Uus sportlikum vedrustus 9-5 wagonile (2006)

Vasta
cozmoz
Postitusi: 4
Liitunud: N Apr 07, 2011 19:45
Asukoht:
Auto:

#1

Tere
Kas keegi oskaks soovitada mõistliku maksumusega ja ok kvaliteediga uut vedrustust, mis oleks originaalist tiba jäigem ning madalam?
Ma nüüd ei teagi, kas originaal vedrustus on aja jooksul pehmemaks läinud aga igatahes kohati on häirivalt õõtsuv. Kiirendades tõmbab nina püsi ja valgusfoori taga seisma jäädes tõmbab ennast maa ligi ning siis teeb otsa veel väikese õõtsumise (teised seda ei märka aga mulle on see ammu silma hakanud). Samas vedrud pole ära vajunud. Hoiab ennast väga trimmis (isegi natuke kõrgel) ja ülevaatusel olid kõik näidud paigas.
Mul on variant Vector 162 kw (+väike lisa) ja ülejäänu osas 100% originaalis, nii nagu see esindusest välja sõitis (17" velje ja 225/45 rehviga, nagu on tehase soovitus). Auto läbisõit ca 130 000 km. Arvan, et sellise ls. juures ei tohiks vedrustus veel läbi olla.
Kuna see praegune vedrustus on mind juba pikalt häirinud siis kavatsen selle ikkagi välja vahetada. Kust otsast alustada, kas vahetada kogu komplekti- vedrud ja amordid, või piisab ainult vedrude vahetusest?
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2073
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#2

__In Boost We Trust__
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#3

Raske on sulle midagi soovitada, sest kõik on niivõrd individuaalne. Mina panin BilsteinB4 amordid originaalvedrudega, sest Tallinna tänavatel ei kannata muudega sõita. Nad on siiski veidi jäigemad kui originaalid. Kuna ees ja taga ja õõtsades on uretaanid, siis on isegi 15 rehviga sõit üsna konkreetne. Seega ei soovita sul päris äärmusesse minna sportamortidega. Madaldust ma üldse ei soovita aga maitseasi. Nooruses tuleb kõik ära proovida. Mingeid ninaõõtsumisi küll olla ei tohiks. Võimalik ka, et sul piisab esiamortide vahetusest. Ja minu vedrustus koos kahe murdunud vedruga oli läbi juba 120 000 peal, enne seda juba oli eelmise omaniku poolt vahetatud esiamordid, seega nüüd on mul juba kolmandad amordid ees.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#4

Kolasin ka eila netis, mõni on pannud ka Bilstein B12 alla. Lisaks aero stabilisaator vardad. Kurvis pidi olema mõnusam (mitte ebameeldivalt jäigem).
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#5

B12 oleks hea valik. Peaks 9-3le ka laskma uuesti paigaldada.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2073
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#6

Madaldust Eesti oludes ei soovitaks ka. Headestst amortidest + PUR puksid ja sturt brace peaks piisama.
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4369
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#7

Miks see -30 mm madaldus siis nüüd nii üleloomulik on et seda kartma peaks?
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#8

Mainiks, et 9-3 ja 9-5 on vedrustuses ikka väga erinevad autod.
9-5 aero , ka uretaanidega, on laev 9-3 vectori kõrval.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
cozmoz
Postitusi: 4
Liitunud: N Apr 07, 2011 19:45
Asukoht:
Auto:

#9

tänud kõigile heade soovituste ja linkide eest!

mul pole madalama vedrustuse vastu midagi. Praegune tundubki liiga kõrge. Madalamat on juba visuaalselt parem vaadata (sobib saabile kuidagi paremini). Maamehele sobiks praegune variant võibolla tõesti paremini aga mina liigun peamiselt asfaldil ja pole probleemi, kui auto on paarkümmend mm madalam. Mu eelmine auto oli nagunii saabist madalam seega ma sellepärast ei põe, sai kenasti hakkama.

Kas sellest ei piisa, kui vahetada välja ainult vedrud? Praegused "vedelad" ja kõrged jäigemate ja madalamate vastu?
Vasta