Lähi- ja kaugtulede pirnidest/lampidest on juba juttu olnud.
Nüüd huvitavad mind kõik ülejäänud pirnikesed.
Eesmärgiks:
1. Saada rohkem valgust
2. Et valgus poleks hõõgniidi kollane
Senised kogemused - hõõgniidiga lamp "väsib" ära ning valgus muutub tuhmiks ning kollaseks. Proovisin LED lambikesi - nad rohkem kumavad, valgus on ainult ühes suunas - reflektorisse pole mõtet toppida.
Olen lettidel näinud ka lambikesi siniste klaasidega, on nende valgustus ka parem/valgem/võimsam siis? Või need lambikesed, millel karbi peale kribatud "30% more light"?
Netis sobrades leidsin sellise teema - STORY OF GOOD, BAD AND UGLY… PART II - ehk CRYPTON vs. XENON
Tegu Osrami halogeenlambikestega - sealne test on küllaltki muljetavaldav - kas keegi neid poes kohanud või lausa ise kasutab?
Ootan teilt tagasisidet/soovitusi, milliseid lambikesi kasutada auto muudes valgustites kui lähi/kaugtuled. LED lambid palun teemast välja jätta, nende toime teada; samuti pole nad legaalsed.
terv, teager
P.S Siin üks pilt kah, missuguseid lambikesi auto küljest võib leida.
Lisatud failid
Suuna/gabariidi/stopp/numbrimärgi valgustuse pirnid/lambid
kõike proovitud,hea on ainult led,paraku vaja teistsuguseid valgusjuhte,et asi kena paistaks.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
on pakkuda neid väikeseid, kui ka H4 (H4 kõige paremad lambid on pakkuda Flösserilt "Mega Blau") H1 ja ka H3 Cool Blue formaadis Osramilt
omme, kui ilusate kaineks saan) võin Autopartnerist lähemalt uurida neid eelnevalt joonisel olnud all paremas nurgas väikseid 5 watiseid
samas kel huvi siis omme 6791 114
LAURI (lauri on mu tütrekese (3a) kirjutatet)
omme, kui ilusate kaineks saan) võin Autopartnerist lähemalt uurida neid eelnevalt joonisel olnud all paremas nurgas väikseid 5 watiseid
samas kel huvi siis omme 6791 114
LAURI (lauri on mu tütrekese (3a) kirjutatet)

-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Hetkel kasutusel Osram +50%, pole probleemi - valgustab küll. Valgustab küll veidi imelikult (oletan et laternate üldisest tuhmumisest tulenevalt), hele larakas on lähitulede kaugeima serva lähedal. Samas kõik on nähtav, kiita tuleb kindlasti laterna kojamehi. Kui aga lülitada sisse päevatuled oma märgatavalt väiksema pinge ja sellest tuleneva pirnide võimsusega, ei näe kohe üldse midagi aga valgustamine polegi päevatulede eesmärk.Algselt postitas: zill
probleem on tegelikult 9 kilosel lähituledega. kas nendele on ka mingeid paremaid valgusallikaid?
To Teager: Kui lähi- ja kaugtuled pole probleemiks (oletan et udutuled siis kah mitte), mis Sa põed siis? Et numbrimärk pole öösel paarisaja meetri pealt perfektselt loetav? Las ta tühi põleb kuni sureb.
Algselt postitas: qdwin
To Teager: Kui lähi- ja kaugtuled pole probleemiks (oletan et udutuled siis kah mitte), mis Sa põed siis? Et numbrimärk pole öösel paarisaja meetri pealt perfektselt loetav? Las ta tühi põleb kuni sureb.
Lähi ja kaugtuled pole probleemiks (tuled koos klaasi ja reflektoritega vahetatud tonnisel, klassikul pole veel vajadust olnud). Mis "probleemi" valmistab, on kollane valgus, mida annavad gabariidituled (tekitab sellise "väsinud" ilme autole); samuti tonnisel see üksik lambike tagaluugi peal (tagurdamistuluke) ja esimesed tagurdamistuled on nõrgad - rohkem valgust vaja!!!
terv, teager
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Aastaga muutub igasugune pirn kollaseks, isegi ksenoon kaotab vist ca 30% valgusjõust. Pane uus pirn sisse ja pole ta ühtigi nii kollane enam.
Algselt postitas: teagerAlgselt postitas: qdwin
To Teager: Kui lähi- ja kaugtuled pole probleemiks (oletan et udutuled siis kah mitte), mis Sa põed siis? Et numbrimärk pole öösel paarisaja meetri pealt perfektselt loetav? Las ta tühi põleb kuni sureb.
Lähi ja kaugtuled pole probleemiks (tuled koos klaasi ja reflektoritega vahetatud tonnisel, klassikul pole veel vajadust olnud). Mis "probleemi" valmistab, on kollane valgus, mida annavad gabariidituled (tekitab sellise "väsinud" ilme autole); samuti tonnisel see üksik lambike tagaluugi peal (tagurdamistuluke) ja esimesed tagurdamistuled on nõrgad - rohkem valgust vaja!!!
terv, teager
Helista siis homme Laurile. Neil on saada ka parktulepirne CB (coolblue) versiooni. Ise kasutan ja auto tulede pilt on hoopis midagi muud.
Siin lehel süüdistatakse paljuski nigelaid juhtmeid, kuigi siin käib põhi jutt ikkagi sõidutulede ümber on ehk infot ikka. http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
(ELECTRICS-i all siis)
(ELECTRICS-i all siis)
Sellel lehel mida mainisin on ka sellest juttu.
Tsiteerin: if I put 100 watt bulbs instead of the original 55 w. in my Saab, will that cure my bad lights?"
The answer is NO! There is nothing wrong with 100 w bulbs (save a few legal questions), but the wiring harness will not handle the extra load. The light relay may fry, and the wires may even burn. (Setting the car on fire) Especially on a 99 with four 5 ¾" headlights. (= 400 watt)
Tsiteerin: if I put 100 watt bulbs instead of the original 55 w. in my Saab, will that cure my bad lights?"
The answer is NO! There is nothing wrong with 100 w bulbs (save a few legal questions), but the wiring harness will not handle the extra load. The light relay may fry, and the wires may even burn. (Setting the car on fire) Especially on a 99 with four 5 ¾" headlights. (= 400 watt)
Minu kogemustest natuke klassiku esituledega.
Panin 100W H4 Osrami pirnid sisse ja aru ma küll ei saanud et nagu eriti mingi muutus oli olnud. Paar kuud sõitsin siis läks üks tuli imelikult tuhmiks - kiskusin lahti ja pistik oli täiesti ära sulanud (hea et auto maha ei põlenud)
Proovisin Klaxcari +50% pirne, täiesti öö ja päev oli - üle pika aja nägin ka oma hoovi korralikult sisse sõita
Proovi mõttes sõitsin Vilojetist läbi (Mazda edasimüüja) ja torkasin ühte pesasse selle 100W ja teise jäi see +50% ja mingisuguse aparaadiga mis LUX-e näitab sai ära mõõdetud et erinevus oli 53% 55W (+50%) kasuks.
Üldiselt kokkuvõtteks olen ära proovinud ka need CoolBlued ja mingit muud jamad, aga pildi selgus räägib enda eest.
Panin 100W H4 Osrami pirnid sisse ja aru ma küll ei saanud et nagu eriti mingi muutus oli olnud. Paar kuud sõitsin siis läks üks tuli imelikult tuhmiks - kiskusin lahti ja pistik oli täiesti ära sulanud (hea et auto maha ei põlenud)
Proovisin Klaxcari +50% pirne, täiesti öö ja päev oli - üle pika aja nägin ka oma hoovi korralikult sisse sõita

Proovi mõttes sõitsin Vilojetist läbi (Mazda edasimüüja) ja torkasin ühte pesasse selle 100W ja teise jäi see +50% ja mingisuguse aparaadiga mis LUX-e näitab sai ära mõõdetud et erinevus oli 53% 55W (+50%) kasuks.
Üldiselt kokkuvõtteks olen ära proovinud ka need CoolBlued ja mingit muud jamad, aga pildi selgus räägib enda eest.
Natuke edenemisest. Tonnisele sai muretsetud parktuledeks Osram Cool Blue H6W tavaliste hõõglambikeste asemel.
6W ja halogeen tekitavad muidugi rohkem valgust, kui vana 4W hõõgniidiga pirnike, kuid mis eesmärk oli - valgus on imekena valge, mitte kollakas. Väike pilt kah illustreerimaks, vihjeks - juhipoolne pirn on Cool Blue.
terv, teager
Lisatud failid
6W ja halogeen tekitavad muidugi rohkem valgust, kui vana 4W hõõgniidiga pirnike, kuid mis eesmärk oli - valgus on imekena valge, mitte kollakas. Väike pilt kah illustreerimaks, vihjeks - juhipoolne pirn on Cool Blue.
terv, teager
Lisatud failid
Jätkan endiselt otsinguid ja monoloogi pidamist teemal väiksed pirnikesed ja rohkem valgust.
Tagurdamistuledele olen tonnisel pannud 25W flösseri pirnid, on ikka vahe sees, eriti veel, kui tagurdamistulesid on 2 tk
Saab neid Autopartnerist, kood 1008671FL, hinnaks 8 eeku/tk
Nüüd aga vihje klassikuomanikele - nimelt esimesed gabariidituled on sellised "rõvedad" kollased, Flösseril selle vastu ka olemas lahendus - sinise klaasiga gabariidituled
Koodiks 100402533FL, hinnaks 16 eeku/tk
Muidugi, ei tekita need pirnikesed sinist valgust, ega ka päris valget, aga võrreldes vanade kollaste tavaliste hõõglambikestega on vahe ikka tuntav.
Lisatud failid
Tagurdamistuledele olen tonnisel pannud 25W flösseri pirnid, on ikka vahe sees, eriti veel, kui tagurdamistulesid on 2 tk

Saab neid Autopartnerist, kood 1008671FL, hinnaks 8 eeku/tk
Nüüd aga vihje klassikuomanikele - nimelt esimesed gabariidituled on sellised "rõvedad" kollased, Flösseril selle vastu ka olemas lahendus - sinise klaasiga gabariidituled
Koodiks 100402533FL, hinnaks 16 eeku/tk
Muidugi, ei tekita need pirnikesed sinist valgust, ega ka päris valget, aga võrreldes vanade kollaste tavaliste hõõglambikestega on vahe ikka tuntav.
Lisatud failid
Mina aga tõstsin oma NG-l gabariidid nurkadesse!
[IMG]http://img529.imageshack.us/img529/1614/hpim4159mp7.jpg[/IMG]
[IMG]http://img168.imageshack.us/img168/3548/tuledprofiilheabc3.jpg[/IMG]
[IMG]http://img529.imageshack.us/img529/1614/hpim4159mp7.jpg[/IMG]
[IMG]http://img168.imageshack.us/img168/3548/tuledprofiilheabc3.jpg[/IMG]
¿_ __ ' ' )
( . ( . ) /|/|
LC___ @
¿___, ) (
( . ( . ) /|/|
LC___ @
¿___, ) (
Tegelikult kasutatakse seal nurkades hoopis tagurdustulesid. Vt. näiteks Teageri tonnise teemat. Seal mõni pilt ja tiba juttu.Algselt postitas: Emmerich
Mina aga tõstsin oma NG-l gabariidid nurkadesse!
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ega see mõte ju paha polegi - liiklusohutuse seisukohast. Kuigi endale meeldib seal kohas tagurdustuli rohkem, ülimalt praktiline teine. Ülevaatus ei ütle ilmselt midagi. Mitte ühegi reegli vastu pole ju eksitud.Algselt postitas: Emmerich
Mina aga tõstsin oma NG-l gabariidid nurkadesse!
Võib ju panna ka kahe traadiga pirni - võimsam traat tagurdamiseks!?Algselt postitas: qdwinEga see mõte ju paha polegi - liiklusohutuse seisukohast. Kuigi endale meeldib seal kohas tagurdustuli rohkem, ülimalt praktiline teine. Ülevaatus ei ütle ilmselt midagi. Mitte ühegi reegli vastu pole ju eksitud.Algselt postitas: Emmerich
Mina aga tõstsin oma NG-l gabariidid nurkadesse!
¿_ __ ' ' )
( . ( . ) /|/|
LC___ @
¿___, ) (
( . ( . ) /|/|
LC___ @
¿___, ) (
muide Teager-oled sa proovinud oma klassikul tuledelülitit erinevatesse asenditesse keerata ja siis vaadata gabariite;)
Minu Aerol on nii, et kui tulede lüliti on asendis 10 minuti pärast 12, siis põlevad gabariidid ilgelt heledalt. Kui keeran asendisse 10 min 12 läbi, siis koos lähituledega hõõguvad nagu oleks mass halb. Ehk siis esimene on mingi päevatulede variant, ma ei kujuta ette, kas meie mendid neid aksepteerivad?
Minu Aerol on nii, et kui tulede lüliti on asendis 10 minuti pärast 12, siis põlevad gabariidid ilgelt heledalt. Kui keeran asendisse 10 min 12 läbi, siis koos lähituledega hõõguvad nagu oleks mass halb. Ehk siis esimene on mingi päevatulede variant, ma ei kujuta ette, kas meie mendid neid aksepteerivad?