Suuna/gabariidi/stopp/numbrimärgi valgustuse pirnid/lambid

Teemad elektroonikast...
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#1

Lähi- ja kaugtulede pirnidest/lampidest on juba juttu olnud.
Nüüd huvitavad mind kõik ülejäänud pirnikesed.

Eesmärgiks:
1. Saada rohkem valgust
2. Et valgus poleks hõõgniidi kollane

Senised kogemused - hõõgniidiga lamp "väsib" ära ning valgus muutub tuhmiks ning kollaseks. Proovisin LED lambikesi - nad rohkem kumavad, valgus on ainult ühes suunas - reflektorisse pole mõtet toppida.

Olen lettidel näinud ka lambikesi siniste klaasidega, on nende valgustus ka parem/valgem/võimsam siis? Või need lambikesed, millel karbi peale kribatud "30% more light"?

Netis sobrades leidsin sellise teema - STORY OF GOOD, BAD AND UGLY… PART II - ehk CRYPTON vs. XENON
Tegu Osrami halogeenlambikestega - sealne test on küllaltki muljetavaldav - kas keegi neid poes kohanud või lausa ise kasutab?

Ootan teilt tagasisidet/soovitusi, milliseid lambikesi kasutada auto muudes valgustites kui lähi/kaugtuled. LED lambid palun teemast välja jätta, nende toime teada; samuti pole nad legaalsed.

terv, teager

P.S Siin üks pilt kah, missuguseid lambikesi auto küljest võib leida.

Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

kõike proovitud,hea on ainult led,paraku vaja teistsuguseid valgusjuhte,et asi kena paistaks.
zill
Postitusi: 432
Liitunud: R Sept 17, 2004 7:15
Asukoht:
Auto:

#3

kuidas siis kas led v mingid halogeenid, probleem on tegelikult 9 kilosel lähituledega. kas nendele on ka mingeid paremaid valgusallikaid?
Saku PEOREKKA hooldaja:)
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#4

9000 de lähituledel pole häda midagi tuleb lihtsalt reflektorid korda teha
klassikul on juba hullem probleem
Lauri
Postitusi: 87
Liitunud: R Mai 20, 2005 12:21
Asukoht:
Auto:

#5

on pakkuda neid väikeseid, kui ka H4 (H4 kõige paremad lambid on pakkuda Flösserilt "Mega Blau") H1 ja ka H3 Cool Blue formaadis Osramilt

omme, kui ilusate kaineks saan) võin Autopartnerist lähemalt uurida neid eelnevalt joonisel olnud all paremas nurgas väikseid 5 watiseid
samas kel huvi siis omme 6791 114
LAURI (lauri on mu tütrekese (3a) kirjutatet) :drink:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#6

Algselt postitas: zill
probleem on tegelikult 9 kilosel lähituledega. kas nendele on ka mingeid paremaid valgusallikaid?
Hetkel kasutusel Osram +50%, pole probleemi - valgustab küll. Valgustab küll veidi imelikult (oletan et laternate üldisest tuhmumisest tulenevalt), hele larakas on lähitulede kaugeima serva lähedal. Samas kõik on nähtav, kiita tuleb kindlasti laterna kojamehi. Kui aga lülitada sisse päevatuled oma märgatavalt väiksema pinge ja sellest tuleneva pirnide võimsusega, ei näe kohe üldse midagi aga valgustamine polegi päevatulede eesmärk.

To Teager: Kui lähi- ja kaugtuled pole probleemiks (oletan et udutuled siis kah mitte), mis Sa põed siis? Et numbrimärk pole öösel paarisaja meetri pealt perfektselt loetav? Las ta tühi põleb kuni sureb.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: qdwin
To Teager: Kui lähi- ja kaugtuled pole probleemiks (oletan et udutuled siis kah mitte), mis Sa põed siis? Et numbrimärk pole öösel paarisaja meetri pealt perfektselt loetav? Las ta tühi põleb kuni sureb.

Lähi ja kaugtuled pole probleemiks (tuled koos klaasi ja reflektoritega vahetatud tonnisel, klassikul pole veel vajadust olnud). Mis "probleemi" valmistab, on kollane valgus, mida annavad gabariidituled (tekitab sellise "väsinud" ilme autole); samuti tonnisel see üksik lambike tagaluugi peal (tagurdamistuluke) ja esimesed tagurdamistuled on nõrgad - rohkem valgust vaja!!!

terv, teager
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#8

Aastaga muutub igasugune pirn kollaseks, isegi ksenoon kaotab vist ca 30% valgusjõust. Pane uus pirn sisse ja pole ta ühtigi nii kollane enam.
urmas900
Postitusi: 45
Liitunud: K Mär 08, 2006 19:35
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: teager
Algselt postitas: qdwin
To Teager: Kui lähi- ja kaugtuled pole probleemiks (oletan et udutuled siis kah mitte), mis Sa põed siis? Et numbrimärk pole öösel paarisaja meetri pealt perfektselt loetav? Las ta tühi põleb kuni sureb.

Lähi ja kaugtuled pole probleemiks (tuled koos klaasi ja reflektoritega vahetatud tonnisel, klassikul pole veel vajadust olnud). Mis "probleemi" valmistab, on kollane valgus, mida annavad gabariidituled (tekitab sellise "väsinud" ilme autole); samuti tonnisel see üksik lambike tagaluugi peal (tagurdamistuluke) ja esimesed tagurdamistuled on nõrgad - rohkem valgust vaja!!!

terv, teager

Helista siis homme Laurile. Neil on saada ka parktulepirne CB (coolblue) versiooni. Ise kasutan ja auto tulede pilt on hoopis midagi muud.
Lauri
Postitusi: 87
Liitunud: R Mai 20, 2005 12:21
Asukoht:
Auto:

#10

omme kehtib saabneti kasutajatele -15%, väikse õlle puhul ehk rohkemgi :beer::headbang:
(pia aige u know :gun: )
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#11

Siin lehel süüdistatakse paljuski nigelaid juhtmeid, kuigi siin käib põhi jutt ikkagi sõidutulede ümber on ehk infot ikka. http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
(ELECTRICS-i all siis)
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#12

Leidsin Flösseri kataloogist sellise halogeeni:
795X 12 V 50W BA15s Halogen

Tavaliselt on tonnisel tagurdamistuleks 21W hõõgniidiga lambike, mis siis juhtub, kui 50W halogeen pista? Tagaluuk sulab üles?

terv, teager
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#13

Sellel lehel mida mainisin on ka sellest juttu.
Tsiteerin: if I put 100 watt bulbs instead of the original 55 w. in my Saab, will that cure my bad lights?"
The answer is NO! There is nothing wrong with 100 w bulbs (save a few legal questions), but the wiring harness will not handle the extra load. The light relay may fry, and the wires may even burn. (Setting the car on fire) Especially on a 99 with four 5 ¾" headlights. (= 400 watt)
Kasutaja avatar
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#14

Minu kogemustest natuke klassiku esituledega.

Panin 100W H4 Osrami pirnid sisse ja aru ma küll ei saanud et nagu eriti mingi muutus oli olnud. Paar kuud sõitsin siis läks üks tuli imelikult tuhmiks - kiskusin lahti ja pistik oli täiesti ära sulanud (hea et auto maha ei põlenud)

Proovisin Klaxcari +50% pirne, täiesti öö ja päev oli - üle pika aja nägin ka oma hoovi korralikult sisse sõita :)

Proovi mõttes sõitsin Vilojetist läbi (Mazda edasimüüja) ja torkasin ühte pesasse selle 100W ja teise jäi see +50% ja mingisuguse aparaadiga mis LUX-e näitab sai ära mõõdetud et erinevus oli 53% 55W (+50%) kasuks.
Üldiselt kokkuvõtteks olen ära proovinud ka need CoolBlued ja mingit muud jamad, aga pildi selgus räägib enda eest.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#15

Natuke edenemisest. Tonnisele sai muretsetud parktuledeks Osram Cool Blue H6W tavaliste hõõglambikeste asemel.
6W ja halogeen tekitavad muidugi rohkem valgust, kui vana 4W hõõgniidiga pirnike, kuid mis eesmärk oli - valgus on imekena valge, mitte kollakas. Väike pilt kah illustreerimaks, vihjeks - juhipoolne pirn on Cool Blue.

terv, teager

Lisatud failid
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#16

Jätkan endiselt otsinguid ja monoloogi pidamist teemal väiksed pirnikesed ja rohkem valgust.

Tagurdamistuledele olen tonnisel pannud 25W flösseri pirnid, on ikka vahe sees, eriti veel, kui tagurdamistulesid on 2 tk :evil:
Saab neid Autopartnerist, kood 1008671FL, hinnaks 8 eeku/tk

Nüüd aga vihje klassikuomanikele - nimelt esimesed gabariidituled on sellised "rõvedad" kollased, Flösseril selle vastu ka olemas lahendus - sinise klaasiga gabariidituled
Koodiks 100402533FL, hinnaks 16 eeku/tk
Muidugi, ei tekita need pirnikesed sinist valgust, ega ka päris valget, aga võrreldes vanade kollaste tavaliste hõõglambikestega on vahe ikka tuntav.

Lisatud failid
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#17

pole nüüd päris see aga scania veokitel on armatuuri taga fiiberjuhtmed hoopis ja valgusallikas kuskil mujal.
Emmerich
Postitusi: 164
Liitunud: L Juul 29, 2006 21:19
Asukoht:
Auto:

#18

¿_ __ ' ' )
( . ( . ) /|/|
LC___ @
¿___, ) (
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: Emmerich
Mina aga tõstsin oma NG-l gabariidid nurkadesse!
Tegelikult kasutatakse seal nurkades hoopis tagurdustulesid. Vt. näiteks Teageri tonnise teemat. Seal mõni pilt ja tiba juttu.
Emmerich
Postitusi: 164
Liitunud: L Juul 29, 2006 21:19
Asukoht:
Auto:

#20

Olgu siis nii aga mu meelest näeb sedaviisi ka hea välja.
Ei tea ainult mida ARK-s/ülevaatusel arvatakse?
¿_ __ ' ' )
( . ( . ) /|/|
LC___ @
¿___, ) (
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#21

Algselt postitas: Emmerich
Mina aga tõstsin oma NG-l gabariidid nurkadesse!
Ega see mõte ju paha polegi - liiklusohutuse seisukohast. Kuigi endale meeldib seal kohas tagurdustuli rohkem, ülimalt praktiline teine. Ülevaatus ei ütle ilmselt midagi. Mitte ühegi reegli vastu pole ju eksitud.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#22

Ütleks, et edaspidi sõitmisel kasutu..:) MINU silmis ei anna ka välimusele midagi.. Aga tagurdades täiesti rokkiv lahendus...;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Emmerich
Postitusi: 164
Liitunud: L Juul 29, 2006 21:19
Asukoht:
Auto:

#23

Pimedas kitsas kohas ukerdades annab ka edaspidi ikke törtsu (panin 5W pirnid) kõrvale valgust.
Just tulin sõidust :drive: oli abi! Külgedelt autole lähenedes on ta ka paremini märgatav.
¿_ __ ' ' )
( . ( . ) /|/|
LC___ @
¿___, ) (
Emmerich
Postitusi: 164
Liitunud: L Juul 29, 2006 21:19
Asukoht:
Auto:

#24

Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: Emmerich
Mina aga tõstsin oma NG-l gabariidid nurkadesse!
Ega see mõte ju paha polegi - liiklusohutuse seisukohast. Kuigi endale meeldib seal kohas tagurdustuli rohkem, ülimalt praktiline teine. Ülevaatus ei ütle ilmselt midagi. Mitte ühegi reegli vastu pole ju eksitud.
Võib ju panna ka kahe traadiga pirni - võimsam traat tagurdamiseks!?
¿_ __ ' ' )
( . ( . ) /|/|
LC___ @
¿___, ) (
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#25

muide Teager-oled sa proovinud oma klassikul tuledelülitit erinevatesse asenditesse keerata ja siis vaadata gabariite;)

Minu Aerol on nii, et kui tulede lüliti on asendis 10 minuti pärast 12, siis põlevad gabariidid ilgelt heledalt. Kui keeran asendisse 10 min 12 läbi, siis koos lähituledega hõõguvad nagu oleks mass halb. Ehk siis esimene on mingi päevatulede variant, ma ei kujuta ette, kas meie mendid neid aksepteerivad?
Vasta