1. leht 5-st

Jahutusvedelikest

Postitatud: L Jaan 14, 2006 22:37
Postitas qdwin
Algselt postitas: ivomets
kasutage korralikke töötavaid termostaate, ka siis tekib selle sasta ladestumist vähem
Nüüd läheb jutt juba jahutuse peale, või mis? Seal kehtib reegel et kasutage korralikke töötavaid termostaate ja MITTE KUNAGI sisnist tosooli. Kurat, see on ikka hämmastav kuidas see sinine löga on võimeline alumiiniumisse mitmemillimeetriseid auke söövitama.

Jahutusvedelikest

Postitatud: P Jaan 15, 2006 13:59
Postitas andres
Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: ivomets
kasutage korralikke töötavaid termostaate, ka siis tekib selle sasta ladestumist vähem
Nüüd läheb jutt juba jahutuse peale, või mis? Seal kehtib reegel et kasutage korralikke töötavaid termostaate ja MITTE KUNAGI sisnist tosooli. Kurat, see on ikka hämmastav kuidas see sinine löga on võimeline alumiiniumisse mitmemillimeetriseid auke söövitama.

Sõitsin aasta punasega (ja enne seda oli samuti punane)ja kui välja lasin (mootori vahetus) siis oli selle punase nimi ......... Vahetage jahutus vedelike regulaarselt.

Ja veel kas ikka kõik sinised jahutus vedelikud on TOSOOLID? See nimi lõhnab kuidagi vene värgi järgi.

Jahutusvedelikest

Postitatud: P Jaan 15, 2006 19:06
Postitas Trionic
ei ole,aga hea lihtne laensõna

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 10:18
Postitas Ryhkija
Sinine jahutusvedelik ei kõlba kusagile, punane olla jälle hää, aga jõnks kallis, aga mida endast see roheline kujutab? (tundub, et tegelt peaks vist jahutusvedelike kohta oma teema tegema)
Ja mis nende vedelikega aja jooksul juhtub - hapenduvad kuidagi või?

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 10:31
Postitas suur
Eemaldasin jahutusvedelike jutu pesuvahendite teemast. Räägime siis siin asjast. Sinine vs Roheline vs punane - millist valida? Miks on roheline kehvem kui punane(kas on?)? Miks on sinine kehvem kui roheline (kas on?)?

Vedeliku valik on kindlasti seotud ka meie kliimaga. Ehk peaks lugejatele mingeid näpunäiteid soojalt maalt toodud autode kohta jagama.

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 10:35
Postitas hoplaa
Millest koosneb jahutusvedelik?
Monoetüleenglükool + inhibiitorid.
Värvus ja omadused sõltuvad just inhibiitoritest, mis sinna lisatakse. Kallimad inhibiitorid on ka paremad ja sellest ka hind kõvem.
Aja jooksul inhibiitorid kaotavad oma töövõime ja lihtsalt monoetüleenglükool, mis sinna alles jääb, on korrodeeriv vedelik. Paljud firmad Eestis on hädas sellega, et ka kontsentreerimata monoetüleenglükool sööb metallvaati, kui teda seal hoistatakse ja isegi toatemperatuuril.
See ei ole hooldufirmade kaval jutt, et vahetame teil ka jahutusvedeliku ära, see on paratamatus

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 12:22
Postitas Ryhkija
Aga kuidas selle külmumistäpiga on, sügisel sai siuke roheline "Automaailma" kirjadega vedelik sisse pandud väidetavalt kuni -35 celsiust peaks pidama ja detsembris VM-s öeldi, et jahutusvedelik na lahja - kuni -20 vaid kannatab :( ?
Mida ma tegema pean :red: , miskit kontsentraati selga valama? Aga kui, siis millist? Ja kas ja mida neist üldse omavahel segi võib valada?

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 12:47
Postitas wilddog
Endal oli sama teema, et ostsin auto, mis oli shveitsist tulnud ja ütlesid ka et -20 kannatab. Kas neil tester peetis vms. Shveits ju ka piisavalt külm koht ju.

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 12:50
Postitas Gunn
Segi on üldse mittesoovitav midagi valada:evil:

Ei ole see hind ka midagi nii jube, et selle taha asi kinni jääks. Prismas nt maksab 1L punast jahutusvedelikku 29 krooni (see on valmissegu) ja 1L kontsentraati (kui ma õieti mäletan) 39 krooni. Paaki vist mingi 2- 2,5 liitrit lähebki?? Müüakse ka kanistrites (2,5 või 3l, täpselt ei tea, ise ostan liitrikaupa) Kuna mul veidi seda vedelikku lekib ja aeg-ajalt SID teatab et "coolant level low", siis ma pean aeg-ajalt juurde valama ja seetõttu ka hindadega kursis.

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 13:02
Postitas part
ma otsin tartus (ülo juurest, ülo autokaubad, teguri tn) mingi rohelise ja valasin sisse küüliku "südamikku" . selline eriti mõnus mesine oli (võrreldes nt nende siniste tavaliste vesise olemisega tosoolidega), ja kui olin peaaegu täis valanud terve jahutuse kontuuri, hakkasin kanistri pealt täpsemalt uurima - kontsentraat, - 50 kraadi :D . kõike lubas teha, korrokaitsest määrivate omadusteni olid kiidulaulud sildil kirjas, hinda kah ei olnud eriti, vist paar sotti midagi... eks vast ikka parem kui paljas vesi

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 13:36
Postitas ivomets
tegelikult sobivad kõik:
pole tähtsust kas sinine, punane või roheline, kui kasutamiseeskirjast kinni pidada.

kõige tähtsam, et õigel ajal ära vahetada.

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 14:01
Postitas Nastix
Algselt postitas: Gunn
Paaki vist mingi 2- 2,5 liitrit lähebki??

Paaki võib-olla jah umbes selline kogus, kuid kui jahutusvedelikku vahetad, siis süsteemist tuleb teist umbes 5 liitrit välja. Päris kõike alati kätte ei saadagi minu teada. (Seoses Novatio radikalekke peatajaga vahetasin hiljuti "tosooli")

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 14:19
Postitas Ryhkija
Selleks, et kogu 900 klassiku jahutussüsteem täita, läheb nii ca 7 liitrit (oma kogemus) vedelikku, ehk minu mõistuse järgi on see kogus, millega täisvahetuse puhul arvestada tuleb - ma ei usu, et tonnistel see väiksem oleks. Küülikute kohta las räägivad aretajad :poke: ja neist 9-x loomadest ma kah ei tea.

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 14:26
Postitas kashka
kuskilt jäi silma, et tonnisel ca 9L

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 14:55
Postitas part
külkaril on mingi 5.5 L vist

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 16:16
Postitas Executive
Anti soovitas rohelist.
Ja nelja aasta jooksul sellega polnud ühtegi probleeme.

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 17:16
Postitas Trionic
Roheline on hea,punane super.Aga mingeid roosasid odavaid vedelikke marketitest pole mõtet osta.

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 17:18
Postitas Trionic
Algselt postitas: part
külkaril on mingi 5.5 L vist

minu liikurile läheb 8 l. õli ja 20 l. jahutuslöga:headbang:

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 17:34
Postitas morris
Algselt postitas: part
ma otsin tartus (ülo juurest, ülo autokaubad, teguri tn) mingi rohelise ja valasin sisse küüliku "südamikku" . selline eriti mõnus mesine oli (võrreldes nt nende siniste tavaliste vesise olemisega tosoolidega), ja kui olin peaaegu täis valanud terve jahutuse kontuuri, hakkasin kanistri pealt täpsemalt uurima - kontsentraat, - 50 kraadi :D . kõike lubas teha, korrokaitsest määrivate omadusteni olid kiidulaulud sildil kirjas, hinda kah ei olnud eriti, vist paar sotti midagi... eks vast ikka parem kui paljas vesi
A kas sa seda lahjendama ei pidanud? nt. mul müüdav -94 kraadi vajab tingimata lahjendamist, (-94 kr. on teoreetiline), kui see sisse panna lahjendamata talub ta ainult -12 kraadi.... muidugi on ka võimalik, et Sinu ostetud oli juba "valmis"

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 17:47
Postitas sebastian
Normaalne, Trionic...ega sellist mootorihiiglast paari liitriga ikka ei jahuta :head:

Palju mahub:

900 '83-'93 --> 10L
900 '94-'98 2,0/2,3 --> 8,5L
900 2,5V6 --> 8L
9000 2,0/2,3 --> 9L
9000 3,0V6 --> 8,5L
9-3 --> 8,5L
9-5 2,3 --> 7,4L
9-5 3,0 --> 7,2L

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 18:04
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: sebastian

900 '83-'93 --> 10L
Esteks võiks klassik 900 mu meelest olla siiski 78 - 93 aastakäigud (täpsem liigitus ehk 78-81; 81-86 ja 87-93), teiseks praktikas ei saa ma aru, kuidas sinna 10 l ära topitakse :freak: no üle 8 ei pane kuhugi mul pool 5l-st kankut siiani pagassis :P
Või on vähjad äkki selle kivi all, et vana vedelik või vastavalt loputusvesi jääb kuhugi mingis koguses sisse :o??
Sellega oleks ka põhjendatav jahutusvedeliku külmataluvuse langus ...

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 18:23
Postitas sebastian
Eks muidugi oleks õigem klassikut juba '78 alates panna, aga mul pole käepärast andmeid enne '83 toodetud masinate kohta :( ...niisama lambist pakkuda ei julgenud.
Aga usutavasti olid mahud juba '78 alates samad.

Mulle küll tundub, et radika põhi on kõige madalam koht (õigemini alumine lõdvik) vedeliku jaoks...et kui radikas tühi, peaks ta ka mujalt kadunud olema. Aga mine sa tonti tea :mad:.

...õli mahuks näitab mul ka 5L, aga 5-liitrises kankus on vähemalt pool liitrit veel järel. Krt. teab, äkki hoiab osa vedelikku kramplikult toruseinte küljes ennast kinni :P

(ma ei tahaks küll vaielda, aga kas 900 ei paisatud müüki mitte '79 aastal? Kui muidugi selle järgi väljalaskeaastat on üldse õige võtta. Tarkades raamatutes on classic ikkagi alates '79 mainitud)

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 18:59
Postitas aljoga
Algselt postitas: Ryhkija
Või on vähjad äkki selle kivi all, et vana vedelik või vastavalt loputusvesi jääb kuhugi mingis koguses sisse :o??
aga kas sa plokist lasid ka veed välja? sealt tulebki see "puudujääv" osa ;)

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 19:45
Postitas farmacoma
mismoodi plokist vett lastakse?

Jahutusvedelikest

Postitatud: E Jaan 16, 2006 20:53
Postitas Trionic
Algselt postitas: Ryhkija
Algselt postitas: sebastian

900 '83-'93 --> 10L
Esteks võiks klassik 900 mu meelest olla siiski 78 - 93 aastakäigud (täpsem liigitus ehk 78-81; 81-86 ja 87-93), teiseks praktikas ei saa ma aru, kuidas sinna 10 l ära topitakse :freak: no üle 8 ei pane kuhugi mul pool 5l-st kankut siiani pagassis :P
Või on vähjad äkki selle kivi all, et vana vedelik või vastavalt loputusvesi jääb kuhugi mingis koguses sisse :o??
Sellega oleks ka põhjendatav jahutusvedeliku külmataluvuse langus ...

Plokk ja salongi soojusvaheti jäävad vedelikku täis,sealt see paar liitrit.