1. leht 2-st
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: K Mär 22, 2006 22:19
Postitas NO FEAR
asi siis nimelt selles, et klemm numbriga 56b läheb nii tuliseks kätte ära, et ...
pesa on kah ära põlenud ja võtsin siis tulede relle lahti ning klemm mis kinnitub plaadile oli samuti põletada saanud ning oli plaadi küljest lahti saanud.
see on lähitulede oma, mis selle põhjustada võiks? kas siis kui ühendus jama on, tekib ka ülekuumenemine?
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: K Mär 22, 2006 22:51
Postitas tripp
Algselt postitas: NO FEAR
see on lähitulede oma, mis selle põhjustada võiks? kas siis kui ühendus jama on, tekib ka ülekuumenemine?
Täpselt nii. Vilets ühendus, säde kontaktide vahel - tulemuseks kuumenevad kontaktid ja sulanud pesad
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: K Mär 22, 2006 23:55
Postitas IFF
Algselt postitas: NO FEAR
asi siis nimelt selles, et klemm numbriga 56b läheb nii tuliseks kätte ära, et ...
pesa on kah ära põlenud ja võtsin siis tulede relle lahti ning klemm mis kinnitub plaadile oli samuti põletada saanud ning oli plaadi küljest lahti saanud.
see on lähitulede oma, mis selle põhjustada võiks? kas siis kui ühendus jama on, tekib ka ülekuumenemine?
Selline külm joode on seal. Aja kolb kuumaks ning jooda tagant kenasti üle sii peake edasi toimima.
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: N Mär 23, 2006 0:02
Postitas Nastix
Eelmisel saabil juhtus sarnane lugu miskipärast. Alguses joodeti ja möllati, ent abi ei olnud. Lõpuks remondimees, kes asja uuris, avastas, et volga releed pidid saabile samuti sobima (kuna too SAAB oli minu esimene auto üldse ja minul autode hingeelust polnud mingisugust aimu, sii ma praegu ei mõista, miks ma poest uut releed ostma ei läinud). Vahetati kokkuvõttes relee, mis reguleeris lähituledelt kaugtuledele ümberlülitamist ja vastupidi, kuid ma ei mäleta, kas sinna volga relee pandi või mitte.
EDIT: Ähmaselt meenub, et töömees rääkis midagi olemasolevate releede ümbertõstmisest. Teadjamad oskavad ilmselt öelda, kas see on võimalik või mitte.
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: N Mär 23, 2006 1:03
Postitas sebastian
Sarnane teema:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1577
56b läheb kuumaks kui:
1. Relee on hermeetilisuse kaotanud ja niiskus sisse pääsenud. Kontaktid tahmased, vinge säde vahel. Lõpuks klemm nii tuline (sädeleb ka siis, kui tuled põlevad kuigi korras releel peab säde olema ainult ümberlülitamise hetkel), et sulatab ka relee pesa. Pesas oksüdeerub samuti vastav kontakt ja siis on ka uue releega varsti kaputt, kui neid (pesa) kontakte ei puhasta: kuumaga lähevad pesa kontaktid pehmeks, kaotavad elastsuse ja hakkab sealgi rõõmsalt sädelema.
2. Kasutatud 100W pirne. Vool, mis kontakte läbib on siis pea 2x suurem ja isegi uuest releest pole rõõmu kauaks. Sel juhul sulavad tavaliselt ka pirnide plastmass pesad.
Olemasolevaid releesid võib ümber tõsta, kui väljaviike sama palju, asuvad samades kohtades ja numbrid viikudel kah samad.
Lähi-kaugtulede relee...mitte ei usu, et Volga oma asendab

tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: N Mär 23, 2006 8:18
Postitas NO FEAR
tänud, eks ma seda ülejootmist ka proovisin ja eks siis näha saa, mis toimub!
ja see relee ei ole hermeetiliselt suletud. see on selline relee, millel on vähemalt 15 klemmi. parkide jaoks ning lähitulede omad ka ning ümberlülitust kaugtuledele toimetab seal kõrval asuv väiksem relee.
see selleks, seda releed lahti saada ei ole mingi kunst. jootsin üle ja paremini sai see kinni ka, puhastasin veel klemmi ka ära ning täna pean asuma siis releede ploki kallale, sest sellleks pean ma ära võtma veel laeka ning siis saan altpoolt kaeda mis toimub.
küsimus jääb minu jaoks aga ikkagi õhku rippuma, et miks selline asi toimus? lambid on mul normi järgi. ja selles relees ei ole mitte ühtegi kontakti.
siit tulevad aga eelnevad probleemid, mis samuti võisid olla antud mure põhjustajaks.
nimelt lüliti, mis lülitab ümber kaugtuled lähituledeks, siis seal sees on selline lahe mehhanismus, mis lükkab pisikest hammasratast ja mis omakorda pingutab ja painutab klemmikest, mis ülesse tõustes lülitab ümber kaugtulede peale, sellst on ka antud foorumis juttu olnud. nimelt oli see lulla nagu ikka ära kulunud ja lõksisin seda meeltutel arvudel korda ning lõpuks jäid peale ainult kaugtuled. miskit, keerasin need reguleerimiskruvidest piisavalt maha ja saingi sõita.
võtsin selle siis ka eile lahti ning liimisin selle jupi peale veel vähe pinnast ning loodetavasti panen täna kokku...
aga miks see klemm ikkagi ära sulas?:freak:
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: N Mär 23, 2006 12:56
Postitas Trionic
Klemmid sulavad ja lagunevad pidevalt nii lamp-control,kui tulederelees.Põhjuseks vibratsioon,vanadus,halvad ühendused,suured voolud.
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: N Mär 23, 2006 13:48
Postitas sebastian
56b saabki suure voolu endale.
Valgustuse relee:
Lähi-kaugtulede lüliti releega:
Mul '88 tonnisel oli küll valgustuse relee mingi möginaga hermeetiliseks tehtud. Tükk jamamist, et üldse lahti sai.
Sama kamm, et 56b sulas, aga mul ilmselt 100W lampide pärast.
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: N Mär 23, 2006 21:12
Postitas Trionic
Tinutan neid ülepäeviti ,seni pole kellegile veel uut(uusi) pidanud panema:head:
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: R Mär 24, 2006 8:12
Postitas NO FEAR
sai siis eile ilusasti veel üle joodetud see klemmike ja puhastatud korralikult ka klemm ise ning juhtmeklemm samuti. enam kuumaks ei läinudki!!!:drink:
ning veel: see plastikust jublakas, mis vahetab kaugtuled üle lähituledeks...sellele lasin peale väikese kihi liimipüstoliga liimi ning siis silusin seda väheke noaga ning eile asi uuesti kokku saades, töötas tulede vahetamine "no problemos".
samas mäletan, et Zazou liimis sinna peale epo liimi ning siis lihvis ja proovis. kui nüüd see asi ikka ka pidama jääb, siis on kogu selle asja remont no nii umbes poole tunni pikkune protseduur.
lootsin ikka pilte ka asjast teha aga mida ei ole seda ei ole!
seega olen mina oma vea saanud kõrvaldada ning praegu toimib asi suurepäraselt:poke:kuni järgmise korrani!
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: P Mär 26, 2006 16:29
Postitas Trionic
Kuna vanadel tonnistel ei kasutata eraldi tuledereleesid,käib kogu vool lülitikangist läbi(nagu ka VAG värdjatel),seega sulavad kõik kallid detailid varem-hiljem kasutuskõlbmatuteks:freak:.GM ajustul pandi ka releed külge ja kang ainult juhtis neid-siis saabus ka vabadus...
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: P Mär 26, 2006 19:34
Postitas Cyber
Idee poolest annaks ju ka ise see asi releede peale ümber teha..

Lisaks mittekärssavatele lülititele saate ka paremini valgustavad tuled..
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: E Mär 27, 2006 9:44
Postitas NO FEAR
krt, tegein mis ma tegin aga tolku vähe! nimelt otsustas see lüliti jälle saba anda ning nüüd panen ma lihtsalt releed vahele ning krd-le!
ilus ilm jälle!!!
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: E Mär 27, 2006 10:45
Postitas suur
Algselt postitas: NO FEAR
nüüd panen ma lihtsalt releed vahele ning krd-le!
Kui toiteahel otse akuklemmi pealt ka veel tirida, siis saad oi-oi kui valged tuled ka veel pealekauba.
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: E Mär 27, 2006 10:52
Postitas NO FEAR
toide ikka akust ning impulss lülitist ning...peakski olema, siiski, kuhu vahele peaks siis kaitse jääma???
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: E Mär 27, 2006 12:33
Postitas sebastian
Oot NO FEAR, sa räägid ikka '86 a tonnisest? Olen mina pime või mis, aga selle aasta masina skeemil mingit valgustuse releed pole (nagu Trionic ütleski) ja ainuke 56b kontakt on 'beam select sw' ehk lähi-kaugtulede kangil.
Või panen nüüd midagi viltu...

tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: E Mär 27, 2006 14:06
Postitas NO FEAR
nii ongi, et ei ole releed!
aga ma mõtlesin, et annaks ehk ise relee vahele panna...või mis?
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: E Mär 27, 2006 14:38
Postitas Trionic
loomulikult annab ja siis säilivad ka 5 kilo maksvad tulekangid.
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: E Mär 27, 2006 15:43
Postitas sebastian
No siis kangi alla mondid mikrolüliti, näit. sellise:
...ja sellega juhid ühte või kahte releed.. kuidas odavam on, kas üks 6 lülituskontaktiga või kaks tükki 3 kontaktiga.
Relee(de) lülitavad kontaktid aga neile juhtmetele, mis muidu kangi 30-56a-56b-31 kontaktidele lähevad.
Mikrolüliti järjestikku relee(de) mähis(te)ega, üks ots plussi, teine massi.
Kahe releega tuleks midagi sellist:

tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: E Mär 27, 2006 23:13
Postitas NO FEAR
super ju!
ee...loll, mis loll, mis lülitiks siin pildil mõeldud on??? kas selleks sobibki seesama tuledevahetuse kangi all olev ümber lülitus?:freak:
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: E Mär 27, 2006 23:31
Postitas sebastian
Lülitiks ongi tavaline mikrolüliti.
Ma pole kangi 'sisse' kunagi vaadanud, aga minu meelest saaks mikrolüliti sama hoova või julla külge aretada, mis originaalis kontakte lükkab.
Võid ju mikrolüliti asemel kasutada neidsamu kontakte mida hoob klõpsib... kui need veel 'elus' on.
Sel juhul kasuta kontakte 30 ja 56a.
Idee selles, et nüüd läbib neid kontakte üsna väike vool.
EDIT: releed (2tk.) näiteks sellised:
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... 05&lng=est
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: E Mär 27, 2006 23:38
Postitas NO FEAR
seda ma nagu mõtlesingi, et väike vool läbiks.
selle lüliti klemmidel ei olegi nagu midagi viga, kogu teema seisneb selles, et lüliti sees on selline vahva julla, krt, ma lähen otsin keldrist ülesse ja teen pilti...siis vaatame edasi.
ole kuuldel, eks?;)
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: T Mär 28, 2006 0:09
Postitas NO FEAR
no nii, selline see lüliti sisemus on
Lisatud failid
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: T Mär 28, 2006 0:11
Postitas NO FEAR
ja see on see lampide kontroll relee
Lisatud failid
tonnise tulede kontrollrelee
Postitatud: T Mär 28, 2006 0:35
Postitas sebastian
Ütlen ausalt, et näen sellist releed vist esimest korda. Michell oma '86 aasta tonnise skeemil ei maini sellest tuhkagi ja minu vanal '88 (paber-)skeemil on juba eraldi valgustuse relee, lähi-kaug kangi kontakte läbib väike vool.
Aga OK, kui lüliti kontaktide numbrid ikka samad on, saad eelnevat skeemi vast kasutada...kui nüüd täpselt teaks kuhu miski juhe minema peab
