Saab 9000 - TCS sees/väljas?
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
a miks sa factor arvad, et sul TCS üldse olemas on? 9000ndel peaks TCS-i nupp asuma minu teada kuskil roolist paremal, istmesoojenduste lüliti juures, samatsorti nupp, nagu udutuledel. vist.
EDIT: siin on üks pilt, kus vaevumärgatavalt peaks näha olema istmesoojenduslülitite all vasak nupp, see peaks TCS olema.
EDIT: siin on üks pilt, kus vaevumärgatavalt peaks näha olema istmesoojenduslülitite all vasak nupp, see peaks TCS olema.
-
- Postitusi: 169
- Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
- Asukoht:
- Auto:
vanematel 9000-detel ei olnud tcs üldse väljalülitatav 

Algselt postitas: aljoga
a miks sa factor arvad, et sul TCS üldse olemas on? 9000ndel peaks TCS-i nupp asuma minu teada kuskil roolist paremal, istmesoojenduste lüliti juures, samatsorti nupp, nagu udutuledel. vist.
EDIT: siin on üks pilt, kus vaevumärgatavalt peaks näha olema istmesoojenduslülitite all vasak nupp, see peaks TCS olema.
Arvan et sellepärast on ta mul olemas et kui ikka natukene vajutad, siis võtab ainult hetkekes (ca 1 sekundiks) ratta ringi ja siis lükkab pöörded hetkeks maha ja tahomeetri all hakkab põlema sellel hetkel märgutuli tuli TCS!!! peaks nagu olema või mis?:mad: Vanematel mudelitel ei saagi väja lülitada

Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
-
- Postitusi: 169
- Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
- Asukoht:
- Auto:
kui mu mälu mind ei petahakati tcs-i panema aastal '92 ja on-off nupp lisandus tcs-ile nii '94 ja hiljem toodetud isenditel.
Võtad kaitsme välja ja kohe korjad veakoodid TCS/ABS ja mootori ECU-sse,
nii ei tohi teha.Ei ole ilus.
nii ei tohi teha.Ei ole ilus.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
sõidad ilma tühikäiguta ja pöörded üle 2000 ei lähe,pole vist eriti meeldiv
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Njah siis küll aga äkki on mingeid elektriskeeme selle kohta siin foorumis??
Ja kui alates 94 a. on lüliti vahel siis äkki oleks mõtekas uurida neid skeeme ja vaadata kuhu ja kuidas see lüliti sinna vahele pandud on!! keegi pole seda veel teinud ?

Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Tõstataks siinkohal päevakorda ühe vana teema, millele ma lahendust leidnud ei ole!
Kas tõesti on siis 94- ja 92. aasta mudelite elektri/TCS süsteem niipalju erinev, et ei ole võimalik õigeid kaableid läbi hammustada ja sinna see väeti lülitike vahele pista?
Muidu teda nii väga tarvis polegi kuid nüüd, kui kenad suveilmad, tuleb vahel läbida ka liivaseid radu, et ennast vettekastmis eesmärgil supluskohale vinnata ja seal on see TCS ikka väga tülinaks, kuna ei taha see SAABik seal liivasel rajakesel sedaviisi liikuta.
Kas tõesti on siis 94- ja 92. aasta mudelite elektri/TCS süsteem niipalju erinev, et ei ole võimalik õigeid kaableid läbi hammustada ja sinna see väeti lülitike vahele pista?
Muidu teda nii väga tarvis polegi kuid nüüd, kui kenad suveilmad, tuleb vahel läbida ka liivaseid radu, et ennast vettekastmis eesmärgil supluskohale vinnata ja seal on see TCS ikka väga tülinaks, kuna ei taha see SAABik seal liivasel rajakesel sedaviisi liikuta.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Njah, kuna plaan oli juba täna masinat lammutama hakkata ja seega asjaga kiire, siis sai ühendust juba võetud telefonitsi Trionic'uga ja ei ole siin miskit teha, mis ei ole mõeldud väljalülitamiseks, seda teha siis ei saa kah! Ainuke varjant on enamus süsteemi ringi ehitada (ajud, gaasiklap jne...) Seega minupoolest võib teema lukku panna!
Tänud siiski kõigile!!
Tänud siiski kõigile!!
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
siiski on võimalik seda välja lülitada. minu omal on hetkel välja lülitatud nii TCS kui ka ABS. piduripump lekib ja kui õlitase langeb mingist punktist allapoole siis kaovad nii TCS kui ABS.
Aga mootori ECU küll mingit signaali ei saa. Auto sõidab muidu samamoodi.
aga vaevalt sa tahad osa piduriõlist välja imeda.

aga vaevalt sa tahad osa piduriõlist välja imeda.

Nimevahetus vl -> Veiko
kas äkki ei piisa kaitsme väljavõtmisest (ABS)
ise sõidan juba aasta aega ilma ABS-ita ja pole häda midagi.
pärast kui rannas ära oled käinud paned kaitsme sisse tagasi
ise sõidan juba aasta aega ilma ABS-ita ja pole häda midagi.
pärast kui rannas ära oled käinud paned kaitsme sisse tagasi

M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Algselt postitas: Zazou
kas äkki ei piisa kaitsme väljavõtmisest (ABS)
ise sõidan juba aasta aega ilma ABS-ita ja pole häda midagi.
pärast kui rannas ära oled käinud paned kaitsme sisse tagasi![]()
Hmm... Trionic väitis mulle telefonitsi, et see kaitsme välja kiskumine tekitab kohe ajusse veakoodid, mille tulemusena põõrded üle 1500 ei lähe, lülitatakse süstem koheselt ringi (kui aru sain siis see elektrooniline gaasiklapp vms.) jne... 92 kuni 94 aasta masinatel pidavat olema tehasest tulnuna juba aju vigane.
kuid kõige parem varjant on proovida see kaitse välja rebida ja vaadata kas asi toimib või mitte!....

Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kui see 10A ABS kaitse välja võtta siis TCS ei toimi,ei toimi ka ABS pidurid aga küll ja sõita saab väga edukalt, mootorit minu masinal see vähemalt ei mõjuta auto siis 93a 2,3 t kui kaitsme tagasi paned siis kustuvad kõik tuled armatuuris jälle ära ja kõik toimib endistviisi. Ise seda varianti juba pool aastat kasutanud.
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Nojah,siis võtaks välja EDU kaitsme ja ohutulede oma.Salongiventikas ka ei sega mootori tööd.
X 10.
Nii mõnelgi siinsetest kodanikest on näiteks "check engine" ja "ABS" maha tapetud(pimedad).Pead liiva alla pistes võib ju endale ette kujutada jube korras
autoga sõitmist.
Natuke nõme,kas pole:poke:

Nii mõnelgi siinsetest kodanikest on näiteks "check engine" ja "ABS" maha tapetud(pimedad).Pead liiva alla pistes võib ju endale ette kujutada jube korras
autoga sõitmist.
Natuke nõme,kas pole:poke:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Pole ise elektroonikateemaga väga täpselt kursis, äkki keegi aitab. Trionicu jutust sain aru, et väljalülitamisvõimaluseta TCS-le lülitit vahele aretada ei õnnestu. Mina kuulsin poole kõrvaga (loe: naised saunas rääkisid) sihukest varianti, et vahele aretatakse lüliti, millega lollitatakse masina "aju" jättes talle mulje nagu kõik rattad veaksid normaalselt, mistõttu puudub TCS-l vajadus rakenduda. On selline asi ka praktikas üldse võimalik ?
Sa saad lülitada välja kogu süsteemi,ei tööta enam ABS,TCS.Igasuguse lülitamisega talletatakse ecu-desse veakoode.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Nastix
Pole ise elektroonikateemaga väga täpselt kursis, äkki keegi aitab. Trionicu jutust sain aru, et väljalülitamisvõimaluseta TCS-le lülitit vahele aretada ei õnnestu. Mina kuulsin poole kõrvaga (loe: naised saunas rääkisid) sihukest varianti, et vahele aretatakse lüliti, millega lollitatakse masina "aju" jättes talle mulje nagu kõik rattad veaksid normaalselt, mistõttu puudub TCS-l vajadus rakenduda. On selline asi ka praktikas üldse võimalik ?
Siin tegelikult tõetera ikka sees.
Kunagi isegi uurisin elektroonikute käest! Ning nende vastus oli, et põhimõtteliselt on võimalik meisterdada mingi skeem, mis emuleeriks andurite tööd, selleks tuleb teada täpset Saabi ABS'i ja TCS'i süsteemi, mis signaalid liiguvad, kust, kuhu ja millised need signaalid on jne jne... Kuid asi ei ole seda väärt. Selle skeemi leiutamiseks kulub rohkem aega, raha ja katsetamist, kui leppida selle olukorraga.

Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kas ABS-i anduri signaal mitte lihtlabane siinus pole? Siinusgeneraatori leiutamine, mis näiteks püsivale 10km/h liikumisele vastavat signaali annaks, teab mis keeruline ettevõtmine pole, vajaliku arvu kontaktipaaridega lüliti, mis andurite otsad soovi korral sinna ümber lülitab, kah mitte. Kuna sellega uinub ka ABS, siis lüliti peale tuleks kirjutada "TCS/ABS Off" 

Et siis:
http://saabfaq.msk.ru/_9000/tcs_switch.pdf
Kokkuvõte on lühidalt samasisuline mida eespool öeldud on, M92 ja varasemad vajaksid ABS-i aju vahetust hilisema variandi vastu, uuematel on vaja ainult lülitit ja natuke kaabeldamist.
EDIT: ja kes tahtis rohkem infi TCS-ist - http://saabfaq.msk.ru/_9000/tractioncontrolsystem.pdf
http://saabfaq.msk.ru/_9000/tcs_switch.pdf
Kokkuvõte on lühidalt samasisuline mida eespool öeldud on, M92 ja varasemad vajaksid ABS-i aju vahetust hilisema variandi vastu, uuematel on vaja ainult lülitit ja natuke kaabeldamist.
EDIT: ja kes tahtis rohkem infi TCS-ist - http://saabfaq.msk.ru/_9000/tractioncontrolsystem.pdf