1. leht 1-st
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: E Nov 27, 2006 14:58
Postitas kasparius
Autoks NG, rehv 15 &185. Naine mul hoiab ikka kahe käega roolist kinni kui Tammsaare teel Tondi selveri jurest alla tuleb.
Endal ka ebaloomulikult raske seda rooli paigal hoida.
Äkki keegi oskab nõu anda, mida vahetada vaja?
Või on see tavaline nähe NG puhul?
Thanks
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: E Nov 27, 2006 15:15
Postitas stennadi
Pigem on probleem tees

Sai see suvi autoga poolas sõidetud ja oh üllatust poolast saksamaale jõudes auto iseenesest tervenes. Rool ei kiskunud enam kuhu juhtus.
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: E Nov 27, 2006 15:26
Postitas tripp
Algselt postitas: kasparius
Autoks NG, rehv 15 &185. Naine mul hoiab ikka kahe käega roolist kinni kui Tammsaare teel Tondi selveri jurest alla tuleb.
Endal ka ebaloomulikult raske seda rooli paigal hoida.
Äkki keegi oskab nõu anda, mida vahetada vaja?
Või on see tavaline nähe NG puhul?
Thanks
See sõltub rehvi külgseina jäikusest. Mida jäigema külgseinaga rehv, seda rohkem kisub. Parandada saab seda teiste rehvidega.
Üleüldiselt ei tohiks vahet olla, mis autoga sa sealt sõidad. Reeglina on sõiduautod ikkagi konstrueeritud siledate teede jaoks ja vagudes sõitmine ajabki kiskuma. Mul endal ka suvekummidega mõnel pool Tallinnas rool hullult kiskus, eriti veel kiirendades - siis hoia hammastega roolist kinni, et tee pealt ära ei viiks. Talvekummidega enam nii hull asi pole.
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: E Nov 27, 2006 16:01
Postitas Trionic
Sillad tuleks eelnevalt paika keerata.
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: E Nov 27, 2006 17:55
Postitas triibutu
Rehvirõhud võiks ka üle kontrollida. Kogemus omast käest -- rattavahetajad ajasid kevadel miskipärast üle 2,5 atm sisse (NG900, 205/55/R16) ja rooli tuli pikiroobastes kahe käega tugevalt kinni hoida (sillad eelnevalt troostis reguleeritud). Rõhk õigeks ja kohe tunne tunduvalt parem, kuigi võrreldes 9k-ga kisub roobastes endiselt märgatavalt rohkem. 195/65/R15 talverehviga jällegi ei kisu nagu eriti...
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: E Nov 27, 2006 18:00
Postitas kasparius
Ma ei tea....muude autodega ei kisu niiväga. Sõidan nädalas nii nelja erineva autoga ja teistel ei kisu pea et üldse. Rõhud on paigas, pigem siis sillaregulli minna vaja. Ma mõtlesin, et NG viga.
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: E Nov 27, 2006 23:58
Postitas sigaelmar
Velje vale offset võib ka nii teha.
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: K Nov 29, 2006 12:24
Postitas kasparius
Kas mingitmoodi võib olla läbi zarniiride pärast kiskumine?
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: K Nov 29, 2006 13:20
Postitas suur
Algselt postitas: krss
Muide, veidi vales mõõdus rehviga võib vale offset toimida palju paremini kui originaalis ettenähtu (vihje mitteoriginaal valuvelgede kasutamisest).
oot-oot, mis sa nüüd räägid? Tuleks vist "offset'i toimimine" defineerida.
Sina vist pead silmas, et teadud laiusmõõdus rehvidega mõjub vale offset JUHUITAVUSELE positiivselt. Ehk siis juhitavus paraneb. (VT näide siitsamast foorumist)
Üldiselt on vale offseti mõju ikka see, et rattalaagrite koormusskeem muutub ning sõltuvalt laagerduse lahendusest (ehitusest) võib vale offset oluliselt lühendada laagrite eluiga.
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: K Nov 29, 2006 13:42
Postitas Trionic
Muutub ju ka pöörderaadius ,kogu roolimine muutub jne..,kas siis paremuse,või halvemuse poole.Koormus vedrustamata osadele ja roolimehanismile muutub,jne.
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: K Nov 29, 2006 13:47
Postitas Trionic
Mina sain suurepäraselt aru,krss,mida sa mõtlesid.Ja enda elu on näidanud,et ei juhtu nende laagritega midagi,surevad illa siis,kui aeg surra.
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: K Nov 29, 2006 17:16
Postitas Chipy
aga räägime siis asjadest konkreetsemalt, et milline offset on see mis nagu parandab juhitavust ehk kas sissepoole või väljapoole?
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: K Nov 29, 2006 19:06
Postitas tiib
Mul sama teema, 225 laia rehviga kisub meeletult pikirööbastes, 165 kummiga ei saa midagi aru

Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: K Nov 29, 2006 21:24
Postitas Trionic
Loogiline ju,et mida laiem rehv,seda tundlikum pikivagudele.Offset siin asjasse ei puutu ja see,kas suurema/väiksema offset`ga läheb juhitavus halvemaks/paremaks sõltub sajast pisiasjast:sildadesettingud,rehvid,veljed,alusvankri geomeetria jne. Mingeid kindlaid reegleid pole. VT ja Griffi rööbe suurenes 6 cm. ning juhitavus paranes totaalselt.Praegusel liikuril on orig. ET-10 235 rehvile.All on ET-19 295 rehv,velje laius 10,5" ja mahub ka alla.Ise küll ei julgeks sellisele avantüürile minna aga õnneks on AC Schnitzer arvutuste eest hoolitsenud.
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: K Nov 29, 2006 21:31
Postitas ivomets
huvitaval kombel ei mõju minu SAABile pikivaalud pea yldse.
originaalis all 4" velg ja peal 155 kumm. ka laia veljedga (4,5") ja 165 kummiga ei ole mingit muutumist. muidugi sillad korras ja stenditud.
vaid kevadel jääga ja vana tagasillaga käitus masin kummaliselt:
sõites asfaldilt jäisele teele, viskas auto minema nagu välguga hoobi saanu ja kunagi ei teadnud kuhupoole ja kui kõvasti! probleemiks osutus kõver tagasillatala.
ega ma fordist kirjutama ei hakka
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: N Nov 30, 2006 9:09
Postitas suur
OT:
Algselt postitas: roomlane
ivomets, mis masinast jutt?
Pakun, et räägitakse sellest rohelisest

Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: N Nov 30, 2006 9:15
Postitas Jupats
Rehvi laiusest sõltub palju. Saabiga(205) saan ilusti meie roopalistel tänavatel sõidetud. Mersuga(255) on juba teised lood. Kisub nii jubedalt et koguaeg higipull otsaees.
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: N Nov 30, 2006 14:26
Postitas sigaelmar
Tagaveoline kaldub kergemini kiskuma ka kui esikveoline.
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: N Nov 30, 2006 17:06
Postitas Chipy
to sigaelmar: kas mitte esiveoline just ei kanguta rohkem, kuna diferentsiaal annab jõudu kord ühele kord teisele - olenevalt olukorrale?
Pikiroobastes meeletult rool kisub NG
Postitatud: N Nov 30, 2006 18:30
Postitas Arno
No mis masinad teile küll satuvad, mis kisuvad

Kunagi sõitsin 215/65R15 rehviga. Ei kiskunud. roolivõim oli veel sellise ehitusega, et ühe käega keeraminegi liiga kerge. Ei olnud 2 käega vaja ka 9000'ga hoida, ega ka nüüd. Kuigi rehv vaid 195/60R15.