Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Teemad elektroonikast...
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#1

On kuidagi võimalik seda veojõukontrolli välja kah lülitada???:P
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#2

Ma küsix pigem vastupidist - on seda võimalik sisse ka lülitada?? Sul siis nuppu pole v?
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#3

Kusjuures ei ole, võ ei oska ma seda leida :mad: kus see siis asuma peaks?
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#4

a miks sa factor arvad, et sul TCS üldse olemas on? 9000ndel peaks TCS-i nupp asuma minu teada kuskil roolist paremal, istmesoojenduste lüliti juures, samatsorti nupp, nagu udutuledel. vist.
EDIT: siin on üks pilt, kus vaevumärgatavalt peaks näha olema istmesoojenduslülitite all vasak nupp, see peaks TCS olema.
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#5

vanematel 9000-detel ei olnud tcs üldse väljalülitatav :(
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: aljoga
a miks sa factor arvad, et sul TCS üldse olemas on? 9000ndel peaks TCS-i nupp asuma minu teada kuskil roolist paremal, istmesoojenduste lüliti juures, samatsorti nupp, nagu udutuledel. vist.
EDIT: siin on üks pilt, kus vaevumärgatavalt peaks näha olema istmesoojenduslülitite all vasak nupp, see peaks TCS olema.

Arvan et sellepärast on ta mul olemas et kui ikka natukene vajutad, siis võtab ainult hetkekes (ca 1 sekundiks) ratta ringi ja siis lükkab pöörded hetkeks maha ja tahomeetri all hakkab põlema sellel hetkel märgutuli tuli TCS!!! peaks nagu olema või mis?:mad: Vanematel mudelitel ei saagi väja lülitada :mad:, mis aastast alates siis? ja teaoreetiliselt peaks saama ju kaitsme kusagilt välja võtta aga ise ei leidnud! Autu ise on saab 9000 2,3 turbo 143 KW 1992a.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#7

kui mu mälu mind ei petahakati tcs-i panema aastal '92 ja on-off nupp lisandus tcs-ile nii '94 ja hiljem toodetud isenditel.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#8

No jah aga äkki annab siis kuskilt kaitsme välja rebida või siis ise lüliti vahele aretada, kui kuskilt elektroonika skeemid hankida :P või šnitti võtta siis uuema mudeli pealt?
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#9

või pole siin foorumis selliseid elektroonikuid kes ise viitsiks asjaga tegeleda :P
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Võtad kaitsme välja ja kohe korjad veakoodid TCS/ABS ja mootori ECU-sse,
nii ei tohi teha.Ei ole ilus.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 499
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#11

pluss ETC limp-home
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

sõidad ilma tühikäiguta ja pöörded üle 2000 ei lähe,pole vist eriti meeldiv
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#13

Njah siis küll aga äkki on mingeid elektriskeeme selle kohta siin foorumis?? :P Ja kui alates 94 a. on lüliti vahel siis äkki oleks mõtekas uurida neid skeeme ja vaadata kuhu ja kuidas see lüliti sinna vahele pandud on!! keegi pole seda veel teinud ?
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#14

Tõstataks siinkohal päevakorda ühe vana teema, millele ma lahendust leidnud ei ole!
Kas tõesti on siis 94- ja 92. aasta mudelite elektri/TCS süsteem niipalju erinev, et ei ole võimalik õigeid kaableid läbi hammustada ja sinna see väeti lülitike vahele pista?
Muidu teda nii väga tarvis polegi kuid nüüd, kui kenad suveilmad, tuleb vahel läbida ka liivaseid radu, et ennast vettekastmis eesmärgil supluskohale vinnata ja seal on see TCS ikka väga tülinaks, kuna ei taha see SAABik seal liivasel rajakesel sedaviisi liikuta.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#15

Njah, kuna plaan oli juba täna masinat lammutama hakkata ja seega asjaga kiire, siis sai ühendust juba võetud telefonitsi Trionic'uga ja ei ole siin miskit teha, mis ei ole mõeldud väljalülitamiseks, seda teha siis ei saa kah! Ainuke varjant on enamus süsteemi ringi ehitada (ajud, gaasiklap jne...) Seega minupoolest võib teema lukku panna!
Tänud siiski kõigile!!
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#16

siiski on võimalik seda välja lülitada. minu omal on hetkel välja lülitatud nii TCS kui ka ABS. piduripump lekib ja kui õlitase langeb mingist punktist allapoole siis kaovad nii TCS kui ABS.:eureka: Aga mootori ECU küll mingit signaali ei saa. Auto sõidab muidu samamoodi.
aga vaevalt sa tahad osa piduriõlist välja imeda.:P
Nimevahetus vl -> Veiko
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#17

kas äkki ei piisa kaitsme väljavõtmisest (ABS)
ise sõidan juba aasta aega ilma ABS-ita ja pole häda midagi.

pärast kui rannas ära oled käinud paned kaitsme sisse tagasi :)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#18

Algselt postitas: Zazou
kas äkki ei piisa kaitsme väljavõtmisest (ABS)
ise sõidan juba aasta aega ilma ABS-ita ja pole häda midagi.
pärast kui rannas ära oled käinud paned kaitsme sisse tagasi :)

Hmm... Trionic väitis mulle telefonitsi, et see kaitsme välja kiskumine tekitab kohe ajusse veakoodid, mille tulemusena põõrded üle 1500 ei lähe, lülitatakse süstem koheselt ringi (kui aru sain siis see elektrooniline gaasiklapp vms.) jne... 92 kuni 94 aasta masinatel pidavat olema tehasest tulnuna juba aju vigane.
kuid kõige parem varjant on proovida see kaitse välja rebida ja vaadata kas asi toimib või mitte!.... :D;)
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 193
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#19

Kui see 10A ABS kaitse välja võtta siis TCS ei toimi,ei toimi ka ABS pidurid aga küll ja sõita saab väga edukalt, mootorit minu masinal see vähemalt ei mõjuta auto siis 93a 2,3 t kui kaitsme tagasi paned siis kustuvad kõik tuled armatuuris jälle ära ja kõik toimib endistviisi. Ise seda varianti juba pool aastat kasutanud.
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

Nojah,siis võtaks välja EDU kaitsme ja ohutulede oma.Salongiventikas ka ei sega mootori tööd.:fight: X 10.
Nii mõnelgi siinsetest kodanikest on näiteks "check engine" ja "ABS" maha tapetud(pimedad).Pead liiva alla pistes võib ju endale ette kujutada jube korras
autoga sõitmist.
Natuke nõme,kas pole:poke:
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#21

Pole ise elektroonikateemaga väga täpselt kursis, äkki keegi aitab. Trionicu jutust sain aru, et väljalülitamisvõimaluseta TCS-le lülitit vahele aretada ei õnnestu. Mina kuulsin poole kõrvaga (loe: naised saunas rääkisid) sihukest varianti, et vahele aretatakse lüliti, millega lollitatakse masina "aju" jättes talle mulje nagu kõik rattad veaksid normaalselt, mistõttu puudub TCS-l vajadus rakenduda. On selline asi ka praktikas üldse võimalik ?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

Sa saad lülitada välja kogu süsteemi,ei tööta enam ABS,TCS.Igasuguse lülitamisega talletatakse ecu-desse veakoode.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: Nastix
Pole ise elektroonikateemaga väga täpselt kursis, äkki keegi aitab. Trionicu jutust sain aru, et väljalülitamisvõimaluseta TCS-le lülitit vahele aretada ei õnnestu. Mina kuulsin poole kõrvaga (loe: naised saunas rääkisid) sihukest varianti, et vahele aretatakse lüliti, millega lollitatakse masina "aju" jättes talle mulje nagu kõik rattad veaksid normaalselt, mistõttu puudub TCS-l vajadus rakenduda. On selline asi ka praktikas üldse võimalik ?

Siin tegelikult tõetera ikka sees.
Kunagi isegi uurisin elektroonikute käest! Ning nende vastus oli, et põhimõtteliselt on võimalik meisterdada mingi skeem, mis emuleeriks andurite tööd, selleks tuleb teada täpset Saabi ABS'i ja TCS'i süsteemi, mis signaalid liiguvad, kust, kuhu ja millised need signaalid on jne jne... Kuid asi ei ole seda väärt. Selle skeemi leiutamiseks kulub rohkem aega, raha ja katsetamist, kui leppida selle olukorraga.:gun::wall:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#24

Kas ABS-i anduri signaal mitte lihtlabane siinus pole? Siinusgeneraatori leiutamine, mis näiteks püsivale 10km/h liikumisele vastavat signaali annaks, teab mis keeruline ettevõtmine pole, vajaliku arvu kontaktipaaridega lüliti, mis andurite otsad soovi korral sinna ümber lülitab, kah mitte. Kuna sellega uinub ka ABS, siis lüliti peale tuleks kirjutada "TCS/ABS Off" :)
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#25

Et siis:
http://saabfaq.msk.ru/_9000/tcs_switch.pdf
Kokkuvõte on lühidalt samasisuline mida eespool öeldud on, M92 ja varasemad vajaksid ABS-i aju vahetust hilisema variandi vastu, uuematel on vaja ainult lülitit ja natuke kaabeldamist.

EDIT: ja kes tahtis rohkem infi TCS-ist - http://saabfaq.msk.ru/_9000/tractioncontrolsystem.pdf
Vasta