1000km on sõidetud, üks uus osrami (vist) ksenoonpirn on roosa ja vilgub! Samal pool, kus ostes oli roosa ja vilkus!:wall::wall::wall: Mida teha et tulevikus seda ei korduks?
Ok, lähemalt: Tahtsin 9-5-te, sain 9-5! Teadisin et originaalksenoonide ballast on saast, teadsin et tagasilla puksid (või midagi, mis neid pahasti mõjutab) on saast, et midagi on mootoris valesti projekteeritud ja ketid ei kesta, et elektriga on jama, et kohati on "cost reduction" oma töö teinud, et tulede automaatse kõrguse reguleerimise mootor ei kesta jne. jne. jne. Teadsin et 9-5 on Saabi häbiplekk! Aga ikka tahtsin ja sain! Sain ksenoonid, sain tagasilla probleemid (loodetavasti kauges tulevikus), ketid (kah loodetavasti kauges tulevikus), elektriprobleemid (olevikus ja tulevikus). Urrrrrr!
AGA SAIN MIDA TAHTSIN! Aero! Jne. jne. jne.! (krt. kui see piloodi iste oleks veidigi mugavam kruiisimiseks... Aga kurvis hoiab õllelihast hästi paigal!)
Hakkaks nüüd otsast ehitama.
Alustuseks ksenoonid! Valgustavad hästi! Kõik, kes on proovinud, ainult kiidavad! Ka muudel markidel ksenoonide kasutajad kiidavad! Tore!
Nüüdseks autol alla 1000km seljataga, sellest minu piloteerituna 250km ja üks pirn, nagu öeldud, vilgub jälle! Aga valgustab hästi isegi roosana.
Mida teha? Pirni vahetus on lihtsamast lihtsam. Ok, pea-aegu! Aga mida teha, et pirn kestaks vähemalt aasta? Näiteks vahetada ballast välja!? Aga millise järelturu ballasti vastu? Või milles on üldsegi see kuradi probleem?
EDIT: Või ehitada päevatulede automaatika, kus valge ajal põlevad vaid udukad ja gabariidid? Mitte just kõige ohutum ja legaalsem variant. Või siiski?
9-5 ksenoonid on saast! Mida teha?
Hm, äkki originaalid abiks? Oma kogemuse najal hakkasid roosakaks tõmbuma alles u. 4 aastaselt (läbisõit muidugi mõnejaoks naeruväärne u. 50k selle aja peale). Ja siis ka roosakaks tõmbuma, mitte ei surnud ära, vilkunud või olnud tumepunased. Igatahes märksa parem saavutus, kui see 1000 km:thumb:
Algselt postitas: qdwin
1000km on sõidetud, üks uus osrami (vist) ksenoonpirn on roosa ja vilgub! Samal pool, kus ostes oli roosa ja vilkus!:wall::wall::wall: Mida teha et tulevikus seda ei korduks?
Ok, lähemalt: Tahtsin 9-5-te, sain 9-5! Teadisin et originaalksenoonide ballast on saast, teadsin et tagasilla puksid (või midagi, mis neid pahasti mõjutab) on saast, et midagi on mootoris valesti projekteeritud ja ketid ei kesta, et elektriga on jama, et kohati on "cost reduction" oma töö teinud, et tulede automaatse kõrguse reguleerimise mootor ei kesta jne. jne. jne. Teadsin et 9-5 on Saabi häbiplekk! Aga ikka tahtsin ja sain! Sain ksenoonid, sain tagasilla probleemid (loodetavasti kauges tulevikus), ketid (kah loodetavasti kauges tulevikus), elektriprobleemid (olevikus ja tulevikus). Urrrrrr!
AGA SAIN MIDA TAHTSIN! Aero! Jne. jne. jne.! (krt. kui see piloodi iste oleks veidigi mugavam kruiisimiseks... Aga kurvis hoiab õllelihast hästi paigal!)
Hakkaks nüüd otsast ehitama.
Alustuseks ksenoonid! Valgustavad hästi! Kõik, kes on proovinud, ainult kiidavad! Ka muudel markidel ksenoonide kasutajad kiidavad! Tore!
Nüüdseks autol alla 1000km seljataga, sellest minu piloteerituna 250km ja üks pirn, nagu öeldud, vilgub jälle! Aga valgustab hästi isegi roosana.
Mida teha? Pirni vahetus on lihtsamast lihtsam. Ok, pea-aegu! Aga mida teha, et pirn kestaks vähemalt aasta? Näiteks vahetada ballast välja!? Aga millise järelturu ballasti vastu? Või milles on üldsegi see kuradi probleem?
EDIT: Või ehitada päevatulede automaatika, kus valge ajal põlevad vaid udukad ja gabariidid? Mitte just kõige ohutum ja legaalsem variant. Või siiski?
Pole ka sul vedanud:wtf: Minul siiani pole tuledega mingeid probleeme ja elektriga samuti mitte. Mis probleemid tagasillaga?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Tagasilla puksid ei kipu just kõige kestvamad olema. Muud midagi.
Huvitav oleks siiski teada mis selles ksenooni ballastis valesti on tehtud, et pirnid tihtipeale ei kesta. Kahjuks ei valda rootsi keelt et rootsi foorumites kolada. Soome foorumis mu meelest seda teemat pole arutatud.
EDIT: või peaks äkitsi varuma suure kastitäie odavaid ksenoone kuskilt.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=xenon
Huvitav oleks siiski teada mis selles ksenooni ballastis valesti on tehtud, et pirnid tihtipeale ei kesta. Kahjuks ei valda rootsi keelt et rootsi foorumites kolada. Soome foorumis mu meelest seda teemat pole arutatud.
EDIT: või peaks äkitsi varuma suure kastitäie odavaid ksenoone kuskilt.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=xenon
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
aga kas sa tulede hermeetilisust oled kontrollinud? niiskust pole sees või tolmu. Need nähtused pidavat ksenoone tapma nagu muistne vabadussõda:mad:
EDIT: tagasillas aitaks vast Trionicu kiidetud powerflex kauakestvad:headbang:
EDIT: tagasillas aitaks vast Trionicu kiidetud powerflex kauakestvad:headbang:
"Äkki" pole seal midagi.Tegu on tüüphädaga.Moodul kahjuks pirniga ühes tükis ja päris kallis.Kestavad need lambid mõne kuu.Tehas vähendas algse 2 aastase garantii paari kuu peale ja ega nad selleks ajaks orig.valgustemperatuuriga enam ei toimeta.Tegu on tõepoolest saastaga.
To Will:Kui su masinal pole tagasilla sharniirliigenditega probleeme,siis kas oled need just vahetanud,või pole su autoparandaja nendele su tähelepanu pööranud. Need ei pruugi koliseda,kuid halvendavad drastiliselt juhitavust.
Meie teedel üle paari aasta ei kesta.
toJupats: Uretaanidega pole seal ju midagi pistmist(kui "kiige" eesmised puksid va.) .Teraskorpuses on terasmunakas(liigendsüdamik),paksu silikooni täis pressitud ja kantossidega hermetiseeritud.Need sharniirid lagunevadki.
To Will:Kui su masinal pole tagasilla sharniirliigenditega probleeme,siis kas oled need just vahetanud,või pole su autoparandaja nendele su tähelepanu pööranud. Need ei pruugi koliseda,kuid halvendavad drastiliselt juhitavust.
Meie teedel üle paari aasta ei kesta.
toJupats: Uretaanidega pole seal ju midagi pistmist(kui "kiige" eesmised puksid va.) .Teraskorpuses on terasmunakas(liigendsüdamik),paksu silikooni täis pressitud ja kantossidega hermetiseeritud.Need sharniirid lagunevadki.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
eeee, et siis ühesnaga kevadel hakkan ma jälle esitulede pirne vahetama???? Kui nii, siis keski AERO-t ei taha osta? 

Põlevad nad ju usinalt edasi,kuigi värvus ja valgusjõud on muutunud(kahjuks halvemuse poole).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
"Äkki" pole seal midagi.Tegu on tüüphädaga.Moodul kahjuks pirniga ühes tükis ja päris kallis.Kestavad need lambid mõne kuu.
Mis need hinnad võiksid täpsemalt olla?

Neil 9-5-tel on ksenoon optional, iseasi kas nad Aerol juba standardis pole. Aga kuna plastikklaas pidi valgust niigi nõrgestama, siis peaks ikka xenoonid valima.... ja siis igas kvartalis uued ostma

P.S. Willil siis tõesti vedanud, tal auto juba üle poole aasta käes olnud (vist) ja tuled kestavad....
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2737 Vaata sealt ka...Algselt postitas: Skybound
Mis need hinnad võiksid täpsemalt olla?Ja kas pirne peab tellima esindusest või saab ka kuskilt mujalt?
Ise teeksin hoobilt D2S peale ringi need tuled.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
mis maksab, see ümber tegemine? ma olen nagu ise tegelt seda juba paar korda mõelnud. Viimane kord täna hommikul tööle sõites... Et siis järgmise pirnivahetuse käigus teeks sellise lükke.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Mind huvitaks just ballasti hind. Vene ballast on odav aga kõikuva kvaliteediga. Pirn vist ka üks ühele ei sobi. D1S ja D2s pirnide hinnavahe on jällegi mingid tagasihoidlikud 300 krooni vist ainult. Samas isegi kui pirn jääb kestma, ei meeldi mulle sugugi kiirelt vähenenud valgusjõud.
D2S maksab 800-1000.-
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- Jaanus
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
http://students.washington.edu/weitan/p ... C04024.JPG
Selliseid kasutatudi liigub ~3000kr eest
Selliseid kasutatudi liigub ~3000kr eest

Algselt postitas: qdwin
Aga ballasti hind?
bemmi omi saab ka 1,5-2 kilo eest.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Tegin avastuse: süüte väljakeeramisel hakkasid tuled stroboma. Vähemalt 5-6 korda vilgutas väga kiirelt. Suht tavaline on et sisse-välja lülitamisel vilgutab korra aga et nõnda jõhkralt - see oli üllatus. Kas tegemist ei ole hoopiski auto poolse (projekteerimise ????) veaga? Et pirni käivitamine peaks olema põhiline ksenooni hävitaja, siis pirni kiire hävimine on üsna loogiline.
...Huvitav kas tule plastkorpus sulab üles kui parktule 5W pirni asemel panna 10W 12V halogeen (G4)? Et teeks nõrgukesest gabariidi tulest tiba kobedama päevatule...
...Huvitav kas tule plastkorpus sulab üles kui parktule 5W pirni asemel panna 10W 12V halogeen (G4)? Et teeks nõrgukesest gabariidi tulest tiba kobedama päevatule...
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Täna sain veel ühest allikast kinnitust oma tähelepanekule: Vihma ja paksu udu puhul tuled ei vilgu! Kõlab mu meelest enam kui ebaloogiliselt! Kuidas saab niiskus soodustada ksenoonide tööd? Arumaeisaa.
Veel tähelepanekuid: Kui hakkab vilkuma, siis peale tulede mõne hetkelist väljalülitamist pirnide normaalne toime tavaliselt taastub.
Aga kuidas Timmu auto pirnid suutsid vastu pidada kollaseks muutumiseni - arumaeisaa. Kahju et ei jõudnud selle auto kapoti alla kiigata, äkitsi oleks sealt midagi uut avastanud.
Xenarcid pidasid end viimased 30000km viisakalt üleval. Alles nüüd hakkasid vilkuma. Midagi on siiski pirnide ja auto koostöös valesti. Millest sellised anomaalsed lahendused? Miks hakkavad üsna tihti pirnid stroboma peale süüte väljakeeramist (elekter peaks teoorias välja lülitatud olema, praktikas siiski mitte???). Mingite hägusate muljete põhjal arvatakse et saab osta D1S pirni ja ballasti eraldi. Aga kinnitada keegi ei oska.
Küsimused, küsimused, küsimused... Aga lahendust pole kuskilt suutnud välja lugeda ega teada saada.
Tuled on ju tegelikult fantastilised (kui pirnid on parasjagu korras...).
Veel tähelepanekuid: Kui hakkab vilkuma, siis peale tulede mõne hetkelist väljalülitamist pirnide normaalne toime tavaliselt taastub.
Aga kuidas Timmu auto pirnid suutsid vastu pidada kollaseks muutumiseni - arumaeisaa. Kahju et ei jõudnud selle auto kapoti alla kiigata, äkitsi oleks sealt midagi uut avastanud.
Xenarcid pidasid end viimased 30000km viisakalt üleval. Alles nüüd hakkasid vilkuma. Midagi on siiski pirnide ja auto koostöös valesti. Millest sellised anomaalsed lahendused? Miks hakkavad üsna tihti pirnid stroboma peale süüte väljakeeramist (elekter peaks teoorias välja lülitatud olema, praktikas siiski mitte???). Mingite hägusate muljete põhjal arvatakse et saab osta D1S pirni ja ballasti eraldi. Aga kinnitada keegi ei oska.
Küsimused, küsimused, küsimused... Aga lahendust pole kuskilt suutnud välja lugeda ega teada saada.

? Miks hakkavad üsna tihti pirnid stroboma peale süüte väljakeeramist (elekter peaks teoorias välja lülitatud olema, praktikas siiski mitte???). Mingite hägusate muljete põhjal arvatakse et saab osta D1S pirni ja ballasti eraldi. Aga kinnitada keegi ei oska.
Pirnid strobovad selle pärast et laevad ballaste tühjaks. Nii peabki olema sellel mudelil.
Pirnid strobovad selle pärast et laevad ballaste tühjaks. Nii peabki olema sellel mudelil.