1. leht 1-st

2008a 9-3 XWD

Postitatud: L Mai 13, 2017 1:55
Postitas muttaja
Palun foorumikasutajate soovitusi:

Parem tagumine amort on läbi. Kuna uus originaal on maru kallis (ühest teisest teemast jäi silma, et 487€ tükk), siis otsisin odavamaid alternatiive - maptun näiteks. Maptun coilover kit leidsin hinnaga 1072€, aga eks transport tuleb veel juurde.

Kui üks amort on läbi, siis kas peaksin eeldama, et ka teistel hakkab eluiga lõppema (läbisõit nõks üle 100 000)? Sellise juhul tunduks mõistlik kõik välja vahetada. Või ei anna selle põhjal ennustada teiste amortide seisukorda?

2008a 9-3 XWD

Postitatud: L Mai 13, 2017 4:15
Postitas vvs
Soovitatav on amorte ja vedrusid ikka (silla kaupa) korraga vahetada :)

2008a 9-3 XWD

Postitatud: L Mai 13, 2017 6:48
Postitas S9K
Kas sinna bilsteini ringi ei saa panna? Odavam ilmselt kui coilid.

2008a 9-3 XWD

Postitatud: L Mai 13, 2017 7:32
Postitas rantto
Alternatiiv on tavaline amort, kahjuks ei mäleta mis sinna asenduseks sobis. Aastaid tagasi said tavalised alla pandud.

2008a 9-3 XWD

Postitatud: L Mai 13, 2017 8:48
Postitas Pootsman
Maptuni coiloverid tunduvad kõige mõistlikumad. Hirschi vedru ja amordi komplekt on 1800€ :)
Alternatiiv on tavaline amort, kahjuks ei mäleta mis sinna asenduseks sobis. Aastaid tagasi said tavalised alla pandud.

tavaline, ehk siis esiveolise?

USA foorumis:
http://www.saabcentral.com/forums/archi ... 75217.html

Pilt

2008a 9-3 XWD

Postitatud: L Mai 13, 2017 10:31
Postitas vmaster
D2 coilover kit https://www.streetperformance.se/produc ... ng-03upp-2

Mina vahetasin oma auto küll ühekaupa tagaamorte, kuna ei raatsinud maksta 2x450 eur xwd amortide eest :) Kui uuesti vahetuseks läheb siis kas Maptuni või need d2 coiloverid.

2008a 9-3 XWD

Postitatud: L Mai 13, 2017 10:53
Postitas 13piisab
Kusjuures miks peaks vedrustust sillakaupa vahetama? Vaated:
- tehniliselt - masina enda poolt vaadates ei ole sõltumatu vedrustuse puhul rataste vahel muud vedrustuse-seost, kui stabilisaatorvarras/vardad.
- tee poolt vaadates on silla rataste vedrustuse töö ju pidevalt mittesidus: kurvid ja teeaugud ei moodusta otsest sümmeetriat vedrustusele

vedruerinevus võib masina nurgad kergelt eri kõrgustele jätta, aga eri amortidel roll on tagasihoidlikum ning vaevalt, et tavasõiduki käitumine praktikas kuigivõrd erinevatest amortidest üldse muutub.

ma olen tegelikult üpris kindel, et enamus juhte ei saa oma FWD-peresõiduki puhul isegi aru (eriti tagasilla puhul), kui amort on lausa läbi on ;)

2008a 9-3 XWD

Postitatud: L Mai 13, 2017 11:31
Postitas rantto
Kahjuks ei mäleta enam, ilma nivoota läksid alla. Sama teema nagu xc volvodel, tavalised alla ja aamen.