1. leht 2-st

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: E Sept 16, 2013 0:02
Postitas Mawrec
Tere,

Tegu peaks olema sama autoga: www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8461, aga ehk on uut teemat väärt.

Saabi otsa sattusin täiesti juhuslikult. Veel 2 nädalat tagasi ei teadnud Saabidest midagi peale selle, et Rootsi auto ja tehas oli vahepeal kinni. Teise auto vajadus oli tingitud perelisast, kuna Legacy sedaan on lootusetult väikseks jäämas kõikide vankrite ja kärude jaoks. Seetõttu hakkasin otsima universaali. Muud kriteeriumid: nelikvedu, manuaal, korraliku minekuga mootor, läbisõit alla 150 000 km ja uuem kui 2007.a. + mahutab korraga ära kergkäru ja lapsevankri (ilma osadeks võtmata).

Kuna olen muidu Subaru-usku, siis olid kandidaadid nr. 1 ja 2 Legacy ja Outback (3.0L mootoriga), aga kuna pikema aja jooksul vaatamas käidud ja tehnilisest kontrollist läbi lastud eksemplarid olid kõik ära ruunatud, muidu kehvas seisus või avariilised, siis hakkasin kaaluma ka muid variante. Ülalmainitud kriteeriumide järgi tuli auto24 otsingus välja ka üks Aero XWD 2.8L V6, mida käisin paar korda vaatamas ja ka lühikesel proovisõidul. Auto jättis igati hea mulje ja endalegi ootamatult olen nüüd Saabi omanik.

Sõita olen jõudnud mõnesaja kilomeetri jagu ning senise kogemuse põhjal on tegu väga hea juhitavuse, kiirenduse ning kurviläbimisomadustega autoga. Püsib ikka üsna liimitult tee küljes. Sportvedrustus on muidugi parajalt jäik ja koostöös 235/40/18 rehvidega saab peaaegu kõik teekonarused läbi kogeda :P See olekski peamine asi, mida ehk tahaks natuke kohendada. Kas aitaks mingi muu profiiliga rehvid, väiksemad veljed vms, et side maaga natuke pehmem tunduks?

Subaruga harjununa olen natuke skeptiline XWD suhtes, aga ilmselt enne talve tulekut nelikveo võimekusest täit sotti ei saa.

Kokkuvõttes loodan, et esimene Saabi kogemus on pikemas perspektiivis positiivne. :)

Pilte ei ole veel kahjuks jõudnud teha, aga tegu on sama eksemplariga nagu siin kuulutuse pildil.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: P Sept 29, 2013 21:35
Postitas Mawrec
Mõned värsked pildid ka:

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: P Sept 29, 2013 21:46
Postitas rantto
:love: Muretut lendu!

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: P Sept 29, 2013 22:20
Postitas nael
Väga värske näeb välja, kena, edu!

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: E Sept 30, 2013 15:24
Postitas laazik
Oh, lahe, minu masin jah. See on vaieldamatult kõige ägedam püss, millega mina üldse sõitnud olen. Kindlasti soovitaks minna asjaga ka bahni peale, kui peaks tekkima võimalust, seal tuleb ilusti välja see, kuidas suu kõrvuni venib gaasi andes ;).

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: E Sept 30, 2013 22:27
Postitas dreamer12
Kena auto! Tee konaruste osas aitab 17" või 16" velg. 18" on meie teedel selle auto all liiga kiskuv ja loksutav. 17" on suvel väga hea. Talvel tasub suisa 16" kaaluda. Meie treppis jäämügarikke puhul muutub sõit nii mõnusaks. XWD kogemusi oleks huvitav kuulda kui talv käes!

Igatahes teretulemast Saabi omanike perre. Mugavuse osas on see auto raudselt parem kui Legacy (ehk vaid selle Outback 3,0 tippversioon kõigi lisade ja teiste istmetega kui tavaversioon küündis ligilähedale).

Muretuid kilomeetreid! :)

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: T Okt 01, 2013 14:47
Postitas Mawrec
Kuna praegu on all suhteliselt korralikud Hakkapeliitta R-d (peaaegu terve muster alles), siis mõtlesin katsetada, kuidas talvel sõit tundub. Pole varem lamelliga sõitnud ja kui kuidagi ikka ei istu, siis ilmselt mõtlen väiksemate velgede ja naelte peale.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: T Okt 01, 2013 22:09
Postitas dreamer12
Lammellid on head kui nendega harjuda. Peab vaid jää peal oskama pikivahet hoida. Vaikus korvab raudselt undamise kui ei pea igapävaselt jäiseid väikseid kaldus külateid sõitma. Seal on nael parem. Ise olen lamelle nüüd kasutanud ca 15 a.

18" velg mõjub selle auto all kenasti, seega proovida tasub!

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: K Okt 02, 2013 9:16
Postitas Cyber
Kuna praegu on all suhteliselt korralikud Hakkapeliitta R-d (peaaegu terve muster alles), siis mõtlesin katsetada, kuidas talvel sõit tundub. Pole varem lamelliga sõitnud ja kui kuidagi ikka ei istu, siis ilmselt mõtlen väiksemate velgede ja naelte peale.
Kas nendega on läbi suve sõidetud? Suvise soojaga kulub lamellrehv päris hästi ja kratsib neid lamelle ümmarguseks jms. Seega võib tekkida tunne, et eks see lamell üks s.tt asi on. Uuena peab ka kindlasti proovima mõnda ..:)
Aga selles osas olen nõus, et kui ikka jäise külavahetee peal igapäevast sõitu pole, siis on lamell väga hea. Lumel ja lögas pole ilmselt naelaga erilist vahet. Ja milleks naeltega niisama klõbistada.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: P Okt 06, 2013 17:16
Postitas Mawrec
Ei ole õnneks terve suve läbi sõitnud, enamuse suvest veetis auto ilmselt müügisalongis. Auto on minu käes olnud alates septembri keskpaigast ja polnud lihtsalt mõtet hakata selle lühikese "suvise" aja pärast suverehve ostma sel aastal. :) Muster tundub peaaegu täielikult alles olevat.

Praegune rehvimõõt on 235/40/18. Kas 235/45 või 235/50 vms vastu vahetades (samade velgede peal) oleks olulist erinevust tunda "pehmema" poole? Või millised mõõdud üldse veel sobivad?

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: K Okt 16, 2013 18:40
Postitas Mawrec
Üks tagumine amort vajab välja vahetamist - varuosa hinnapakkumine ~400€ - kas tundub realistlik originaalvaruosa eest? Igaks juhuks uurin, kuna Aero XWD varuosade hindade kohta kogemus puudub seni.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: K Okt 16, 2013 19:55
Postitas ivark
No see 400 on küll overkill, ma küll pole xwd spetsialist aga, mis imeamordid seal peaksid käima, et hind on selline.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: K Okt 16, 2013 21:23
Postitas rantto
Kas sellel mitte "self leveling" amordid pole? Siis polegi muud valikut kas kallid amordid või loobud ja paned tavalised.
Tegelikult suht levinud probleem XWD-d. Kuskil oli isegi pikem jutt sellest...

E: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=245494

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: K Okt 16, 2013 22:19
Postitas Mawrec
Self-leveling jah, lihtsalt tahtsin kindel olla, kas suurusjärk 400EUR on OK selle eest maksta.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: K Okt 16, 2013 23:20
Postitas daags
KAs vasak v parem t.amort ? Mälu järgi sai viimati vahetatud taga parem amort. Kui jälle selle viga, siis võiks kindluse mõttes asja VM-s üle kontrollida.
Aga kahjuks jah on sellise amordi hind meeletu ning "b" kat`i minu teada väga ei pakuta.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: N Okt 17, 2013 0:27
Postitas Mawrec
Vasakpoolne seekord.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: K Okt 23, 2013 11:45
Postitas Mawrec
Nüüd auto taas korras. Õnneks oli tõepoolest parempoolne tagumine amort juba varem vahetatud, seega loodetavasti saab nüüd mõnda aega muretult sõita. :)

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: N Okt 24, 2013 22:40
Postitas kaido9
kui saladus pole,siis palju amort maksis ja kust kohast said.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: E Nov 04, 2013 11:29
Postitas Mawrec
~400€ Saabiantist. Veel mõni aeg tagasi olevat jupi hind olnud 500€ kanti :)
Igatahes suutsin sattuda paari nädala jooksul kahe selle auto tüüpvea otsa - tagumine piduri suport ja tagumine amort, aga hetkel on kõik tip-top ja autoga väga nauditav sõita ning ootan kannatamatult talve. :cool: Teine auto, 2004.a. Legacy (2.5L) on juba talvevormis GoodYear Ultra Grip Ice Arctic naeltega, seega saab põnev olema võrrelda nelikvedusid ja nael vs lamell.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: K Nov 20, 2013 14:02
Postitas Mawrec
Kas keegi on kursis sellega, et kas Aero XWD-l on torque limiter peal 1. ja 2. käigul? Kui jah, siis mis on selle mõte ja kas see on elektrooniliselt eemdaldatav?

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: K Nov 20, 2013 17:22
Postitas KorK
Minu andmetel peaks olema jah. Ainult turbo-X'il on tehase poolt see ära võetud. On vist selle jaoks, et kui sa haakist vead, et sa esimese ja teise käiguga käike siledaks ei aja. Turbo-X'ile näiteks konksu üldse sellepärast ei pakuta.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: K Nov 20, 2013 17:26
Postitas Mawrec
Mul pole konksu ja ei plaani ka külge panna :) seega kas on kuidagi võimalik see limiter eemaldada?

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: K Nov 20, 2013 17:45
Postitas KorK

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: R Dets 13, 2013 11:13
Postitas Mawrec
Auto on nüüd 3 kuud kasutuses olnud ja hakkab aina rohkem meeldima. Selle aja jooksul on jõudnud juba ka nii mõndagi remontida/vahetada:

* Tagumine piduri suport
* Tagumine amortisaator
* Esimene šarniir/õõtshoob
* 1 xenon-pirn

Tehtud sai veel korraline väike hooldus (mootoriõli ja õhufiltrite vahetus) ning nüüd peaks kõik tip-top olema loodetavasti mõneks ajaks. :)
Lund on küll minimaalselt olnud (vähemalt Tallinnas), aga korra, kui natuke rohkem lund maha sadas sai aimu ka nelikveost, mis tundus täiesti loogiliselt käituv ja kontrollitav.

Plussid

* Juhiistme mälu
* Isetumenevad, kokkuklapitavad peeglid
* Vääne alates kolmandast käigust
* 80-120 km/h kiirendus ehk just möödasõiduvahemik
* BOSE helisüsteem
* Eriti sujuv manuaalne käiguvahetus
* Juhitavus ja kurvides pidamine
* Pagasiruumi mahutavus (universaali oli just vaja igasugu vankrite/kärude ja muu taolise kraami vedamiseks)

Miinused

* 1.-2. käigu torque limiter :P (BSR-i projektiga tegelen võibolla järgmisel aastal)
* Kütusekulu (linnas 15, maanteel 9)
* Jäigapoolne vedrustus annab auklikel teedel tunda
* Natuke vähe jalaruumi tagaistmel (kuna tagaistmel peamiselt väike laps turvatoolis, siis ei häiri, aga täiskasvanutel võib natuke kitsas olla)

Kokkuvõttes plussid kaaluvad miinused igati üle ja sõidumõnu ning -mugavus on esmaklassilised. Mingit suurt planeeritavate tööde listi ei olegi peale BSR-i, aga see on ka rohkem optional, kuna stock variandis selle autoga mingil juhul jalgu ei jää.

Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 206kW manuaal, 2008, Mawrec

Postitatud: R Dets 13, 2013 15:32
Postitas 13piisab
Miinused

* 1.-2. käigu torque limiter :P (BSR-i projektiga tegelen võibolla järgmisel aastal)
konkreetse mudeli tausta teadmata viitaks lahkelt, et seda klaasi võib ka "pooltühja" asemel "pooltäis" olekus näha. Remonditud / vahetatud asjade nimistus ei ole ju käigukasti :D