Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil

Vasta
alaane
Postitusi: 4
Liitunud: T Okt 08, 2013 13:06
Asukoht:
Auto:

#1

Tere!

Mul praegu all autol 205/55/R16 rehvid. (veljed pole originaal, sellest ka vähe kitsamad) Leidsin talveks sobivad naastrehvid, aga nende kõrgus on 60. Üks remondimees väitis mulle (autot nägemata), et kõrguse muutmisel lumi hakkab takistama rattakoobast. Samas ma väga teda ei usalda, sest parandas mul õlileket neli korda ja hakkama ei saanud, samas kui viisin Audacerisse tehti kohe korda.

Loogika dikteerib mulle, et kui inimestel on 9-3 all ka R17 veljed, siis sellest ~ 1 cm rehvi kõrguse muutusest ei tule küll ruumi puudust. On mul õigus? Või on ka rattakoopad erinevate suurustega...

Auto on sedaan, 2005.a. Originaalis 215/55/R16.

Tänud ette!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Sa võid alla panna, mis mõõdus veljed iganes (diameetrit pean silmas). Rehvid valitakse võrdlustabeli abil sellised, et rehvi välisdiameeter oleks täpses vastavuses tehase poolt ettenähtuga. Sa ei panna lampi 10mm. kõrgemaid rehve. Lisaks purunevatele logaritele ei toimi enam õieti abs, tcs, esp, spido ja odomeeter.
alaane
Postitusi: 4
Liitunud: T Okt 08, 2013 13:06
Asukoht:
Auto:

#3

Sellistele tagajärgedele ei osanud kohe mõeldagi. Eks otsin siis ikka sama kõrgusega rehvid. Võhik tänab!
:beer:
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#4

205-55-16 läbimõõt 630 mm
205-60-16 - 650 mm
215-55-16 645 mm
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1053
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#5

Olin äsja sama probleemi eest, kuna aero esispoiler on originaalmõõdus suverehvidel 225/45R17 maast vaid ca 12 cm kõrgusel otsisin samuti talveks kõrgema profiiliga alternatiivi. Esindus väitis (küll üsna ebakindlalt) mulle, et tehase pakutud 205/55R16 on ka max kõrgus mis panna saab, et muidu hakkavat vastu käima. Mõte oli osta 205/60R16 muidu. Ostsingi siis talveks ikka 16" plekkveljed ja neile 205/55R16 rehvid.
Küll vaidleks osaliselt vastu Trionicu öeldule, kui velg on ikka seesama 16" või 17" siis neile kõrgemaid rehve pannes hakkab valetama vaid spidomeeter. ABS, ESP ja TCS võtavad oma andmed velje siseküljelt mitte kuskilt rehvimustri pinnalt ja seeläbi ei usu kuidagi kõrgemate rehvide mõju neile juhiabisüsteemidele.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#6

Küll vaidleks osaliselt vastu Trionicu öeldule, kui velg on ikka seesama 16" või 17" siis neile kõrgemaid rehve pannes hakkab valetama vaid spidomeeter. ABS, ESP ja TCS võtavad oma andmed velje siseküljelt mitte kuskilt rehvimustri pinnalt ja seeläbi ei usu kuidagi kõrgemate rehvide mõju neile juhiabisüsteemidele.
:wtf:
Mõtle nüüd korra enda poolt väljaöeldu üle järele.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Suht sõnatuks võttis:freak: .
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1053
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#8

No tulistage siis targad!
Võib-olla väljendasin end valesti, et mitte velje siseküljelt vaid peaks korrektsemalt ütlema et rattarummu siseküljelt....Olen küll ja küll eelnevatele autodele pannud alla tehase soovitatust kõrgemaid rehve ja mitte kunagi pole ei ABS, TCS ega ESP seetõttu hakkanud veateateid andma. Olete ikka vaadanud, kus näiteks ABS andur paikneb ja kus on nn hammasvöö kust ta signaali loeb?
Ausalt öelda käib suht pinda see siinsete gurude silmade pööritamine, aga õigeid vastuseid ka ei anta. Destruktiivset kriitikat oskab iagaüks teha, pakkuge palun ka konstruktiivset ja faktidel põhinevat kriitikat.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

Kle, aga äkki need jumalad vihjavad sellele, et ratta nurkkiirus ja joonkiiruse suhted muutuvad? Ja vastavalt sellele aju tegemised on natukene nihkes tehase poolt antud mõõtude juures toimetamisega? ah?
peen värk, tekib viga toimimisel, mis mitte ei ole enam õige 100% tehase andmetega? :love:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#10

Kogesin seda mõned päevad tagasi, kui talvejooks alla sai. Seega jumalate ja ivometsa jutt peab paika. Nüüd õige, ettenähtud 195-65-15 rehv all ja toimetab paremini. Suvejooks oli 195-60-15 .
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#11

Targemad võiksid tõesti paar vihjet anda mitte kohe labidaga pähe anda :)
Kuidas saab 1cm kõrgem või madalam rehv logari lõhkuda?
Sellest saan ma veel aru, et vale offsetiga velg võib palju paha teha...

Ma oma mõlemal autol olen kasutanud nii talvel kui suvel pisut erineva lausega/kõrgusega 17" rehve, siiani pole mingit vahet märganud ega midagi ka katki läinud. 205/50/17, 215/45/17, 225/45/17, 225/50/17. Läbi OBD Maptuni tuning boxiga olen Tire Circumference numbri paika pannud ja GPS-i järgi on spidomeeter 1km/h täpsusega paigas.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Saab küll teoreetiliselt, halbade asjaolude kokkulangemisel (madaldus+ koopasse tekkiv jääkiht näiteks), aga sama võib juhtuda ka õiges mõõdus rehvidega. Õnneks ma pole isikliklikult millegist sarnasest rääkinud.

to skyline:
Ma arvan, et tean, kus asuvad abs andurid ja mida need teevad.
tsitaat:
"Küll vaidleks osaliselt vastu Trionicu öeldule, kui velg on ikka seesama 16" või 17" siis neile kõrgemaid rehve pannes hakkab valetama vaid spidomeeter. ABS, ESP ja TCS võtavad oma andmed velje siseküljelt mitte kuskilt rehvimustri pinnalt ja seeläbi ei usu kuidagi kõrgemate rehvide mõju neile juhiabisüsteemidele."
Spidomeeter/odomeeter saavad oma signaali abs/tcs/esp moodulist, elik abs anduri(te)lt, seega on tsiteeritud lauses loogikaviga.

Loomulikult ei anna juhiabisüsteemid mingit veateadet,kui kõik 4 ratast on ühesuurused (kuid mitte ettenähtud suuruses), aga korrektne see toimimine ju ei ole, nagu ka ivomets kirjutas (samas ei tee ka midagi kurja).
:beer:
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1053
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#13


Loomulikult ei anna juhiabisüsteemid mingit veateadet,kui kõik 4 ratast on ühesuurused (kuid mitte ettenähtud suuruses), aga korrektne see toimimine ju ei ole (samas ei tee ka midagi kurja).
:beer:

Vot siia ma tahtsingi välja jõuda ehk seda ma silmas pidasingi :) Loomulikult saab ideaalpilt rikutud kuid auto aju ja erinevad andurid suudavad mõistlikkuse piiresse jäävad erinevused alla neelata või ära kompenseerida sel viisil, et autole otses kahju ei sünni või veateadet ei anta. Tegin siin mälu järgi veidi arvutusi ja eelmine auto, millel oli ka omajagu juhiabilisi sai suveks alla tehase soovitatust 1 cm kõrgema külgseinaga rehvid(seetõttu et tehase mõõt üsna haruldane ja oluliselt kallim) ja mingit kahju sellest ei sündinud, pigem muutus sõit pehmemaks ja suurenes seeläbi sõidumugavus. Kaasnev näht oli see, et spidomeetri viga kadus ära ehk spido järgne kiirus oli 1:1 GPS näiduga.
Ainuke negatiivne kogemus oli ühe kunagise autoga kui originaalist 1,2 cm kõrge külgseinaga talverehv rattaid täiesti välja keerates hakkas veidi kraapima logari alumist siseserva.
Peace!
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#14

Vaidlustes selgub tõde :eureka:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta