Saabil (OG 9-3, 151 kW) juhe koos ehk DI trikid

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 515
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#1

Juba kolmas kord tabas mu autot kummaline anomaalia. Mingil suvalisel hetkel keeldub auto käivitumast. Teisel korral ma juba teadsin, et läbi on kõrbenud kaitse nr 26 (control module, engine management system, ignition cassette). Kaks korda juhtus see "õnneks" Tallinnas, ja nii sai auto Troosti veetud. Seal õue peal oli lühis kadunud ja pärast kaitsme vahetust võisin koju sõita. Esimese ja teise juhtumi vahel töötas auto tõrgetete üle aasta. Nüüd tabas sama häda autot taas umbes kuu aja möödudes, sedapuhku Paides. Mudisin juhtmeid ja vahetasin kaitsmeid, lootuses et saan mootori tööle ja koju sõita. Ei mingit tulemust, peale kõrbenud kaitsmete. Sai siis klassiku slepis koju sõidetud. Koduõues vahetasin igaks juhuks veel kord kaitsme - ja muidugi, mootor töötab jälle.

Küsin nüüd pika jutu peale, kuidas veale jälile saada ja probleem lahendada. Kas kellelgi on midagi sarnast ette tulnud? Mida teha, juhe on täitsa koos...
SAAB on tegusõna!
elx2
Postitusi: 33
Liitunud: E Okt 29, 2012 17:26
Asukoht:
Auto:

#2

täitsa nägin seda kurba pilti paide selveri juurest minemas.:(
ehk saab ikka kõik kiirelt ja hästi korda:)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

igaljuhul väga huvitav väljakutse!!
kahju, et kodus pole, muidu uuriks kuhu sealt kaitsmest vool läheb, veaks näpuga järge....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#4

Nüüd kui Paides käima ei saanud, põlesid kaitsmed järjepanu läbi?
Ma vaatan, et Trionic5 9000 skeemilt näiteks, et DI ahelas on pihustid ja ka kütusepaagi tuulutus lisaks. Peaks muidugi vaatama, kas 9-3 samad asjad, kui probleem kordub, siis võiks samas ahelas olevaid vidinaid lahti võtta ja vaadata, mis toimub.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

KAHJUKS MINU SKEEM NÄITAB 26 KAITSME ALLA TAGUMISTE ISTMETE SOOJENDUST, SEEGA POLE ABI...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#6

Vaadata tuleb Trionic7 skeeme ;)
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 515
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#7

Asja teebki keeruliseks see, et viga lööb välja kõige ebasobivamal ajal kõige ebasobivamas kohas (nt tasulise parkimise alal). Pärast auto töökotta (või koju) liigutamist on lühis kadunud, ja nii on see juhtunud juba kolm korda. Kas tasuks mõelda mootorijuhtmestiku asendamisele? Ehk võiks juhtmekomplekti leida mõnelt surnud mootorilt? Ise ma remondimees ei ole ja elektrist hoian targu eemale.
SAAB on tegusõna!
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#8

Ilmselt enne juhtmekomplekti vahetust võiks ikkagi elektriskeemi uurida ja vaadata, mis sinna kaitsme alla veel jookseb. Kiiruga ei leia T7 skeemi. Juhtmete vahetus ikka päris keerukas ettevõtmine...
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 515
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#9

JÄTKUB. See juhtus jälle! Sedapuhku Tallinnas, õnneks või õnnetuseks. Kui eelmistel kordadel keeldus auto käivitumast pärast parkimist, siis nüüd suri mootor välja hetk pärast kohaltvõtmist. Proovisin uuesti käivitada, aga ei midagi. Kaitse jälle läbi põlenud. Panin uue kaitsme, see kõrbes suitsuvinega, nagu starterit andsin. Kui mõistus ei aita, tuleb jõud appi võtta: kõigutasin autot, lootuses et lühis kaob, nagu eelmistel kordadel puksiiri "abil". Panin uue kaitsme ja proovisin käivitada. No ei läinud käima, aga kaitse jäi sedapuhku terveks. Ja siis hakkas kapoti alt suitsu tõusma... Kui akuklemmid maha said, oli aega uudistada. Suitses DI-kassett, hiljem selgus, et trafo oli üle kuumenenud, kahe esimese küünla vahel rippus sulanud plastikust purikas. Kas on võimalik, et viga oligi peidus seal? Üle aasta?! Nii palju, kui ma olen võhikuna teemat uurinud, surevad DI-kassetid teisiti. Kuulaks hea meelega, mida targemad arvavad ja soovitavad.
SAAB on tegusõna!
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#10

Mis arvamust sul veel vaja on?
Pane uus DI peale ja sõit jätkub:eureka:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 515
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#11

Mis arvamust sul veel vaja on?
Pane uus DI peale ja sõit jätkub:eureka:

Aitäh! Tore, kui see nii oleks. Jääb küll kahtlus, kas on normaalne, et DI-kassett "sureb" enne 40000 km täitumist. Kas Sa oleksid nõus oma kassetti (omal riisikol) prooviks laenama? See oli retooriline küsimus. Mul on tagavaraks üks väidetavalt toimiv DI-kassett, mis olevat mingeid veateateid näidanud ja seetõttu välja vahetatud. Kas sellisega tasuks proovida? Häda on selles, et auto jäi Tallinna, ise olen 100 km eemal. Seepärast kirjutan, mitte ei tegutse.
SAAB on tegusõna!
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#12

Kasutatud kassetti võin laenata küll.
Aga sul ju omalgi olemas:eureka:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 515
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#13

Uus (vana) DI peal ja sõit jätkub.

Tegemist oli vist harvaesineva veaga, mida ei osanud tuvastada spetsialistid ega polnud omal nahal kogenud foorumi lugejad.

Lisan pildi riknenud süütekassetist (mis oli sõitnud alla 40000 km ja samal kõrbemise päeval hooldatud). Teise pildi leidsin netist.



Lisatud failid
SAAB on tegusõna!
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 2000
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#14

Päris kole, kui see teine pilt garaazinurgast oleks :)
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#15

Lisan pildi riknenud süütekassetist (mis oli sõitnud alla 40000 km ja samal kõrbemise päeval hooldatud).
Milles seisneb süütekasseti hooldus ja milline on intervall?
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 515
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#16

Pidasin silmas, et auto käis korralises 90000 km hoolduses. Palusin otsida ka kirjeldatud vea põhjust, aga midagi ei selgunud. Hoolduse käigus määritakse vastava määrdega (Krytox jms) süütekasseti piipusid, ega seal muud midagi vist teha ei anna. Miks, kuidas ja mis intervalliga, oskavad seletada spetsialistid. Sellest on ka foorumis juttu olnud.
SAAB on tegusõna!
Kudak
Postitusi: 27
Liitunud: R Juul 05, 2013 11:02
Asukoht:
Auto:

#17

Vabandan teemaalgataja ees, kuid ei tahtnud hakata uut alateemat tegema. Nimelt kiire küsimus- kas on õige, et kui Di-kasset hakkab otsi andma, läheb mootorituli põlema. Just sellise põhjenduse sain ühelt müüjalt. Ja...Kui kliima külma ei puhu, kas siis on ainuke põhjus, et kliima on tühi või võib olla viga ka milleski muus?
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#18

Vabandan teemaalgataja ees, kuid ei tahtnud hakata uut alateemat tegema. Nimelt kiire küsimus- kas on õige, et kui Di-kasset hakkab otsi andma, läheb mootorituli põlema. Just sellise põhjenduse sain ühelt müüjalt. Ja...Kui kliima külma ei puhu, kas siis on ainuke põhjus, et kliima on tühi või võib olla viga ka milleski muus?
Kliima kohapealt võib olla ikka mitmeid muid vigu näiteks Ala-ja-ülerõhu andur, pumba sidur, "kohvi" pump, moodul mis kliima tööd juhib (95-el on selleks vist DICE moodul, juu 9-3 mel ka) jne.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Vasta