2008a 9-3 XWD

Vasta
muttaja
Postitusi: 8
Liitunud: R Okt 09, 2015 14:05
Asukoht:
Auto:

#1

Palun foorumikasutajate soovitusi:

Parem tagumine amort on läbi. Kuna uus originaal on maru kallis (ühest teisest teemast jäi silma, et 487€ tükk), siis otsisin odavamaid alternatiive - maptun näiteks. Maptun coilover kit leidsin hinnaga 1072€, aga eks transport tuleb veel juurde.

Kui üks amort on läbi, siis kas peaksin eeldama, et ka teistel hakkab eluiga lõppema (läbisõit nõks üle 100 000)? Sellise juhul tunduks mõistlik kõik välja vahetada. Või ei anna selle põhjal ennustada teiste amortide seisukorda?
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4340
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#2

Soovitatav on amorte ja vedrusid ikka (silla kaupa) korraga vahetada :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

Kas sinna bilsteini ringi ei saa panna? Odavam ilmselt kui coilid.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#4

Alternatiiv on tavaline amort, kahjuks ei mäleta mis sinna asenduseks sobis. Aastaid tagasi said tavalised alla pandud.
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#5

Maptuni coiloverid tunduvad kõige mõistlikumad. Hirschi vedru ja amordi komplekt on 1800€ :)
Alternatiiv on tavaline amort, kahjuks ei mäleta mis sinna asenduseks sobis. Aastaid tagasi said tavalised alla pandud.

tavaline, ehk siis esiveolise?

USA foorumis:
http://www.saabcentral.com/forums/archi ... 75217.html

Pilt
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 2005
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#6

D2 coilover kit https://www.streetperformance.se/produc ... ng-03upp-2

Mina vahetasin oma auto küll ühekaupa tagaamorte, kuna ei raatsinud maksta 2x450 eur xwd amortide eest :) Kui uuesti vahetuseks läheb siis kas Maptuni või need d2 coiloverid.
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#7

Kusjuures miks peaks vedrustust sillakaupa vahetama? Vaated:
- tehniliselt - masina enda poolt vaadates ei ole sõltumatu vedrustuse puhul rataste vahel muud vedrustuse-seost, kui stabilisaatorvarras/vardad.
- tee poolt vaadates on silla rataste vedrustuse töö ju pidevalt mittesidus: kurvid ja teeaugud ei moodusta otsest sümmeetriat vedrustusele

vedruerinevus võib masina nurgad kergelt eri kõrgustele jätta, aga eri amortidel roll on tagasihoidlikum ning vaevalt, et tavasõiduki käitumine praktikas kuigivõrd erinevatest amortidest üldse muutub.

ma olen tegelikult üpris kindel, et enamus juhte ei saa oma FWD-peresõiduki puhul isegi aru (eriti tagasilla puhul), kui amort on lausa läbi on ;)
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#8

Kahjuks ei mäleta enam, ilma nivoota läksid alla. Sama teema nagu xc volvodel, tavalised alla ja aamen.
Vasta