1. leht 3-st

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: E Sept 11, 2006 23:21
Postitas Saabiiir
Saabiiir sai endale pisiveoki - just väikeveokina (ja mitte sõiduautona) see loomake täna arvele võetigi. Nimeks sai ta endale Rohuplörts, seda sellepärast, et ta on roheline ja esimene hääl, mille ta kuuldavale tõi, kui Krss ta laupäeva hilisõhtul garaažist ilmavalguse (tegelikult küll pimeduse) kätte ja minu ning Ryhkija silme ette veeretas, oli "plörr-plörr-plörr-plörts". Seejärel algas sõit Õismäe tasulise parkla suunas - Krss roolis, mina kõrvalistmel ja Ryhkija Tupsuga järel, et vajaduse korral Rohuplörts nööri otsa võtta, sest esialgu ta pipardas pisut ja kippus välja surema. Ise ma veel rooli istuda ei usaldanud, sest sellist imelooma, millel käigukang rooli kõrval, pole ma varem juhtinud. Hoolimata mõningaist väljasuremistest jõudis Rohuplörts tänu Krss-i osavatele ja kindlatele kätele :notworthy: siiski omal jõul pärale ja täna hommikul siis parklast ka ARK-i. ARK-is läks kõik üllatavalt kähku ja libedalt - paar paprit täidetud ning loomake ette näidatud, võiski uued numbrid külge kruvida ning pisitöid ootama veeretada. Sest enne, kui temaga tõsiselt (alguses küll arvatavasti naljakalt, sest ta käitub ikka hoopis teisiti kui klassik) sõitma saab hakata, vajab ta ikka hooldust kah - karburaator puhastada, siduri survelaager vahetada, hunnik iluvidinaid külge kruvida jne. Kui tegemiseks läheb - eks siis tuleb siia kah üksikasjalikum kirjeldus.
Lõpetuseks paneks paar pilti kah :)
Laupäeva õhtul:

Lisatud failid

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: E Sept 11, 2006 23:23
Postitas Saabiiir
Uued numbrimärgid kah küljes. :)

Lisatud failid

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: E Sept 11, 2006 23:26
Postitas Saabiiir
Selline näeb ta välja seestpoolt.

Lisatud failid

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: E Sept 11, 2006 23:40
Postitas IFF
Eriti lahe liikur :headbang:

mõnusaid kilomeetreid.

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: E Sept 11, 2006 23:46
Postitas teager
Soome uunikuminumbrid läksid nüüd raisku???

Tegelt ma ootaks, kui keegi teeks vana 95 sama, nagu kod. Tõnis (praegune Nakataja masin) ning kod. Lepa tegi/teevad 96'ga - Custom versiooni :P

A kena vanake paistab olevat :thumb:

Õnnitlused :notworthy:

terv, teager

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: E Sept 11, 2006 23:48
Postitas andreas
Suur respect :notworthy:.....selline loomake....tule või pai tegema

.......kuut on ikka olemas? :)

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 8:16
Postitas Mart900
Palun palun tulge koos Herr Ryhkijaga Matsallu..... ai kui armas masin, ääretu praktilius nii kaunis kestas....

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 8:40
Postitas ivomets
õnnitlused suurepärase mõtte teoks tegemise puhul!!!
eriti uhke on armatuuril olev saab 95 märk!

palju jõudu ja raha ja eriti pealehakkamist masina ylesseputitamisel!

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 8:54
Postitas TFK
Ülikõva aparaat,jõudu putitamisel!!

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 10:11
Postitas SeekordJaak
Kümme punkti selle eest, et Eestisse üks 95 lisaks toodi! Tavaliselt kipub ikka nii olema, et imetletakse internetis naaberriikide masinaid ja unistatakse nende omastamisest, aga tegudeni ei jõuta (nagu ma isegi). Kus Rohuplörts elama hakkab - Tallinnas, Tartus või Hiiumaal?

Pealehakkamist vastsele omanikule!

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 10:44
Postitas krss
Õnnitlused ka minu poolt! Soome jäi neid järgi nüüd 39 tk (ligi 6 miljoni inimese kohta). Huvitav, palju neid Eestis kokku arvel on? Saabiiir jättis mainimata veel ühe huvitava asja, nimelt auto tegeliku läbisõidunumbri - see on, kuidas nüüd võtta, ühelt poolt hea ja teiselt poolt halb asi. Siduri survelaager (milles määre pärineb 36 aasta tagant!) andis saba peale 440km läbimist, Helsingis, aga sõita saab, kui just väga pikalt sidurit all ei taha hoida. Seda häda leevendab õnneks ilusti töötav vabasidur, aga ega sealgi on sama vana määre sees, täpselt nagu ka rattalaagrites jm (ainus mitte-originaalne/vahetatud asi auto juures on kojameeste mootor). Nii et nokitsemist jagub, kuid ütlen ausalt, et sedavõrd vähesõitnud küüliku (Saabi väikeveoki) roolis pole endalgi olnud au varem istuda. Nii et sooviks lisaks lõbusatele kilomeetritele ka piisaval hulgal õliseid näppe;)

Muide, seda rooli kõrvalt käiguvahetamist pole vaja üldse karta: möödunud Jõulude ajal, kui omale valge küüliku tõime, panin Sipsiku lumetormiga küüliku rooli ja käskisin kihutada (=kiirteel kiirust ületada), sest see oli ainus võimalus viimasele laevale jõuda. Oli ka temale esimene kord roolilt käike vahetada, libedaga suutis masina kurvis külglibisemisse lasta (ja otseks tagasi) jms seiklused, kuid pärale jõudes käskis oma Audi TD maha müüa:). Ehk siis nende veidruste/mugavustega harjumiseks pole sugugi palju tarvis sõita.

Lisan siia juurde ka esimese pildi, mis ma sellest autost kunagi talvel tegin (esimese tegin tegelikult moblaga 2005 suvel, aga see kahjuks kustutatud). Ka siin pildil paistab natukene seda 95

Lisatud failid

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 10:59
Postitas ptrt
õnnitlused uue pereliikme puhul ;)

aga üks asi jäi hinge vaevama - viimati kui ma ise asjandusega, millel passis "väikeveok" kirjas oli, Hiiumaa vahet sõitsin, kooriti minult üleveol ligi 2x rohkem kui sõiduauto puhul. Oli sellise kategooria omandamine taotluslik või määris ARK selle vägisi kaela, tegelikult näeb ja tundub asi igati sõiduauto kategoorias olevana ju..

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 11:09
Postitas Lepa
Miks ta väikeveokina kirja läks? Tagumine istmerida on ju ometi olemas?
Algselt postitas: teager
Tegelt ma ootaks, kui keegi teeks vana 95 sama, nagu kod. Tõnis (praegune Nakataja masin) ning kod. Lepa tegi/teevad 96'ga - Custom versiooni :P

Mina alustaks tagatuledest, no ikka eriti robustne värk minumeelest :freak: Aga õnneks on maitsed ja ilumeel erinevad, 95 on niipalju haruldane auto küll, et tasub 100% originaalina hoida nii head toorikut :)

Ei muud kui kannatlikku meelt ja paksu rahakotti!

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 16:07
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: Lepa
Miks ta väikeveokina kirja läks? Tagumine istmerida on ju ometi olemas?
Selles asi ongi, et pole! :freak: Ja väikeveokina Krss teda ju ka välja reklaamis.
Kusjuures see, kesasjaks Rohuplörts vormistada, oli ARKis isegi arutlusel ja kui miskil hetkel tagaistmed saame ja need ka paika istuvad kenasti, siis vormistame ta tõenäoliselt ikka sõiduautoks ümber. Sest pisiveok jääb enamikult oma mõõtmetelt 4d klassikule parajalt alla, kõrguse koha pealt ehk mitte, peab dokustaatidest vaatama.
Ja esialgu katsume temaga võimalikult vähe sõita, kuniks kõik olulisemad sõlmed üle käidud pole. Päris seisma siiski ei jäta - see pole kah hää.

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 16:18
Postitas indrek
Kas 95 mitte seitsmekohaline pole? Ehk seal saab sõita ka pakiruumis selg sõidusuunas.

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 16:29
Postitas Ryhkija
Minu teada on neid tehtud kolmes versioonis - kahe-, viie- ja seitsmeistmelistena.

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 16:31
Postitas SeekordJaak
Soomlaste Saabiklubi nimimerkki "Kölli" Kuopiost kirjutab 5. septembril: "Nyyh nyt se (95 -70) sitten lähti meni vironpoijille suru tuli puseroon."

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 17:25
Postitas krss
Ossi (foorumis Kölli) on mu sõbra õemees, kes oli ühtlasi ka selle auto teine omanik (paistab ka ühe mu lisatud pildi peal). Sõitjaks oli siiski sõber. Soomes saab nimelt panna tehnilisse passi omanikuks niipalju nimesid kui tahad ja seda plaanisid nad algul ühise projektina, kuid mõlemad said omale vahepeal teised suurema väljakutsega projektid.

95-d olid jah 2-, 5- ja 7-kohalised. Kahekohalise mõte on Soomes selles, et kõik maksud on väiksemad, kui auto arvel kaubikuna, ja see konkreetne auto oli oma vanuse tõttu juba täiesti ilma mingite lisamaksudeta. Aga ka Eestis on vist väikeste-kergete kaubikute kindlustus odavam kui oleks vastaval sõiduautol/bussil.

Lepale: see auto on "tuuninguks" natuke liiga originaal, kuid mõni aeg tagasi pakkusin siin ju imeodavalt ühte 95 projektikat, mis oleks sobinud ideaalselt Custom versiooni tegemiseks. Muide, 95 tagaosa (eelkõige see vanem kroomstangedega versioon) sobib palju paremini nii sedaanile kui kabrioletile, jäljendades püstiste tagatuledega 50ndate lõpu Cadillacide stiili (tiivad). Kahju, et tollal ei leidunud (hind oli vist mõne tuhande krooni ringis) tollele masinale Eestis ostjat ja ehitatakse customiteks pigem sedaankerega küülikuid (ei midagi halba, lihtsalt vähem haruldased). Aga noh, Soomes pakutavate autode puhul tuleb alati tegutseda kiiresti, kui tõsine huvi auto vastu olemas. Selles osas kummardus Ryhkija ja Saabiiire ees, kes teadsid väga hästi mida tahavad :notworthy: ja oma kiire tegutsemisega ka minu osa selles protsessis lihtsustasid

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: T Sept 12, 2006 20:45
Postitas ivomets
minu andmetel eestis olevad saab 95:
ot:
1. algise auto- pärnumaal
2. veel yks seismas pärnumaal v tähega olevas asulas
3. yks asub h tähega asuvas alevikus
4 . asub tartu linnas peaks päris kobe olema, vaid tagatule iluliistud olla puudu
5. ausub r tähega olavas alevikus
6. asub v tähega asuvas linnas
7. saaremaal
8. nyydne saabiiiri oma

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: L Sept 16, 2006 21:24
Postitas Ryhkija
Öösel vastu tänast said Saabiiire Rohuplörtsu kõikvõimalikud rattad kenasti koos krss-ga :beer: leotatud. Nüüd järgnevad töisemad etapid ...

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: P Sept 17, 2006 23:01
Postitas propp
Pisut hilinenud, aga seda lahkemad õnnesoovid ka Ay ja propi poolt. Väga armas pill igatahes. Ei saandki hästi aru, mitmekohalise variandiga siis tegu on?

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: E Sept 18, 2006 10:24
Postitas Saabiiir
Kõigile aitähh heade soovide eest! :) Niipea, kui tööl hullumaja lõppeb (et vähemalt nädalavahetustel enam tööl olema ei peaks), hakkame Rohuplörtsuga tasapisi tegelema.
Algselt postitas: propp
Ei saandki hästi aru, mitmekohalise variandiga siis tegu on?
Hetkel on ta kahekohaline - tagumisi istmeid pole, seetõttu ka väikeveok, kunagi tahan tagumised istmed kah muretseda, siis saab vast viiekohaliseks.
SeekordJaak-le: Elama hakkab ta seal, kus mina parajasti viibin - talvel ilmselt Tallinnas, soojal aastaajal kõikjal, kuhu rattad viivad - ametlikult sai kirja Hiiumaa aadress.

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: N Sept 21, 2006 22:53
Postitas chopper
Siin paar kustom Saab'i ideed. Annan lingid, kuna ei osanud kuidagi neid pilte siin nähtavale tuua:

96: http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157899169

95:
http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157900696

95vol2:
http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157900696

95vol3:
http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157900696

96:
http://i42.photobucket.com/albums/e345/ ... Saab96.jpg

http://public.fotki.com/kopterix/restauranta2005/

Edit: ahjah, see juba läbi käinud siit foorumist ju...

See viimane küll siiski ei ole eriti õnnestunud, natukene agro-kolhoosikustomiseering tundub.

Nendel kavanditel aga kenad ideed minu arvates.

Vabandan teema algataja ees, kui tundub kohatu neid siin näidata. Ma ise lihtsalt śuur kustomiarmastaja ja oli isu näidata neid ka Saabi versioonis mõnda.

Tervitades,

Jarmo.

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: L Sept 23, 2006 17:24
Postitas Saabiiir
Algselt postitas: chopper
Nendel kavanditel aga kenad ideed minu arvates.
Ideed on kenad küll, kuid minu jaoks mittesobivad. Mina ja minu koer armastame metsas luusida, metsarajad sisaldavad endas aga sageli juurikaid, kive ja muud taolist, mistõttu madalapõhjalise autoga poleks mul miskit peale hakata. Ja viimasel pildil kujutatud masinas oleks kutsal pime ja ebamugav kah - ei saaks aknast välja vahtida.

Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir

Postitatud: L Sept 23, 2006 21:42
Postitas qdwin
Algselt postitas: Saabiiir
Ja viimasel pildil kujutatud masinas oleks kutsal pime ja ebamugav kah - ei saaks aknast välja vahtida.
Sedasorti neljajalgse intelligendi puhul on vaade tõesti tähtis. Ja veelparem kui ka saaks terve pea aknast välja lükata. Koera vaatenurgast oleks 2 kohaline masin ideaalne kuudi aseaine. Luuks võiks olla ainult koerale kergesti avatav, või siis vähemalt piisava auguga luugis. :eureka: