tonnise tulede kontrollrelee

Teemad elektroonikast...
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#1

asi siis nimelt selles, et klemm numbriga 56b läheb nii tuliseks kätte ära, et ...:mad:

pesa on kah ära põlenud ja võtsin siis tulede relle lahti ning klemm mis kinnitub plaadile oli samuti põletada saanud ning oli plaadi küljest lahti saanud.

see on lähitulede oma, mis selle põhjustada võiks? kas siis kui ühendus jama on, tekib ka ülekuumenemine?
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

Algselt postitas: NO FEAR


see on lähitulede oma, mis selle põhjustada võiks? kas siis kui ühendus jama on, tekib ka ülekuumenemine?

Täpselt nii. Vilets ühendus, säde kontaktide vahel - tulemuseks kuumenevad kontaktid ja sulanud pesad
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: NO FEAR
asi siis nimelt selles, et klemm numbriga 56b läheb nii tuliseks kätte ära, et ...:mad:

pesa on kah ära põlenud ja võtsin siis tulede relle lahti ning klemm mis kinnitub plaadile oli samuti põletada saanud ning oli plaadi küljest lahti saanud.

see on lähitulede oma, mis selle põhjustada võiks? kas siis kui ühendus jama on, tekib ka ülekuumenemine?

Selline külm joode on seal. Aja kolb kuumaks ning jooda tagant kenasti üle sii peake edasi toimima.
Iga ratas veab and then some!
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#4

Eelmisel saabil juhtus sarnane lugu miskipärast. Alguses joodeti ja möllati, ent abi ei olnud. Lõpuks remondimees, kes asja uuris, avastas, et volga releed pidid saabile samuti sobima (kuna too SAAB oli minu esimene auto üldse ja minul autode hingeelust polnud mingisugust aimu, sii ma praegu ei mõista, miks ma poest uut releed ostma ei läinud). Vahetati kokkuvõttes relee, mis reguleeris lähituledelt kaugtuledele ümberlülitamist ja vastupidi, kuid ma ei mäleta, kas sinna volga relee pandi või mitte.

EDIT: Ähmaselt meenub, et töömees rääkis midagi olemasolevate releede ümbertõstmisest. Teadjamad oskavad ilmselt öelda, kas see on võimalik või mitte.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

Sarnane teema: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1577

56b läheb kuumaks kui:
1. Relee on hermeetilisuse kaotanud ja niiskus sisse pääsenud. Kontaktid tahmased, vinge säde vahel. Lõpuks klemm nii tuline (sädeleb ka siis, kui tuled põlevad kuigi korras releel peab säde olema ainult ümberlülitamise hetkel), et sulatab ka relee pesa. Pesas oksüdeerub samuti vastav kontakt ja siis on ka uue releega varsti kaputt, kui neid (pesa) kontakte ei puhasta: kuumaga lähevad pesa kontaktid pehmeks, kaotavad elastsuse ja hakkab sealgi rõõmsalt sädelema.
2. Kasutatud 100W pirne. Vool, mis kontakte läbib on siis pea 2x suurem ja isegi uuest releest pole rõõmu kauaks. Sel juhul sulavad tavaliselt ka pirnide plastmass pesad.

Olemasolevaid releesid võib ümber tõsta, kui väljaviike sama palju, asuvad samades kohtades ja numbrid viikudel kah samad.

Lähi-kaugtulede relee...mitte ei usu, et Volga oma asendab :freak:
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#6

tänud, eks ma seda ülejootmist ka proovisin ja eks siis näha saa, mis toimub!
ja see relee ei ole hermeetiliselt suletud. see on selline relee, millel on vähemalt 15 klemmi. parkide jaoks ning lähitulede omad ka ning ümberlülitust kaugtuledele toimetab seal kõrval asuv väiksem relee.
see selleks, seda releed lahti saada ei ole mingi kunst. jootsin üle ja paremini sai see kinni ka, puhastasin veel klemmi ka ära ning täna pean asuma siis releede ploki kallale, sest sellleks pean ma ära võtma veel laeka ning siis saan altpoolt kaeda mis toimub.

küsimus jääb minu jaoks aga ikkagi õhku rippuma, et miks selline asi toimus? lambid on mul normi järgi. ja selles relees ei ole mitte ühtegi kontakti.
siit tulevad aga eelnevad probleemid, mis samuti võisid olla antud mure põhjustajaks.
nimelt lüliti, mis lülitab ümber kaugtuled lähituledeks, siis seal sees on selline lahe mehhanismus, mis lükkab pisikest hammasratast ja mis omakorda pingutab ja painutab klemmikest, mis ülesse tõustes lülitab ümber kaugtulede peale, sellst on ka antud foorumis juttu olnud. nimelt oli see lulla nagu ikka ära kulunud ja lõksisin seda meeltutel arvudel korda ning lõpuks jäid peale ainult kaugtuled. miskit, keerasin need reguleerimiskruvidest piisavalt maha ja saingi sõita.
võtsin selle siis ka eile lahti ning liimisin selle jupi peale veel vähe pinnast ning loodetavasti panen täna kokku...

aga miks see klemm ikkagi ära sulas?:freak:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Klemmid sulavad ja lagunevad pidevalt nii lamp-control,kui tulederelees.Põhjuseks vibratsioon,vanadus,halvad ühendused,suured voolud.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

56b saabki suure voolu endale.
Valgustuse relee:

Pilt

Lähi-kaugtulede lüliti releega:

Pilt

Mul '88 tonnisel oli küll valgustuse relee mingi möginaga hermeetiliseks tehtud. Tükk jamamist, et üldse lahti sai.
Sama kamm, et 56b sulas, aga mul ilmselt 100W lampide pärast.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Tinutan neid ülepäeviti ,seni pole kellegile veel uut(uusi) pidanud panema:head:
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#10

sai siis eile ilusasti veel üle joodetud see klemmike ja puhastatud korralikult ka klemm ise ning juhtmeklemm samuti. enam kuumaks ei läinudki!!!:drink:
ning veel: see plastikust jublakas, mis vahetab kaugtuled üle lähituledeks...sellele lasin peale väikese kihi liimipüstoliga liimi ning siis silusin seda väheke noaga ning eile asi uuesti kokku saades, töötas tulede vahetamine "no problemos".

samas mäletan, et Zazou liimis sinna peale epo liimi ning siis lihvis ja proovis. kui nüüd see asi ikka ka pidama jääb, siis on kogu selle asja remont no nii umbes poole tunni pikkune protseduur.

lootsin ikka pilte ka asjast teha aga mida ei ole seda ei ole!

seega olen mina oma vea saanud kõrvaldada ning praegu toimib asi suurepäraselt:poke:kuni järgmise korrani!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Kuna vanadel tonnistel ei kasutata eraldi tuledereleesid,käib kogu vool lülitikangist läbi(nagu ka VAG värdjatel),seega sulavad kõik kallid detailid varem-hiljem kasutuskõlbmatuteks:freak:.GM ajustul pandi ka releed külge ja kang ainult juhtis neid-siis saabus ka vabadus...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

Idee poolest annaks ju ka ise see asi releede peale ümber teha..;) Lisaks mittekärssavatele lülititele saate ka paremini valgustavad tuled..
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#13

krt, tegein mis ma tegin aga tolku vähe! nimelt otsustas see lüliti jälle saba anda ning nüüd panen ma lihtsalt releed vahele ning krd-le!

ilus ilm jälle!!!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: NO FEAR
nüüd panen ma lihtsalt releed vahele ning krd-le!
Kui toiteahel otse akuklemmi pealt ka veel tirida, siis saad oi-oi kui valged tuled ka veel pealekauba.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#15

toide ikka akust ning impulss lülitist ning...peakski olema, siiski, kuhu vahele peaks siis kaitse jääma???
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#16

Oot NO FEAR, sa räägid ikka '86 a tonnisest? Olen mina pime või mis, aga selle aasta masina skeemil mingit valgustuse releed pole (nagu Trionic ütleski) ja ainuke 56b kontakt on 'beam select sw' ehk lähi-kaugtulede kangil.
Või panen nüüd midagi viltu...:mad:
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#17

nii ongi, et ei ole releed!

aga ma mõtlesin, et annaks ehk ise relee vahele panna...või mis?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

loomulikult annab ja siis säilivad ka 5 kilo maksvad tulekangid.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#19

No siis kangi alla mondid mikrolüliti, näit. sellise:

Pilt

...ja sellega juhid ühte või kahte releed.. kuidas odavam on, kas üks 6 lülituskontaktiga või kaks tükki 3 kontaktiga.
Relee(de) lülitavad kontaktid aga neile juhtmetele, mis muidu kangi 30-56a-56b-31 kontaktidele lähevad.
Mikrolüliti järjestikku relee(de) mähis(te)ega, üks ots plussi, teine massi.

Kahe releega tuleks midagi sellist:

Pilt
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#20

super ju!

ee...loll, mis loll, mis lülitiks siin pildil mõeldud on??? kas selleks sobibki seesama tuledevahetuse kangi all olev ümber lülitus?:freak:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#21

Lülitiks ongi tavaline mikrolüliti.
Ma pole kangi 'sisse' kunagi vaadanud, aga minu meelest saaks mikrolüliti sama hoova või julla külge aretada, mis originaalis kontakte lükkab.
Võid ju mikrolüliti asemel kasutada neidsamu kontakte mida hoob klõpsib... kui need veel 'elus' on.
Sel juhul kasuta kontakte 30 ja 56a.
Idee selles, et nüüd läbib neid kontakte üsna väike vool.

Pilt

EDIT: releed (2tk.) näiteks sellised:
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... 05&lng=est
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#22

seda ma nagu mõtlesingi, et väike vool läbiks.
selle lüliti klemmidel ei olegi nagu midagi viga, kogu teema seisneb selles, et lüliti sees on selline vahva julla, krt, ma lähen otsin keldrist ülesse ja teen pilti...siis vaatame edasi.

ole kuuldel, eks?;)
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#23

no nii, selline see lüliti sisemus on

Lisatud failid
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#24

ja see on see lampide kontroll relee

Lisatud failid
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#25

Ütlen ausalt, et näen sellist releed vist esimest korda. Michell oma '86 aasta tonnise skeemil ei maini sellest tuhkagi ja minu vanal '88 (paber-)skeemil on juba eraldi valgustuse relee, lähi-kaug kangi kontakte läbib väike vool.

Aga OK, kui lüliti kontaktide numbrid ikka samad on, saad eelnevat skeemi vast kasutada...kui nüüd täpselt teaks kuhu miski juhe minema peab :(
Vasta