9-3 SS salongi ventilaator katki

Vasta
aShine
Postitusi: 50
Liitunud: K Veebr 17, 2016 18:08
Asukoht:
Auto:

#1

Täna avastasin, et salongi ventilaator ei tööta. Eelmine omanik vahetas varuosa selle aasta veebruaris. Seoses sellega kaks küsimust:

1. Kas see on tüüpviga?
2. Kus see salongi ventilaator asub ja kuidas seda saab testida?

Muidu kui see on katki, siis selle vahetatakse garantii korras.
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#2

Põhjus miks see katki läheb on ikkagi tõenäoliselt selles, et sinna jookseb vihmaga vesi selga ja mootor põleb maha kuna vesi ja elekter ei käi kokku. Miks vesi sinna selga jookseb tuleneb aga ära mädanenud salongiõhufiltri korpuse tihendist. Kogu see värk on seal üks paras inseneride projekteerimisviga, mida hiljem üritati parandada täiendava veebarjääri lisamisega, aga ka see ei aita kui tihend on ära mädanenud.
Neid 130 euroseid ventika mootoreid võibki vahetama jääda kui veeleket kinni ei panda.
Siin kõik kirjas, kus asub jne http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=165760
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
aShine
Postitusi: 50
Liitunud: K Veebr 17, 2016 18:08
Asukoht:
Auto:

#3

Aitäh vastuse eest. Salongifilter oli vahetatud VM-is just kaks kuud tagasi. Peab ise kontrollima, kas tihend on läbi või mitte. Muidu selle kohta nad pole midagi öelnud.

Kas tihendi üldse saab välja vahetada?
chrismil
Postitusi: 362
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9³ Aero 154KW
Kontakt:

#4

Eelmisel autol proovisin sama mure ise kõrvaldada (2004 9-3SS). Mul töötas mootor vahelduva eduga või krigises kohutavalt. Lammutasin kindalaeka alt kogu kupatuse välja, puhastasin/määrisin mootori ja panin tagasi - hakkas tööle ja töötab arvatavasti siiani. Nagu skyline ütleb, on häda tihendis, mis laseb vee filtrikorpuse vahelt mootori poole voolama. Sellest murest sain ka ise jagu. Võtsin vana tihendi kere küljest ära, ja leiutasin mingisugusest mere tihendist uue, samuti puurisin salongifiltri korpuse alumisse äärde kaks auku, et kogunev vesi ära voolaks.
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#5

Tihendit eraldi ei müüa, müüakse koos kogu korpusega. Mina aasta varem tegin uue tihendi kolmesoonega lamedast uksetihendist, sellega ei jäänud pidama ja kevadel päev läbi kestnud padukaga tuli ikka vesi sisse, siis võtsin maha ja tegin ümarama profiiliga tihendist uuesti+ sanitaarsilikoon ning nüüd tundub et peab. Ehk mine osta ehituspoest ca 80 cm pikkune jupp tihendit ja tee ise tihend.
Mul jäi ka eelmine suvi mingi hetk ventikas seisma, aga sain määrimise ning vooluga ergutamisega mootori taas tööle. Esmalt tasuks proovida vana elustada, pealegi kui see alles hiljuti vahetatud oli.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
aShine
Postitusi: 50
Liitunud: K Veebr 17, 2016 18:08
Asukoht:
Auto:

#6

Aitäh kõikidele, proovin lähipäevadel enda võimetega viga parandada.

Nende jaoks, kes lugeda ei viitsi, siin on ka video YouTube-is: https://www.youtube.com/watch?v=xU1SANC6J54

Võib olla esitan veel ühe küsimuse: kuidas kontrollida, kas mootor on läbi põlenud või mitte?
chrismil
Postitusi: 362
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9³ Aero 154KW
Kontakt:

#7

Kui sul nüüd selgub, et mootor on katki ja pead selle välja vahetama, siis mootori eemaldamine on paras nikerdamine. Korpust hoiavad kinni mitmed kruvid ja osad neist on korpuse taga, varu endale kindlasti kõriga kruvikeeraja. Ma käisin läbi kõige pikema tee ja kiskusin mootori välja - vahetusest küll pääsesin, vana hakkas pärast kerget poputamist uuesti käima. Videot vaadates tuli meelde, et lähen vaatan uuel autol ka selle tihendi üle :)
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#8

Jah, ilma painduva lüliga kruvikeerajata kahe tagumise ventika korpuse kruvi eemaldamine on keerukas. Või kui on hästi lühike torx otsaga kruvikas, siis ehk mahub ka vahele. Minul pani autoelektrik selle mootori lihtlabaselt sedaviisi käima taas, et wd-40 määret mõlematesse võlli otstesse ohtralt, keerutas veidi käte vahel ja siis stendist andis 12v otse peale ventikale ja hakkas taas tööle, veelkord määret jne kuniks ventikas hakkas taas vabalt pöörlema. Algselt maha võetud ventikas käis käega ajades väga raskelt ringi.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
aShine
Postitusi: 50
Liitunud: K Veebr 17, 2016 18:08
Asukoht:
Auto:

#9

Ma juba proovisin seda keerutada. Käib imelihtsalt. Pean leidma multimeetri ja veel ühe aku selleks, et proovida käima panna.
Jah, ilma painduva lüliga kruvikeerajata kahe tagumise ventika korpuse kruvi eemaldamine on keerukas. Või kui on hästi lühike torx otsaga kruvikas, siis ehk mahub ka vahele. Minul pani autoelektrik selle mootori lihtlabaselt sedaviisi käima taas, et wd-40 määret mõlematesse võlli otstesse ohtralt, keerutas veidi käte vahel ja siis stendist andis 12v otse peale ventikale ja hakkas taas tööle, veelkord määret jne kuniks ventikas hakkas taas vabalt pöörlema. Algselt maha võetud ventikas käis käega ajades väga raskelt ringi.
Vasta