1. leht 1-st
M: 9-3OG/9-5 suur RV cobra
Postitatud: T Dets 17, 2019 16:08
Postitas Tormi2k8
Tere,
kuna mõned on küsinud cabrio teemas kajastatud suurt cobra, siis kiire turu-uuring ja positiivse vastukaja korral valmis tegema mõned lisaks.
Algupärane valminud ainueksemplarina ja ühekaupa neid rohkem teha ei söandaks. Kui siis koos rakistusega ja rohkem kui üks korraga. Kas plaan teostub, sõltub huvist.
Toru 63,5 mm AISI 316, turbo külmakoja külge minev sisemine ava 46,5 mm (sobitub kasvõi GT17 otsa, mitte ainult TD04HL-15T). Karterituul jääks esialgu banjoga (kes tahab kiirliitmikku, siis asendi määran ära kuid jätan keermestamata). Õmblus TIG.
Mööndused: võimalik et on tarvis cobra ja mootori vahelist plekist kronsteini arstida/avasid laiendada. Võimalik, et on tarvis wastegate poldi kohale haamriga mõlk lüüa et normaalselt ära mahuks. 63,5 mm on long-neck (98-05) TD04 puhul väga kitsas ist. By-passi toru ei kinnituks cobra külge enam klambriga vaid lõdvikuga. Vana by-passi toru otsast on tarvis jupp maha lõigata ja kasutada 25 mm sisemõõduga silikoonvoolikut.
Hinnaks 250€.
Kontakt PM.
Re: M: 9-3OG/9-5 suur RV cobra
Postitatud: E Jaan 06, 2020 20:03
Postitas Tormi2k8
Lahendamaks mõned küsitavused disaini osas, allpool toodud rõhulangust iseloomustavad näited.
Tundub võrratu? Ei mahu ära.
Kasutame all 51 mm 1D põlve
Täies mahus 63,5 mm toru, 1,5D põlvega
Freesiga raadiuse tekitamine obligatoorne. Alltoodud fotodel näha, mis juhtub kui freesiga ei arsti. Õhk jääb väljundi ülaosas lihtsalt seisma, õhu kiirus 0.

Re: M: 9-3OG/9-5 suur RV cobra
Postitatud: E Jaan 06, 2020 20:16
Postitas Ron24
Kas cobras üldse ongi rõhku? Turbo ju imeb sealt kaudu õhku ja seega peaks seal ju hõrendus olema. Ma arvan, et see mudel kus sa kasutad 51mm 1D põlve on reaalselt parim varjant.
Re: M: 9-3OG/9-5 suur RV cobra
Postitatud: E Jaan 06, 2020 20:30
Postitas Tormi2k8
Ron24 kirjutas: ↑E Jaan 06, 2020 20:16
Kas cobras üldse ongi rõhku? Turbo ju imeb sealt kaudu õhku ja seega peaks seal ju hõrendus olema. Ma arvan, et see mudel kus sa kasutad 51mm 1D põlve on reaalselt parim varjant.
Hõrendus ehk alarõhk. Antud mudeli raames pole fundamentaalset erinevust, kas me surume sinna +1 bar või tõmbame seest -1 bar. Tõsi, üle -1 bar ei tõmba me sealt mingi nipiga. Sisenevaks õhumassiks on seal märgitud ca 260 kW jagu. Isegi kui oleks 150, 350 vms, siis erisused voolavuse osas tuleksid välja niikuinii. Ehk peakski kasutama kõrgemat õhumassi väärtust et erisust paremini skaleerida.
Ka tolle 51 mm 1D põlve puhul peaks tegema kärpe, et cobra ära mahuks. Küsimus on ka selles, kuhu asetada koonus 51->63,5 mm peale ja mis vahemaa peale läbimõõdu muutus toimub. Ideaalis nii lähedale kui võimalik, liiga kaugele siis tolku vähe. Tolle variandi korral ulatub cobra 63,5 mm osa tagumine pind 10 mm jagu ikkagi kaugemale kui täies mahus 63,5 mm lahenduse puhul. Pildil on see kärbe jäetud tegemata. See aga toob põlve otsas oleva ava ovaalseks ja "rant" mida arstida, tekib ikkagi. Veidi on veel materjali, et 46,5 mm siseava treida 48 mm peale. Sellisel juhul jääb kumbalegi poole o-rõngast 1 mm jagu materjali. Short-neck turbo puhul oleks mängimisruumi oluliselt rohkem, sellisel juhul kasutaks ka ise 51 mm 1D põlve.
Re: M: 9-3OG/9-5 suur RV cobra
Postitatud: T Jaan 07, 2020 11:26
Postitas D116
Re: M: 9-3OG/9-5 suur RV cobra
Postitatud: T Jaan 07, 2020 14:19
Postitas Ron24
Point on see, et kellel long neck Mitsu saab jämedama õhutoru turbot vahetamatta.
Re: M: 9-3OG/9-5 suur RV cobra
Postitatud: T Jaan 07, 2020 14:55
Postitas wilddog
Ron24 kirjutas: ↑T Jaan 07, 2020 14:19
Point on see, et kellel long neck Mitsu saab jämedama õhutoru turbot vahetamatta.
Vahetama turbot ei pea. Tõsi, et OEM King Cobra + pikknina turbo treimine teeb umbes sama välja, kui kohe bolt-on custom jäme toru pikknina mitsule panna.
Re: M: 9-3OG/9-5 suur RV cobra
Postitatud: T Jaan 07, 2020 17:48
Postitas Ron24
King Cobra ja long neck Mitsu ei sobi mitte mingi valemiga kokku ja selleks, et long neck Mitsule rohkem õhku anda pakubki Tormi2k8 enda leiutatud suurt õhutoru. Ka see on custom jäme toru.
Re: M: 9-3OG/9-5 suur RV cobra
Postitatud: T Jaan 07, 2020 18:50
Postitas HHenri
Väga tuus kui põhjalikult tehtud asi
Pole suurt süvenenud, aga saan ma õigesti aru, et see on turbo sisselaske toru tänu mille paremale disainile saavutatakse suurem/parem õhuvool turbosse ehk sealt edasi saab rohkem õhku mootorisse?
Kui nii, siis sellisel asjal võiks sitaks jumet olla !
Re: M: 9-3OG/9-5 suur RV cobra
Postitatud: T Jaan 07, 2020 19:04
Postitas Ron24
HHenri kirjutas: ↑T Jaan 07, 2020 18:50
Väga tuus kui põhjalikult tehtud asi
Pole suurt süvenenud, aga saan ma õigesti aru, et see on turbo sisselaske toru tänu mille paremale disainile saavutatakse suurem/parem õhuvool turbosse ehk sealt edasi saab rohkem õhku mootorisse?
Kui nii, siis sellisel asjal võiks sitaks jumet olla !
Saad õigesti aru. Suuremast cobrast saab turbo külmakoda rohkem õhku ja sealt edasi surutakse ka rohkem õhku mootorisse. Lisaks suuremale cobrale on vaja ka vastavat tarkvara. Effekti saab ka Garreti GT17 turbiiniga, küll mitte nii suurt effekti kui Mitsuga.
Re: M: 9-3OG/9-5 suur RV cobra
Postitatud: T Jaan 07, 2020 21:14
Postitas Tormi2k8
Seda protseduuri sooviks näha, kuidas kellelgi õnnestub long-neck TD04 külmakoja otsa mahutada MY06+ king cobra. RV torulahenduse korral wastegate'i ülemine polt VÕIB aga ei pruugi puutuda vastu cobra. Speedparts'i kunagiste RV torude ja GenuineSaab'i cobra puhul on sama oht. Ruumiga on seal maru kitsas. Kas osadel tehasest juba kõrgema peaga wastegate'i poldid sattunud või on inimesed ise need mingil ajahetkel välja vahetanud. Variant käiata ülemine poldipea madalamaks või siis äsada cobrale pisikene mõlk. Küsimus on paaris millimeetris. Enda 9-3 puhul ei käianud ega mõlkinud cobra. Kellel huvi, jagan lahkelt lisapilte.
Alati on ka variant tellida MY06+ cobra ning short-neck külmakoda (või sobiva kojaga chinacharger). Rahaliselt teeb laias laastus teeb sama välja. Kellele pluss, kellele miinus, kuid erinevalt paksuseinalisest valualumiiniumist annab RV cobra ka üsna huvitava kõla spoolimise ning by-passi talituse hetkel.
wilddog kirjutas: ↑T Jaan 07, 2020 14:55
Ron24 kirjutas: ↑T Jaan 07, 2020 14:19
Point on see, et kellel long neck Mitsu saab jämedama õhutoru turbot vahetamatta.
Vahetama turbot ei pea. Tõsi, et OEM King Cobra + pikknina turbo treimine teeb umbes sama välja, kui kohe bolt-on custom jäme toru pikknina mitsule panna.
Variant on ka tõesti vana külmakoja v-band flants treida turbole lähemale. Kui õigesti mäletan, siis küsimus oli ~20 mm'is. See protseduur hõlpsalt teostatav ka manuaalpinkidel ja hea õnne korral paari Sarviku või Belõi Aist'i eest. Jääb kogukulu <175€.
Kellel 18T, 19T või 20T külmatiivik TD04 otsas, siis inducer ikkagi oluliselt suurem kui 42,6 mm. Esialgselt etaloniks olnud 9-5 Troll'i cobra puhul väljundavaks 46,5 mm (mis ka TB2810 inducer). Välismaistest foorumitst on läbi käinud, et mõne aftermarket cobra puhul on väljundavaga mindud kuni 48 mm. Kui kellelgi king cobra käepärast, siis võiks üle mõõta, milline on ava läbimõõt.
Vasakul 9-3 Viggen'i pealt pärit hanekael, paremal aga 9-5 Troll'i pealt pärit cobra (ka see toru on alles ja kokkuleppel turustamiseks).
Ka Hirsch kasutas mingil ajahetkel juba mitte enam alumiiniumist ega roostevabast keevitatud cobra torusid vaid läks valatud lahenduse teed. Palju tollel väljundava läbimõõt on, kahjuks ei tea.
