Tere uuemate Saabide mehed!
Surfasin veebis ja silma jäi selline koht: BSR tuuning. Tekkis väikene huvi asja vastu, aga hind peletas kohe eemale. Nüüd ongi küsimus, kas keegi on sellist asja kasutanud või näinud kedagi kasutamas? Kas on mingi väärt asi või on bs, ehk nagu kütusekulu vähendaja magneti abil?
Huvitav, peaks uurima, kas nad sellist tuuningut teenusena ei paku? Neil oleks kindlasti niimoodi kliente rohkem. Või ostaks kambapeale samasugustele masinatele ühe seadme prooviks?
EDIT: Uurisin veidi ja ei saa teenusena pakkuda ja kamba peale osta, sest kopsik esimesel kasutamisel laulatab ennast autoga ära ja teise masina peal seda enam kasutada ei saa.
BSR tuuning
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
- Jaanus
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
Ma saan lähipäevadel selle Stage 1 PPC kätte, eks siis annan teada, kuidas vahe on
Tellisin selle otse, ilma Eesti vahendajata 
Kui on hea, siis tellin kogu väljalaseke ka nendelt ja Stage 3 ECU upgrade.
Samasugust PPC boxi tuunimist pakub veel teine "Rootsi-Norra" firma ka - Nordic.
Ma ise tulin sellepeale pärast Saabcentrali foorumis kolamist, kus päris paljud kasutavad ja kiidavad seda. Negatiivseid kommentaare pole veel kuulnud...


Kui on hea, siis tellin kogu väljalaseke ka nendelt ja Stage 3 ECU upgrade.
Samasugust PPC boxi tuunimist pakub veel teine "Rootsi-Norra" firma ka - Nordic.
Ma ise tulin sellepeale pärast Saabcentrali foorumis kolamist, kus päris paljud kasutavad ja kiidavad seda. Negatiivseid kommentaare pole veel kuulnud...
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14425
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Pisut (~60£) odavam on Speedpartsi reprogrammed T7 ECU...Vähemalt elkparts.co.uk andmetel... obeste ja väände kasv on neil täpselt sama...
EDIT: odavam siis sealsamas müüdava BSR-i purgiga võrreldes... Võibolla otse tellides pole vahet
EDIT: odavam siis sealsamas müüdava BSR-i purgiga võrreldes... Võibolla otse tellides pole vahet
Siit tekib edasi küsimusi.
Kui mingi box suudab aju üle kirjutada, kas siis on võimalik sedasama teha ka arvutiga? Näiteks lugeda tuunitud ajust flash arvutisse ja pärast kirjutada see teisele masinale? Põhimõtteliselt peaks see ju võimalik olema.
Siit kohe ka teine küsimus. Kas Eestis keegi sellist ajude ülekirjutamist arvutiga teha oskab?
Kui mingi box suudab aju üle kirjutada, kas siis on võimalik sedasama teha ka arvutiga? Näiteks lugeda tuunitud ajust flash arvutisse ja pärast kirjutada see teisele masinale? Põhimõtteliselt peaks see ju võimalik olema.
Siit kohe ka teine küsimus. Kas Eestis keegi sellist ajude ülekirjutamist arvutiga teha oskab?
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
- Jaanus
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
Teoreetiliselt peaks ilmselt võimalik olema. Mina isiklikult ei riskiks küll lasta kellegil seda siin ümber kirjutaga. Kui juhtub midagi valesti minema või mingi näpukas tuleb, siis on vist väga paha lugu 

Algselt postitas: tripp
Siit tekib edasi küsimusi.
Kui mingi box suudab aju üle kirjutada, kas siis on võimalik sedasama teha ka arvutiga? Näiteks lugeda tuunitud ajust flash arvutisse ja pärast kirjutada see teisele masinale? Põhimõtteliselt peaks see ju võimalik olema.
Siit kohe ka teine küsimus. Kas Eestis keegi sellist ajude ülekirjutamist arvutiga teha oskab?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kas mitte see sama box ei kirjutagi aju sisu üle? Mulle on jäänud mulje et kõik sedasorti boksid kirjutavad üle.
Üle saab ka kirjutada tavalise arvutiga, interface olemasolul.
Üle saab ka kirjutada tavalise arvutiga, interface olemasolul.
Millest tuleneb võimsuse kasv ? Kas kasutatakse rohkem kütust vms?
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14425
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Noh, nii ja naa...
Sellise üleskeeratud auto puhul tegelikult kipub tavatingimustes kulu hoopis kukkuma. Igas sellises ajus on olemas fuel map, kus on kirjas milliste pöörete juures kui kaua pihusteid lahti hoitakse. Selle muutmisega annab juba mõndagi ära teha. Samas ajus on olemas ka muud juhendid, mida kindlate anduritelt saadud andmete puhul teha. Eks ka neid pisut muditakse. Aju juhib ka igasugu vidinaid auto juures, mille parameetreid annab muuta. See on terve teadus, niiet ma väga kaugele siin minna ei julge..
Mingite numbrite juures jääb juba ka "hardwarest" väheseks siis pannakse jämedamad pihustid jms, tehakse hingamine autol kergemaks jms.


Kas mingi loogika pole tehase poolt juba paika pandud? Näiteks et selline mootor koos sellise tarkvaraga on kõige optimaalsem.Kui seda muuta peaks ju midagi järgi andma?Näiteks veermik,pooltelg jms.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14425
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Eee... nojah.. Eks tehas katsub teha suht optimaalse variandi, mis kestaks. Kui nüüd aga vaadata siin konkreetset autot, siis võimsuste vahe erinevatel mudelitel on pea kahekordne, suurem osa juppe aga samad... (ok .. jäigem vedrustus, teine vurr jms välja arvatud, neid annab ka ilma "tuuninguta" peale keerata, või siis ongi juba tuuning...). Ma kaldun arvama, et võimalik tihedam lagunemine on tingitud mitte sellest tuunimisest, vaid hilisemast sõidustiili muutusest..
EDIT: veel ehk, no ilmselt sa vähendad jah selel auto potensiaalset läbisõidu ressurssi. Kindlasti aga mitte sellisel määral, et sul tasuks karta mingit hirmsalt kiiret surma autole. No sõidab 500kkm asemel 300kkm, see on piisavalt pikk aeg, et siluda su kulutused ära.

EDIT: veel ehk, no ilmselt sa vähendad jah selel auto potensiaalset läbisõidu ressurssi. Kindlasti aga mitte sellisel määral, et sul tasuks karta mingit hirmsalt kiiret surma autole. No sõidab 500kkm asemel 300kkm, see on piisavalt pikk aeg, et siluda su kulutused ära.
Algselt postitas: tripp
Siit tekib edasi küsimusi.
Kui mingi box suudab aju üle kirjutada, kas siis on võimalik sedasama teha ka arvutiga? Näiteks lugeda tuunitud ajust flash arvutisse ja pärast kirjutada see teisele masinale? Põhimõtteliselt peaks see ju võimalik olema.
Selles ma väga kahtlen. Kas on reaalne, et tuuningufirma jätab oma 10...15k upgarade niisama lahtiseks, natukenegi kõvemale poisile kopeerimiseks? Vaevalt.
Puht tehniliselt poleks firmware lugemine-kirjutamine mingi kunst, aga ma olen 90% kindel, et (paremad) tuuningufirmad on selleks mitmeid takistusi välja mõelnud.
No aga mis vahenditega nad juba auto ajusse kirjutatud softi kaitsevad? Kui see veel boxis on, siis on neil võimalusi, aga kui juba autol ajus, siis ei tohiks see keerulisem olla kui originaalsofti lugemine. Spets vahend peab lugemiseks/kirjutamiseks olema, sellega ma olen nõus.
Ja liikus siinsamas foorumiski jutt, kuidas tonnise Hirschi ajust keegi koopiaid proovis teha. Ei mäleta aga kas saadi hakkama või mitte.
Ja liikus siinsamas foorumiski jutt, kuidas tonnise Hirschi ajust keegi koopiaid proovis teha. Ei mäleta aga kas saadi hakkama või mitte.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Engine tuningu kiti võid ametlikult Saabi esindusest osta:
Engine tuning kit
Boost your driving experience. Saab engine tuning kit 2.0t is available for the 150 bhp 2.0t Ecopower engine. It boosts torque over a wide engine speed range, allowing even faster overtaking.
Must be fitted by an authorised Saab dealer.
Model: 9-5 Sedan
9-5 SportCombi
9-3 Coupé
9-3 5 Door
9-3 Convertible ≤ 2003
Model year: 1998 -
Part no.**: -
** Please contact your local retailer for latest details.
Tekst on kopeeritud siit:
http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/acce ... sult.shtml
To Tripp: Tonnise Hirchi aju tähendab originaal kive, kus soft on üle kirjutatud. Loomkatsed Iffi masinal olid edukad. Seal sai, tõsi küll, mugavuse mõttes kogu aju füüsiliselt välja vahetatud. Kivid said lahti joodetud ja programmaatorisse topitud, oligi kõik. Ja Hirschi soft oli doonorilt vabalt maha loetav. Kusjuures kogu softi mahalugemine on Eesti Vabariigi seaduste järgi legaalne.
Softi saab üle kirjutada ka mingite trükiplaadil olevate eriskummaliste kontaktide kaudu, kuidas - on hetkel selgusettu.
Engine tuning kit
Boost your driving experience. Saab engine tuning kit 2.0t is available for the 150 bhp 2.0t Ecopower engine. It boosts torque over a wide engine speed range, allowing even faster overtaking.
Must be fitted by an authorised Saab dealer.
Model: 9-5 Sedan
9-5 SportCombi
9-3 Coupé
9-3 5 Door
9-3 Convertible ≤ 2003
Model year: 1998 -
Part no.**: -
** Please contact your local retailer for latest details.
Tekst on kopeeritud siit:
http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/acce ... sult.shtml
To Tripp: Tonnise Hirchi aju tähendab originaal kive, kus soft on üle kirjutatud. Loomkatsed Iffi masinal olid edukad. Seal sai, tõsi küll, mugavuse mõttes kogu aju füüsiliselt välja vahetatud. Kivid said lahti joodetud ja programmaatorisse topitud, oligi kõik. Ja Hirschi soft oli doonorilt vabalt maha loetav. Kusjuures kogu softi mahalugemine on Eesti Vabariigi seaduste järgi legaalne.
Softi saab üle kirjutada ka mingite trükiplaadil olevate eriskummaliste kontaktide kaudu, kuidas - on hetkel selgusettu.
Algselt postitas: tripp
No aga mis vahenditega nad juba auto ajusse kirjutatud softi kaitsevad? Kui see veel boxis on, siis on neil võimalusi, aga kui juba autol ajus, siis ei tohiks see keerulisem olla kui originaalsofti lugemine. Spets vahend peab lugemiseks/kirjutamiseks olema, sellega ma olen nõus.
Ja liikus siinsamas foorumiski jutt, kuidas tonnise Hirschi ajust keegi koopiaid proovis teha. Ei mäleta aga kas saadi hakkama või mitte.
Kõik oleneb konkreetsest tuningu Firmast jne.
Toon siinkohal näite wetterauer, kes pakub põhimõtteliselt tuningut peaaegu igale margile. Nimelt on mu enda sõber wetterauer'i pakkuja Eestis, sai siis saunas räägitud ning küsitud, et tea, mis vahe erinevate firmade nn chip tuningus. Ega ta selle peale midagi eriti kosta ei osandki, kuid jutust jäi kõlama point, et wetterauer progreb su chipi üle ning paigalldab vahe mooduli (mis iganes trükkplaadi taoline isend täis loogikat ning lülitusi), mis siis chipile paigaldatud softi ajule mõistvasse keelde väänab. Asja point lihtne, loe see chipi soft maha, kuid ilma selle vahe "jullata" masin tööle ei lähe ning punkt. Seega jumal ise teab, mis loogilisi lülitusi seal vahe jupis tehakse, enne kui skeemi ei ole näinud.

Iga ratas veab and then some!
Trionic5 fläshimine BDM kontaktide kaudu annab juba tulemusi:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ge=1&pp=20
seal pikk jutt, aga teema lõpupoole saadakse asi nähtavasti toimima.
Trionic7 (ehk siis 9-5 aju) kohta on 'chippimise' infot juba raskem leida.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ge=1&pp=20
seal pikk jutt, aga teema lõpupoole saadakse asi nähtavasti toimima.
Trionic7 (ehk siis 9-5 aju) kohta on 'chippimise' infot juba raskem leida.
- Jaanus
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
Väga hästi, hetkel on Stage 1 peal, Stage 3 soft on tellitud ja seisab väljalaske taga hetkel. Paha asi on see, et selle võimsusega harjub vaikselt ära ja ikka jääb väheks 
Proovi pärast lasin ajutiselt orig softi peale tagasi, siis oli tunda ikka mõnusalt kuidas auto aeglaseks ja uimaseks muutus. Pool päeva sõitsin, siis lasin uuesti Stage 1 peale. Enam ei taha originaalsoftiga sõita

Proovi pärast lasin ajutiselt orig softi peale tagasi, siis oli tunda ikka mõnusalt kuidas auto aeglaseks ja uimaseks muutus. Pool päeva sõitsin, siis lasin uuesti Stage 1 peale. Enam ei taha originaalsoftiga sõita

Algselt postitas: optimus
kudias siis jaanuse saab lippaba peale tuningut?
Algselt postitas: Jaanus
Väga hästi, hetkel on Stage 1 peal, Stage 3 soft on tellitud ja seisab väljalaske taga hetkel. Paha asi on see, et selle võimsusega harjub vaikselt ära ja ikka jääb väheks
Proovi pärast lasin ajutiselt orig softi peale tagasi, siis oli tunda ikka mõnusalt kuidas auto aeglaseks ja uimaseks muutus. Pool päeva sõitsin, siis lasin uuesti Stage 1 peale. Enam ei taha originaalsoftiga sõita
Algselt postitas: optimus
kudias siis jaanuse saab lippaba peale tuningut?
Näe mina jõudsin VT`ga 190kW-ni,varsti sellest ei piisanud.Järgmine samm oli V-8, nüüd V-12 ja 500Nm 250kW.
Sedagi hakkab paari kuuga väheks jääma.Edasi tuleb mootor vist jälle mittevabalthingavaks teha.

Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Trionic, TECH-2 peaks ju välja lugema, kui aju sisu on muudetud?
Mehaanilisi upgrade saab silmaga ainult näha.
Dynosse KW mõõtma minna pole mõtet, kui masinat pole eelnevalt ideaalselt korda tehtud.
Nii, et jah, pane joonele (teise samaväärse masinaga)
terv, teager
Mehaanilisi upgrade saab silmaga ainult näha.
Dynosse KW mõõtma minna pole mõtet, kui masinat pole eelnevalt ideaalselt korda tehtud.
Nii, et jah, pane joonele (teise samaväärse masinaga)
terv, teager
Algselt postitas: teager
Trionic, TECH-2 peaks ju välja lugema, kui aju sisu on muudetud?
Mehaanilisi upgrade saab silmaga ainult näha.
Dynosse KW mõõtma minna pole mõtet, kui masinat pole eelnevalt ideaalselt korda tehtud.
Nii, et jah, pane joonele (teise samaväärse masinaga)
terv, teager
Softiandmed näeb loomulikult Tech`ga ära.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989