Teen ka siis teema enda Saabikese kohta. Masin sai muretsetud eelmise aasta Septembris. (110kw, 2.0t, bens+gaas)
Põhjuseid oli siis kaks
1. Kui 97 aastal Saab 9-5 välja tuli ja seda esimest korda väikese poisina kuskilt autoajakirjast nägin siis armusin sellesse ja seega sai teoks tehtud lapsepõlve unistus. Läks vist veidi paremini kui naabripoisil, kelle unistuseks Viper oli

2. Gaasiseade - Mingil imelikul põhjusel alternatiivenergiad on samuti lapsest saati huvi pakkunud ning gaasiseade oli minu jaoks ainuõige valik.
Nüüd masinast endast ka ls oli ostes ~300k kandis, mis oli julgustav sest tundus, et heaperemehelik omanik on kõik suuremad tööd pidanud juba selleks hetkeks ära tegema. Kuid nii ei läinud ja autoga sai liigeldud kuni detsembrini. Siis jõudsime targemate nõuga järelduseni, et plokikaane tihend (ja kui ka mitte kaan) on otsakorral ning edasi kulgemine ei ole soovituslik. Siis masin jäi seisma kuna teine vahend liikemiseks oli võtta ning ise raha kriisi ajal sai müümisele mõeldud millest õnneks/kahjuks elukaaslane viimasel hetkel ümberrääkis. Pigem vist õnneks, sest teiste autodega on sõita nagu vaataks õhtu otsa õllekastil telerit


Tänaseks päevaks on siis masin leidnud tee garaaži ning kuna ma ise (veel) suurem asi õlinäpp ei ole siis masin on lahtivõetud sõbra töökojas. Esialgse plaani järgi pidid vahetusse minema plokikaane tihend, kaan ise lihvimisse ja survestamisse, õlid / filtrid ja kui on tarvis siis ka kett. Tänaseks on selgunud, et eelmine omanik on midagi seal teha lasknud, polte on sisse murtud, midagi on vahetatud mingi hetk ja midagi on tegemata jäetud. Ühesõnaga ülep... tehtud asi, et liiguks mõniaeg ja siis müüki. Täna teame, et ketivahetus on tarvilik, lisaks lähevad vahetusse klapisääretihendid ja kolvirõngad ning eks näha kas alumisest otsast ka veel midagi välja tuleb - ehk lõpptulemus peaks olema täielik kap. remont ja uuele hingusele aitamine.
Huvitava asjana tuli välja, et turbo komplekt pidi olema Aero oma peal :O
Aga seal veel plaanitavad tööd ei lõppe. Kui kapoti alune korras siis on teada olevalt vaja teha veel
* Vahetada tagusillapuksid - rattad on vajunud lääpa
* Spidomeetri valgustus tuleb korda teha
* Muidugi kompuutri ekraan, mis on vist iga 9-5 tegemise rõõm
* Rooli funktsiooninuppude komplekt läheb vahetusse (vahepeal töötab vahepeal mitte)
* Suur gaasibaloon vahetada välja väiksema balooni ja rehviparandusvahu vastu
* Ennem talve pisikesed rooste täpid eemaldada
Ja peakski olema masin mis peab teenima mind järgmised ~3 aastat

Viimane pilt ka Saabsterist
