Liising- võta või jäta

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#1

Tere SAABlased!

Kuna õnnestus mõnda aega liisingus töötada (bye Cyber! kohtume mõnes teises töökohas uuesti) ning siinseid teemasid sirvides hakkavad silma tihti küsimused auto liisinguga ostmise kohta, püüan ise mõned vastused anda.

Kui tahate täpsemalt teada siis küsige ise ka, kuna kõik ju ei tule endalegi meelde.
Töötasin küll ühes liisingfirmas aga põhimõtteliselt peaks ka teistes kõik samaks jääma.

Hakatuseks- Ise küsin, ise vastan!

1. Auto valimine-? Aastaarv.:wise:

Tähtsaim on aastaarv, mil auto ehitatud. Kui auto on liisingperioodi lõppedes üle 10 aasta vana, siis rakendub kohe kõrgeim võimalik intress e. 13%- ... Sissemakse alates 30%.
Kui võtate näit. 2000 a. auto 5 aastaks liisingusse, siis liisingperioodi lõpuks on auto 7+5= 12 aastat vana ja tere tulemast intressihiid!
Kõik sõltub hinnast- kui hind on üle 100 000.- siis hakkab kuumakse jõudsalt suurenema. Alla 100 000.- suurt vahet ei ole (nii 100 EEK lõikes maksad ühes kuus rohkem) aga SAAd auto kindlasti liisingu kaudu kätte!

Jutu mõte- kui väga peale ei taha maksta, püüa jääda 10 aasta piiridesse.

2. Kas saan üldse liisingut? Maksehäired.:wise:

Vaata üle oma andmed maksehäireregistris.
https://www.kredinfo.ee/mhregister.php

Hea kui oled viimased 6 kuud olnud "puhas". Kui aga miskit on ikkagi juhtunud, siis tasu kiiresti ära. Mobiilivõlad olid küllalt tavalised, küll aga on kuri karjas kui häire taga märge- pangandus! Loogiline, aga kordan igaks juhuks üle.
Loomulikult loeb ka summa suurus ja kordade arv.

Pankadel on oma andmebaasid ja kõik häired selgelt näha! Ka aastatetagused. Minul näit. oli maksekas ilusti üleval 2001 a. pärit moblavõlg (arusaamatused moblafirmaga), mille tasusin 2003 a.-l seoses uue laenu taotlusega. Maksehäires on intervall minu teada 6 aastat (siis alles kustutatakse info).

Pankadel aga jääb kõik nähtavale. Püüa probleemide esinedes pigem oma kliendihalduriga kokkuleppele jõuda võla tasumises- see on hea märk!

3. Pankade tingimused mulle?:wise:

Sõltuvad-

a) sissemakse suurusest (parem kui suudad maksta alates 10%-...). Mida suurem sissemakse, seda paremad tingimused pakutakse- intress madalam jne.

Kehtib väljend- varapõhine tehing. S.t. Perioodi lõppedes üle 10 aasta vanustel autodel sissemaks alates 40%, noorematel olenevalt auto hinnast 25%-... Kui seda suudad teha, siis SAAd liisingut kindlasti. Kui sa aga ikka paadunud võlglane oled olnud, siis ei aita ei ussi- ega püssirohi!

b) maksekäitumine (jällegi). Kui siin on asjad korras SAAd ikka väga hääd tingimused ja võid julgelt kaubelda erinevaid soodustusi- intress, kindlustused, lepingutasud jne.

c) töötasu. Siin on reegliks see, et
alla 10 000.- (kõik on NETOPALGAD) - teenindusmäär 30%
10 000.-19 999.- 40%
20 000.-... 50%
Teenindusmäär on raha mis jääb sulle pärast liisingmaksete tasumist kätte (kaskomakset siin eriti ei arvestata). Arvesta siia juurde oma muud maksed (krediitkaardid, eluasemelaenud jne.) ja SAAd summa mida võid liisingu maksmiseks kasutada.

;)Mõned vihjed-;)

1. Kui sul raha rohkelt on, ära maksa kõike seda sissemaksuks ära. Üle 50% kindlasti mitte. Muidugi tahaks laenu võtta võimalikult vähe aga võid ju kasutada ülejäänud raha millegi muu finantseerimiseks.
Küllalt levinud oli ka see, et auto omanik müüs auto ise liisingusse, et selle alt raha kätte saada. Tuli juurde kaskomakse aga parem on kui kasko peal, räägin enda kogemustest.

2. Ole viisakas. Liisingutel on ikka ilgelt tööd. Seda, et sind on "kõrvale" jäetud ei tasu karta- lihtsalt pole veel sinuni jõutud. Võid ju kultuursel moel endast märku anda. Hää meelega suhtled ju sinagi inimesega, kes arusaadaval ja viiskal kombel sinuga suhtleb! Ka see on sinusse hää (loe:soodsa) suhtumise aluseks.

3. Pangad hakkavad üha rohkem muutuma teenindusasutuseks- tulevad kliendile ise poolele teele vastu jne. Seega- küsi ja päri ja võta võrdlev pakkumine kui miskit ei sobi.

Oeh küll sai pikk jutt. Aga kirjutama ajendasid mind inimeste küsimused ja kui aidata sain siis...TORE!

Ei rikkunud ka konfidentsiaalsuse nõuet kuna kõik see info on avalikult kodulehtedel kättesaadav- mina lihtsalt juhtisin mõnele punktile tähelepanu ja püüdsin neid paremini lahti seletada.

Küsige kui miskit arusaamatuks jäi!

trv,
wyxx
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#2

Hmm. Oleneb kus töötasid.
Sampo Pangas võib sõiduki vanus olla perioodi lõpuks 12 aastat ja liisingu intress koos eur. on 5.5. Seda siiani.
Ühisega ei kannata üldse asju ajada-täielikud puupead ja ülburid-mida näitas ka viimane nende jama.
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#3

seal kolmandas siis ja sõiduk võib olla kuni 15 aastat vana (perioodi lõpuks)
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: will
Hmm. Oleneb kus töötasid.
Sampo Pangas võib sõiduki vanus olla perioodi lõpuks 12 aastat ja liisingu intress koos eur. on 5.5. Seda siiani.
Ühisega ei kannata üldse asju ajada-täielikud puupead ja ülburid-mida näitas ka viimane nende jama.

Endal on Budgeti/Yhisega ainult väga head kogemused. Näiteks olen ma mitu korda 0-sissemaksega kasutatud masina saanud, HP'st saadeti mind pikemata selle jutu peale uksest välja.

Tõsi küll viimane kord läks pakkumise tegemiseks ei rohkem ega vähem kui 2 nädalat :D
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#5

Algselt postitas: wyxx
Hea kui oled viimased 6 kuud olnud "puhas". Kui aga miskit on ikkagi juhtunud, siis tasu kiiresti ära. Mobiilivõlad olid küllalt tavalised

Töötasin ~5a ühe mobiilioperaatori juures ja võin öelda, et kui kliendil enda arvates õigust ülegi jääb aga vettpidavat tõestust tema väidetele[1] pole, siis saadetakse pikemalt mõtlemata maksehäireregistrisse... ehk siis suhtumine "neile ei maksa ja lähen teise operaatori juurde" pole hea mõte, kui soovite tulevikus laenu või liisingut saada.

[1] kaebust uuritakse küll, kuid enamasti väidab klient, et pole eristuses nähtavaid kõnesid teinud, kuid logid näitavad vastupidist ja erinevalt linnalegendidest on süsteemides esinevad vead 99.9% juhtudest kliendi kasuks.
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#6

Tänuväärt teema, just tahtsin ka liisingu-teema postitada :thumb: Seega paar küsimust:
Algselt postitas: wyxx

c) töötasu. Siin on reegliks see, et
alla 10 000.- (kõik on NETOPALGAD) - teenindusmäär 30%
10 000.-19 999.- 40%
20 000.-... 50%
Teenindusmäär on raha mis jääb sulle pärast liisingmaksete tasumist kätte (kaskomakset siin eriti ei arvestata). Arvesta siia juurde oma muud maksed (krediitkaardid, eluasemelaenud jne.) ja SAAd summa mida võid liisingu maksmiseks kasutada.

Kas see pole ikka raha, mis liisingmakse peale kulutada võib, mitte see, mis peale makset kätte jääb? Hansa laenusumma kalkulaatori juhend ütleb, et igakuisteks makseteks tohib kuluda kuni 30% netopalgast. See peaks ju ka liisingu kohta kehtima. Kuna mul näiteks palk 10 000 - 19 999, siis peaks see limiit olema 40%?
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#7

Veel liisingust, aga natuke teise nurga alt. Kuna pole ise eriline majandusinimene, siis küsimus Saabisõpradest-pangahaidele :) Kas keegi on kunagi proovinud autot osta pangalaenu ja mitte liisinguga? Arvestades igasugu liisinguga seonduvaid piiranguid - sissemakse vähemalt 10%, max. aeg mingi 5 aastat, intressi suurus sõltuvalt auto vanusest, kohustuslik kasko, kohustuslikud ülevaatused jne..... Juhul, kui puudub vajadus eluasemelaenuks praegu ja lähemas tulevikus, muud laenukohustused on väikesed (nt.õppelaen) ja on olemas tagatis kinnisvara näol - kas poleks otstarbekam lihtsalt võtta laen, auto korraga välja osta ning siis maksta igas kuus pangalaenu, mis on kindlasti väiksem liisingumaksest - pluss vabad käed muus osas. Või jääb mul midagi kahe silma vahele?

Üks negatiivne asi on muidugi seos tulnukate mõttelaadiga, a'la "võtsin noore pere laenu ja ostsin endale tuunitud puumeri" :P Aga kui nii tuleb majanduslikult kasulikum - äkki kellelgi on kogemus?
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: Skybound
Veel liisingust, aga natuke teise nurga alt. Kuna pole ise eriline majandusinimene, siis küsimus Saabisõpradest-pangahaidele :) Kas keegi on kunagi proovinud autot osta pangalaenu ja mitte liisinguga?
Njah, eluaseme laenu intressid on jah tiba madalamad kui liisinguintressid. Nii mõnigi oneluaseme soetamiseks/remontimiseks/ehitamiseks võetud laenuga lisaks ka omale sõiduki soetanud.
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#9

to Skybound:
Kui madalaks need intressid siis minna saavad? Viimane kogemus on üleeilsest kus Eesti mõistes mitte liiga head palka jne. saav inimene sai auto kapitalirenti EURIBOR+1,6%. Ja see oli 5 aasta vanusele autole. OK, kinnisvara tagatisel saad ehk mingi EURIBOR+0,6...1. Sõltuvalt summast see tõesti mingi rolli mängib. Samas kas kinnisvara tagatisel saadav nn."kodulaen" ei eelda mitte hüpoteeki (notaritasu, riigilõiv jne.)?
Kohustuslik kasko - see on kahe otsaga asi, esimese suurema kahjuni on pinnuks silmas, pärast seda tänad jumalat, et oli.
Kohustuslikud ülevaatused - sa muidu ei käi ülevaatusel? Või mis sa silmas pidasid? Hooldused? Kui ostad uue auto siis kannatab hooldused teha, muidu garantiiga kehvasti. Ehk siis ei tea küll, et liising mingeid lisakulusid tooks mingite ülevaatuste kujul.
Need siis minu 5 senti - ei kuuluta liisingut pühaks lehmaks, ka teistmoodi saab. Ning kohe välja ostes jääb intress maksmata (vastavalt eelistusele vahel ka kasko). Kui aga eriti teaduslikult võtta - äkki sa suudad liisingut kasutades allesjääva summa panna raha teenima suurema protsendiga kui sa liisingut maksad? Maksad liisingule näiteks 5,5% aastas aga kätte jäänud raha teenib kusagil 10%...
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#10

to Skybound

kui netopalk (ehk see mis kätte saad) on üle 10000.- siis ongi määr 40%. kalkulaatorisse lüüakse ka muud kohustused. kõik kohustused kokku moodustavad mingi protsendi ja siis selle pealt vaadatakse kas ületab laenuvõime või ei.
kui palk on näit. 19999.- siis 30% on 5997.- tegelikult võid kulutada 40% 7996.- Ehk elamiseks jääb suurema palga puhul sul ju siis rohkem kätte ja võid rohkem kulutada.

teistele-
muidugi võetakse eluasemelaenu ja juba makstud laenusumma ja seotud hüpoteegi vahest kahmatakse summa muuks otstarbeks ära.
aga tehke ise arvutused.
kel eluasemelaenu pole sellele jääb liising.

intressi annab kaubelda- juhul kui sul endal maksekas korras, palk korralik ja sisse makse soliidne- JA TEHKE SEDA!!! ärge laske nina norgu pakkumise peale mis teile tundub kirves-
kaubelge! nagu ütlesin pangad hakkavad üha rohkem olema ja töötama inimeste jaoks mitte vastu. seetõttu ka võimalused midagi paremat saada on äärmiselt reaalsed.

seda muidugi sinnamaani kui majanduskasv jätkub.

EDIT: see teema pole mõeldud liisingu propageerimiseks vaid abiks neile kes muud võimalust ei näe.
nii, et arutame, arutame, arutame!

EditEdit: 1 mõte veel- soovitan aastase kasko korraga ära maksta (kui on võimalus sisse maksta rohkem kui 10%). näit. SAAd maksta 15% sisse, siis maksa parem 10% ja 5% (oleneb kaskomakse suurusest) jäta kaskoks. aasta lõikes võidad kuumaksetelt ikka märkimisväärselt, mis sest et sissemakse kuumakset oluliselt mõjutab.
arvutage ja näete, et asi töötab.

2 mõte veel- küsige jääkväärtust kah. see tõmbab kuumakset kõvvaste alla. järelmaksu puhul 5 aastaks oli see 15%, jällegi SAAB kaubelda.
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#11

Algselt postitas: krss
Liising on siiski raha tuuldeloopimine, ja kui seda üldse ei ole, siis ei soovita ka nii kallist autot, mida välja ei jaksa osta.

[OT]
Üsna müstiline jutt, mis puudutab tuuldeloopimist. Näiteks kui mul kui firmaomanikul on valida, kas ma ostan endale 300K eest välja vajaliku tööauto või suunan vabad vahendid firma arengusse, siis ilmselt teenib selle mõneprossase intressikulu mängeldes tasa ja pole nagu üldse mingit küsimustki. Eraisikuna üsna sama case - vaba rahaga on võimalik teha midaiganes: usu mind et näiteks 5-6 aastase liisingperioodi asemel seda raha turul keerutades (misiganes ettevõtlus, kinnisvara, aktsia vms) teenid sa kuhjaga tasa. Ma ei ole kuulnud, et keegi oleks papi sukasäärde kogumisega miljoneid kokku lükanud :)

Muidugi ei kehti mu jutt tüüpiliste eesti jorsside kohta, kes esimese õrna käibe tekkimisel endale saksast toodud kuuest bemmi tormavad liisima.
[/OT]
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#12

to fofa:

lõpuks ometi ütles keegi väga õige pointi välja:thumb:
Kasutaja avatar
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#13

Üks asi mis siin pole eriti tähelepanu saanud on see et liisingus autole on kohustuslik teha täiskasko kindlustus.
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#14

kui auto vanus on rohkem kui 5 aastat ja maksab 100 000.- või alla võib teha ka minikasko

EDIT: kasutati ka skeemi kus klient näitas auto hinnaks 100 000,. turuväärtus aga oli 140 000.- (puudutas enamasti 92-98 aasta mersusid ja 7 klassi bemme, kus liisngumakse tuli 1000.- või mõnevõrra rohkem, täiskasko aga algas 3000.- EEK- ist.)
Kindlustus aga hoiab nendel asjadel silma peal.

Samas kui läbi läks, siiski- mingi suurema jama korral on auto kindlustatud 100 000.- peale ja rohkem ei pigista kuidagi välja.
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#15

Algselt postitas: KaidoV
Kui aga eriti teaduslikult võtta - äkki sa suudad liisingut kasutades allesjääva summa panna raha teenima suurema protsendiga kui sa liisingut maksad? Maksad liisingule näiteks 5,5% aastas aga kätte jäänud raha teenib kusagil 10%...

Õige jutt, ja fofal oli ka sama point :wise: Endal teistsugune kogemus aasta eest, kui välismaalt tulles oli palju vaba raha ja õppelaenu korraga tagasimaksmise asemel panin raha riskipreemiaga investeerimisfondi. Õppelaenu intress oli tagasi teenitud juba mõne kuu pärast.

Ülevaatus.... mõtlesin hooldust selle all ikka :wall: Aga see selleks, tõin lihtsalt näite liisinguga seotud kohustustest ja ega kaskogi pole see, mille arvelt kokku hoida. Kasko võiks olla ka ilma liisimata, parem karta kui kahetseda, kuigi mul üks tuttav ostis samuti eluasemelaenust ülejääva raha eest 5-se puumeri ja kasko saatis kuu peale :D

Oletame, et võtta laen ilma tagatiseta, kas üldse saabki mõnest pangast võtta laenu rohkem, kui mingi 150k? Hanzas on see näiteks väikelaenu max. summa, ülejäänud võimalused on krediitkaart, kodulaen ja liising. Aga mis point on siis maksimaalse laenusumma kalkulaatoril (mis seotud kuupalgaga ikkagi ja mitte tagatisega), kui teoreetiliselt sellist laenu ei anta? Küsimus siis ikkagi konkreetses kokkuleppes panga ja kliendi vahel ja oleneb, kui hea kaupleja sa oled? See jutt siis laenust ja mitte autoliisingust.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#16

to skybound:

arvan, et teema selles- kuupalk tähtsaim ja tagatis on lisaboonus, millega võid mängida (nagu sa isegi tähendasid). siiski see tagatis mõjutab rohkem su usaldusväärsust panga silmis kui muud.

krediitkaarti suurte summade peale (nii 50 000.-) pakutakse siiski reeglina eriti headele (loe: varakatele) klientidele.
max laenusumma on arvatavasti seotud kodulaenu ja kodukapitalilaenuga. aga tegelikult võta telefon ja helista mõne panga infoliini telefonil ja päri järele- ma ei jaga seda teemat nii hästi, et mingeid häid näpunäiteid jagada.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#17

Algselt postitas: krss
Tean liiga paljusid inimesi, kelle sõiduvahend maksab ca 30% kuupalgast (ka minu oma on odavam kui 1 kuupalk), et oskan ka seda normaalseks pidada - mujal maailmas ongi normaalne, ainult Eestis on nii, et kui juba 30K palk, siis on kindlasti vaja ka mingi uus auto liisida, nagu mingi vanaga enam sõita ei kõlbaks:bs:

Eestis kipub tegelikult suhtumine selline olema, et ostetakse täpselt nii kallis auto, kui palju pank on nõus laenu andma. Põhiline argument on see, et uue(ma) auto pidamine on odavam ja selline mõiste nagu amort jääb enamasti kaugeks.
Aga las nad ostavad uusi autosid, iseenesest on see ju positiivne, kuna hoiab kasutatud autode turuväärtuse madalama, kui tarbimisväärtuse:D
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#18

Väikelaenul on jube suur intress et selle eest autot osta, samas kaskot ei pea olema. Kui aga kookonisse sõidad, siis maksad laenu tagasi, autot ega raha enam ei ole :(
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#19

väga õige- väikelaenu peale ei tasu panustada.
kuigi- jällegi tihti oli klient võtnud väikelaenu, et sellega finantsida esimest sissemakset- lõpuks 2 laenu kaelas ja ei ole see hää!
vahel ei kõlvanud ka krediidiandmed (piisavad siis väikelaenu jaoks) aga kui mõlemad kohustused kokku panid, ei andud kuidagi liisingukõlbulikkust välja.

ja siis sa istud- väikelaen kaelas- ei autot ei...

seetõttu on alati parem ise eeltöö ära teha, et näha mida lubada võid ja mida mitte!

samas- mina isiklikult võtaks pigem panga käest laenu (ähh, võtsingi ju!) kui sõbra käest küsida.
mõttetera- kui raha tuleb sõprade vahele, siis...:(
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#20

Minu arust pole mõtet maha teha uue auto ostjaid, kui inimene ostab endale uue auto ja sõidab sellega 10 aastat, siis on see olnud juba põhjendatud ost. Kogu jama, mis on ära jäänud remondi, ebamugavuste jms-ga maksab ka midagi.
Kui auto maksab sama palju kui on keskmine palk, siis tahes tahtmata tuleb autot rohkem remontida - kettide, rihmade, veermiku jms parandus. Remondijärjekorrad remondile on reeglina pikemad kui hooldusele. Lisaks erinevad mugavused, mida 10-15 aastat vanadel autodel reeglina ei ole (kiirusehoidik, roolilt juhitav makk, puldist avatav pagasnik, vbl isegi soojendusega istmed ja elektriaknad).

Loomulikult on olemas alati seltskond, kes sisuliselt ainult rendib autot ja vahetab seda iga paari aasta tagant. Nende tegevus on meie seisukohalt 5+.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#21

Algselt postitas: foxer
Lisaks erinevad mugavused, mida 10-15 aastat vanadel autodel reeglina ei ole (kiirusehoidik, roolilt juhitav makk, puldist avatav pagasnik, vbl isegi soojendusega istmed ja elektriaknad).

Hm... SAABi puhul see väide vist eriti ei päde;) Aga vaatasin uudishimust liisingu kalkulaatorit... 400K maksvat autot 6a liisides peab iga kuu ~6K välja käima(lisaks hooldus ja kasko).... kas see palju või vähe on, otsustagu igaüks ise. Pisut mõelda võib ka selle üle, palju uue auto turuväärtus esimese paari aastaga langeb. Muidugi võib osta ka dacia logan-i aga.... kas sellel ikka on kõik need mugavused ja kas see pakub pooltki niipalju sõidurõõmu, kui vanem SAAB;)
Loomulikult on olemas alati seltskond, kes sisuliselt ainult rendib autot ja vahetab seda iga paari aasta tagant. Nende tegevus on meie seisukohalt 5+.

Tegelikult selliseid silmas pidasingi, kuigi ei pea uue auto ka pikemaks ajaks ostmist mõistlikuks, kui aastane läbisõit on 10-20kkm.
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#22

hmm.. dacia logani kohta ei saa sõna võtta:D
aga igal juhul sõidan 2000 a. SAABiga ja naudin iga sekundit, kulutades liisingule 0,001 senti sekundis:D
nii kõlab liising ju päris hääs võtmes:eureka:


kasutusrent muidugi on eriti OK! aga kas autoga tekib mingi side...see on küsimus!
mina kiman tööautoga ja mingit erilist sidet temaga ei oma ja pole vajagi, las viib A-st B-ni. Seevastu SAAB.... oeh, on naise käes:( ja ootan nädalavahetusi, et aga hobustele tööd anda
:thumb:
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#23

Algselt postitas: wyxx
hmm.. dacia logani kohta ei saa sõna võtta:D
aga igal juhul sõidan 2000 a. SAABiga ja naudin iga sekundit, kulutades liisingule 0,001 senti sekundis:D
nii kõlab liising ju päris hääs võtmes:eureka:

Kuumakse annab siiski parema ülevaate aga see on enamvähem OK;) Võrdluseks võin öelda, et 2000a pesukotiga sõites tundsin tõsiselt igatsust oma '96 aasta SAABikese järele:) Veel uuemad rahvavagunid ei tekitanud samuti mingit emotsiooni. Uus 9-3 kupee on muidugi päris sümpaatne, kuid isegi aastaga ei teeni ma sellist raha, mis see maksab, seega minu jaoks liiga kallis.
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#24

käisin uue 9-5 ga proovisõidul. aero ja aut. kast. väga hää mulje jäi- mis puudutab dünaamikat, stabiilsust teedel jne. olen eluaeg olnud manuaali fänn aga see automaatkast oli superb!!!!! reageeris momentaaalselt igale sinu tujule!!!
armatuur ei meeldinud aga see selleks.
ka mina ei luba endale päris uut SAABi, hetkel olen ülimalt rahul oma aeroga ja võimaluste tekkimisel (loe: tulevikus) pöördun SAABipargi uuendamiseks kas Janne või ivometsa poole. m.o.t.t.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#25

Algselt postitas: foxer
Minu arust pole mõtet maha teha uue auto ostjaid, kui inimene ostab endale uue auto ja sõidab sellega 10 aastat, siis on see olnud juba põhjendatud ost. Kogu jama, mis on ära jäänud remondi, ebamugavuste jms-ga maksab ka midagi.
Kui auto maksab sama palju kui on keskmine palk, siis tahes tahtmata tuleb autot rohkem remontida - kettide, rihmade, veermiku jms parandus. Remondijärjekorrad remondile on reeglina pikemad kui hooldusele. Lisaks erinevad mugavused, mida 10-15 aastat vanadel autodel reeglina ei ole (kiirusehoidik, roolilt juhitav makk, puldist avatav pagasnik, vbl isegi soojendusega istmed ja elektriaknad).

Loomulikult on olemas alati seltskond, kes sisuliselt ainult rendib autot ja vahetab seda iga paari aasta tagant. Nende tegevus on meie seisukohalt 5+.

Keegi ei sõida tänapäeval autoga 10 aastat. Tänapäeva autod ei ole tehtudki 10 aastat kestmiseks (piltlikult õeldes) :poke: Heal juhul venitatakse 3-4 aastat välja, siis juba hing ihaldab midagi uut ja huvitavat.
Vasta