1. leht 1-st
Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: N Okt 24, 2013 11:09
Postitas alaane
Tere!
Mul praegu all autol 205/55/R16 rehvid. (veljed pole originaal, sellest ka vähe kitsamad) Leidsin talveks sobivad naastrehvid, aga nende kõrgus on 60. Üks remondimees väitis mulle (autot nägemata), et kõrguse muutmisel lumi hakkab takistama rattakoobast. Samas ma väga teda ei usalda, sest parandas mul õlileket neli korda ja hakkama ei saanud, samas kui viisin Audacerisse tehti kohe korda.
Loogika dikteerib mulle, et kui inimestel on 9-3 all ka R17 veljed, siis sellest ~ 1 cm rehvi kõrguse muutusest ei tule küll ruumi puudust. On mul õigus? Või on ka rattakoopad erinevate suurustega...
Auto on sedaan, 2005.a. Originaalis 215/55/R16.
Tänud ette!
Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: N Okt 24, 2013 11:21
Postitas Trionic
Sa võid alla panna, mis mõõdus veljed iganes (diameetrit pean silmas). Rehvid valitakse võrdlustabeli abil sellised, et rehvi välisdiameeter oleks täpses vastavuses tehase poolt ettenähtuga. Sa ei panna lampi 10mm. kõrgemaid rehve. Lisaks purunevatele logaritele ei toimi enam õieti abs, tcs, esp, spido ja odomeeter.
Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: N Okt 24, 2013 11:26
Postitas alaane
Sellistele tagajärgedele ei osanud kohe mõeldagi. Eks otsin siis ikka sama kõrgusega rehvid. Võhik tänab!

Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: N Okt 24, 2013 11:42
Postitas saabu
205-55-16 läbimõõt 630 mm
205-60-16 - 650 mm
215-55-16 645 mm
Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: N Okt 24, 2013 16:09
Postitas skyline
Olin äsja sama probleemi eest, kuna aero esispoiler on originaalmõõdus suverehvidel 225/45R17 maast vaid ca 12 cm kõrgusel otsisin samuti talveks kõrgema profiiliga alternatiivi. Esindus väitis (küll üsna ebakindlalt) mulle, et tehase pakutud 205/55R16 on ka max kõrgus mis panna saab, et muidu hakkavat vastu käima. Mõte oli osta 205/60R16 muidu. Ostsingi siis talveks ikka 16" plekkveljed ja neile 205/55R16 rehvid.
Küll vaidleks osaliselt vastu Trionicu öeldule, kui velg on ikka seesama 16" või 17" siis neile kõrgemaid rehve pannes hakkab valetama vaid spidomeeter. ABS, ESP ja TCS võtavad oma andmed velje siseküljelt mitte kuskilt rehvimustri pinnalt ja seeläbi ei usu kuidagi kõrgemate rehvide mõju neile juhiabisüsteemidele.
Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: N Okt 24, 2013 16:16
Postitas iisak
Küll vaidleks osaliselt vastu Trionicu öeldule, kui velg on ikka seesama 16" või 17" siis neile kõrgemaid rehve pannes hakkab valetama vaid spidomeeter. ABS, ESP ja TCS võtavad oma andmed velje siseküljelt mitte kuskilt rehvimustri pinnalt ja seeläbi ei usu kuidagi kõrgemate rehvide mõju neile juhiabisüsteemidele.
:wtf:
Mõtle nüüd korra enda poolt väljaöeldu üle järele.
Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: N Okt 24, 2013 17:28
Postitas Trionic
Suht sõnatuks võttis:freak: .
Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: N Okt 24, 2013 21:47
Postitas skyline
No tulistage siis targad!
Võib-olla väljendasin end valesti, et mitte velje siseküljelt vaid peaks korrektsemalt ütlema et rattarummu siseküljelt....Olen küll ja küll eelnevatele autodele pannud alla tehase soovitatust kõrgemaid rehve ja mitte kunagi pole ei ABS, TCS ega ESP seetõttu hakkanud veateateid andma. Olete ikka vaadanud, kus näiteks ABS andur paikneb ja kus on nn hammasvöö kust ta signaali loeb?
Ausalt öelda käib suht pinda see siinsete gurude silmade pööritamine, aga õigeid vastuseid ka ei anta. Destruktiivset kriitikat oskab iagaüks teha, pakkuge palun ka konstruktiivset ja faktidel põhinevat kriitikat.
Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: N Okt 24, 2013 21:50
Postitas ivomets
Kle, aga äkki need jumalad vihjavad sellele, et ratta nurkkiirus ja joonkiiruse suhted muutuvad? Ja vastavalt sellele aju tegemised on natukene nihkes tehase poolt antud mõõtude juures toimetamisega? ah?
peen värk, tekib viga toimimisel, mis mitte ei ole enam õige 100% tehase andmetega?

Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: N Okt 24, 2013 23:14
Postitas taneli01
Kogesin seda mõned päevad tagasi, kui talvejooks alla sai. Seega jumalate ja ivometsa jutt peab paika. Nüüd õige, ettenähtud 195-65-15 rehv all ja toimetab paremini. Suvejooks oli 195-60-15 .
Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: R Okt 25, 2013 8:20
Postitas Jaanus
Targemad võiksid tõesti paar vihjet anda mitte kohe labidaga pähe anda

Kuidas saab 1cm kõrgem või madalam rehv logari lõhkuda?
Sellest saan ma veel aru, et vale offsetiga velg võib palju paha teha...
Ma oma mõlemal autol olen kasutanud nii talvel kui suvel pisut erineva lausega/kõrgusega 17" rehve, siiani pole mingit vahet märganud ega midagi ka katki läinud. 205/50/17, 215/45/17, 225/45/17, 225/50/17. Läbi OBD Maptuni tuning boxiga olen Tire Circumference numbri paika pannud ja GPS-i järgi on spidomeeter 1km/h täpsusega paigas.
Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: R Okt 25, 2013 9:36
Postitas Trionic
Saab küll teoreetiliselt, halbade asjaolude kokkulangemisel (madaldus+ koopasse tekkiv jääkiht näiteks), aga sama võib juhtuda ka õiges mõõdus rehvidega. Õnneks ma pole isikliklikult millegist sarnasest rääkinud.
to skyline:
Ma arvan, et tean, kus asuvad abs andurid ja mida need teevad.
tsitaat:
"Küll vaidleks osaliselt vastu Trionicu öeldule, kui velg on ikka seesama 16" või 17" siis neile kõrgemaid rehve pannes hakkab valetama vaid spidomeeter. ABS, ESP ja TCS võtavad oma andmed velje siseküljelt mitte kuskilt rehvimustri pinnalt ja seeläbi ei usu kuidagi kõrgemate rehvide mõju neile juhiabisüsteemidele."
Spidomeeter/odomeeter saavad oma signaali abs/tcs/esp moodulist, elik abs anduri(te)lt, seega on tsiteeritud lauses loogikaviga.
Loomulikult ei anna juhiabisüsteemid mingit veateadet,kui kõik 4 ratast on ühesuurused (kuid mitte ettenähtud suuruses), aga korrektne see toimimine ju ei ole, nagu ka ivomets kirjutas (samas ei tee ka midagi kurja).

Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: R Okt 25, 2013 10:00
Postitas skyline
Loomulikult ei anna juhiabisüsteemid mingit veateadet,kui kõik 4 ratast on ühesuurused (kuid mitte ettenähtud suuruses), aga korrektne see toimimine ju ei ole (samas ei tee ka midagi kurja).
Vot siia ma tahtsingi välja jõuda ehk seda ma silmas pidasingi

Loomulikult saab ideaalpilt rikutud kuid auto aju ja erinevad andurid suudavad mõistlikkuse piiresse jäävad erinevused alla neelata või ära kompenseerida sel viisil, et autole otses kahju ei sünni või veateadet ei anta. Tegin siin mälu järgi veidi arvutusi ja eelmine auto, millel oli ka omajagu juhiabilisi sai suveks alla tehase soovitatust 1 cm kõrgema külgseinaga rehvid(seetõttu et tehase mõõt üsna haruldane ja oluliselt kallim) ja mingit kahju sellest ei sündinud, pigem muutus sõit pehmemaks ja suurenes seeläbi sõidumugavus. Kaasnev näht oli see, et spidomeetri viga kadus ära ehk spido järgne kiirus oli 1:1 GPS näiduga.
Ainuke negatiivne kogemus oli ühe kunagise autoga kui originaalist 1,2 cm kõrge külgseinaga talverehv rattaid täiesti välja keerates hakkas veidi kraapima logari alumist siseserva.
Peace!
Saab 9-3SS kõrgem rehviprofiil
Postitatud: R Okt 25, 2013 10:03
Postitas iisak
Vaidlustes selgub tõde
