Saab 9-5 2.2 Tid tõmbab käiguvahetusel hinge kinni

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Käpp
Postitusi: 11
Liitunud: E Dets 08, 2008 12:57
Asukoht:
Auto:

#1

Olen otsinud erinevatest Tartu autoteenindustest lahendusi oma auto probleemidele, aga kahjuks on need mul siiani jäänud leidmata.

Ühesõnaga mure selline, et kui ma vahetan näiteks käiku ja annan kiiresti gaasi, siis on tunda kuidas autol ei ole üldse jõudu. Kui niimoodi kaua pressida, siis tuleb lõpuks ka mootorituli nähtavale. Kui ma aga lasen vahepeal gaasi lahti ning vajutan uuesti, siis läheb auto edasi nagu loom.
Olen autoga liigelnud nüüdseks pea 3 aastat ja selle aja jooksul on kogu aeg olnud erinevad jõudluse hädad. Olen leidnud leevendust nii vaakumvoolikute vahetusest, EGRi puhastusest, tanklaketi vahetusest, tihedast kütuse ja õhufiltri vahetusest ning turboradika vahetusest. Samuti on uued nii MAP kui ka pöörete andur (MAP sai vahetatud profülaktika korras, pöörete andur tuli veakoodina esile).
Konkreetsele andurile või seadmele viitavat veakoodi mootoritule süttimine ei anna. Täpse koodi olen hetkel unustanud, aga seotud on see olnud turbo rõhuga, mis võib olla ka LIMP mode tagajärg, mitte põhjus (nii ma vähemalt mõnest UK foorumist olen suutnud välja lugeda).

Järgmisena olen valmis vahetama MAF sensori, kuid kuna selle hinnavahemik on veidi teine kui MAP või mõne muu väiksema vidina puhul, siis kirjutan esmalt siia, et uurida, kas kellelgi on pakkuda mõnda muud põhjust või lahendust minu probleemile.

Suuresti olen seniseid teeninduse soovitusi ignoreerinud, sest ma ei ole leidnud mingit tõestust nende probleemide olemasolule. Teenindused on muu hulgas pakkunud: 1) uut turbot; 2) uut kõrgsurvepumpa; samas kui olen võtnud arvamuse mõnest teisest teenindusest konkreetse seadme kohta, siis nemad on selle alati ümber lükanud.

Tean, et foorumi kaudu autot ei paranda, aga teiste kogemused aitavad vahel endal kokku jooksnud mõttelõngad lahti arutada.

Ette tänades,
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

Vaheta MAF ära ja unusta probleem.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Käpp
Postitusi: 11
Liitunud: E Dets 08, 2008 12:57
Asukoht:
Auto:

#3

Ehh :) Olen alati imetlenud iisaku otsekohesust siin foorumis. Ok, kui muidu mõtlesin, et käin otsin kusagilt ühe asenduseks ja katsetan, siis sellise otsekohesuse peale pean küll kohe poodi uue MAFi järgi minema.

Igatahes tänud kindla seisukoha ja soovituse eest. Annan peagi teada, kas sellest ka abi oli.
Käpp
Postitusi: 11
Liitunud: E Dets 08, 2008 12:57
Asukoht:
Auto:

#4

MAF vahetatud ja olukord muutus oluliselt paremaks. Autol ei ole enam pedaali vajutades nii suurt viivitust ja suurema koormuse rakendumisel ei saa jõud enam ootamatult otsa, mis väljenduks limp-home rakendumises.
Päris korras asi siiski veel ei ole, sest must toss ei ole auto tagant kuhugi kadunud. Selle põhjusena kahtlustan nüüd õhuleket, mille otsimiseni ehk lähiajal jõuan.
Käpp
Postitusi: 11
Liitunud: E Dets 08, 2008 12:57
Asukoht:
Auto:

#5

Võtsin eile kõiksugu voolikud lähema vaatluse alla ja leidsin, et kummiühendus (lõõtsa laadne), mis asub vahetult enne turbot omas suurt pragu. Vahetasin detaili ajutise käepärase voolikujupiga. Mis aga vaatamata sellele ära ei kadunud oli must toss. võtsin lahti ja vaatasin üle ka ülejäänud voolikud turbost radikani ja sealt edasi, ent silmaga tuvastatavat leket ei olnud. Radikas oli samuti välisel vaatlusel terve (viimane kord kui radikas katki oli, siis oli selgelt tuvastavad õlised laigud radikal, mida ma sel korral ei täheldanud).

On kellelgi veel mõtteid, mida vaadata ja kontrollida sellisel juhul?
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#6

Kas kütuselisandeid ka kasutad? Minul aitas musta tossu ära võtta Kleen Flo lisand nimega Injector Kleen. Müüakse muuhulgas Lukoilis, Automaailmas ja kiitvaid hinnanguid olen kuulnud selle kohta mitmelt poolt.

Pilt

Ja kui ta ka tossu ära ei võta, siis kahjuks ta kindlasti ei tule :)
Käpp
Postitusi: 11
Liitunud: E Dets 08, 2008 12:57
Asukoht:
Auto:

#7

Minu saaga jätkub.
Ilmselt olen siiski süüdlase tuvastanud, milleks tõesti on MAF sensor. Nimelt tellitud uus sensor on mingi aftermarket versioon ja paistab, et see on ka see, mis suurelt tossu põhjustab. Võtsin nimelt kätte ja puhastasin korralikult vana anduri ära. Kõik muutus oluliselt sujuvamaks, mootoril jõudu küll ja suitsust on jäänud vaid vine. Päris korras vana andur aga ilmselt siiski ei ole, sest suurema koormuse all tõmbab ikkagi hinge kinni. Autot tunnetades taban juba selle hetke ära kui hakkab jõud otsa saama ja reeglina aitab sellisel juhul korraks gaasi järgi andmine ning uuesti vajutamine. Selle järel on minekut jälle kuhjaga.
Ühesõnaga, suvalist MAFi ei soovita kellelegi. Kui olen uue originaali soetanud, siis annan jälle teada, kas see ravis hädad.

Scorps, lisandit kasutan ikka aegajalt. Seda konkreetset pole kasutanud, aga panen info kõrva taha ja järgmine kord ostan prooviks selle.
inx
Postitusi: 18
Liitunud: P Apr 07, 2013 21:52
Asukoht:
Auto:

#8

Mul sama masin, ainult automaat. Jõud kadus samuti ära vahest ja lõi mootori tule põlema. Probleem oli elektrilises klapis mis jubib turbo rõhku. Asub turbost paremal pool vastu salongi seina, 2 voolikut ja pistik on küljes.
Käpp
Postitusi: 11
Liitunud: E Dets 08, 2008 12:57
Asukoht:
Auto:

#9

Nagu siin foorumis teadjamad mehed on korduvalt rõhutanud, siis õige andur on ülioluline.

Mul nüüd juba mõnda aega autol küljes uus Boschi MAF. Mootori töö muutus kohe oluliselt sujuvamaks, käiguvahetustel enam ei jõnksuta ja mustast tossust sumbutis sai puhas selge õhk.

Ehk siis kui keegi mõtleb veel odava anduri võimalusest, siis julgen siinkohal soovitada see mõte eos lämmatada.
Vasta