Üks "põnev" ja "sisutihe" teema Auto24 Saabi-foorumis:
Saabi müüdid
:D
Saabi müüdid
Saabi müüdid
Toome siia ka need ära:
Toome siia ka need ära:
- Saab on soetamisel mõttetult kalis
- Saabi ei soovi paljud parandused töösse võtta
- Saabi varuosad on teistest oluliselt kallimad või lihtsalt väga kallid
- Saab võtab teistest autodest rohkem kütust
- Saab on jäik auto
- Saab ei ole turvalisem kui mistahes teine auto
- Saab ei ole midagi nii vastupidav, kui nende omanikud enda kaitseks väidavad
- Saab on tegelikult rullnokkade auto
[/list=1]
EDIT: Kui keegi veel mõnda head Saabi müüti kuulnud, võiks lisada!!!
terv, teager
Selle peale tuli mulle meelde 90ndate aastate algus, kui hakkasid tekkima siia ka esimesed läänest toodud autod, mis pahatihti olid üdini ära roostetanud ja võtsid õli rohkem kui benssu ning ühe tuttava tuttav oli kuskilt toonud Saabi, kas see oli nüüd 99 või 900, seda enam täpselt ei mäleta, kuid üsna nutuses seisus ta igastahes oli. Pärast seda liikus tutvusringkonnas veel aastaid ringi jutt, mis sai juba peaaegu et müüdi staatuse, et Saabil on ilgelt halvad pidurid ja et ega see Saab pole üldse õige auto - ilmselt oli vastsel omanikul lihtsalt pidurid kinni roostetanud või ei leidnud ta lihtsalt käsipidurit tagarataste juurest
Väike vahepala lapsepõlvest. Igastahes varases nooruses olin Saabidest täiesti teisel arvamusel...

heh. just eile lugesin seda teemat ja
omaette.
te ikka teate, et 99 sõidab helikopteri abimootoriga onju? ja, et klassiku R4 on tegelikult pooleks lõigatud V8- ning kui see kadunud pool üles leida, ja üheks superturboks ühendada, on võimailk ajas rännata....

te ikka teate, et 99 sõidab helikopteri abimootoriga onju? ja, et klassiku R4 on tegelikult pooleks lõigatud V8- ning kui see kadunud pool üles leida, ja üheks superturboks ühendada, on võimailk ajas rännata....

See müüt, et Saabi ei taha mitmed remonditöökojad näha, tuli ilmselt 99-900 teatud "veidrustest". Näiteks mootor "tagurpidi peal", käsipidur esiratastele kusjuures trossid läksid põhja all risti jne. jne.
Enda klassikuga sain omal nahal tunda seda "hülgamist" ja rahvaautode (loe: Sierrade) remontijaid sai sõimatud ikka rohkem kui üks kord, kui need nö. parandasid. Polnud võimalik Saabi nii parandada, et keeran poldi kinni-lahti ja korras on, tuli ka veidi ajusid pingutada ja loogikat appi võtta, aga seda remondimehed muidugi ei sallinud.
Ühe plussina sundis see autot ise ka rohkem tundma õppima. Üldse ei kahetse kusjuures.
See küll hea võrdlus: ei laseks ju loomaarstil endale ajuoperatsiooni teha
No rullnokkade auto ta kindlasti ei ole. Võinuks olla sel hallil ajal, kui esimesed 99-d Eesti teedel ringi vurasid...nii head hinna-võimsuse suhtega masinat oli siis raske leida...aga õnneks ei kogunud 99 nii odavat populaarsust.
Enda klassikuga sain omal nahal tunda seda "hülgamist" ja rahvaautode (loe: Sierrade) remontijaid sai sõimatud ikka rohkem kui üks kord, kui need nö. parandasid. Polnud võimalik Saabi nii parandada, et keeran poldi kinni-lahti ja korras on, tuli ka veidi ajusid pingutada ja loogikat appi võtta, aga seda remondimehed muidugi ei sallinud.
Ühe plussina sundis see autot ise ka rohkem tundma õppima. Üldse ei kahetse kusjuures.
See küll hea võrdlus: ei laseks ju loomaarstil endale ajuoperatsiooni teha

No rullnokkade auto ta kindlasti ei ole. Võinuks olla sel hallil ajal, kui esimesed 99-d Eesti teedel ringi vurasid...nii head hinna-võimsuse suhtega masinat oli siis raske leida...aga õnneks ei kogunud 99 nii odavat populaarsust.
jah kummaline on see et Saabil on neid müüte ikka oma-jagu, igal ühel on midagi öelda, negatiivsetena mäletan ise ainult seda esikäsipiduri värki (mis muidugi pole ka müüt) aga tihti astub mõni kuskil ligi ja arvab midagi, üldiselt räägitakse et jube püss pidi olema. Viimati teadis keegi teadja mainida, et Saab olla olnud esimene massin mis tuule tunnelisse aeti. Ei tea isegi kas oli nii või mitte.
See, et osad remonditöökojad Saabe vastu ei võta, on täiesti tõsi, nad lihtsalt ei saa hakkama sellega. Viljandis on mulle mitu korda öeldud, et meil pole meest kes teeks, ja see on täitsa jama, kuna mõne tõsisema vea puhul pean oma Saabikese Tallinnasse lohistama 
Aga õnneks on meil olemas Troost, Anti ja VM, kus praegu küll meeletud järjekorrad, aga lootust on ikka kokkutuleku ajaks auto rahuldavasse korda saada.

Aga õnneks on meil olemas Troost, Anti ja VM, kus praegu küll meeletud järjekorrad, aga lootust on ikka kokkutuleku ajaks auto rahuldavasse korda saada.

Noh, töökoda, mis minu saabil esimest rattalaagrit vahetas ütles kah esimese hooga, et nemad lennukeid ei remondi.
Kunagi kui Jõhvi lähedal teele jäin, siis helistasin Jõhvi VM teenindusse ja küsisin, et kas saabiga saaks tulla. Selle peale teeninduse tüüp ütles, et see mehaanik, kes neil saabidele on spetsialiseerinud, puhkab järgmised kuu aega - tulge siis !
Kunagi kui Jõhvi lähedal teele jäin, siis helistasin Jõhvi VM teenindusse ja küsisin, et kas saabiga saaks tulla. Selle peale teeninduse tüüp ütles, et see mehaanik, kes neil saabidele on spetsialiseerinud, puhkab järgmised kuu aega - tulge siis !
Asoo ja tahan veel mainida erilisuse koha pealt et ma ei ole enne seda foorumit siin kohanud selliseid inimesi, kes oma margi kummardamises nii kinni on ja põhimõtteliselt ei aksepteeri teisi autosid. Kitsarinnalist mõtlemist a ' la Saab on parim ja muu (eriti japsid) on täielik kõnts, kohtab siin mitmes teemas.
vaidlen vastu - Saab ei ole sellepärast parem, et teised halvemad on. Saab on lihtsalt eriline. Jaapani autode vastupidavus on eeskujulik, kuid neil puudub see kiiks, mis Saabi puhul südamelähedaseks on saanud. Ntx Toyota Corolla, mida meie suguvõsas on 2 tk - lihtsalt keeldub lagunemast, aga vanem isend roostetab isuga. Sõiduomadused ümmargune 0, naeratusefaktor 0. Mis sa sellisega sõidad või oled. Plekk ka na õhuke.
:poke:
:poke:
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Võibolla mõnele tõesti on saab, kui selline tema jaoks see ainus ja õige. Mina näiteks poolteist aastat tagasi olin veel suht koht honda fänn. Aga aeg tegi oma töö ja eks olnud hondasid piisavalt omanud, siis hing tahtis midagi muud. Sellel ajal oli just ühel sõbral 9-5 ja eks vahel mulle sõitu tehes ja autot ennast imetledes hakkas se pisik minus kasvama. Kuna 9-5 oli minu jaoks ülejõu käiv, siis sai soetatud 9000- ne. millega olen siiani rahul. Ma ei välista seda et paari- kolme aastapärast sõidan mõne teise automargiga. Kuigi jah,mulle on siiski olulune et masin oleks pisutki erilisem teistest. Ma lihtsalt ei kannata kui ma peaks sõitma nö. rahva autoga, mida mida tänavapildis on ikka kuradima palju. Minu jaoks on ka muidugi oluline auto koostöö kvaliteet. Hetkel leian et saab on vägagi kvaliteetne ja asjalikult tehtud. Muidugi viimaste aastakäikude kohta ei saa enam kindel olla. Oma tutvusrinkonnas on küll enamus inimesi võtnus saabi väga positiivselt olles neile autot lähemal tutvustanud, kuigi on eelnevalt ollakse suhteliseltnegatiivsel arvamusel. Äh, saab, see ka mõni auto.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
esmalt, sigaelmarile vaidleks täiega vastu - just saabifoorum ja saabiomanikud kipuvad olevat ainsad, kes omavad küll saabi, või saab on hingelähedane, aga kes ei ruiga et saab on kõigest parim ja nii edasi.. näiteks mul üks tuttav tojootaomanik, kel ongi konkreetselt ainult silmaklapid... nagu narkomaania juba. Ja noh, osa bemmiomanikke on ka täpselt samast seltskonnast.
Aga müüt. Eelmise või üleelmisel aastal ühe ralli ajal , kui mul mosse kõrval veel 9000 turbo seisis hooldusalas, tuli üks noor poiss juurde juttu tegema, ja peale mosse imetlemist-uudistamist küsis saabi kohta, et kas see ka sinu oma.. ja minu nõusoleva noogutuse peale rääkis täiesti tõsiselt, et saabil on kõige kehvemad turbomootorid maailmas.. neil viljandis pidid kõik seda teadma.. ma jätsin talle ta arvamuse...
rääkimata mu ja herr pardi ühisest tuttavast, kes viimane kord, avaldas kindlat veendumust, et antud 9-3 on kokku lapitud saabi lennukitehase prügimäelt leitud lennukijuppidest.
Aga müüt. Eelmise või üleelmisel aastal ühe ralli ajal , kui mul mosse kõrval veel 9000 turbo seisis hooldusalas, tuli üks noor poiss juurde juttu tegema, ja peale mosse imetlemist-uudistamist küsis saabi kohta, et kas see ka sinu oma.. ja minu nõusoleva noogutuse peale rääkis täiesti tõsiselt, et saabil on kõige kehvemad turbomootorid maailmas.. neil viljandis pidid kõik seda teadma.. ma jätsin talle ta arvamuse...
rääkimata mu ja herr pardi ühisest tuttavast, kes viimane kord, avaldas kindlat veendumust, et antud 9-3 on kokku lapitud saabi lennukitehase prügimäelt leitud lennukijuppidest.
Tuli veel üks tonnise (või selle ajastu saabide) kohta käiv müüt meelde. Need artiklid, mis on kirjutanud kasutatud saab 9000 kohta väidavad, et automaatkast on saabil nõrk. No kurat, ega ikka ei ole küll. Foorumis on selle ajastu saabiomanikke küll ja usun, et ühe käe sõrmedel võib üles lugeda need, kes on aut. kastiga hädas olnd:
*Roadrunner (tema saab iseenesest oli suht-koht sitasti säilinud);
*Mayhem (loodan, et mälu ei peta. tema autot pole näind ega oska kommenteerida)
... ning rohkem ei meenugi. Küll aga meenub näiteks VT peal oleva kasti lugu, mis on pool milli (kui mälu ei peta) läbi vuranud (kusjuures momendid mida kast vastu võtab ei ole mitte tavaseades turbotonnise omad) ning vurab siiamaani.
EDIT: Päris hea teema on tulnud
*Roadrunner (tema saab iseenesest oli suht-koht sitasti säilinud);
*Mayhem (loodan, et mälu ei peta. tema autot pole näind ega oska kommenteerida)
... ning rohkem ei meenugi. Küll aga meenub näiteks VT peal oleva kasti lugu, mis on pool milli (kui mälu ei peta) läbi vuranud (kusjuures momendid mida kast vastu võtab ei ole mitte tavaseades turbotonnise omad) ning vurab siiamaani.
EDIT: Päris hea teema on tulnud
Peaks äkki MythBusters poisid appi kutsuma ja vaatama, kas saavad need eelpool kirjutatud müüd murtud 

M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Panen praegu peast, ei vaadanud õigekeelsusesõnaraamatust.
müüt - inimeste poolt aegade jooksul loodud kujutelm.
Mine võta kinni, selline õhkõrn värk, tõde on iga mehe jaoks oma.
Kas Kalev ja Linda olid olemas ? Loomulikult olid, kes siis kivi viskas ja kes Ülemiste järve valmis nuttis ?
Aga Vana-Kreeka ? See ju seisabki püsti mütoloogial.
Kellel sellest kõigest liiga vähe või siis palju sai siis ei tee paha teadmine, et ka praegune Saabi vapiloom - Griffin / Gripen / Greif - on mütoloogiline olend kotka pea ja lõvi kehaga.
müüt - inimeste poolt aegade jooksul loodud kujutelm.
Mine võta kinni, selline õhkõrn värk, tõde on iga mehe jaoks oma.
Kas Kalev ja Linda olid olemas ? Loomulikult olid, kes siis kivi viskas ja kes Ülemiste järve valmis nuttis ?
Aga Vana-Kreeka ? See ju seisabki püsti mütoloogial.
Kellel sellest kõigest liiga vähe või siis palju sai siis ei tee paha teadmine, et ka praegune Saabi vapiloom - Griffin / Gripen / Greif - on mütoloogiline olend kotka pea ja lõvi kehaga.
Algselt postitas: suur
Tuli veel üks tonnise (või selle ajastu saabide) kohta käiv müüt meelde. Need artiklid, mis on kirjutanud kasutatud saab 9000 kohta väidavad, et automaatkast on saabil nõrk. No kurat, ega ikka ei ole küll.
See müüt käib vist aut. kastide kohta üldiselt - arvatavasti siis perioodist , kui esimesed automaadid siiamaale ilmusid ja kohalikud luksepad nõutu näoga neid ilmaimesid tudeerisid. ( mul on üks pool-sugulasest vanakooli autolukksepp, kes põeb suisa automaatkasti foobiat

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14426
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Hakka aga peale..Algselt postitas: andreas
heh. just eile lugesin seda teemat jaomaette.
te ikka teate, et 99 sõidab helikopteri abimootoriga onju? ja, et klassiku R4 on tegelikult pooleks lõigatud V8- ning kui see kadunud pool üles leida, ja üheks superturboks ühendada, on võimailk ajas rännata....![]()

Lisatud failid
Suhtumist, SAAB, see on üks mahukas, kuid suur plekikolakas, mis edasi ei astu, olen mitmeid kordi kogenud.
Esile võiks tuua enda jaoks naljaka juhtumise, kus sai sõbrapool õlut joodud (mina jõin küll siis Baltika 0-i ) ja sõbral olid veel külas kaugemalt Võrumaalt tuttavad. Jõudis siis aeg sinnamaani, et seltskonnal tekkis hirmus tahtmine kuskile välja minna ja kuna mina olin kaine, siis langes juhi ja auto valik minu peale.
Sai siis seltskonnale öeldud enne autosse istumist, et olete pisut purjus ja teeme nii, et lahtise õllepudeliga autosse ei istu, loksub üle äkki! No vastus tuli siis selline, et egas see suur Naelakast edasi ei astu ja võta kurvid sujuvamalt (ütlejad ise Honda ja Toyota pooldajad). Mina muidugi vastu, et eks ta natukse astu ikka, päris toim traktor ikka ei ole, kuid jäin siiski nõusse lahtiste pudelitega autosse istumise suhtes, kuid seda ka tingimusel, et kui midagi ära määrib, siis löövad auto seest läikima.
Alguses võtsin ikka asja rahulikult, kuid tagant istmelt tuli Saabi alandavaid kommentare kohe kamaluga edasi. Hea sõber, kelle juures napsutamine algas, muidugi teadis mida Saab suudab ja ainult muigas kõrvalistmel ja ajas peale, et vajuta seda parempoolset pedaali ja siis lõppeb ka see inisemine tagaistmelt. No lõpuks siis ei kannatanud ma seda inisemist välja, lapats põhja! Tulemus siis vaikus tagaistmel ja mite üks piuks negatiivsust pole saabi kohta nende suust rohkem kuulnud!
Loomulikult suutsid nad mul õllet istmele ajada ja hommikul oli mul nii tore vaadata kuidas kutid pohmelliga kirudes ja vandudes autot seest küürisid:thumb:
Esile võiks tuua enda jaoks naljaka juhtumise, kus sai sõbrapool õlut joodud (mina jõin küll siis Baltika 0-i ) ja sõbral olid veel külas kaugemalt Võrumaalt tuttavad. Jõudis siis aeg sinnamaani, et seltskonnal tekkis hirmus tahtmine kuskile välja minna ja kuna mina olin kaine, siis langes juhi ja auto valik minu peale.
Sai siis seltskonnale öeldud enne autosse istumist, et olete pisut purjus ja teeme nii, et lahtise õllepudeliga autosse ei istu, loksub üle äkki! No vastus tuli siis selline, et egas see suur Naelakast edasi ei astu ja võta kurvid sujuvamalt (ütlejad ise Honda ja Toyota pooldajad). Mina muidugi vastu, et eks ta natukse astu ikka, päris toim traktor ikka ei ole, kuid jäin siiski nõusse lahtiste pudelitega autosse istumise suhtes, kuid seda ka tingimusel, et kui midagi ära määrib, siis löövad auto seest läikima.
Alguses võtsin ikka asja rahulikult, kuid tagant istmelt tuli Saabi alandavaid kommentare kohe kamaluga edasi. Hea sõber, kelle juures napsutamine algas, muidugi teadis mida Saab suudab ja ainult muigas kõrvalistmel ja ajas peale, et vajuta seda parempoolset pedaali ja siis lõppeb ka see inisemine tagaistmelt. No lõpuks siis ei kannatanud ma seda inisemist välja, lapats põhja! Tulemus siis vaikus tagaistmel ja mite üks piuks negatiivsust pole saabi kohta nende suust rohkem kuulnud!
Loomulikult suutsid nad mul õllet istmele ajada ja hommikul oli mul nii tore vaadata kuidas kutid pohmelliga kirudes ja vandudes autot seest küürisid:thumb:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
jah ek ole sama juttu enalgi kuulnud nimelt pool suguvõsa on saabifännid ja teavad vägahästi mis sõiduriistaga tegu on
naise suguvõsas on aga paadunud audi ja vw fännid, seda kohe sõnaotseses mõttes, minuteada üks vastikum seltskond üldse kuna nede jaoks pole midagi muud kui audi.
aga läbi aja olen suutnud nende tõsised veendumused isegi kõikuma panna ja isegi ostusoovi juurde meelitanud ,kahjuks asi sinnamaani ei jõua kuna elukohaks kõigil Tartu ja saabi ees, remondi kohapealt tõstetakse käed püsti.
naise suguvõsas on aga paadunud audi ja vw fännid, seda kohe sõnaotseses mõttes, minuteada üks vastikum seltskond üldse kuna nede jaoks pole midagi muud kui audi.
aga läbi aja olen suutnud nende tõsised veendumused isegi kõikuma panna ja isegi ostusoovi juurde meelitanud ,kahjuks asi sinnamaani ei jõua kuna elukohaks kõigil Tartu ja saabi ees, remondi kohapealt tõstetakse käed püsti.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
kuid ise oma arvamuse kohaselt ja loodan et on ka pooldajaid teen sügava kummarduse Honda poole midagi nii vastupidavat näeb harva (kõnealuseks honda lipulaev legend):notworthy:
Algselt postitas: vulkanus
naise suguvõsas on aga paadunud audi ja vw fännid, seda kohe sõnaotseses mõttes, minuteada üks vastikum seltskond üldse kuna nede jaoks pole midagi muud kui audi.
Ka mul on 1 audi-usku sõber, just eile rääkisime ja tema arust on Saab igati lahe pill (oleks vist peaaegu kunagi kahekarpase klassiku ostnud) , aga esivedu - see ju rikub kõik ära - audi, ikka nelivedu, R5 bla bla.... ja siis hakkab pihta
