1. leht 1-st

kõrvalistuja airbag'i väljalülitamine

Postitatud: L Nov 25, 2006 18:34
Postitas kaarel
Kas on võimalik kuidagi valge inimese kombel NG900 kõrvalistuja airbag'i ajutiselt välja lülitada nii, et juhi oma funktsioneeriks korralikult edasi? Nt mingi lüliti lasta elektrikul aretada selleks :?

Nimelt tuli teinepool just autojuhi lõppastme koolituselt, kus teooriaosas olnud juttu ka turvahälli paigutamisest sõiduautos. Sealse õpetuse järgi ei peaks lapsega kahekesi sõitma minnes hälli panema mitte tahaistmele, vaid ikkagi juhi kõrvale, kust tite jälgimine sõidu ajal lihtsam on - laps võib sõidu ajal nt oksendada ja okset sisse hingata ning selle mitte märkamine võib väga kurvalt lõppeda. Laksu korral pidi kõige ohutum koht olema taga keskel. Arusaadav, et juhi asi ei ole tegeleda juhtimist segavate faktorite - sh. lapse jälgimise, CD-vahetamise ja raadiokruttimisega, aga tittedega peavad inimesed teinekord ikkagi sõitma.

kõrvalistuja airbag'i väljalülitamine

Postitatud: L Nov 25, 2006 23:01
Postitas Gunn
Minu teada ei ole keelatud turvahälliga lapse paigutamine esiistmele, aga ta peab tingimata olema NÄOGA SÕIDUSUUNAS (endal ka see periood elus olnud, kui väänik hällis kõrval istus). Tänapäevased turvahällid on ju mõlematpidi paigaldatavad:wise:Vastupidisel juhul võivad tagajärjed olla kurvad. :nono:
See, kas sa taha keskele tohid turvahälli panna, sõltub ka hällist, osad neist peavad olema kinnitatud nn kolmepunkti turvavööga.

Nats OT (paraku ei oska aidata airbagi väljalülitamise osas), aga ehk on abiks

kõrvalistuja airbag'i väljalülitamine

Postitatud: K Nov 29, 2006 0:35
Postitas Susanna
Turvapadja väljalülitamist ei oska kahjuks kommenteerida...

OT:
Algselt postitas: Gunn
Minu teada ei ole keelatud turvahälliga lapse paigutamine esiistmele, aga ta peab tingimata olema NÄOGA SÕIDUSUUNAS (endal ka see periood elus olnud, kui väänik hällis kõrval istus). Tänapäevased turvahällid on ju mõlematpidi paigaldatavad:wise:Vastupidisel juhul võivad tagajärjed olla kurvad. :nono:

Väga tahaks vastu vaielda. :nono: Ise olen küll kokku puutunud ainult seljaga sõidusuunas kinnitatavate turvahällidega. Kas tõesti leidub ka näoga sõidusuunas hälle? :fight: Oled kindel, et ei ajanud segi turvahälli ja turvatooli? Viimaseid leidub ka mõlemat pidi kinnitatavaid ja nt Rootsis peavad kõik lapsed sõitma kuni 3-aastaseks saamiseni seljaga sõidusuunas turvalisuse kaalutlustel kuna väikelapse kael ei olevat piisavalt tugev, et avarii korral muidu lapse pead paigal hoida. :facts: Kuidagi ei tahaks uskuda, et imikut soovitatakse näoga sõidusuunas vedada.

Iseasi muidugi, kas eesti kahesed-kolmesed on nõus istuma sõidu ajal seljaga. Võibolla tagab suurema turvalisuse hoopis juhi närvide säästmine :drive:

Mis puutub kõige turvalisemasse istekohta autos, siis on arvamusi mitmesuguseid, olen kuulnud et kõige turvalisem on juhi seljataga istuda, kuna ootamatuste korral keerab juht refleksidest tulenevalt teise auto külje ohu suunas. Taga keskel on väidetavalt ka kõige ebaturvalisem istekoht (lend läbi esiklaasi) :wall: ja turvalist istekohta autos on lapsukesele võimalik valida ikkagi ainult seni kuni neid on sul 1 :wtf:

:wise: oman kogemusi kahe mitte just ülirahuliku alla 4-aastase reisikaaslasega

kõrvalistuja airbag'i väljalülitamine

Postitatud: K Nov 29, 2006 8:33
Postitas qdwin
Ohutu koht autos sõltub kust tuleb laks, ka lahtine turvavöö võib mõningatel väga harvadel juhtudel ohutum olla. Taga keskmine koht tavaliselt ei ole tõesti kõige ohutum, näiteks kui katus volditakse keskelt sissepoole kokku, ühe inimese päästis siis lahtine turvavöö. Enne kui katus kokku volditi, lendas ta läbi esiakna põllu peale. Kokkuvõteks, kõige ohutum on siiski alati turvavöö peale panna, laste turvatoolid ka korralikult fikseerida ja rahutud röövlid õpetada vöö all elama.

Mina ei ole näinud ühegi aksepteeritud tootja turvahälli mida võiks paigutada näoga sõidusuunas.

Kas mitte ei õnnestu parempoolset turvapatja Tech2 abil elimineerida? Turvapadja elimineerimine on vägagi tähtis punkt, minu poisil oli pool nägu padja löögist päevi punane. Tõsi tema ei olnud turvahällis, vaid toolis.

kõrvalistuja airbag'i väljalülitamine

Postitatud: K Nov 29, 2006 12:53
Postitas Gunn
Ma tean, et see turvahäll, mille oma maimukest vedasin (kui ta veel sinna mahtus) põhimõtteliselt oli ka näoga sõidusuunas kinnitatav, aga manuaal algas hoiatusega mitte kunagi seda niipidi panna :nono: (ja ma kunagi seda ka ei teinud). Tegu ei olnud mingi Hiina-Poola tootega, vaid täiesti korraliku hälliga.

Üks asi on teostatavus, teine aga see, kas seda tasub/tohib teha. Ma olen kindel et ükski terve mõistusega lapsevanem ka ei pane turvahälli valepidi.

Aga mina oma kogemuse põhjal võin küll öelda, et sageli on piloodi seisukohalt küll parem kui häll on kõrval ja mitte taga, pidev tahaistmele vahtimine liiklusohutuse seisukohalt küll hea ei ole :evil:

Aga aitab OT jutust. :gun:

kõrvalistuja airbag'i väljalülitamine

Postitatud: K Nov 29, 2006 14:03
Postitas Cyber
Omast kogemusest võin öelda, et see hälli panek esiistmele võib olla ka ainuke saadaolev lahendus. Mul lihtsalt ei ulatunud tagumine turvavöö ümber hälli..:) Pidingi ette panema. Tulevastest lapsevanematest klassikuomanikel tasub kõrva taha panna see..;)

kõrvalistuja airbag'i väljalülitamine

Postitatud: K Nov 29, 2006 14:39
Postitas suur
Algselt postitas: Cyber
Omast kogemusest võin öelda, et see hälli panek esiistmele võib olla ka ainuke saadaolev lahendus. Mul lihtsalt ei ulatunud tagumine turvavöö ümber hälli..:) Pidingi ette panema. Tulevastest lapsevanematest klassikuomanikel tasub kõrva taha panna see..;)
Üldiselt ongi need tagumised vööd hällide jaoks üsnagi lühikesed. Oma lapse häll on käinud nii oma tonnise kui ka RAV4 ja S40 tagaistmel ning igal pool on rihm jeeli-jeeli peale ulatunud.

kõrvalistuja airbag'i väljalülitamine

Postitatud: K Nov 29, 2006 15:12
Postitas Tan
Algselt postitas: roomlane
900NG-l on õnnestunud tahaistmele igale kohale turvatool või turvahäll turvavööga kinnitada. Hälli puhul tõepoolest turvavöö pikkusvaru eriti polnud.

Jutt jumala tõsi, 9-3 OG omab ilmselt samu vöid, sest pisema tüübi häll ikkagi sai pandud, aga mõningate jõupingustustega.

Samas ei saa ma päris hästi aru, mis te sellest imikust seal hällis pidevalt uurite, autos nad ju enamasti magavad rahulikult, pealegi pole ükski häll imikule hea koht ja neid tuleks seal hoida niikuinii nii vähe kui võimalik (loe mitte iga päev linnast-linna sõidutada.

kõrvalistuja airbag'i väljalülitamine

Postitatud: K Nov 29, 2006 17:11
Postitas Chipy
muide on olemas rihma pikenduseks lisatükk, et kui peaks vaja minema suuremat asja või siis turvahälli taha istmele kinnitada

kõrvalistuja airbag'i väljalülitamine

Postitatud: T Veebr 13, 2007 22:13
Postitas Mustang
Hei, tõstan teema uuesti ülesse, nimelt vaja 9-5 (2003.a) välja lülitada kõrvalistuja airbag, kuid manualist ei leidnud seda võimalust. Tahaistmele saab lapsetooli Isofix kinnitustega panna, kuid kuna naisel palju üksi sõitmist, siis on vaja tooli ka kõrvalistuja kohale panna - selg ikka sõidu suunas nagu manual ütleb! :facts:

Kas kellegil on kogemusi ja teab kuidas teha või tuleb VM poole pöörduda?

kõrvalistuja airbag'i väljalülitamine

Postitatud: P Juun 24, 2007 23:20
Postitas Rästas
Sorry, andreas1982, esitan oma küsimuse sinu teemas, ei hakka sellele uut sama pealkirjaga teemat tegema.
Kas 9-3el saab juhi kõrvalistuja airbagi välja lülitada? Kas SAAbidel üldse saab seda välja lülitada (olenemata margist).