Tere Saabi sõbrad. Olen siin juba jupp aega uurinud võimalikku Saabi või Volvo ostu ja peale jäi Saab. Olen ka selgeks teinud endale, et üle 250000.- maksvat autot ei hakka ostma ja aasta võiks olla 2002 alates. Valikut nagu isegi oleks, aga...
...on tekkinud selliseid küsimusi nagu näiteks, et miks on 2,3 mootoreid erinevate kW arvuga ja kas 3,0 on nii jama nagu räägitakse? Mida ma pean üldse sellist Saabi ostes teadma? Antit ei taha nagu ka segada iga autoga eraldi vaid lõpuks läheks oma väljavalituga tema õnnistust saama. Hetkel valin nagu kahe vahel ja need on:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
ja
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Valgustage mind palun veidi ja julgustage otsustama. Tänud.
:notworthy:
Soovin endale 9-5 -e osta ja palun abi
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
erinevad kilovatid tulenevad auto seadest. Aero (esimene) on see ülemine ots, tehase poolt võimsamat ei tule (aitavad tuunijad à la Hirsch, kuni 305 obest). Teine neist on siis madalsurveturboga auto. Mõningaid numbreid erinevatest võimalustest leiad wikipediast
Enne 2002 aastat valmistatud 9-5-st soovitab enamus saabneti inimesi sulle ilmselt Aero mudelit, kuna sel mootoril on kallal üks õlitusviga ja Garreti turbod kustuvad sinna ära. Aerol on teine turbo ja see kestab kauem.
2002 tehti koos faceliftiga ka parandusi mootoris, asi vist paranes.
Enne 2002 aastat valmistatud 9-5-st soovitab enamus saabneti inimesi sulle ilmselt Aero mudelit, kuna sel mootoril on kallal üks õlitusviga ja Garreti turbod kustuvad sinna ära. Aerol on teine turbo ja see kestab kauem.
2002 tehti koos faceliftiga ka parandusi mootoris, asi vist paranes.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
99-02 sai ka 3.0 V6 bensukat, millel turbo vahel oli (üks silindririda puhus mõlemale peale).Algselt postitas: valdo
Pole see 3ene disla nii hull midagi, sõidan ise sellisega ja kriips on kogu aeg kõrvuni. Tõmmet on küll ja küll, samas ikka ka suht öko pill. Mina olen ikka väga rahul. Ainuke puudus on automaatkasti puudumine.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Tavaliselt on turbo eluiga 200-300000 km.
9-5 ebaõnnestunud Garret ja karterituulutus, muudavad turbo eluea ettearvamatuks. Kord 100000km, kord mõni tuhat... Aero puhul võib 200-300t km täiesti tõene olla.
9-5 ebaõnnestunud Garret ja karterituulutus, muudavad turbo eluea ettearvamatuks. Kord 100000km, kord mõni tuhat... Aero puhul võib 200-300t km täiesti tõene olla.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kui selle 2.3 järel on kiri Aero siis pole veel väga hull...("Tava" 9-5 kasutab Garreti turbot, Aerodel on Mitsubishi toodang, need on erineva ehitusega ja kannatavad erinevalt seda kuritarvitamist. Kuigi see tuulutuse osa peaks mõlemal sama olema, siis Aero saab tavaliselt rohkem piitsa ja see ei lähe umbe. Tegelikult on võimalik ju mõlemad ära lõhkuda..
) Tegelikult võib ka selle mitte-Aeroga asi üldse mitte hull olla, kõik oleneb kui hästi eelmine omanik seda autot hoidnud ja hooldanud on. Kusjuures, mulle on jäänud mulje, et kui sellele autole on rohkelt piitsa antud, siis on võimalus umbeläinud katrterituulutuseks väiksem..


muidugi pidasin silmas Aerota isendit - kui 100k eest saaks aero ... oleks ju hästi ... kuid, kas turbot kuskil kontrollida vms. diagnost.. ei ütle selle elukäigu kohta midagi? .. vägisi tahaks 9-5, kuna teised automargid lihtsalt *** tunduvad hetkel ..
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Viking Motors kui ametlik esindus peaks suutma sulle seda kindlasti öelda. Oma meelerahu nimel ei ole see vast väga suur väljaminek. MA küll ei kujuta täpselt ette kuidas sa mõne platsiauto sinna saad..
Kui ostad mõne, mis on VM-is müügis, siis peaks see auto ka üle vaadatud olema nende poolt ja saad mingi kindlustunde kohe kaasa. See küll maksab pisut rohkem, kui kusagilt platsilt ostetud auto tavaliselt. Aga mine tea, ehk õnnestud ka seal pisut hinnast rääkida..


- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: Cyber
Kui ostad mõne, mis on VM-is müügis, siis peaks see auto ka üle vaadatud olema nende poolt ja saad mingi kindlustunde kohe kaasa. See küll maksab pisut rohkem, kui kusagilt platsilt ostetud auto tavaliselt. Aga mine tea, ehk õnnestud ka seal pisut hinnast rääkida..![]()
see võib paika pidada aga ei pruugi.
talvel sõbrale 9-5 otsides käisime vaatmas vikingist ostetud ja seal pidevalt hooldatud masinat (korralikult peetud hooldusraamatuga) ja kui aus olla, siis eesti teedel ära aetud asi oli tegelikult.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Natukse OT... kuna oli erinevatest mudelitest juttu. Nägin Pärnus miskit imelooma eelmine nädal. Vähemal minu jaoks.
Asjale oli taha kirjutatud 9-5 3.0t ja tükk oli ise-enesest faceliftiga estate... sarnane minu omale. Keegi oskab kommenteerida... minu ignorantsete teadmiste juures oli 3.0 mootor griffinitel ja need ka ilma turbota...
Asjale oli taha kirjutatud 9-5 3.0t ja tükk oli ise-enesest faceliftiga estate... sarnane minu omale. Keegi oskab kommenteerida... minu ignorantsete teadmiste juures oli 3.0 mootor griffinitel ja need ka ilma turbota...
OT: Aga 3.0 V6 on ka ju väike turbo küljes:
3.0t V6 200 bhp
Engine type: 6 cylinder light pressure turbo.
Displacement: 2.962dm3.
EEC rating: 147kW (200bhp) at 5000r/min.
EEC peak torque: 310Nm at 2500r/min.
Recommended fuel: 98 octane (min. 91).
Top speed: 235km/h.
0 to 100 km/h: 8,9 sec.
terv, teager
3.0t V6 200 bhp
Engine type: 6 cylinder light pressure turbo.
Displacement: 2.962dm3.
EEC rating: 147kW (200bhp) at 5000r/min.
EEC peak torque: 310Nm at 2500r/min.
Recommended fuel: 98 octane (min. 91).
Top speed: 235km/h.
0 to 100 km/h: 8,9 sec.
terv, teager
tere
endal tuli ka võimalus saab osta
saabub rootist järgmine nädal
uurisin siin ja selgus et autol on tootmis viga
tean et auto on 1998 aasta oma
nahkistmeid pole ja manuaal
eeldan et tegemist ongi just 2.0 v 2.3 mootoriga
olevat eelnevalt hooldatud korralikult esinduses
homme peaks selguma mis mootor täpselt on
uudishimu ei kannata oodata kuna mudiu 9-5 väga meeldib
mind huvitab , et kui vahetada turbo mitsu omaga , palju see siis maksam läheb ja kas see "ravib " sellest murest
veel huvitab et kas 95 k on normaalne normaalne hind
:)
tänan vastuste eest
endal tuli ka võimalus saab osta
saabub rootist järgmine nädal
uurisin siin ja selgus et autol on tootmis viga
tean et auto on 1998 aasta oma
nahkistmeid pole ja manuaal
eeldan et tegemist ongi just 2.0 v 2.3 mootoriga
olevat eelnevalt hooldatud korralikult esinduses
homme peaks selguma mis mootor täpselt on
uudishimu ei kannata oodata kuna mudiu 9-5 väga meeldib
mind huvitab , et kui vahetada turbo mitsu omaga , palju see siis maksam läheb ja kas see "ravib " sellest murest
veel huvitab et kas 95 k on normaalne normaalne hind
:)
tänan vastuste eest
Algselt postitas: optimus
tere
endal tuli ka võimalus saab osta
saabub rootist järgmine nädal
uurisin siin ja selgus et autol on tootmis viga
tean et auto on 1998 aasta oma
nahkistmeid pole ja manuaal
eeldan et tegemist ongi just 2.0 v 2.3 mootoriga
olevat eelnevalt hooldatud korralikult esinduses
homme peaks selguma mis mootor täpselt on
uudishimu ei kannata oodata kuna mudiu 9-5 väga meeldib
mind huvitab , et kui vahetada turbo mitsu omaga , palju see siis maksam läheb ja kas see "ravib " sellest murest
veel huvitab et kas 95 k on normaalne normaalne hind
:)
tänan vastuste eest
95K on enam vähem hind, võiks ju väiksem olla, kuna nahk puudu, aga ei tea auto seisukorda ja ei oska niimoodi kommenteerida.
Turbo vahetus Mitsu vastu ei ravi konstruktsiooniviga. Nimelt on 9-5 kolvid liiga madalad tehtud, seetõttu lasevad gaase karterisse. Selle vea juures on 2 paha asja:
1. Õli kaotab oma määrimisomadused
2. Ummistunud karterituulutuse korral hakkab õli läbi turbo õlirõngaste välja ajama, kuna karteri liigne rõhk ei lase õlil normaalselt tagasi voolata.
Nüüd on Garreti turbo veidi ebaõnnestunud konstruktsiooniga ka, ja siit on surm talle kiire tulema.
Mitsu turbo nii õrnake pole, seega peab kauem vastu.
Vahetus Mitsu vurri vastu läks Vikingus ~16K.
Tuleb siis meeles pidada paari asja, sõites 9-5-ga.
1. Külma motoga mitte üle 2K pöördeid lasta
2. Sõita masin alati soojaks, enne kui süüde välja võtta.
3. "Jahutada" turbot peale sõitu (tavasõit 0,5 min, peale tallamist 1,5 min)
4. Kasutada HEAD õli (adin-nol ei ole hea õli, teeb mootoriga üks-null)
5. Õli vahetada ~10Kkm järel
6. Aeg-ajalt masinale korralikult talda anda, nii et vurr punane. Siis ei ummistu karterituulutus
7. Igal õlivahetusel vurri ja karterituulutust kontrollida.
Kui nii teed, siis jätkub autot kauaks

[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
*Kas Saab 9-5 Aero mudeleid on ka diisliga või ainult bensiin?
*Ja kas keegi oskab ligikaudu öelda, kui palju on Saab 9-5 kere 9-3st (laugpära) pikem? Kas sõites tundub 9-5 nagu eriline "laev" või on normaalne ka metsateedel sõites?
*Ja kas keegi oskab ligikaudu öelda, kui palju on Saab 9-5 kere 9-3st (laugpära) pikem? Kas sõites tundub 9-5 nagu eriline "laev" või on normaalne ka metsateedel sõites?
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Aero on ainult bensiin.
Kõik praeguste mudelit mõõdud saad http://www.saab.ee külastades. Selle vanema 9-3 mõõdud otsib äkki keegi omanik...
Kõik praeguste mudelit mõõdud saad http://www.saab.ee külastades. Selle vanema 9-3 mõõdud otsib äkki keegi omanik...