Pikiroobastes meeletult rool kisub NG

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#1

Autoks NG, rehv 15 &185. Naine mul hoiab ikka kahe käega roolist kinni kui Tammsaare teel Tondi selveri jurest alla tuleb.
Endal ka ebaloomulikult raske seda rooli paigal hoida.
Äkki keegi oskab nõu anda, mida vahetada vaja?
Või on see tavaline nähe NG puhul?

Thanks
Sent from my Monte Carlo using B236
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#2

Pigem on probleem tees :D Sai see suvi autoga poolas sõidetud ja oh üllatust poolast saksamaale jõudes auto iseenesest tervenes. Rool ei kiskunud enam kuhu juhtus.
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: kasparius
Autoks NG, rehv 15 &185. Naine mul hoiab ikka kahe käega roolist kinni kui Tammsaare teel Tondi selveri jurest alla tuleb.
Endal ka ebaloomulikult raske seda rooli paigal hoida.
Äkki keegi oskab nõu anda, mida vahetada vaja?
Või on see tavaline nähe NG puhul?

Thanks

See sõltub rehvi külgseina jäikusest. Mida jäigema külgseinaga rehv, seda rohkem kisub. Parandada saab seda teiste rehvidega.
Üleüldiselt ei tohiks vahet olla, mis autoga sa sealt sõidad. Reeglina on sõiduautod ikkagi konstrueeritud siledate teede jaoks ja vagudes sõitmine ajabki kiskuma. Mul endal ka suvekummidega mõnel pool Tallinnas rool hullult kiskus, eriti veel kiirendades - siis hoia hammastega roolist kinni, et tee pealt ära ei viiks. Talvekummidega enam nii hull asi pole.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Sillad tuleks eelnevalt paika keerata.
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#5

Rehvirõhud võiks ka üle kontrollida. Kogemus omast käest -- rattavahetajad ajasid kevadel miskipärast üle 2,5 atm sisse (NG900, 205/55/R16) ja rooli tuli pikiroobastes kahe käega tugevalt kinni hoida (sillad eelnevalt troostis reguleeritud). Rõhk õigeks ja kohe tunne tunduvalt parem, kuigi võrreldes 9k-ga kisub roobastes endiselt märgatavalt rohkem. 195/65/R15 talverehviga jällegi ei kisu nagu eriti...
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#6

Ma ei tea....muude autodega ei kisu niiväga. Sõidan nädalas nii nelja erineva autoga ja teistel ei kisu pea et üldse. Rõhud on paigas, pigem siis sillaregulli minna vaja. Ma mõtlesin, et NG viga.
Sent from my Monte Carlo using B236
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#7

Velje vale offset võib ka nii teha.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#8

Kas mingitmoodi võib olla läbi zarniiride pärast kiskumine?
Sent from my Monte Carlo using B236
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: krss
Muide, veidi vales mõõdus rehviga võib vale offset toimida palju paremini kui originaalis ettenähtu (vihje mitteoriginaal valuvelgede kasutamisest).
oot-oot, mis sa nüüd räägid? Tuleks vist "offset'i toimimine" defineerida.
Sina vist pead silmas, et teadud laiusmõõdus rehvidega mõjub vale offset JUHUITAVUSELE positiivselt. Ehk siis juhitavus paraneb. (VT näide siitsamast foorumist)
Üldiselt on vale offseti mõju ikka see, et rattalaagrite koormusskeem muutub ning sõltuvalt laagerduse lahendusest (ehitusest) võib vale offset oluliselt lühendada laagrite eluiga.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Muutub ju ka pöörderaadius ,kogu roolimine muutub jne..,kas siis paremuse,või halvemuse poole.Koormus vedrustamata osadele ja roolimehanismile muutub,jne.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Mina sain suurepäraselt aru,krss,mida sa mõtlesid.Ja enda elu on näidanud,et ei juhtu nende laagritega midagi,surevad illa siis,kui aeg surra.
Kasutaja avatar
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#12

aga räägime siis asjadest konkreetsemalt, et milline offset on see mis nagu parandab juhitavust ehk kas sissepoole või väljapoole?
tiib
Postitusi: 139
Liitunud: T Mai 31, 2005 18:10
Asukoht:
Auto:

#13

Mul sama teema, 225 laia rehviga kisub meeletult pikirööbastes, 165 kummiga ei saa midagi aru :drive:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Loogiline ju,et mida laiem rehv,seda tundlikum pikivagudele.Offset siin asjasse ei puutu ja see,kas suurema/väiksema offset`ga läheb juhitavus halvemaks/paremaks sõltub sajast pisiasjast:sildadesettingud,rehvid,veljed,alusvankri geomeetria jne. Mingeid kindlaid reegleid pole. VT ja Griffi rööbe suurenes 6 cm. ning juhitavus paranes totaalselt.Praegusel liikuril on orig. ET-10 235 rehvile.All on ET-19 295 rehv,velje laius 10,5" ja mahub ka alla.Ise küll ei julgeks sellisele avantüürile minna aga õnneks on AC Schnitzer arvutuste eest hoolitsenud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

huvitaval kombel ei mõju minu SAABile pikivaalud pea yldse.
originaalis all 4" velg ja peal 155 kumm. ka laia veljedga (4,5") ja 165 kummiga ei ole mingit muutumist. muidugi sillad korras ja stenditud.
vaid kevadel jääga ja vana tagasillaga käitus masin kummaliselt:
sõites asfaldilt jäisele teele, viskas auto minema nagu välguga hoobi saanu ja kunagi ei teadnud kuhupoole ja kui kõvasti! probleemiks osutus kõver tagasillatala.

ega ma fordist kirjutama ei hakka
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#16

OT:
Algselt postitas: roomlane
ivomets, mis masinast jutt?
Pakun, et räägitakse sellest rohelisest ;)

Pilt
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#17

Rehvi laiusest sõltub palju. Saabiga(205) saan ilusti meie roopalistel tänavatel sõidetud. Mersuga(255) on juba teised lood. Kisub nii jubedalt et koguaeg higipull otsaees.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#18

Tagaveoline kaldub kergemini kiskuma ka kui esikveoline.
Kasutaja avatar
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#19

to sigaelmar: kas mitte esiveoline just ei kanguta rohkem, kuna diferentsiaal annab jõudu kord ühele kord teisele - olenevalt olukorrale?
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#20

No mis masinad teile küll satuvad, mis kisuvad :) Kunagi sõitsin 215/65R15 rehviga. Ei kiskunud. roolivõim oli veel sellise ehitusega, et ühe käega keeraminegi liiga kerge. Ei olnud 2 käega vaja ka 9000'ga hoida, ega ka nüüd. Kuigi rehv vaid 195/60R15.
Vasta