1. leht 2-st
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: N Mär 10, 2016 12:43
Postitas kasparius
Eile juhtusin ostma oma esimese tonnise.
Pisivigu leidub ja lugu on ka üsna pikk.
Algus on tehtud. Ostsin auto pimesi enne seda reaalis nägemata ja ettemaksuga, aga kaugel välismaal kui kutil on hoovis 2 tonnist, og900 cabrio, siis ei kahtle paadunud Saabimees ka ette auto ära osta enne seda nägemata.
Liiatigi- tegemist ju tonnise aeroga!
Olen omadega jõudnud Uus-Meremaale, kus 4 mil elanikearvuga Saabid sama populaarsed kui Eestis Sierrad. Kokku on Saabe müüa ca 50tk ja tonniseid 2.
Võtsin masina vastu ja hakkasin sõitma sihtkohta, kus mu töö. 320km
Töötab, cutib boostil, vile on taga,cooler vist paugu saanud ja lekib, gaasi pedaal on tohtu tundlik( kickdown tross?) , aga kere......
on ikka nii korralik, et jah... Eestis sellised pole, kui just pole värskelt Sveitsist toodud. Roostet pole olemas ja põhi ja summuti on nagu uued.
97 aasta masin, 327k kellal aga isegi külma mootoriga on silky smooth mootori hääl.
Pisivigu on, aga sellest ongi lõbu asjaga tegeleda.
Eks hakkab neid küsimusi vanadele tonnimasteritele laekuma varsti.
Igatahes AERO on täiesti stokk.
Ette on vaja võtta:
1) Kesklukk ei ava kõiki uksi
2) Cruise nupp ei engage. Isegi armatuuril ei lähe tuluke põlema ?
3) Paremal mingist bumpist üle sõita lööb kolaka üle kere, amort läbi?
4) Muidugi salongis see pinisev asi armatuuris, mingi kliima vent või mis ta on, sellele panin ajutiselt peenikese asja vahele, et ei vigiseks.
Head asjad:
Kere, mootor ei leki, räigelt hea varustus ja peale 320km sõitu aero istmetest välja astudes tunned end nagu Tais massaasil käinu

Katuse luuk.
Kaasa sain rihma pingutusamordi, punase ja musta DI kasseti ja Throttle Body ja veel mingit pudi, just in case.
Seda peab tonnise jaoks kiitma, et kurvides käitub paremini kui og9-5 või og9-3, sõidumüra on natuke valjem ja kütuse kulu oli 7,5 keskimseks, kogemata kahest autost mööda sõitudega 160kmh. Kliima OFF
Seda kui palju jupid siin maksavad ma praegu ei hakka täpsemalt rääkima.
Kahe päevaga on komplimente juba tulnud ohtralt.
Lisatud failid
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: N Mär 10, 2016 21:46
Postitas Pootsman
Hakkasid ka inimeseks ja ostsid tonnise, Tubli !

Mis tal siis kilowate on, 147 kuna automaat või ikka 165?
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: N Mär 10, 2016 22:03
Postitas KT100
E85 peale siis?

Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: N Mär 10, 2016 22:06
Postitas ARZT
Minu tonnar on kõik need aastad cuttinud järsemal boostil. Jahedamaga rohkem. Ei ole abi olnud ka mbc-ga rõhu vähendamisest. Pilpaid lendab ainult käigukastidest

Paistab väga ilus pill olevat...
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: N Mär 10, 2016 22:30
Postitas kasparius
Pootsmann: Tegemist on automaadiga, aga mineku poolest ei kurda isegi.
KT100 mis ma selle E85ga? Siin on müügil kahte sorti bensiini :91 ja 95.
Maa värises jälle kurram. Põnev elu siin Meremaal.
Suuremal boostil on kuulda kuidas tuul vihiseb kuskilt.
Kuidas seda rõhku pidamise kontrolli teha?
Aa ja se turboseier ei liigu. Peab seda ka uurima täna.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: N Mär 10, 2016 23:46
Postitas S9K
Mina panen turbo juurest siseneva või väljuva otsa kinni (KORRALIKULT). Siis lased kuskilt vaakumist süsteemi suruõhku, ise muidugi tasub turborõhu kella vaadata, kui on olemas. Ja siis kuulad. Üldiselt mingi 2 bari juures hakkavad väga VÄGA paljud kohad laulma

. Karteri tuulutusest tuleb kindlasti osa rõhku välja, see on loomulik. Aga jah, kõrvaga kohe kuulda kust ja mis lekib. Üldiselt tasuks map sensor lahti ühendada, et kogemata ülerõhuga liiga ei tee.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: R Mär 11, 2016 1:16
Postitas dreamer12
Lahe, et Uus-Meremaal selliseid autosid on. Koli või sinna! Äge koht, tonnise roolis on seda maad hea uurida. Need istmed on tõesti endiselt mu lemmik istumiskoht kogu maamunal! Muretuid kilomeetreid.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: R Mär 11, 2016 11:10
Postitas 13piisab
õnnitlused - hea kere (ja varustustase) on kõige muu hea alus
lihtsalt et nn omadusi elimineerida: cruise rakendamise eel oled ikka pidurit pruukinud? Ma arvasin esiti oma 9-5 puhul (millel tuli ikka süttib), et kohati ei tööta - põhjus oli aga see, et cruise sisselülitamise eel tahab masin kinnitust sellele, et ta ikka pidurdamisest aru saab.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: R Mär 11, 2016 11:51
Postitas Cyber
õnnitlused - hea kere (ja varustustase) on kõige muu hea alus
lihtsalt et nn omadusi elimineerida: cruise rakendamise eel oled ikka pidurit pruukinud? Ma arvasin esiti oma 9-5 puhul (millel tuli ikka süttib), et kohati ei tööta - põhjus oli aga see, et cruise sisselülitamise eel tahab masin kinnitust sellele, et ta ikka pidurdamisest aru saab.
Tonnisel ei ole sellist featuuri, a kui nupu klõpsimisel isegi cruise tuli põlema ei lähe, siis on äkki kang peetis. Seda eriti osandada ka ei kannata vist. Peaks oma vana kangi pealt tegelikult vaatama, aga minu meelest oli suht kinnine asi seal.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: R Mär 11, 2016 12:33
Postitas Trooja
Vaatasin googelest, et kang paistab üsna sama funktsiooniga nagu 2001 9-5'l..
Endal ta töötas heal juhul 100st klõpsimisest 1'l. Lahendus oli lihtsalt kangi lahti lammutamine, contact cleaneriga üle laskmine ja hakkas tööle, kuid armatuuris mingi tuli põlema ei hakanud. Mingi aeg hiljem suutsin kuidagi kangi otsas elada ja kuidagi väänas seda ja hakkas Cruise controli tuli ka armatuuris põlema.. Nüüdseks ta jälle enam ei põle aga cruise control toimib koguaeg kui ta tööle sätin.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: R Mär 11, 2016 12:52
Postitas Pootsman
Mina panen turbo juurest siseneva või väljuva otsa kinni (KORRALIKULT). Siis lased kuskilt vaakumist süsteemi suruõhku, ise muidugi tasub turborõhu kella vaadata, kui on olemas. Ja siis kuulad. Üldiselt mingi 2 bari juures hakkavad väga VÄGA paljud kohad laulma

. Karteri tuulutusest tuleb kindlasti osa rõhku välja, see on loomulik. Aga jah, kõrvaga kohe kuulda kust ja mis lekib. Üldiselt tasuks map sensor lahti ühendada, et kogemata ülerõhuga liiga ei tee.
Seebivesi sprei pudelis ei teeks ka paha, saad ühendus kohtadele pritsida ja vaadata ka mullitab. Ma olen tavaliselt õhuvõtu torust sisse lasknud rõhu, selle karterituulutuse otsa teen pimedaks mis turbo ette suundub ja siis rõhk sisse.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: R Mär 11, 2016 13:27
Postitas entson
Cruisel võiks olla kaitse,peale selle on seotud vaakumiga pidurisüsteemis,üks voolikutest tuleb piduripedaali juurde.vähemalt minu vanal 9-5 on nii ,pole kohanud veel autot mida peaks pidurdama enne cruise sisselülitamist.Edu.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: R Mär 11, 2016 14:18
Postitas Cyber
OT täielikult: see piduri ja 9-5 teema, neil vist oli see, et peale käivitamist tuleb ette kiri, et brake light test vms, korraks puudutad pedaali, kõik korras. Kui nüüd auto käivitada, ilma, et pidurit all hoiaks ja siis kohe minema pühkida ja kuni maanteele jõudmiseni mitte pidurit puudutada, siis äkki ei saa jah cruiset kasutada, sest see test on veel tegemata..

lihtsalt selline teooria.. Võin muidugi villast ka ajada siin.
Ja 97 aasta tonnisel ei ole cruise enam vaakumiga. Pedaalide juures on lülitid selle jaoks.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: R Mär 11, 2016 14:23
Postitas saabu14jr
õnnitlused - hea kere (ja varustustase) on kõige muu hea alus
lihtsalt et nn omadusi elimineerida: cruise rakendamise eel oled ikka pidurit pruukinud? Ma arvasin esiti oma 9-5 puhul (millel tuli ikka süttib), et kohati ei tööta - põhjus oli aga see, et cruise sisselülitamise eel tahab masin kinnitust sellele, et ta ikka pidurdamisest aru saab.
Tonnisel ei ole sellist featuuri, a kui nupu klõpsimisel isegi cruise tuli põlema ei lähe, siis on äkki kang peetis. Seda eriti osandada ka ei kannata vist. Peaks oma vana kangi pealt tegelikult vaatama, aga minu meelest oli suht kinnine asi seal.
Tegelt käib see asi lahti küll, midagi ulmeliselt rasket pole. Kui cruise kaitse korras, siis arvatavasti lüliti jebib jah.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: R Mär 11, 2016 22:48
Postitas kasparius
Gremlineid jagub tonnisega
Kesklukku ei saa kàima, cruise ei tööta, eile kustusid môlemad sôidutuled. Kusjuures armatuuril ei naita veateadet tulede kohta?? Pargid on ja kaugtuled ka.
Aga peale ecu korralikku resetti ja bpc voolikute tagasi panemist liigub nagu peab:)
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: R Mär 11, 2016 22:54
Postitas saabu14jr
Tulede releel külmjooted. Kapoti all, kaitsmekarbis suur punane relee.
keskluku ajul võib samuti olla külmjooted(kuigi tihti on neil lihtsalt see juhtaju neil saba andnud)
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: R Mär 11, 2016 23:02
Postitas ARZT
Tulede releel külmjooted. Kapoti all, kaitsmekarbis suur punane relee.
keskluku ajul võib samuti olla külmjooted(kuigi tihti on neil lihtsalt see juhtaju neil saba andnud)
Oli ka minu omalgi tuledega nii, peale ülejootmist 6-7 aastat tagasi, pole probleem uuesti end ilmutanud
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: L Mär 12, 2016 10:15
Postitas kasparius
Tänan Saabu14jr. Oligi relee
SRS tuld saab ainult Techiga kustutada? Lihtsalt oma lollusest süütega autol näppisin kaitset.
Inimesed ei jõua ära uskuda siin Uus Meremaal 7000 inimesega linnas mis apastraat see on millega ma sõidan...
"Wow, thats a nice ride"!
Kõige vähem mõistavad nad seda kuidas business class airplane seats ees on

Uskumatud toolid on tõesti, kahju, et läbisõit on mõjunud. Nende istmete tootmine võis ikka kuradi kallis olla tõesti. Disain jne.
Kui on küsitud, et palju masin maksis, siis ütlen et samapalju nagu viiene sellest ajastust.
Uuena oli ca 70 000NZD
fänniauto
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: L Mär 12, 2016 10:57
Postitas saabu14jr
SRS tuli on tõesti ainult techiga kustutatav.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: K Mär 23, 2016 10:44
Postitas kasparius
Mis värk cruisega võib olla?
Tuluke armatuuril ei löö põlema ja nüüd hiljuti lähitulede relled klõpsitud ja töötavad.
Uus häda- Kaugtuled läinud!
Leidsin ühe boosti lekke ka . See mis enne turbot karteri tuul tuleb. Lihtsalt klamber oli...
Pärast liikus full throttlel kenasti ja ei põtkinud.
Veel üks huvi, et miks gaasipedaal nii rakse on ja super tundlik?
Pean ainult natukene vajutama kui juba boostib. Regullisin seda lõdvemaks kapoti alt, aga pedaal ikka raske ja mega tundlik. Nagu japsiga sõidaks:(
Kütusekülu poolest ei saa küll midagi kehvasti öelda

Linn, maantee enamvähem pooleks- 9,1 WOW..Arvestades liikumiskiirust sama kulu nagu manuaaliga og9-3 turbo
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: K Mär 23, 2016 11:20
Postitas Cyber
Gaas on ju trossiga, ju siis ongi selline, kuigi ma küll ei ütleks, et see kuidagi väga tundlik oleks. Või raske..
Selle tuledereleega on sul ikka mingi ikaldus vist.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: L Mär 26, 2016 10:22
Postitas kasparius
Jälle cutib.
Boosti eripära. Selektor 2 kaigu peal annab minna nagu peab. Kolmandaga sama.
Andes gaasi D asendis on boost cut.
Mis ma sellest järeldada võiksin?
Jah Cyber, on tulederelee seda saab kopsida

Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: L Mär 26, 2016 11:23
Postitas sebastian
Eks siis 1,54 baari hetkeks ikka tuleb, seal see
cut tavaliselt on. Tõenäoliselt BPC klapp vilets, originaalidega on ikka see teema, et reaalne
boost ei vasta softi kirjutatule.
Stage1+ ongi enamasti
cut'i piiri peal mängimine, eriti veel automaatkastidega.
edit: tulederelee anna mõne venna kätte kellel jootekolb õigetpidi käes püsib, las joodab kontaktid trükkplaadil üle. Veidi jootevedelikku (solder flux) ka eelnevalt lisada teeb ainult head, saab kindlam ühendus.
Seal on lausa silmaga näha, kus on jootes praod - tarvitseb veidi väljaulatuvaid klemme liigutada.
Kopsimine - varsti pead tegema mingi salongi ulatuva hoova selleks

Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: L Mär 26, 2016 11:30
Postitas kasparius
Peaks MBC vahele lajatama ja sättima ta 1.1-1.2 peale?
Klappe pole siin saada ja ajusid ka mitte.
Praegu kõik originaal.
Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
Postitatud: L Mär 26, 2016 11:37
Postitas sebastian
Proovi
base boost ära mõõta ja keera see umbes 0,1 baari madalamaks. Või
wastegate varras ca 3 täistiiru pikemaks.
Tean, see pole tonnise puhul mitte mugav tegevus, aga ajutiselt võib asja parandada.
Kui NZ-s väga hullu temp. kõikumist pole võiks MBC isegi toimida. Paar reisijat tagaistmele, vali veidi mäkke minev tee ja lajata kõrgema käiguga gaasi põhja mõneks ajaks.
Nii saad boosti maksimumi teada ja MBC paika keerata.
Aga kindlasti tead seda isegi...
