1. leht 2-st

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: N Nov 11, 2004 16:57
Postitas Factor
On kuidagi võimalik seda veojõukontrolli välja kah lülitada???:P

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: N Nov 11, 2004 21:04
Postitas sigaelmar
Ma küsix pigem vastupidist - on seda võimalik sisse ka lülitada?? Sul siis nuppu pole v?

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: R Nov 12, 2004 5:57
Postitas Factor
Kusjuures ei ole, võ ei oska ma seda leida :mad: kus see siis asuma peaks?

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: R Nov 12, 2004 8:41
Postitas aljoga
a miks sa factor arvad, et sul TCS üldse olemas on? 9000ndel peaks TCS-i nupp asuma minu teada kuskil roolist paremal, istmesoojenduste lüliti juures, samatsorti nupp, nagu udutuledel. vist.
EDIT: siin on üks pilt, kus vaevumärgatavalt peaks näha olema istmesoojenduslülitite all vasak nupp, see peaks TCS olema.

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: R Nov 12, 2004 9:43
Postitas duesenberg
vanematel 9000-detel ei olnud tcs üldse väljalülitatav :(

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: R Nov 12, 2004 12:37
Postitas Factor
Algselt postitas: aljoga
a miks sa factor arvad, et sul TCS üldse olemas on? 9000ndel peaks TCS-i nupp asuma minu teada kuskil roolist paremal, istmesoojenduste lüliti juures, samatsorti nupp, nagu udutuledel. vist.
EDIT: siin on üks pilt, kus vaevumärgatavalt peaks näha olema istmesoojenduslülitite all vasak nupp, see peaks TCS olema.

Arvan et sellepärast on ta mul olemas et kui ikka natukene vajutad, siis võtab ainult hetkekes (ca 1 sekundiks) ratta ringi ja siis lükkab pöörded hetkeks maha ja tahomeetri all hakkab põlema sellel hetkel märgutuli tuli TCS!!! peaks nagu olema või mis?:mad: Vanematel mudelitel ei saagi väja lülitada :mad:, mis aastast alates siis? ja teaoreetiliselt peaks saama ju kaitsme kusagilt välja võtta aga ise ei leidnud! Autu ise on saab 9000 2,3 turbo 143 KW 1992a.

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: R Nov 12, 2004 17:14
Postitas duesenberg
kui mu mälu mind ei petahakati tcs-i panema aastal '92 ja on-off nupp lisandus tcs-ile nii '94 ja hiljem toodetud isenditel.

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: R Nov 12, 2004 19:37
Postitas Factor
No jah aga äkki annab siis kuskilt kaitsme välja rebida või siis ise lüliti vahele aretada, kui kuskilt elektroonika skeemid hankida :P või šnitti võtta siis uuema mudeli pealt?

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: E Nov 15, 2004 15:20
Postitas Factor
või pole siin foorumis selliseid elektroonikuid kes ise viitsiks asjaga tegeleda :P

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: E Nov 15, 2004 22:39
Postitas Trionic
Võtad kaitsme välja ja kohe korjad veakoodid TCS/ABS ja mootori ECU-sse,
nii ei tohi teha.Ei ole ilus.

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: T Nov 16, 2004 19:33
Postitas Viki
pluss ETC limp-home

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: T Nov 16, 2004 21:32
Postitas Trionic
sõidad ilma tühikäiguta ja pöörded üle 2000 ei lähe,pole vist eriti meeldiv

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: K Nov 17, 2004 21:27
Postitas Factor
Njah siis küll aga äkki on mingeid elektriskeeme selle kohta siin foorumis?? :P Ja kui alates 94 a. on lüliti vahel siis äkki oleks mõtekas uurida neid skeeme ja vaadata kuhu ja kuidas see lüliti sinna vahele pandud on!! keegi pole seda veel teinud ?

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: E Juul 18, 2005 10:28
Postitas Factor
Tõstataks siinkohal päevakorda ühe vana teema, millele ma lahendust leidnud ei ole!
Kas tõesti on siis 94- ja 92. aasta mudelite elektri/TCS süsteem niipalju erinev, et ei ole võimalik õigeid kaableid läbi hammustada ja sinna see väeti lülitike vahele pista?
Muidu teda nii väga tarvis polegi kuid nüüd, kui kenad suveilmad, tuleb vahel läbida ka liivaseid radu, et ennast vettekastmis eesmärgil supluskohale vinnata ja seal on see TCS ikka väga tülinaks, kuna ei taha see SAABik seal liivasel rajakesel sedaviisi liikuta.

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: E Juul 18, 2005 11:05
Postitas Factor
Njah, kuna plaan oli juba täna masinat lammutama hakkata ja seega asjaga kiire, siis sai ühendust juba võetud telefonitsi Trionic'uga ja ei ole siin miskit teha, mis ei ole mõeldud väljalülitamiseks, seda teha siis ei saa kah! Ainuke varjant on enamus süsteemi ringi ehitada (ajud, gaasiklap jne...) Seega minupoolest võib teema lukku panna!
Tänud siiski kõigile!!

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: E Juul 18, 2005 11:07
Postitas Veiko
siiski on võimalik seda välja lülitada. minu omal on hetkel välja lülitatud nii TCS kui ka ABS. piduripump lekib ja kui õlitase langeb mingist punktist allapoole siis kaovad nii TCS kui ABS.:eureka: Aga mootori ECU küll mingit signaali ei saa. Auto sõidab muidu samamoodi.
aga vaevalt sa tahad osa piduriõlist välja imeda.:P

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: E Juul 18, 2005 11:13
Postitas Zazou
kas äkki ei piisa kaitsme väljavõtmisest (ABS)
ise sõidan juba aasta aega ilma ABS-ita ja pole häda midagi.

pärast kui rannas ära oled käinud paned kaitsme sisse tagasi :)

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: E Juul 18, 2005 11:28
Postitas Factor
Algselt postitas: Zazou
kas äkki ei piisa kaitsme väljavõtmisest (ABS)
ise sõidan juba aasta aega ilma ABS-ita ja pole häda midagi.
pärast kui rannas ära oled käinud paned kaitsme sisse tagasi :)

Hmm... Trionic väitis mulle telefonitsi, et see kaitsme välja kiskumine tekitab kohe ajusse veakoodid, mille tulemusena põõrded üle 1500 ei lähe, lülitatakse süstem koheselt ringi (kui aru sain siis see elektrooniline gaasiklapp vms.) jne... 92 kuni 94 aasta masinatel pidavat olema tehasest tulnuna juba aju vigane.
kuid kõige parem varjant on proovida see kaitse välja rebida ja vaadata kas asi toimib või mitte!.... :D;)

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: E Juul 18, 2005 12:51
Postitas torque
Kui see 10A ABS kaitse välja võtta siis TCS ei toimi,ei toimi ka ABS pidurid aga küll ja sõita saab väga edukalt, mootorit minu masinal see vähemalt ei mõjuta auto siis 93a 2,3 t kui kaitsme tagasi paned siis kustuvad kõik tuled armatuuris jälle ära ja kõik toimib endistviisi. Ise seda varianti juba pool aastat kasutanud.

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: E Juul 18, 2005 23:40
Postitas Trionic
Nojah,siis võtaks välja EDU kaitsme ja ohutulede oma.Salongiventikas ka ei sega mootori tööd.:fight: X 10.
Nii mõnelgi siinsetest kodanikest on näiteks "check engine" ja "ABS" maha tapetud(pimedad).Pead liiva alla pistes võib ju endale ette kujutada jube korras
autoga sõitmist.
Natuke nõme,kas pole:poke:

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: T Nov 22, 2005 9:24
Postitas Nastix
Pole ise elektroonikateemaga väga täpselt kursis, äkki keegi aitab. Trionicu jutust sain aru, et väljalülitamisvõimaluseta TCS-le lülitit vahele aretada ei õnnestu. Mina kuulsin poole kõrvaga (loe: naised saunas rääkisid) sihukest varianti, et vahele aretatakse lüliti, millega lollitatakse masina "aju" jättes talle mulje nagu kõik rattad veaksid normaalselt, mistõttu puudub TCS-l vajadus rakenduda. On selline asi ka praktikas üldse võimalik ?

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: T Nov 22, 2005 9:33
Postitas Trionic
Sa saad lülitada välja kogu süsteemi,ei tööta enam ABS,TCS.Igasuguse lülitamisega talletatakse ecu-desse veakoode.

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: T Nov 22, 2005 14:03
Postitas Factor
Algselt postitas: Nastix
Pole ise elektroonikateemaga väga täpselt kursis, äkki keegi aitab. Trionicu jutust sain aru, et väljalülitamisvõimaluseta TCS-le lülitit vahele aretada ei õnnestu. Mina kuulsin poole kõrvaga (loe: naised saunas rääkisid) sihukest varianti, et vahele aretatakse lüliti, millega lollitatakse masina "aju" jättes talle mulje nagu kõik rattad veaksid normaalselt, mistõttu puudub TCS-l vajadus rakenduda. On selline asi ka praktikas üldse võimalik ?

Siin tegelikult tõetera ikka sees.
Kunagi isegi uurisin elektroonikute käest! Ning nende vastus oli, et põhimõtteliselt on võimalik meisterdada mingi skeem, mis emuleeriks andurite tööd, selleks tuleb teada täpset Saabi ABS'i ja TCS'i süsteemi, mis signaalid liiguvad, kust, kuhu ja millised need signaalid on jne jne... Kuid asi ei ole seda väärt. Selle skeemi leiutamiseks kulub rohkem aega, raha ja katsetamist, kui leppida selle olukorraga.:gun::wall:

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: T Nov 22, 2005 18:28
Postitas triibutu
Kas ABS-i anduri signaal mitte lihtlabane siinus pole? Siinusgeneraatori leiutamine, mis näiteks püsivale 10km/h liikumisele vastavat signaali annaks, teab mis keeruline ettevõtmine pole, vajaliku arvu kontaktipaaridega lüliti, mis andurite otsad soovi korral sinna ümber lülitab, kah mitte. Kuna sellega uinub ka ABS, siis lüliti peale tuleks kirjutada "TCS/ABS Off" :)

Saab 9000 - TCS sees/väljas?

Postitatud: T Nov 22, 2005 22:08
Postitas ptrt
Et siis:
http://saabfaq.msk.ru/_9000/tcs_switch.pdf
Kokkuvõte on lühidalt samasisuline mida eespool öeldud on, M92 ja varasemad vajaksid ABS-i aju vahetust hilisema variandi vastu, uuematel on vaja ainult lülitit ja natuke kaabeldamist.

EDIT: ja kes tahtis rohkem infi TCS-ist - http://saabfaq.msk.ru/_9000/tractioncontrolsystem.pdf