Kliimaseade rahustab juhti maha???

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#1

Tegu pole mingi probleemiga vaid lihtsalt tähelepanekuga.

Sõidan mina ühtlase kiirusega 100-110km/h.
Teen möödasõidu, kiirus tõuseb vastavalt 130-140 kanti.

Hoog vaibub ning kliimaseade hakkab vaikselt jahedat õhku puhuma (otsekui tahaks juhti maha rahustada) ning naaseb samuti mõne aja pärast enda tavarežiimile.
Märkuseks veel, et kliima on AUTO režiimis, ning autoks tonnine.

Kas kliimale on selline intelligentsus sisse programmeeritud või on mul lihtsalt luulud? :freak:

On keegi veel sellist asja kogenud?

terv, teager
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#2

Mõned korrad on ka minul nii juhtunud, kuid kirjutasin selle kliimaseadme võimaliku rikke alla, sest erinevalt teageri näitest ei naasnud ta minul tavarežiimile, näiteks tuli talvel sõites pidevalt temperatuuri peale keerata. Nimelt käitus aparatuur selliselt, et peale temperatuuri tõstmist puhus ca 5 min soojemat temperatuuri ning siis läks jahedamaks ja nii iga korraga, kuni asi oli maksimumini krutitud. Kuigi jah, sõitsin neil kordadel üsna kiiresti.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#3

Hmm, sai täna samamoodi sõidetud ja mööda sõite tehtud. Mina küll aru ei saanud, et kliima kudagi teisiti puhund oleks. :wtf:
Iga ratas veab and then some!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#4

Veidi haakuv tähelepanek. Istun ummikus, kiirus 0, tuju samuti 0. Palav on, õhku ei ole. Pääsen lõpuks vabadusse. Kiirus kuni 90, tuju märgatavalt plussi poolel. Võiks öelda et suisa jahe on, on tunda üsna tugevaid õhuvoole enda ümber. Võtame kiiruse maha. Ka õhuvoolud taltuvad.

Tegelt kogu see üle 10 aasta tagune automaatika primitiivne loogika on üsna häiriv. Kiiruse tõustes loomulik ventilatsioon peabki paranema aga seda võiks automaatika ka automaatselt arvesse võtta. Ja temperatuur võiks ka alla 17 kraadi olla reguleeritav. Ja kogu süsteem võiks märgatavalt kiirema reageerimisajaga olla. Ja...

Kokkuvõte: See ei tähenda mitte, et ma oleks asja peale tige. Aeg on vahepeal edasi läinud, muud midagi. Ja kogu süsteem 10 aastaga ka veidi ära ehk väsinud.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#5

Märkasin, et kurvides muutub sisekliima, nagu külmaõhulaine tuleb peale, kusjuures nii tonnise, 9-5e kui ka Toyotas.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#6

Algselt postitas: Executive
Märkasin, et kurvides muutub sisekliima, nagu külmaõhulaine tuleb peale, kusjuures nii tonnise, 9-5e kui ka Toyotas.
Pesueht füüsikaseadused.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: Nastix
Mõned korrad on ka minul nii juhtunud, kuid kirjutasin selle kliimaseadme võimaliku rikke alla, sest erinevalt teageri näitest ei naasnud ta minul tavarežiimile, näiteks tuli talvel sõites pidevalt temperatuuri peale keerata. Nimelt käitus aparatuur selliselt, et peale temperatuuri tõstmist puhus ca 5 min soojemat temperatuuri ning siis läks jahedamaks ja nii iga korraga, kuni asi oli maksimumini krutitud.
Mul sama jama. Temperatuur langeb pidevalt. Ei Troost ega Saabianti pole probleemile veel lahendust leidnud. Kuigi jah, viimase aasta jooksul pole kellelegi kurtnud kah enam.
Juhi jahutamise põhustest: kiirus kasvab, pöörded kasvavad, välistemperatuuri andurit jahutatakse ning kliimaseade arvab, et õues läks jube külmaks. hakkab kütma (lühiajaliselt). Möödasõit lõppeb, kiirus langeb, välistemperatuuri andurit enam ei jahutata ning kliimaseade arvab, et välistemperatuur kasvab ning kukub kohe salongi jahutama. Lisaks kõigele muule asub välistempi andur radikale suhteliselt lähedal ning pöörete kasvades on ka jah-vedeliku liikumine kasvanud. Seetõttu on anduri läheduses ka temperatuurid tavapäerasest pisut kõrgemad.
See jutt on pastakast välja imetud loogiline (IMHO :)) arutelu.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#8

Kui sul kiirendades tuleb sooja ja rahuliku sõiduga see jahtub, siis sul võib olla õhku soojendusradikas!
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#9

kliimamuredega võid nüüd taas pöörduda...sain aru, et aasta pole asjaga tegelenud...

troost auto tegeleb kliimaprobleemidega aktiivselt alles 3 kuud..kasutusel uhiuued seadmed...

loodame et paneme su murele lõpliku punkti
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#10

Kindel ei saa olla, aga tundub, et Hr. mad1 peab pigem silmas konditsioneeri seadmeid. Kliimaseadmete jaoks vist eriaparaate ei ole.
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#11

Minul küll mitte mingeid mainituid probleeme ei esine, igal kiirusel hoiab tempi salongis nii õigena kuis jaksab ja õige temperatuuri saavutades tõmbab kõik vendid vaikselt madalatele pööretele... ja veel suht vana tonnine kuid kont õnneks töötab ja kliimaseade küll kuidagi valesti minumeelest ei toimeta. Üldiselt kondiga (AUTO reziim) sõites tasub siseringlusreziimi kasutada kah mille normaalolukorras paneb ta automaatselt peale kui välisõhu ja siseõhu temp andurid normaalselt töötavad (arvan ise nii).

Ainuke asi mis täheldanud, et sooja mootoriga kui auto on lühikest aega seisnud siis uuesti käima pannes viskab sahmaka sooja niisket õhku välja niiviisi, et klaasid uduseks lööb, õnneks on udu kiirelt kadunud tänu kondile nii minutiga.
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: KrikU


Ainuke asi mis täheldanud, et sooja mootoriga kui auto on lühikest aega seisnud siis uuesti käima pannes viskab sahmaka sooja niisket õhku välja niiviisi, et klaasid uduseks lööb, õnneks on udu kiirelt kadunud tänu kondile nii minutiga.

Seda teevad kõik, nimelt härmaga kaetud kondi torud on üles soojenenud ning pole jõudnud veel ära kuivada. See ajab õhutusavad ka niiskeks. Kondi pumbal läheb ka nõks aega, enne kui ta torud uuesti külmaks tõmbab, niikaua tuleb udu.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Vasta