1. leht 1-st

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: T Jaan 28, 2014 18:15
Postitas doctort
Tervitus,
Viimasest Saabist on möödas umbes 5 aastat ja sai jälle ostetud üks vigane Saab. Seekord siis 9-5 ja ostu põhjuseks esialgne odav hind ja teise auto vajadus. Kuna auto ei liigu ja väidetavalt süttisid mootori ja aku tuli ning peale 15 km sõitu jäi auto sinna teeäärde kuni eilse päevani.
Kiirelt netist uurides jäid silma tüüpvead - bensiinipump,vända andur ja Di kassett või ehk siis tõesti genekas..Saigi diil tehtud ja müügimeeste abiga treileri peale kuidagi vintsitud. Kuna pidurid olid ajaga kinni roostetanud siis masin väga liikuda ei tahtnud aga kuidagi sai treiler auto alla vintsitud ja enda maja juurde veetud.
Mõned klõpsud auto välimusest:

Pilt
'
Pilt

Pilt

Pilt

Mehed ise arvasid, et generaator on läbi ja selle remontimist olid ka alustanud rihma läbi lõikamisega. Sinnapaika oli asi jäänudki.
Täna siis mõtlesin et viskan võimsa aku peale ja proovin kas asi on genekas - mõeldud tehtud, keeran võtit aga starter mootorit ringi ei vea..
Selgus, et jahutusvedeliku asemel oli süsteemis olnud tavaline vesi ja eelmine omanik oli selle vee väidetavalt enne külmade saabumist välja lasknud seal samas teeääres.

Mõtlengi, et kas on võimalik et osa vett jäi sisse ja tänu sellele on midagi nii külmunud et ei käi mootor ringi - on see võimalik?
Jagage soovitusi mida edasi teha. Remont hakkab toimuma seal samas parklas lageda taeva all miinuskraadidega.

Taivo.

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: T Jaan 28, 2014 18:36
Postitas Myke
Väga segane lugu ja riskantne ost aga vähene vesi ei tekita kindlasti mingit tõrget käivitamisel.
Pigem jooksid kokku väntvõlli saaled , proovi mootorit ringi ajada rihmaseibist siis selgub ka tõde.

PS kui pole saladus mis oli hinnaks

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: T Jaan 28, 2014 18:48
Postitas doctort
Eks ta riskantne ost oli jah aga ehk saab veel asja - väike lootus ikka. Kui ei siis lohutus on et juppidena saan ikka raha tagasi. Kuid kuna välimus ja sisu suhteliselt korralik ning vaevalt kõige hullema puhul ka mootorivahetus väga kalliks läheb.
Kas kui vett jäi sisse vähe rohkem siis ei oleks ka mingit tõrget käivitamisel? Lükkan kasti neutraali peale ja mootor peaks rihmaseibist kergelt ringi käima ka peale pikemat seismist miinuskraadidega?
Tean vaid mida mulle räägiti aga võib ka puhas vale olla ja mootor võib ka koos olla.

Auto hind pole saladus 400 eurot plus 45 treila on hetkel kulutatud selle saani peale.

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: T Jaan 28, 2014 19:05
Postitas richard
kuna välimus ja sisu suhteliselt korralik

kas pilt petab või on vasakul küljel korralik värvierinevus näha?

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: T Jaan 28, 2014 19:11
Postitas doctort
kuna välimus ja sisu suhteliselt korralik

kas pilt petab või on vasakul küljel korralik värvierinevus näha?

See on praegu väiksem mure isegi kui pilt ei peta..

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: T Jaan 28, 2014 19:17
Postitas Myke
Eks ta riskantne ost oli jah aga ehk saab veel asja - väike lootus ikka. Kui ei siis lohutus on et juppidena saan ikka raha tagasi. Kuid kuna välimus ja sisu suhteliselt korralik ning vaevalt kõige hullema puhul ka mootorivahetus väga kalliks läheb.
Kas kui vett jäi sisse vähe rohkem siis ei oleks ka mingit tõrget käivitamisel? Lükkan kasti neutraali peale ja mootor peaks rihmaseibist kergelt ringi käima ka peale pikemat seismist miinuskraadidega?
Tean vaid mida mulle räägiti aga võib ka puhas vale olla ja mootor võib ka koos olla.

Auto hind pole saladus 400 eurot plus 45 treila on hetkel kulutatud selle saani peale.

Siis on sul varu küllalt isegi kui mootor nn koos ,ringi käib ka Parkingu peal vabalt et oleks pisut kergem keera ka küünlad maha.
Muidu on välimus päris kena edu.

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: T Jaan 28, 2014 20:57
Postitas skyline
kuna välimus ja sisu suhteliselt korralik

kas pilt petab või on vasakul küljel korralik värvierinevus näha?

400 euri eest võib ju sellega leppida, et tagaukse värvis Stevie Wonder :)
Muidu väljast üsna kobe ju.

Vee mõningane sissejätmine ei tohiks kolvigrupi ringi ajamist mõjutada kui veesärk lausa lõhki pole külmunud. Kas paisupaak on hetkel muidu tühi?

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: T Jaan 28, 2014 21:10
Postitas doctort
Paisupaak on tühi ja väitis et lasi vee välja enne külma saabumist. Samuti oli proovinud teise akuga ja mootor oli ringi käinud kuid aku oli tühjaks saanud kohe ja nii jäigi...ei tea seda juttu eks proovin võtmega ringi ajada eks siis saab selgemaks midagi.

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: K Jaan 29, 2014 18:12
Postitas Tartz87
Oehh edu ja jaksu mina pääsesin sellest seiklusest:D ma vaatasin ka seda korra aga asus natuke kaugel minust. Aga muidugi välimuslt täitsa kena :)

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: K Jaan 29, 2014 18:51
Postitas doctort
Potentsiaali natukene on jah et selle autoga oma aega sisustada.

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: P Veebr 02, 2014 17:50
Postitas doctort
Väga segane lugu ja riskantne ost aga vähene vesi ei tekita kindlasti mingit tõrget käivitamisel.
Pigem jooksid kokku väntvõlli saaled , proovi mootorit ringi ajada rihmaseibist siis selgub ka tõde.

PS kui pole saladus mis oli hinnaks


Tundub et sul oli õigus kuna ringi ei käi enne tuleb polt lahti. Küünlaid maha ei võtnud.

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: P Veebr 02, 2014 19:22
Postitas Myke
Väga segane lugu ja riskantne ost aga vähene vesi ei tekita kindlasti mingit tõrget käivitamisel.
Pigem jooksid kokku väntvõlli saaled , proovi mootorit ringi ajada rihmaseibist siis selgub ka tõde.

PS kui pole saladus mis oli hinnaks


Tundub et sul oli õigus kuna ringi ei käi enne tuleb polt lahti. Küünlaid maha ei võtnud.

Ehk siis tõde selgub kui mootor pulkadeks võetud ,mina soovitaks esmalt plokikaane maha rebida .Kuna võib ka ketiga probleem olla.
Pisut ka abimaterjali:

http://saabworld.net/attachments/f29/38 ... linder.pdf


Lisatud failid

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: P Veebr 02, 2014 20:08
Postitas iisak
Kettidega ei ole seal mingit pistmist kui enam ringi ei käi.
99,9% kindel, et väntvõll on raamsaaledele kinni jooksnud.

Saab 9-5 2.3T, 1998, doctort

Postitatud: P Veebr 02, 2014 20:26
Postitas looderdaja
võta karteri põhi alt ära, lase raamsaaled natuke järgi ja proovi siis mootorit võtmega keerata ja ikkagi endal elu lihtsamaks tegemiseks pole ju raske selle protseduuri jaoks küünlad maha keerata.