Saab 99 karbuss

Kõige klassikalisemad Saabid
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#1

kes keegi oskab õelda mida see teeb

Lisatud failid
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#2

see on kork, sealt valatakse sisse selle karburaatori jaoks eluliselt vajalik ATF õli (punane)
P.S. tore näha, et juba auto kallal toimetad.

Edit: kasuta otsingut, siin on neist karpadest kõvasti juttu olnud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

see on kork,mille all varras,koos kolviga,mis käivad silindris,mis täidetud atf õliga.kupatus on mõeldud muutuva kurguga karpa.suure kolvi töö ühtlustamiseks ja sisselaskeimpulsside mõju silumiseks.kogu kuparus tegeleb kiirendusrikastusega,kune selletüübilisel karpal puudub kiirenduspump.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Lisaks veel,et muutuva kurguga karburaatoritega sõites saab suurimaks probleemiks mootori kolvigrupi "hõredus".Kuna sellise karpa muutuva läbimõõduga "kõri" diameetrit muudetakse mootori poolt tekitatud hõrenduste vahe abil karpa ülemises ja alumises kambris,mida eraldab vaakummembraan,siis kohvikssõidetud mootor ei suuda toota piisavat hõrendust,et piisava täpsusega karpa kolbi liigutada üle vedru vastujõu.
Lisaks pärsib karpa tööd hõredakskulunud"tooresüsteem",mille algselt peegelsiledaks poleeritud kettad kriimulistekskulununa enam tihedad ei ole.
Muidu geniaalne leiutis mootorratastele "Triumph",suudab veatult töötada ka küliliasendis,kui näiteks saabiga pikeerides viraaźi üritad teha:evil:
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#5

aga mille jaox see õli seal un ja kust seda saab
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: tauno15
aga mille jaox see õli seal un ja kust seda saab
Algselt postitas: Trionic
see on kork,mille all varras,koos kolviga,mis käivad silindris,mis täidetud atf õliga.kupatus on mõeldud muutuva kurguga karpa.suure kolvi töö ühtlustamiseks ja sisselaskeimpulsside mõju silumiseks.kogu kuparus tegeleb kiirendusrikastusega,kune selletüübilisel karpal puudub kiirenduspump.

Eelnev on vastus su küsimusele miks see õli seal on.
ATF õli saab näiteks igast hästivarustatud Prisma-tuuningu poest ;)
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#7

Pole vist Eestis bensiinijaama kus seda ei müüdaks.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: tauno15
aga mille jaox see õli seal un ja kust seda saab

krt.äkki loed ikka mu jutu läbi,tegin ju punaseks kõik:wall:
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#9

nii üks küsimus oleks selle õli kohta veel et kui palju seda sinna sisse peab panema
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#10

See oli 1cm ülemisest servast või keermestatud alast. Mitte ei taha ühte teemat leida, kus seda öeldi. Ma olen enda oma silmini pannud, ei juhtu ka midagi halba...
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#11

ok tänud
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Keermestatud servast.Piilu silindrisse sisse.Alu kaanest veidi allpool algab torukene,kuhu kolb käib.Selle ülasevast ca. 1cm. allapoole võiks õlitase olla.
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#13

Mul oli kunagi 99 ja siis 900, oli sama küsimus et mida sinna valada. Räägiti et pane piduriõli, panin ja niikaua kui mina nendega sõitsin pold sellest kordagi probleemi et seal dot-4 sees. Küsimus tuleviku tarbeks, et kas on üldse tähtis mis õli sinna valada ( peaasi et määriks )?
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#14

Tere jälle täna sai proovitud siis oma saabikest käima ajada aga ainult turtsub ja paugub aga käima ei lähe... milles võib asi olla kas äkki on segu liiga rikas?
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#15

kui ikka turtsub ja paugub siis otsi viga rohkem nagu süüte vallast milline jagaja sul on kas kontaktikas
see karpa on nii lihtsa ehitusega, et tavaliselt sellega probleeme pole põhiline et nõelklapp peaks ja ujuk õigesti regullitud.
segunõela regullimiseks on tarvis spetsvõtit mida saab ka ise teha.
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#16

Milline see kontaktikas un? sorry lolli küsimuse pärast
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#17

samas on ka tihti jamad tooremehanismis, lihtsalt on teine nii kulunud, et käima ei lähe
point, aga selles, et algajal ei oleksmõtet näppida võib asja vabalt täitsa peese keerata
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#18

siis on küll jama kui selle võib peese keerata sest ma võtsin karpa lahti sest see kummi lota mis seal sees on oli auklik
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#19

kontaktjagaja näb välja selline, et kui jagaja kaane maha võtad siis sees paistab üks kontakt mille üks ots liigub mööda jagaja rootorit teine on ühendatud korpuse külge.

lihtsam on küsida mis aasta masin sul on siis ütlen kohe ära
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#20

1976 aasta
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#21

Algselt postitas: tauno15
siis on küll jama kui selle võib peese keerata sest ma võtsin karpa lahti sest see kuppi lota mis seal sees on oli auklik

kui membraan on katki siis ei hakkagi masin korralikult tööle see tuleb kindlalt uue vastu vahetada lappimine ei aita membraan on veninud.

kas su masinal on üks või kaks karpat.
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#22

üks... ja selle kummi võtsin ma teise doonor karpa seest... ning ütlen kohe ära et doonor karpat ei pannud auto peale kuna sealt oli väga palju juppe puudu
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#23

Algselt postitas: tauno15
1976 aasta

seljuhul kontaktikas ja kui asi on nii vana siis juba lambist ütlen et jagaja on loksuga ja saabi püstjagajat nii vana veel on suht raske timmida .

kui päris aus olla oleks sul vaja korralikku manuali millest lugeda ja õppida muidu seda masinat käima ei saa katsetamisel pole mingit mõtet

15 aastat tagasi olin sama tark oma 79 a saabiga mida sai vähemalt 100 korda peese keeratud ja anti juures lappimas käidud, aga nii need kogemused tulevad
Kasutaja avatar
tauno15
Postitusi: 73
Liitunud: R Sept 08, 2006 23:27
Asukoht:
Auto:

#24

mul on ainult mingi soome keelne manual aga sellest ei saa ma mitte kui midagi aru kuna soome keelt ei valda... kui palju uus jagaja maksaks muidu ja kust saaks muretseda
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#25

alguses tuleb ikka kindlaks teha kas viga on jagaja mis ma arvan et on
uut jagajat vaevalt kuskilt leiad, kasutatuid äkki leidub kellelgil foorumis

vahest on võimalik ka vana remontida peab masinat ise nägema
Vasta