liiga madal pinge el. süsteemis

Teemad elektroonikast...
Vasta
Kasutaja avatar
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#1

Peaaegu esimesest päevast peale on olnud üks alalisi probleeme pöörete kõikumine tühikäigul ja jõnksutamine madalatel pööretel sõitmisel.
üks vahe õnnestus see probleem lahendada lihtsalt sellega,et akusse sai vett juurde valatud,ning saabik nurrus nagu kiisu.
aga õnn läks jälle minema,ja nüüd pole enam sama tegevus asja parandanud.
lisaks olen tähele pannud,et tulede valgus võngub,st siis heledus muutub pöörete kõikumise taktis, armatuuri tuled samamoodi. ka kommutaator on jube kuum. (sry vale termini pärast,praegu ei tule see õige meelde)
suhteliselt kindel on see,et pinget jääb väheks,et ta kõikuma hakkab. küsimus on aga selles,kust viga otsida?
aku vahetus ei teeks kindlasti paha ma usun?
igaljuhul, ootan igasuguseid ideid ja nõuandeid. :)
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#2

Võikski uuest akust alustada :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

pinget annab generaator. seal ka dioodid ja harjad ja pingerelee.

aku ei puutu yldse pinge kõikumise probleemidesse .
ja kui akust vesi ära kaob, siis hoopis liiga suur pinge.
tester peale ja töötava mootori korral tuledega akuklemmidel võiks ca 2000 p juures olla 13,8....14,2 V.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#4

Generaatori pinge peabki natuke kõikuma, sest isegi pingeregulaator (see 'tablett' seal geneka küljes) ei suuda vajalikku (umbes) 14,3...14,7V hoida, kui generaator ~ 800p/min seda ei tooda. Eriti on see tunda kui palju tarbijaid taga.
Kontrolli just seda 'tabletti' geneka küljes, ehk siis kruvi maha ja vaata, et harjad oleksid vähemalt 5mm pikkused. Samast 'tableti' august näed ka geneka kollektori (see kuhu vastu harjad surutakse) seisukorda. Taskulamp ja peegel abiks, kui genekat ei viitsi maha kruvida. Kollektori vasest lamellid ei tohi mustad olla.
Kommutaator, kui ikka mõtled selle all süütevõimendit, võib soe olla, aga mitte tulikuum. Mäletamist mööda 900-l on ta kruvitud mootoriruumis rattakoopa külge ja koopa plekk toimib samas ka jahutajana. Kontakt järelikult vilets.
Aga kõigepealt mõõda ikkagi pinge aku klemmidel erinevate pööretega, nagu Ivomets ütles ja anna teada. Siis oskab ehk täpsemini juhendada.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#5

Käi korra Renovaaris Tondil kasutaja Morrise juures ära - ta viskab riistad külge ja saad teada, kas häda aku ehk geneka poole peal on (kui just ilmtingimata ise ei taha probleemile lahendust otsida). Muidugi võib ju tegeleda ka aku püttide tiheduse mõõtmisega ja seeläbi selle tervislikku seisundit hinnata (ja kui üks teistest oluliselt vähem näitab sibada kuhugi uut akut soetama).
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#6

uus aku sai külge,kuid asi ei paranenud.
aga tekkis uus probleem..
sain hakkama idiootsusega ja akuklemmid läksid valepidi korraks.:wall::wall::wall::wall: ma ei suuda oma idiootsust ära vabandada.
sellega seoses kõrbes audio kaitsestus läbi. raadiole sain uue 7,5se vahele,aga võimendil oli 40A ja seda pole mitte kuskilt saada. on ideid?(noor tehnik,tevalo, ja autopoed ja bensukad on läbi käidud)
30A kõrbeb kohe läbi kui kylge panna. see torukujuline 40A,mis on kohe pärast akut seal purgi sees, jäi ellu.imelik lugu.
preagu on plaanis võim arvutitoiteka järgi panna ja katsetada,kas ka siis lendab 30A läbi. vastasel juhul on ehk viga siis auto juhtmemajanduses.

kurvad lood juhtuvad idikatel..:fight:
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#7

no tunnen kaasa :(

hea, et sul liiga palju elektroonikat pole.... http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 998&page=1 :freak:

Edit: sealt teemast vaata 1 trionicu post, kuskil allpool
Kasutaja avatar
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#8

kõik muu jäi terveks,ainult audiost jäin ilma selles mõttes.
soovitati just BEN AT järvel.
lootus taas tekib.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

Noorest Tehnikust saad muidugi 40A kaitsme, aga kui juba 30A kaitse võimu tühijooksul läbi läheb, on asjad sandisti.
Kisu võim välja ja tõesti proovi arvuti toitekaga, seal ei tule niisugust voolu, milleks aku võimeline on...et mitte suht kallist 40A kaitset läbi kõrvetada.
Võimu tühijooksul (kui tümakat peale ei anna) peaks vool ainult paar amprit olema, kui sedagi. Oleneb mis mark muidugi.
Tore, et vähemalt raadio ellu jäi.
Kasutaja avatar
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#10

ei olnud sellist seal...
Kasutaja avatar
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#11

kaitsme kohta viimased andmed on BEN AT järvel.
see selleks, hea uudis on aga see,et võim õnnestus elustada vaid läbi põlenud dioodi ühe jala lahti jootmisega :D
ma olin juba leppinud teadmisega,et tonn vasta piix on majas.
genekani pole veel siiamaani jõudnud. kui ei jõua enne kokukat,sis ehk keegi näitab noorele uljaspeale näpuga kust mida näppida.:)
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#12

ASenda see diood kindlasti tema selle laksu ju vastu võttiski.
Kasutaja avatar
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#13

kindlapeale
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#14

Oled sa oma pingeprobleemid lõpuni lahendet saanud? Milles asi oli?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#15

öehh. ei ole siiani saand mahti vaadata seda genekat. hyplen siiamaani edasi.
kokkutuleku ajaks läks asi imeviisil korda ja jube mõnus oli sõita.
sain tallinnasse tagasi ja läks ta jälle..

eks peab selle õpetliku teksti siin välja printima ja minema siis piiluma.
kuigi ma oma pädevuses kahtlen.
Vasta