1. leht 2-st

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 12:47
Postitas Eleri
Panen nokamütsi pähe ja esitan küsimuse.
Et kui pargin oma autot käsipiduriga, pargib kullake end ilusti ära aga teeb mulle sellist häält "kõll" kahjuks ei jõudnud tuvastada ühtegi teksti SID il.
Mu autol ei tohiks ju olla ühtegi rullnoka vastast seadet.
Millest mul isiklikult küll natuke kahju. Aga millest see heli siis?

Tean, et saksa tehase autol tegi siis nii, kui tekkis külglibisemine ja ta ennast ise sirgeks hakkas väänama.

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 12:50
Postitas Madis
see "kõll" peaks tähendama seda, et ära sõida käsipidur peal;)

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 12:51
Postitas IFF
Ma ei tea kas sinu masinal see on aga osadel on nii, et auto teeb häält kui liikuma asudes või liikudes käsipidur peale on jäänud.

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 12:54
Postitas napoleon
Minu oma teeb seda häält siis, kui tõmbad käsipidurit enne, kui auto täiesti seisma on jäänud. Tõenäoliselt pole see mitte rullnoka vaid hoopis dumbuseri vastu, kellele ainult siis kohale jõuab, et käsipidur peal pole hea mõte sõita, kui auto lärmi tõstab.

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 12:54
Postitas mddr
Jah, NG teeb "kõll", kui käsipidur on peal, aga auto liigub.

EDIT: näpud teistest aeglasemad, mis teha :drink:

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 12:55
Postitas Eleri
Hmm tundub loogiline ja nii ma ka ise arvasin, a samas sidur ju alla vajutatud. Mõtlesin et siis ei lähe arvesse. Et ma ei sunni ju mootorit samal ajal rattaid vedama ja ise samas rattaid pidurdades.

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 12:58
Postitas Eleri
Algselt postitas: napoleon
Minu oma teeb seda häält siis, kui tõmbad käsipidurit enne, kui auto täiesti seisma on jäänud. Tõenäoliselt pole see mitte rullnoka vaid hoopis dumbuseri vastu, kellele ainult siis kohale jõuab, et käsipidur peal pole hea mõte sõita, kui auto lärmi tõstab.

Mõtlesin rullnoka vastaste seadmete all, külglibisemise vastast seadet.

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 13:40
Postitas Cyber
Peaasi, et teil siis kässar seistes kinni ei külmu, muidu jäätegi sinna parkima..;)

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 13:59
Postitas Eleri
Algselt postitas: Cyber
Peaasi, et teil siis kässar seistes kinni ei külmu, muidu jäätegi sinna parkima..;)

Et ei ole soovitav talvel kässariga seista? Mul ta öö läbi seisab maja ees ja 8 - 5ni kontori ees. Ja ilma kässarita sõidab ta mul minema ju.:freak:

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 14:14
Postitas Cyber
Ot mis sa jätad käigu välja või?? See pole küll hea mõte..:) SUl peaks ju isegi vastav süsteem peal olema, et võtmeid ei saa kätte, kui tagurpidi käik sees pole?? Sellest loobuti ju alles SS-i puhul, või ma eksin?

Ja kässar talvel võib küll paha teha. Tuled sõidust, pidurid soojad, võiks öelda isegi tulised. Siis sulab ümbert igaltpoolt lund sinnna vahele veeks, pidurid jahtuvad ja vesi muutub jääks. Tulemuseks on jäätunud pidurid ja paigast mitte liikuv auto

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 14:20
Postitas Mart900
omalgi kogemus olemas kus sai toast ämbriga soojavett piduritele valamiseks tassitud, pärast seda ei kasuta kah käsipidurit pea üldse, ainult hädavajadusel, nii kõva mees kah pole et saab90-mmet käsipiduriga parkida.....

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 15:11
Postitas Eleri
Algselt postitas: Cyber
Ot mis sa jätad käigu välja või?? See pole küll hea mõte..:) SUl peaks ju isegi vastav süsteem peal olema, et võtmeid ei saa kätte, kui tagurpidi käik sees pole?? Sellest loobuti ju alles SS-i puhul, või ma eksin?

Ja kässar talvel võib küll paha teha. Tuled sõidust, pidurid soojad, võiks öelda isegi tulised. Siis sulab ümbert igaltpoolt lund sinnna vahele veeks, pidurid jahtuvad ja vesi muutub jääks. Tulemuseks on jäätunud pidurid ja paigast mitte liikuv auto

On küll mul see süsteem, aga millegipärast tagumine käik teda paigal ei hoia. Eriti kui nina poole kaldus. Ma pole muidugi kontrollind kui kaua ta vajuda suvatseb, vbolla vajub ainult meetri. Alati kohe kässri peale tõmmand

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 15:17
Postitas Eleri
Algselt postitas: Mart900
omalgi kogemus olemas kus sai toast ämbriga soojavett piduritele valamiseks tassitud, pärast seda ei kasuta kah käsipidurit pea üldse, ainult hädavajadusel, nii kõva mees kah pole et saab90-mmet käsipiduriga parkida.....

Sellega lugu nii, et kunagi üks auto oli tagasillaveoline ja sai õpitud jäärajal ja niisamagi müratud. Jäi natuke komme külge:red:
Enam pole küll selleks sobilik auto, kuid libisemist tahtsin ikka proovida. Ja esisillaga auto ei libise muud moodi kui käsipiduriga aidates või meeletut kiirust arendades, mida aga ei taha teha.
See kässardamine tuligi sellest, et tunda kuidas Saab libedaga käitub, kuidas ma hakkama saan. Igaks sajaks juhuks. Parem muidugi kui ei pea tunda saama reaalsituatsioonis.

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 15:31
Postitas suur
Mina tõmban ka talvel julgelt käsipiduri peale, sest tean mis juhtub kui kässarit EI kasuta. Saabil pole veel pidur peale jäänud. Kunagi trummelpiduriga oopelil küll ei julgend talvel kässarit näppida.

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 15:38
Postitas Mart900
Algselt postitas: Eleri
Algselt postitas: Mart900
omalgi kogemus olemas kus sai toast ämbriga soojavett piduritele valamiseks tassitud, pärast seda ei kasuta kah käsipidurit pea üldse, ainult hädavajadusel, nii kõva mees kah pole et saab90-mmet käsipiduriga parkida.....

Sellega lugu nii, et kunagi üks auto oli tagasillaveoline ja sai õpitud jäärajal ja niisamagi müratud. Jäi natuke komme külge:red:
Enam pole küll selleks sobilik auto, kuid libisemist tahtsin ikka proovida. Ja esisillaga auto ei libise muud moodi kui käsipiduriga aidates või meeletut kiirust arendades, mida aga ei taha teha.
See kässardamine tuligi sellest, et tunda kuidas Saab libedaga käitub, kuidas ma hakkama saan. Igaks sajaks juhuks. Parem muidugi kui ei pea tunda saama reaalsituatsioonis.


Vihje oli rohkem sellele et mul käsipidur esiratastel;)


To Suur: jaga oma kogemust ehk mul viimane aeg õppust võtta?

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 15:47
Postitas Cyber
Algselt postitas: suur
Mina tõmban ka talvel julgelt käsipiduri peale, sest tean mis juhtub kui kässarit EI kasuta. Saabil pole veel pidur peale jäänud. Kunagi trummelpiduriga oopelil küll ei julgend talvel kässarit näppida.
Aaaga, NG-l ngi seal ju lisa trummelpidur kässari jaoks.

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 15:51
Postitas suur
Tegelikult puudutab kogemus 9000 pidurite konstruktsiooni. Kui kässarit mitte kasutada, siis piduriklotse ketastele automaatselt lähemale ei reguleerita ja mingi hetk saab ilma tagapiduriteta sõita. Kuna mul on Aut. kastiga auto, siis alguses ei kasutanudki käsipidurit, sest "P" asendis auto enivei nagu puu taga. Tagajärg oli see, et mingi hetk olid tagumised pidurid kadunud.

EDIT: Võtsin teema üles, et foorumikasutajad 1:1'le puhta tõena ei võtaks. Käsipiduri kasutamise/mittekasutamise vajadus sõltub vägagi mudelist.

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 15:51
Postitas iisak
Tõenäosus,et trumlis klotsid kinni jäätuvad on 0-lähedane.99 juhul 100st külmab kinni tross.

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 15:54
Postitas Cyber
Noh. Tulemus on sama, auto ei liigu. Trosse aga veelgi sandim lahti sulatada..:)

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 16:15
Postitas Eleri
Mart 900: Vihje oli rohkem sellele et mul käsipidur esiratastel

ups:red: põmmpia nuh :wall:

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 16:27
Postitas mddr
Algselt postitas: Cyber
Noh. Tulemus on sama, auto ei liigu. Trosse aga veelgi sandim lahti sulatada..:)

Külmunud trosse õnnestus vähemalt minul üsna kerge vaevaga lahti saada (muidugi kõigepealt tuli nipp selgeks saada). Kui tead, kus see tross asub, ajad käe ümber ratta või veljekodarate vahelt ja sikutad - alati on lahti tulnud. NB! :wise: Selle tegevuse ajal võiks ikka käik sees olla või klotsid ratta all, ei taha mõeldagi, mis juhtub, kui käsi veljekodara vahel ja auto pärast kässari vabanemist veerema hakkab.

Aga pärast trossi vahetamist pole enam kordagi kinni jäänud. Kasutan talv läbi.

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 16:34
Postitas Cyber
Knowledge is power!!

Ok, eks ma siis ei tea jälle paljusid asju, kuid jahvatan. Vähemalt oma tiitli olen auga välja teeninud..:P

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 16:37
Postitas will
Enne talve korralik hooldus sõidukile ja sellised mured jäävad olemata:drive:

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 17:35
Postitas stennadi
Mis asja. Mis imeloom see SAABi käsipidur on, et seda talvel kasutada ei või.
Endal Saabiga kogemus veel puudub, aga vanal VW Passatil, Ladal jms autodel olen kasutanud aastaringselt ja ka -25-ga Passatil see kinni ei jäänud.

See kässari kõll kui auto liigub on väga paljudel autodel tänapäeval (uued Fiat, Renault ja Peugeot nt tulevad esimesenda meelde)

Talvest veel: möödunud talv sai kulgetud Saab 96 -ga ja ülivinge oli see teel püsimine ja stabiilsus ja nüüd 900ga on see Saabi tõsine talvefiiling tagasi. :head:

lumi ja libedus ja vigurid

Postitatud: T Dets 19, 2006 19:32
Postitas Eleri
Ma lihtsalt ei arvand et see kõll ka siis tuleb kui sidur all.
Hmm miks minul pole ikka siis seda fiilingut, :angry: sain küll täna alles esimest korda Saabuga lume peal sõita, kuid kas on asi harjumises, aga ei ole nagu vaba tunnet.
Sõicin üle pika aja oma vana golfiga, ja sellega olin ikka nagu kala vees. Golf sai muidugi talvel ka soetatud ja enne õppisin temaga sõitma lumel kui puhast asfaldit tunda sai.

Pean vist ikka kiiremas korras minema kuhugi, kus Saabi tunnetus kätte saada, aga ohutult.