Saab 9-5 Aero, 2001, Toivo

Vasta
Toivo
Postitusi: 11
Liitunud: T Apr 16, 2013 0:23
Asukoht:
Auto:

#1

Saab leidis endale uue omaniku. Rääkisin kõik teadaolevad vead ning soovisin edu ning loodan, et masin teenib teda hästi, ehk liitub ka tulevikus foorumiga.:)
Toivo
Postitusi: 11
Liitunud: T Apr 16, 2013 0:23
Asukoht:
Auto:

#2

CEL jälle armatuuris põleb, nüüd tasub loota veel, et ehk viga halvas maanduses - peaks ju andur ennast läbi summuti maandama ning, kui pinnad mustad siis võib ka veakoodi anda. Tean, et mõnedel juhtudel on see aidanud. Jube jama ainult, et Tallinnas ei ole endal võimalust auto kallal nokitseda, vanematekodu on ka 200km eemal ja seal on muudki teha, kui auto kallal pusida.

Kas keegi oskab öelda kas 2004/2005 9-5 Aero suunatuled on samad nagu 1997-2001 masina omad või mitte? Internetis olen leidnud vastuolulisi vastuseid, kuid tundub, et suunad ka erinevad.

http://www.neobrothers.co.uk/ pakub möistliku hinnaga Aero esistanget ja udutulesi. Ilmselt varsti tellin ära. Romulast leidsin facelift esituled (halogeenid), 30 eurot tk, lähen toon mingi päev ära...küll selle esivõre ka kuskilt leiab.:)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

Üks küsimus targematele: kas korralik Aero läheb ilma katalüsaatorita ülevaatuselt läbi? Ma ei ole just eriti vaimustuses kati eemaldamisest, kuigi päris hea oleks tagumine lambda välja progeda, katt tühjaks lüüa ning hiljem wideband tagumisse punni pista. Muidugi ilma katita masinal võib ülevaatuse ajaks etanooli kütusesse lisada, et paremaid tulemusi saada..
Katalüsaatoriga masinatel on lubatud max. CO 0,5%(0,3%) ja CH 100ppm, nendesse piiridesse sa katalüsaatorita tõenäoliselt ei mahu.
Kasutaja avatar
bnd
Postitusi: 31
Liitunud: E Juun 13, 2011 0:12
Asukoht:
Auto:

#4

Oma kogemusest selle kakkumisega

Minu (eks)Aerol vahetati ka 2x küünlad, Maf andur ja kakkumine ikka ei lõppenud.
Kui kiirendada poole gaasiga, siis läheb ok, aga kui lüüa pedaal põhja, siis olid augud sees ja tunne, et keegi nagu tõmbab vahest lausa tagasi. Ja suht tihti selliste kiirendustega läks ka mootorituli põlema.
Uue omaniku käes tuli välja (Soomes), et DI kassett vigane. Peale selle vahetust kadus see probleem ja auto olla nagu uus (kiirenduse poolelt). Mina ei osanud seda üldse kahtlustadagi, kuna mulle alati öeldi, et DI sureb hetkega, sellist "poolesvinnas" koolemist ei toimu. Aga näed- toimus.
Toivo
Postitusi: 11
Liitunud: T Apr 16, 2013 0:23
Asukoht:
Auto:

#5

Üsna täpselt kirjutasid seda mis hetkel minu autoga toimub..:)
Igatahes, et välistada kõik probleemid peale tarkvara, peaks teist DI-kasseti proovima..juhtub kellegil vedelema kuskil ja saaks Tallinnas prooviks anda? Muidugi varuosade teemas müüakse mitut masinat juppideks, ehk saab kaubale..et, kui viga tõesti kassetis siis ostaks ära.
Toivo
Postitusi: 11
Liitunud: T Apr 16, 2013 0:23
Asukoht:
Auto:

#6

Oma kogemusest selle kakkumisega....
:beer:
Suured tänud bnd. Masin töötab ilusti peale DI vahetust.:drive: Viimased paar tundi sai ringi kärutatud ja talda antud, pole kordagi olnud, et vahel jätaks või katkuma hakkaks..

Hiljem sai veel huvi pärast Forge hübriiidklapp ka peale pandud, vedru tugevus reguleeritud ja töötab ilusti.

CEL pole ka enam ilmunud.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

No siis oled sa üks väga vähestest, kel DI sedasi teinud on
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
bnd
Postitusi: 31
Liitunud: E Juun 13, 2011 0:12
Asukoht:
Auto:

#8

No siis oled sa üks väga vähestest, kel DI sedasi teinud on

Näed, lausa 2tk juba selliseid
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 775
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#9

Kas veljed on 17'' ja mis on neil mudeli nimetus?
http://www.neobrothers.co.uk/alloy-whee ... i9h8lscmm0
Toivo
Postitusi: 11
Liitunud: T Apr 16, 2013 0:23
Asukoht:
Auto:

#10

Tervitused saabifoorumlastele.

Pole pikalt kirjutanud, suvel sai minu kohta üsna palju ringi sõidetud Saabiga ning kokkuvõttes võis rahule jääda autoga. Mingi aeg mõlkus mõttes Saab müüki panna ning seetõttu teda endale meelepäraseks väga ei sättinud, kuid lõpuks sai ikka vastu võetud otsus, et jätan ta endale veidi pikemaks ajaks. Kuna augusti keskel suundusin ise kuueks nädalaks merd kündma siis sai auto ilusti garaaži pandud niikauaks. Enne tagasitulekut lasin juba vennal auto värvimisse viia ning eelmise nädala lõpus sain lõpuks kätte. Tagumine parem rattakoobas tehti ka ilusti sirgeks ning värvida lasin kapoti, katuse, a-piilari, tagumised tiivad ning poolenisti pagasniku luugi. Tegelikult oleks vaja ka eesmine ja tagumine stange veel värvida ning võiks ka ülejäänud detailid ka siis uue värvikihi alla saada juba aga kuna mul on veel mõte facelift stanged tulevikus külge panna siis piirdusin hetkel eelnimetatud detailidega.

Remondi poole pealt tekkis juulis jälle probleem siduriga, seekord andis hüdraulikatoru otsad. Audacerist asendati katkine toru kasutatud jupiga ja kõik jälle korras.

Nädala algul lasin ka sportvedrud alla panna. Tegelikult ideaalne oleks, kui saaks ka sport amordid, ehk tulevikus. Lisaks läksid alla 18 tollised veljed. Talveks sai samuti ühed 18 tollised veljed muretsetud.

Viimane remondiskäik oli täna Saabianti juurde, kus lasin püsikiirusehoidja korda teha, veermiku üle vaadata (vaheti rooliots) ning sillareguleerimine tehti samuti. Nüüd on oluliselt parem sõita, kuigi rööbastes kisub ikka vastikult.

Enne talve tahaks veel kuskil lasta nn. kergpoleerimine+vahatamine teha. Lisaks mõtlesin ka igaksjuhuks karterikaitse lasta paigaldada aga eks ole näha mis tulevik toob.

Paar pilti autost:

Pilt


Pilt


Pilt


Pilt
Kasutaja avatar
nael
Postitusi: 172
Liitunud: T Okt 13, 2009 21:18
Asukoht:
Auto:

#11

Saabi embleemid keskkapslitele, siis väga kena.;)
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#12

...kuigi rööbastes ikka kisub vastikult.
Edevuse (18") eest tuleb maksta.
Toivo
Postitusi: 11
Liitunud: T Apr 16, 2013 0:23
Asukoht:
Auto:

#13

Edevuse (18") eest tuleb maksta.
Jah, eks ta ole tõsi. Üldjuhul ei ole midagi hullu aga nt. üks rida Laagna teel on ebameeldiv koht kus sõita. Kuigi minu arvates 17" ei olnud ka oluliselt parema käitumisega.

Saabi kleebitavad embleemide tellimise peale olen ka mõelnud, 4tk velgedele ja 1tk pagasniku luugile.:)
Toivo
Postitusi: 11
Liitunud: T Apr 16, 2013 0:23
Asukoht:
Auto:

#14

Täna tehti autol õlivahetus, kütusefiltri vahetus ja läksid alla uued tagumised amordid, valikuks Bilstein B8 mis mõeldud just madaldusvedruga kasutamiseks. Nüüd tundub juhitavus parem, enam ei "viska" üle rööbaste sõites, kui rida vahetan (v.a. juhul, kui ikka tee väga kehv). Mingi aeg ilmselt vahetan esimesed ka samasuguste vastu, ning siis peaks ka ette veel -30mm madalusvedru muretsema - praegus on taguots rohkem all, kui esimene.

Uued naastrehvid sai ka ära tellitud, nüüd tahaks veel veljed liivapritsist läbi lasta, pahteldada ja värvida ning saaks alla ära panna. Järgmine nädal loodan, et Saab saab poleeritud+vahatatud. Põhjaalune veel roostemuunduri, Hammerite ja mastiksiga ka üle käia ning talveks valmis.:thumb:

Selline mod sai ka tehtud:
http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification

Huvitav kas Nordicu tarkvara kohandub vastavalt sõidustiilile? Nimelt mitu päeva sai üsna tagasihoidlikult sõidetud ning põhjagaasi ei kasutatud. Nüüd jälle täisgaasiga kiirendades turborõhk üle 1.1bari ei läinud. Pidin päris palju põhjagaasiga kiirendusi tegema, kui mingi hetk hakkas jälle 1.5bari välja andma. Peab silma peal hoidma, võib-olla midagi hakkab ära surema..

Naljakas seik veel tänasest päevast - autot remonti viies üks töömeestest uuris, et mis mootor ja palju kw, kas 169 või 184. Mainisin, et mul teine tarkvara ning rohkem, kui originaalis. Hiljem järgi minnes küsisin samalt mehelt, et kas nad roostevaba summutit keevitavad ja kas neil 2.5" flantse ka on. Selle peale vastati, et keevitavad aga flantsi pean ise tooma - ,et vaata Turboclubist, sealt leiad, sul seal vist teema olemas - kiiruga tegin ebamäärase noogutuse ja lahkusin. Hiljem sain alles aru, et ilmselt aeti minu auto Jupatsi "liba-Aeroga", millest teema Turboclubis olemas, segamini.:) Tollel töömehel endal Opel Tigra milllel X20XEV mootor HOLSET HX35 turboga.:headbang:
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#15

Nii ongi, et T7 kohandub sõidustiiliga.
Oma auto peal seda bypass mod-i proovides ei meeldinud auto käitumine, engine decleration oli liiga järsk ja üldse kuidagi rahutu tundus :) nagu ralliauto.
Sent from my Monte Carlo using B236
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#16

Räägi veidi sellest bypass modi tulemustest. Missuguseid muutusi sina, Toivo, märkasid auto käitumis-mineku juures peale selle ära tegemist? Ma olen pikalt kiibitsenud seda plaani, kuid pole veel tahtnud ette võtta. Vähemalt mitte ennem, kui keegi ära teeb ja tulemusi täpsemalt kirjeldab.

Toivo
Postitusi: 11
Liitunud: T Apr 16, 2013 0:23
Asukoht:
Auto:

#17

Kui aus olla siis ma erilist muutust ei pannud tähele, võib-olla Nordicu tarkvara on juba piisavalt "äkiline". Gaasi vabastamisel vist tõesti pöörded langevad kiiremini( isiklikult minu jaoks on see pluss) ja kiirendamisel on seda nn. "hootingut" rohkem kuulda.

Kõige parem ise järgi proovida, kui ei meeldi siis saad alati vana moodi tagasi panna.
Toivo
Postitusi: 11
Liitunud: T Apr 16, 2013 0:23
Asukoht:
Auto:

#18

Sai käidud kaasfoorumlase STS juures auto poleerimises. Paar pilti:
Pilt

Pilt


Jõujaamas lasin summuti ära remontida, kaks lähestikku mustast metallist flantsi koos sukaga olid ära roostetanud - asemele läks ainult üks roostevaba flants koos sukaga ning enne lõpupütti vahetati ka üks mustast metallist toru osa ettenähtud roostevaba vastu.
:)

Ülevaatusel sai ka käidud, probleeme ei olnud, ainult uuris summutit natuke põhjalikumalt aga muud midagi.:thumb:
Vasta