontturbo jaoks on juba raha kogutud

Kas ka mõtet on? Minu meelest on.
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 22:17
Postitas ptrt
sõidad base boost`iga (max vist ca 0,3 bar, vähemalt klassikul on nii).
9k LPT-l on see
base boost (ehk kõik mis tulla saab) selline nagu wastegate vardast keeratud on.
Fuel cutoff tuleb kuskil peale 0.6-t vastu.
Peaks ikka oma LPT-le ka osuti või LEDbari hankima, p***etundest on vähe, tahaks ikka numbrites ka lugeda, mida turbo kapoti all teeb.
EDIT: ahjaa, susiseb ikka küll. Bypass küll, aga ikka susiseb.
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 22:21
Postitas S9K
Ahhaa, aga kus on wastegate varras?
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 23:08
Postitas ptrt
Ma ei viitsi hetkel netist pildimaterjali otsida ega ka fotokaga auto kõhu alla ronida, nii et pead leppima sõnalise kirjeldusega. Turbo korpuse küljes on üks.. üks.. (kuidas krt sellise looma nimi tegelikult on?) rõhuga juhitav julla, mille ühe otsa külge tuleb voolik, julla kõhus kesksel kohal on vedruga membraan ja membraani küljes otsapidi varras. Voolik tuleb sisselaskekollektorist (peale turbot), varras läheb turbo väljalaske pool oleva klapi külge, millega saab üleliigset vurtsu turbo tiivikust mööda lasta. Kui turbo ühel hetkel rõhku liiga kõrgeks hakkab ajama, siis rõhk liigutab membraani ja keerab sellega klapi lahti, lastes osa väljalaskegaase turbost mööda. Selle varda pikkusest nüüd sõltub, millal sisselaske rõhk hakkab wastegate'i paotama, ehk - kui suureks rõhk sisselaskes minna saab.
FPT puhul ei tule wastegate mebraani voolik mitte enam otse sisselaskest, vaid seal on vahel veel BPC-klapp, millega aju saab "venitada" wastegate avanemist.
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 23:13
Postitas S9K
Selge pilt. Kuhu poole seda keerata, et hiljem avaneks?
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 23:15
Postitas ptrt
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 23:30
Postitas S9K
Ega minu omal turbot polegi, ma üritan avelito oma kallal veidi nokitseda. Seda psssss häält võiks kah kuidagi saada.
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 23:34
Postitas avelito
To SAABNINETHOUSAND: Krt Minu SAABI nokitseme alles 2-3 kuu pärast, ma ju homme minema!!!:poke::poke::poke:
Väike uuring turbo kohta ???
Postitatud: R Jaan 13, 2006 23:36
Postitas S9K

Ma ju tean, et sa homme minema. Siis kui saksast tagasi tuled olen mina juba valmis ja siis keerame rõhu juba 2.2 bar peale.
