Rool tõmbleb

Tonnised ja nende mured
Vasta
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#1

Juba mõned nädalad (õigupoolest pärast auto pooleteistkuust seismist ja seejärel jäähunnikust väljakaevamist ning elu sisse puhumist) on hakanud rool tõmblema. Algul süüdistasin rahulikult uusi tasakaalustamata velgi. Nüüd kõik balansseeritud aga jätkab samas vaimus. Üritan siis kirjeldada - tunne on nagu roolivõim ei tomiks, kuna teekonarused viskavad kohemaid trajektoori jõnkse sisse. Roolist lahti on üldse ohtlik lasta, kisub kuhu jumal juhatab (kerge liialdus). Samas ei ole rooli raske keerutada......

Piduriklotsid, kettad? täna uued alla pandud
Velg kõver? oleks pidev vibra sees
Telg, amordid? who knows...


Huvitav lisatähelepanek - kui tühikäigul seistes rool näit. paremale välja keerata, siis tõmbleb kah kergelt.


Tekkis kellelgi mõni assotsiatsioon või mõttevälgatus? :freak:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

Veidi uitmõtteid: rehvid tasakaalustamatta või armatuur puruks, veljed kõverad (seda kõike peaks tasakaalustamisel nägema), amordid vedelad, igasugused puksid kulunud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: qdwin
Veidi uitmõtteid: rehvid tasakaalustamatta või armatuur puruks, veljed kõverad (seda kõike peaks tasakaalustamisel nägema), amordid vedelad, igasugused puksid kulunud.

lisaks kettad kõverad,pooltelg kõver,või tripoidlaager puruks jne...
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#4

ehk on uued papud laiemad ja talvel hästi sissesõidetud vaod asfaldis kisuvad? täheldasin sellist efekti oma rohelisega niikui suvekummid alla said. tunne selline nagu rattad oleks all täiesti lahti - auto sõitis kuhu ise tahtis.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#5

No see peab ikka õige lai ja kõva seinaga rihm olema veljele peale tõmmatud, millega meie vagusid tunneb määral, et kahe käega vaja rooli hoida :P
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

piisab ka sellest kui esisild paigast ära on ... ja need rööpad kisuvad ikka korralikult.. mul on veel talvekad all ja kui korralikult vajutada, siis peab ikka kõvasti rooli hoidma, sest kisub sinna rööbastesse üsna kõvasti. Suvekatega läheb ilmselt veel hullemaks. Nii tore on elada polügoonil..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#7

üldiselt laia papuga kipub roobastes (rööpad on raudteel, Cyber :P) loopima küll. Täheldasin sama kevadel, kui lumi ära sulas. Uuel nagu ei ole tunda, ilmselt on suurem tükk teine. Aga 900 andis küll üsna korraliku rapsimisega tunda, et talle need roopad ei meeldi.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

soovitaks mõnda teist firmat/pinki rehvide tasakaalustamisel proovida.
endal piisav kogemus sellest, kui paigast ära on tasakaalustuspingid.
kyll aetud rooli vibratsioon velgede syyks jne. jne . aga pärast korras pingi peal tasakaalustamist asi toimis alati!!!!

lihtsalt korras pingiga töökoda on minu elukohast kõige kaugemal. seepärast sai paljudes ligemates käidud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
zill
Postitusi: 432
Liitunud: R Sept 17, 2004 7:15
Asukoht:
Auto:

#9

Taoline situatsioon oli minulgi. Rool heast peast vibreerima ja ulgus kõrvalistuja ratas.asi siis selles, et mul oli lihtsalt supakas kinni. kaitsekumm oli katki ja rooste vaikselt liikus kolvi sisemuse poole, panin määret ja täna lähen remont komplekti otsima.
Muidu sai kolb liikuma ja pidurid võtavad ning rool ei vibreeri.
mul jäid siis nimelt klotsid peale.
nüüd linna poole ajama. :head::drive:
Saku PEOREKKA hooldaja:)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

Algselt postitas: miku
üldiselt laia papuga kipub roobastes (rööpad on raudteel, Cyber :P) loopima küll.
No need Tallinna tänavatel olevad kartulivaod hoiaksid vist rongi ka kinni..:P
Aga eks ma siis üritan teinekord definitsioonides täpsem olla...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#11

Algselt postitas: zill
Taoline situatsioon oli minulgi. Rool heast peast vibreerima ja ulgus kõrvalistuja ratas.asi siis selles, et mul oli lihtsalt supakas kinni. kaitsekumm oli katki ja rooste vaikselt liikus kolvi sisemuse poole, panin määret ja täna lähen remont komplekti otsima.
Muidu sai kolb liikuma ja pidurid võtavad ning rool ei vibreeri.
mul jäid siis nimelt klotsid peale.
nüüd linna poole ajama. :head::drive:
See jutt väga tuttav. Paar nädalat tagasi said mõlemad esimesed kolvid vahetatud. Aga siit järgmine küsimus. Kui see "värk" seal ikka kuumeneb kas ei tee see ratta laagrile liiga (küpsetab määrde välja ja edasi pole kauge tee laagri vahetuseni)
:drive:
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#12

...jutt on sujuvalt vibratsiooni peale üle läinud.

siiski rool mitte ei vibreeri, vaid "ujub" - ei summuta teekonarusi , just nagu oleks midagi lahti kuskilt vms.

puksid, sillad vist........ ütleb minu limiteeritud saabiloogika
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#13

Rehvirõhud on paigas? Kas rehvid on needsamad poolteist kuud seisnud?
Endal sama kogemus suvekatelt talvekatele üle minnes. Auto ujus, sest kummisegu oli oluliselt pehmem. Harjus ära.
Veljepoldid on ikka kinni?
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#14

eile sai kõik veljed ära tasakaalustet ja uued suvekad kah alla.
Ma kahtlustan ikka esisilda, kuna tunne on nagu loksuks midagi (lahti). ei ole mingi ujumine millega ära harjuks. võibolla on see mu fantaasia vili, aga tundub, et kuulen ka kergeid kolinaid sealtkandist
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

tegelikult ma olen sõitnud ka yhe tonnisega, millel haavatud roolivõimust tingituna olid sellised jubedad tõmblemised, mis kiirel möödasõidul lausa ohtlikud olid. umbes nii, et roolivõim hakkab viivitusega tööle ja siis sikutab minema.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#16

Ei lugenud vist täpselt algset kirjeldust läbi. Minu diagnoos: ilmselt väsinud õõtshoova puksid ja kindlasti paigast ära silla regull. See viimane põhjustab väga rahutu trajektoori. Nagu jänesehaagid tuleks sisse, jõnksaki vasakule ja jõnksaki paremale sõltumatta tee kvaliteedist ja profiilist.

Kolinaid tekitavad ka paljud kohad: amrodid, puksid, stabika varda otsad, õõtsa puksid, roolilati mingid sisemised ja raskesti ligipääsetavad puksid...
Hetkel olen kõik peale roolilati pukside välja vahetada lasknud aga koliseb kruusateel ikka veidi.

Moraal: Õlut libistades on võimalik kõike diagnoosida, katkisi pukse, infarkti, valitsuse kukkumist jne. Tõde selgub ikkagi tõstukil.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2309
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#17

ma mõtlen ka, et lase sild üle vaadata ja puksid ning muu selline värk...
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#18

Ma tagasihoidlikult julgeksin arvata, et eks see on ka võimsa esiveolise viga. Rattad mis pööravad, samas ka rebivad autot ja loomulikult ikka sinna kuhu kergem 'tõmmata'...
Isegi kitsaste talverehvidega (185/15) on minul näiteks suht nigel meie roobastes (loe: lehmarajal) autot sirgena hoida.
Turbo "järeleaitamine" teeb selles suhtes asja veel hullemaks. Ole ainult mees ja hoia rooli.
Arvan, et sellised väändehullud nagu Trionic ja qdwin ütleksid sama ;)

Andreas, proovi ratast loksutada igas suunas ja jõuga...ei tohiks ta kuidagi loksuda.
Vasta