1. leht 2-st

Mootoriremont

Postitatud: L Veebr 11, 2006 18:27
Postitas MadMan
Mootor NG900 B206i 98kW + konditsioneer
Sai küll Trionicult küsitud, aga igaks juhuks küsin üle.
Kui mootoril on kett pooleks, siis mis sellele järgneb?
Klapid peas ja pooleks?
Kas silindrid ja kolvid on veel kasutuskõlblikud või on klappide tükid silindriseinad/kolvipead ära kraapind?
On olemas selline raamat Haynes Saab 900 93-98 Service & Repair manual.
Mida pean veel teadma ja eelarvesse võtma?
Monteerida kavatsen ise niipalju kui see on võimalik, kuid millised jupid on kasulik selle tegevuse käigus täiesti uued osta? Kui palju võib vanu kasutada?
Püüan neid küsimusi piltidega illustreerida.

Leidsin ka sellised teemad: 9000 B234 remont; rõngad kinni

Mootoriremont

Postitatud: L Veebr 11, 2006 19:30
Postitas ivomets
selge pildi saad kui plokikaane maha võtad.
siis näha, kas kolbidel klapi jäljed jne.
sellest siis edasine töö.
kaan siis viia meistrimehekätte, kes klapid yle vaatab ja kui vaja vajalikud parandused teeb.
mart96 teab kus hea kaanemees!;)

keti pead ostma suure tõenäosusega uue.
ja siis hammasrataste peal vaatama, kuidas sobib; kas hammakad tuleb ka vahetada või kestab piisavalt.

muidugi mõni vahetaks kõik liikuvad ja liikumatud :thumb:osad :thumb:

muidugi kõige raskem leida põhjus, miks kett pooleks läks.
kui lihtsalt väsimusest, siis asi lihtne, kui aga miski seda põhjustas, siis see tuleks yles leida.

samas pärnus vist yks vend sellist motot tegi ja palju asju tal yle jäi.... seega kui otsida, ehk miskit leiab. aga samas mis sul ikka niii väga vaja... palju tööd vaid.
ise sain just 96 motole kap.rem. tehtud ja nurrub kui kass.

Mootoriremont

Postitatud: L Veebr 11, 2006 20:21
Postitas MadMan
thnx ivomets alustuse eest. pean kõigepealt sooja koha leidma, kus saaks rahus nokitseda. tööriistu vaja ka juurde soetada.

spidokal on ees 225000+ ja võimalik, et kett on vahetamata jäetud õigel ajal.

vaatasin siin veidi hindu ka. autoosad.ee järgi ei ole asi kõige hullem.

Mootoriremont

Postitatud: P Veebr 12, 2006 9:21
Postitas ivomets
aga tegelikult võiksid kõige ennem keti peale panna ja mõõta kompressiooni silindrites. muidugi ma täpselt ei tea, kas klapid kolvid kannatada saavad või mitte.

võimalus, et kaant ei peagi maha võtma.

Mootoriremont

Postitatud: E Veebr 13, 2006 15:24
Postitas MadMan
tegin veidi pilte hetkeseisust. klapid on mootoril peal ja neid ei näe, mootorikett on ühes tükis, nukkvõlle on ka paarisarv, aga üks asi-mis-käib-mootoriraami-ja-väntvõlli-vahel on ringi peale teinud. uued saaled ja väntvõlli lihv! oleks on üks paha poiss :freak:
pean ikka kaane ka maha keerama, siis pilt selgem.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Mootoriremont

Postitatud: E Veebr 13, 2006 15:58
Postitas ivomets
ot ot ot kas siis polegi kett katki läinud? :freak:

ja hoopis saale ringi jooksnud?
ehk saalest ka pilti?? selle saale pesa järgi ei saa päris aru: äär nagu kraabitud, muu pind kena.

saaled käivad ikka komplektina. ja kui ringi käind, siis ikka liff ka teha.
ja kepsusaale pesa kah yle treida.
lasin enda 96 vända teha sinust just mitte kaugel.
ja nyyd mootor koos ja nurrub kenasti.

pildile seletus:
vasakult:
1. korras pesa
2. ringikäind saale poolt vigastatud pesa
3. ringikäinud saale kepsupesas

igaljuhul mõnusat avastamisrõõmu sulle! ;)

Lisatud failid

Mootoriremont

Postitatud: E Veebr 13, 2006 16:40
Postitas andres
Nüüd kui mootor lahti siis kalkuleeri kas laod uusi juppe täis või ostad kasutatud mootori. Tundub et raam saale on ringi käinud.

Mootoriremont

Postitatud: E Veebr 13, 2006 17:30
Postitas MadMan
ketiprobleemi oletas müüja, kuid ei tema ega mina pole suuremad mehhaanikud nii, et kõik variandid on veel võimalikud.
varsti saan kohakese, kus mootor lahti katkuda, siis saab pilt ehk selgeks.
Mootor uutest juppidest koostada oleks muidugi tore, aga eelarve läheb vist megasuureks siis. Mingid jupid on kindlasti targem uued panna (tihendid jms kulumaterjalid).

Mootoriremont

Postitatud: E Veebr 13, 2006 17:49
Postitas ivomets
veel yks märkus, et kui pole otsest vajadust kolbe välja võtta, siis SEDA ÄRA TEE.
muidu samade rõngastega tagasi pannes võtavad rõngad uue asendi ja hakkavad sisse töötama taas ja palju sõinud mootoril võib see sissetöötamine viia õlirõngaste liigse kulumiseni, mille tagajärjel mootor õli sööma hakkab.

Mootoriremont

Postitatud: E Veebr 13, 2006 19:37
Postitas MadMan
sai siin andresega veidi telefoni teel konsulteeritud. tegi ülevaate enda kannatuste rajast ja soovitas tartus http://www.astromoto.ee/ nimelist kohta ja tallinnast ühte tüüpi, kes garantiiga mootoreid rootsist toob. järgmine liigutus saab olema siis momentvõtme soetamine ja käik mootoriga astrosse, et vajalikud avad üle mõõta.

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 8:39
Postitas miku
Tasub veel üle vaadata selline koht, nagu http://www.varaosahaku.fi , seal aegajalt on igast imeasju müügil, suhteliselt OK hinnaga. Selle kapremondiga on nüüd selline värk, et kahe otsaga asi:

+ ise tehtud hästi tehtud ja kindel laks, et uued jubinad sees
- Võib osutuda piisavalt kalliks ettevõtmiseks, kuna igast üllatusi esineb.

Ja ühinedes eelpoolkõneleja seisukohaga... kui kolvid maha kavatsed katkuda, siis hangi heaga kohe omale remontmõõdus rõngad... vanad reeglina enam pidama ei jää. Võivad, aga ei pruugi.

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 9:00
Postitas ivomets
Algselt postitas: miku

Ja ühinedes eelpoolkõneleja seisukohaga... kui kolvid maha kavatsed katkuda, siis hangi heaga kohe omale remontmõõdus rõngad... vanad reeglina enam pidama ei jää. Võivad, aga ei pruugi.


mitte remontmõõdus vaid ikka originaalmõõdus!!!

nii vähe sõinud saabil pole kindlasti veel vaja silindreid yle puurida ja rem. kolbe-rõngaid panna

ot:
eile oma treialit kylastades selgus, et vanal taas käsil kolvirõngaste treimine.
muidugi auto selline möödnund sajandi algusest- malmkolbidega.
aga ytles, et pole hullu ka tänapäevastele masinatele rõngaste treimine- yks diisel pidavat juba mitu head aastat tema tehtud rõngastega ringi kimama.
ja muidugi tema tehtud ka õlirõngad!!:thumb:

lihtsalt seepärast kirjutan, et äkki kellegil kuskil ka mõni vanake, mis rõngaste taha seisma jäänd...

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 9:46
Postitas andres
Algselt postitas: MadMan
sai siin andresega veidi telefoni teel konsulteeritud. tegi ülevaate enda kannatuste rajast ja soovitas tartus http://www.astromoto.ee/ nimelist kohta ja tallinnast ühte tüüpi, kes garantiiga mootoreid rootsist toob. järgmine liigutus saab olema siis momentvõtme soetamine ja käik mootoriga astrosse, et vajalikud avad üle mõõta.
.....arvan et ASTROMOTOS saad kõik mootori avad ära mõõta mis vaja

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 11:30
Postitas MadMan
Vaatasin veel kontrolli mõttes üle väntvõllide lihvimise jms tegelevad firmad. Sõelale jäid järgmised:

Tartus
http://www.astromoto.ee/ andrese soovitus
http://www.empiirauto.ee/ palju seadmeid piltidel

Tallinnas
http://www.drewsauto.ee/ audimehed on seal käinud ja Nokian kummid ostsin sealt, pisike töökoda
http://www.sinitta.ee/ annavad 50000 km garantiid
http://www.hot.ee/toukur1/ saab kiita paljudes foorumites

Rääkisin Astromoto mehega - väitis, et väntvõll võib kõver olla, aga viin talle kogu krempli vaadata, kui mootori maha saan.

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 11:34
Postitas miku
ivomets: Mai tia... niipalju kui ma neid kappe olen teind erinevatele asjadele (SAAB-ile küll ei ole, samas sigulle on lapitud küll ja ka toyotat mõõdetud), mis kõik on vähem sõitnud kui 220k, kõigile on pidand remondid panema.

Aga kordan. SAAB-le pole kappi teind. Pole vaja olnud lihtsalt.

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 11:38
Postitas miku
MadMan: Ma ei tea küll mis selle firma nimi on, tegelikult see on ka siit foorumist läbi jooksnud, aga Mustamäe teel tallinnas on üks vinge koht, see on põhimõtteliselt linna poolt tulles järgmine maja Kullo noortekeskusest edasi. Välja näeb nagu kunnon nõukogude aegne juurviljaladu, aga peidab endast tohutut vene rahvusest potensiaali igasuguse väntade lihvimise, hülsside oonimise jms. näol. Kusagilt kuulnud, et tüüp on miski endine Vihuri guru.

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 12:26
Postitas ivomets
kui tahad tõesti väikest eelarvet, siis võin pakkuda koha, kus endal 2 väntvõlli teha lasknud.
suurt neist ei tea aga mingi paarkymmend väntvõlli ja mõned plokid kohapeal räägivad enese eest.



to miku:
vada remontrõngaid ei panda ilma remontkolbideta.

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 12:36
Postitas MadMan
miku - see ongi Tõukur.

ivomets - anna siis kontaktid

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 14:09
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: MadMan
järgmine liigutus saab olema siis momentvõtme soetamine
Veidi teemaväline, aga milline on üldse üks korralik momentvõti ja kuskohast ning kui suure papihunniku eest seda saada võib?
Miskid nii ca 400 raha maksvad (nt Ehituse ABC-s), igavesed jurakad ei tundu eriti usaldust äratavad.

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 14:18
Postitas Cyber
Korralik tööriist maksab korralikku raha... Numbri jään võlgu kuna olen siiani üritanud läbi ajada selliste enam-vähem asjadega ja momentvõtit ei oma üldse...:)
Küsi müüjatelt näiteks
http://www.wuerth.ee/
http://www.stokker.ee/

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 14:20
Postitas MadMan
et siis stokkeris 3k ringis.

Mootoriremont

Postitatud: T Veebr 14, 2006 15:35
Postitas andres
würth siis (40-200) kuskil 2500.-

Mootoriremont

Postitatud: R Mär 17, 2006 10:59
Postitas MadMan
mootor vahetatud ja tarin vana spetside juurde - kas annab midagi päästa või läheb ... juppideks.

Mootoriremont

Postitatud: R Mär 17, 2006 17:12
Postitas andres
Algselt postitas: MadMan
mootor vahetatud ja tarin vana spetside juurde - kas annab midagi päästa või läheb ... juppideks.

Tegid õige otsuse.

Mootoriremont

Postitatud: R Mär 17, 2006 19:10
Postitas MadMan
Küsimus spetsidele: mida tähendab Anti Lock tuli?
Millele viitab Check Engine põlemine vahepeal?
Jahutusvedeliku temp-i näitav osuti ei roni üle 1/5 skaalast ja kesklukk toimib ka nagu ise tahab.